Problem z odpaleniem silnika

Postprzez maris801801 » 30 paź 2010, 23:01

Moze problemy z pompa paliwa? sprawdz pompe podlaczajac styki GND i F/P, przekrec kluczyk w zaplon i spr czy pompa chodzi (rowno).
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Postprzez rook » 30 paź 2010, 23:17

Pompę już podmieniałem nawet, ale co to znaczy równo? Tak na słuch to raczej równo mi się wydaje.
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2008, 11:00
Posty: 141
Skąd: Uniejów

Postprzez maris801801 » 31 paź 2010, 12:34

Tak chodziło czy równomiernie brzęczy ;) Hm skoro komp nic nie pokazuje to możemy tylko gdybać. Czy to zapchany filtrr paliwa, czy wtryskiwacze, czy elektrozawor... Mozliwe ze problemy sa z samym kompem, ale to przypusszczenia, a czy jestes pewnien ze dobrze sprawdzałeś błedy?. Najlepiej jak nikt już nie poradzi skocz do serwisu oni Ci powiedzą, a nawet czasem naprowadzą na trop. Ja tak zrobiłem tylko auto zostawiłem... wzieli mi 200zł a to co chciałem wymieniać wyszłoby 500 ;) więc jestem zadowoloy i tak...
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Postprzez rook » 31 paź 2010, 13:29

Błędy sprawdzałem najpierw diodą, później sprawdzałem też przez sprzęt diagnostyczny. Nic nie wykazuje. Tak myślę czy to może być wina EGR? Może zaślepię go i będzie po sprawie. Z tego co mi się to kanał doprowadzający spaliny wchodzi do przepustnicy, jest tam taka dziura, którą trzeba by było jakoś zatkać? Dobrze myślę? Czym to zatkać najlepiej, żeby nie było, że mi zaciągnie i wleci do silnika?
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2008, 11:00
Posty: 141
Skąd: Uniejów

Postprzez rook » 2 lis 2010, 21:28

Znalazłem rurkę od EGR. Dorobiłem podkładkę bez dziury przepuszczającej spaliny – EGR zaślepiony. Efekt – nic się nie zmieniło. Włączyłem też pompę paliwa poprzez zmostkowanie F/P i GND. Pompa pracowała 3 minuty zanim odpaliłem. Brak poprawy. Naprawdę zaczyna mi brakować już pomysłów. Tylko ja mam takie problemy ? Nikt nie spotkał się z czymś podobnym w MX-3 lub innej Maździe ?
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2008, 11:00
Posty: 141
Skąd: Uniejów

Postprzez maris801801 » 2 lis 2010, 22:52

a rozrząd dobrze sutawiony? Moze przeskoczył o ząbek?
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Postprzez rook » 3 lis 2010, 00:01

Z rozrządem nie wiem, bo nie sprawdzałem. Ale trochę to dziwne jak na rozrząd. Skoro potrafi odpalić dobrze to czy gdyby to był rozrząd to by źle odpalał tylko po rozgrzaniu i ostygnięciu czy zawsze? Dziwne jest też to że czasem rano jak jest zimny to odpali dobrze a czasem źle. I jak ostygnie i drugiego dnia rano odpalam i jak już pokręcę i odpali i zaraz zgaszę to sobie może tak stać nawet tydzień i po tym tygodniu zapali na dotyk.
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2008, 11:00
Posty: 141
Skąd: Uniejów

Postprzez rook » 3 lis 2010, 22:06

Dzisiaj rano odpalił dobrze. Pojeździłem trochę. Miałem coś do załatwienia. Po 20 minutach wsiadam do samochodu i już musiałem kręcić rozrusznikiem 6 sekund żeby załapał. Jak już odpalił to się telepał nierówno przez jakiś czas a później mu przeszło. Miałem pasażera wiec pomyślałem że sprawdzę jakie ma przyspieszenie. Wynik: prawie 16 s trwało rozpędzenie do 100 km/h ! Tak samo na benzynie i na LPG. Później się sam przejechałem. Było mi trudno mierzyć. Poprawiłem wynik może o 1,5 s . To przecież masakra jest. Patrzyłem na filmiki z Youtuba i chłopaki wykręcają czasy na poziomie 10 – 11 s . Co prawda nie startowałem z piskiem opon tak jak oni ale mimo wszystko mój samochód wydaje się być mułowaty. Nie wiem może to być rzeczywiście wina rozrządu? Sam tego nie sprawdzę bo nie mam warunków żeby to wszystko porozbierać więc muszę oddać do mechanika. Jest może sposób żeby na 100% stwierdzić że to wina rozrządu bez rozbierania? A czy zapchany katalizator dałby podobne objawy? Już po prostu zgłupiałem totalnie.
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2008, 11:00
Posty: 141
Skąd: Uniejów

Postprzez pat335 » 3 lis 2010, 23:15

Witam! pozwólcie ze podłacze sie pod temat:)

Niedawno kupiłem madzie mx3 1.8 v6.. oddałem ja do mechanika gdyz samochód grzał sie podczas jazdy, powodem była rozklekotana pompa wody. Wymieniłem ja, przy okazji rozrzad, uszczelki pod głowica, splanowałem tez głowice.. po złozeniu wszystkiego odpaliłem silnik by zobaczyc jak pracuje. Po właczeniu załacza sie ssanie i silnik pracuje elegancko, jednak gdu ssanie sie wyłaczy "gubi" obroty.. popyrka przez chwile na wolnych i zaraz gasnie, dzieje sie tak na jałowym. Gdy ssanie sie wyłaczy i przytrzymuje sie delikatnie noga gaz silnik nie gasnie.. Myslełem ze wina lezy po stronie przepustnicy, wymieniłem ja wraz z silnikiem krokowym i dalej to samo.. Nie mam tez oryginalnego filtra, przewody od podcisnien sa zaslepione.. w czym moze tkwic problem?? prosze o pomoc bo mi juz sie skonczyły pomyłsy..
z góry dzieki
pat335
 

Postprzez rook » 4 lis 2010, 17:50

Dzisiaj rozebrałem układ wydechowy. Katalizatora już tam dawno nie ma. Jest strumienica w obudowie kata, więc zapychać wydechu nie może. Zrobiłem jeszcze raz testy przyspieszenia. Przy maksymalnym ciśnięciu udało mi się zejść do 13,4 s od 0 – 100 km/h co i tak nie jest dobrym wynikiem. Dzisiaj znowu jak był zimny rano zapalił dobrze, ale już później jak był ciepły miał problemy z zapalaniem. Sprawdziłem też przyspieszenie na 5 biegu od 60 do 100 km/h wyszło 17 s . Prędkość max to 180 km/h i więcej nie pójdzie. Chciałbym się dowiedzieć od innych użytkowników MX-3 1.6 jaki im czas wychodzi na 5 biegu od 60 – 100 km/h i jaka prędkość max żeby porównać.
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2008, 11:00
Posty: 141
Skąd: Uniejów

Postprzez ravo » 6 lis 2010, 22:40

Wracam już do swojego problemu, po wymianie pompy, niby naprawy przepływomierza ( dogiąłem styk ) wyczyszczeniu kopułki i palca auto zapalało niby dobrze ale dalej nie reagowało na gaz jak trzeba ale po chwili. Dziś zrobiłem test bo znów zaczął zapalać tak sobie i jak zapali pochodzi 5s obroty spadają i gaśnie. Więc odpiąłem sondę lambdę i bez zmian, odpiąłem przepływkę i zapalał tak samo a co dziwne jechał na BP dokładnie tak samo :) więc można stwierdzić, że na stop procent to ona ? ale co tam może być źle jak ją oglądałem i wygląda ok :)
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez KyRy » 7 lis 2010, 20:23

rook, sprawdź lepiej jeszcze ten rozrząd. W mx-3 brata mieliśmy podobne objawy (tylko że to było 1,8 v6). Rozrząd był przestawiony o kilka ząbków, auto paliło jak chciało i brakowało mu mocy w dolnych obrotach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 15:02
Posty: 2302 (0/3)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: są:
121 1,3 92
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 96
Mx-5 1,6 92
Mx-5 1,6 93
były:
Mx-5 1,6 89
Mx-5 1,6 93
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 96
Mx-5 1,6 94
Mx-3 1,6 95
Mx-3 1,8 92
M5 2,0 05
Xed6 2,5 95

Postprzez maris801801 » 7 lis 2010, 20:25

ravo a błedy sprawdziłeś? Moze na trybie serwisowym bd dobrze chodzil ;)?
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Postprzez ravo » 7 lis 2010, 22:25

brak błędów ;) mhm nie sprawdzałem ale zobaczę jak będzie w trybie serwisowym – czyli ten i gnd zmostkowane ?
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez rook » 7 lis 2010, 22:37

ravo zmostkuj TEN i GND tak jak napisałeś.
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2008, 11:00
Posty: 141
Skąd: Uniejów

Postprzez Small_Boy » 9 lis 2010, 15:44

Jak by to kogoś interesowało(odnosnie mojej sprawy), zakupiłem ten komputer, dałem go na serwis aby zamontowali i tam stwierdzili że on nie pasuje, że powinien mieć 4 wejścia a ten ma tylko 2. Szczerze nie wiem co o tym mysleć, dziwne to żeby to się tak różniło w końcu ten komputer był z tego samego silnika tylko że rok starszego. No nic trudno narazie się poddaję i czekam do wiosny i sam spróbuję coś powalczyć bo niestety nie mam garażu a praca teraz na dworze nie jest zbyt przyjemna pozatym nie mam nawet czasu na to :/

Dzięki za rady i pomoc, szkoda że wyszło jak wyszło :/
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 00:55
Posty: 123
Skąd: Opole
Auto: MX-3 1.6 16V 96r. + LPG

Postprzez maris801801 » 9 lis 2010, 19:37

moze ktos powiedział Ci ze to do silnika 1.8 a tak naprawde to 1.6 ;] I raczej taka bym opcje wybierał a nie ze roczniki sie roznia ;)
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Postprzez Small_Boy » 9 lis 2010, 22:53

odwrotnie, ja mam 1.6 zresztą nieważne, jak patrze na allegro to wsztskie 1.6 takie gniazdo mają a te do 1.8 maja 3 wejścia, i szczerze mówiąc nie wiem z kąd mu się to czwarte wzięło :/
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 00:55
Posty: 123
Skąd: Opole
Auto: MX-3 1.6 16V 96r. + LPG

Postprzez rook » 9 lis 2010, 23:02

A nie możesz sam podmienić ? Może gościu Ci tak powiedział , bo mu się nie chciało tego robić.
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2008, 11:00
Posty: 141
Skąd: Uniejów

Postprzez Small_Boy » 9 lis 2010, 23:37

raczej nie, dobry znajomy ale i tak sam postaram się sprawdzić.
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 00:55
Posty: 123
Skąd: Opole
Auto: MX-3 1.6 16V 96r. + LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323