Mazda 626 GF FS 100KW '97
Witam
Tym razem nowym nabytkiem jest auto do sprawnego przemieszczania się z punktu A do punktu B.
Wybór padł na GF w hatchback'u, gdzie pod maską zagościł znany wszystkim silnik FS w tej mocniejszej odmianie. Auto przyjechało do polski ze Szwajcarii (Rupperswil) w 2008 roku.
dane auta:
~ data produkcji 22.07.1997 (pierwsza rejestracji 25.09.1997)
~ produkcja: Japonia
~ wersja europejska (na Szwajcarię)
~ kod katalogowy: AEGA06
~ kod zakończenia: GE7C-EA8
~ hatchback
~ silnik 2.0 16v DOHC = 100kW/136KM@5,8rmp 178Nm@4,5rpm
~ kolor: nadwozie – 12K Twilight blue mica; wnętrze – GD9 Blue/Off-black
~ przebieg 184kkm
~ stan b.dobry-
moc/moment obrotowy (hamownia 2010.11.06):
~ BP 129.1KM (5538rpm) i 177.4Nm (4280rpm)
~ LPG 127.1KM (5560rpm) i 173.5Nm (4334rpm)
wyposażenie:
~ ABS
~ automatyczna klimatyzacja
~ tempomat
~ komputer spalania
~ wsp. kierownicy
~ el. szyby przednie (niestety tylko przednie)
~ el. lusterka podgrzewane
~ el. szyberdach
~ el. reg. świateł
~ welur
~ koła lato: 15" fabryczne alu – 195/60/15
naprawy/wymiany:
~ na razie brak (awarii) i oby tak pozostało
~ wymiana filtra powietrza (MAX)
~ wymiana oleju (Dexelia 5w30) wraz z filtrem (MAX)
~ żarówki H7 X-tremeVision
~ siłowniki gazowe tylnej klapy (od Xantii)
~ wymienione świece zapłonowa na platynowe NGK PZFR6F (przerwa 0,7mm)
~ wymienione łączniki stabilizatora i gumki na tylnej osi
~ wymienione przewody wysokiego napięcia NGK RC-ZX49
modyfikacje:
~ Radio Kenwood W 3534a CD/MP3 + seryjne głośniki
~ alarm i sterowanie centralnego z pilota
~ gniazdo zapalniczki w bagażniku
~ Instalacja LPG: AC STAG4 300plus + Zavoli + Valtek
~ swap hamulcy przednich z Mazdy 6 GG (tarcze 283mm) – tarcze i klocki TEXTAR
~ wymiana tylnych tarcz i klocków hamulcowych
~ wymiana przednich wahaczy i łączników drążka stabilizatora
Poglądowe foto:
I sesja.
Inne.
Tym razem nowym nabytkiem jest auto do sprawnego przemieszczania się z punktu A do punktu B.
Wybór padł na GF w hatchback'u, gdzie pod maską zagościł znany wszystkim silnik FS w tej mocniejszej odmianie. Auto przyjechało do polski ze Szwajcarii (Rupperswil) w 2008 roku.
dane auta:
~ data produkcji 22.07.1997 (pierwsza rejestracji 25.09.1997)
~ produkcja: Japonia
~ wersja europejska (na Szwajcarię)
~ kod katalogowy: AEGA06
~ kod zakończenia: GE7C-EA8
~ hatchback
~ silnik 2.0 16v DOHC = 100kW/136KM@5,8rmp 178Nm@4,5rpm
~ kolor: nadwozie – 12K Twilight blue mica; wnętrze – GD9 Blue/Off-black
~ przebieg 184kkm
~ stan b.dobry-
moc/moment obrotowy (hamownia 2010.11.06):
~ BP 129.1KM (5538rpm) i 177.4Nm (4280rpm)
~ LPG 127.1KM (5560rpm) i 173.5Nm (4334rpm)
wyposażenie:
~ ABS
~ automatyczna klimatyzacja
~ tempomat
~ komputer spalania
~ wsp. kierownicy
~ el. szyby przednie (niestety tylko przednie)
~ el. lusterka podgrzewane
~ el. szyberdach
~ el. reg. świateł
~ welur
~ koła lato: 15" fabryczne alu – 195/60/15
naprawy/wymiany:
~ na razie brak (awarii) i oby tak pozostało
~ wymiana filtra powietrza (MAX)
~ wymiana oleju (Dexelia 5w30) wraz z filtrem (MAX)
~ żarówki H7 X-tremeVision
~ siłowniki gazowe tylnej klapy (od Xantii)
~ wymienione świece zapłonowa na platynowe NGK PZFR6F (przerwa 0,7mm)
~ wymienione łączniki stabilizatora i gumki na tylnej osi
~ wymienione przewody wysokiego napięcia NGK RC-ZX49
modyfikacje:
~ Radio Kenwood W 3534a CD/MP3 + seryjne głośniki
~ alarm i sterowanie centralnego z pilota
~ gniazdo zapalniczki w bagażniku
~ Instalacja LPG: AC STAG4 300plus + Zavoli + Valtek
~ swap hamulcy przednich z Mazdy 6 GG (tarcze 283mm) – tarcze i klocki TEXTAR
~ wymiana tylnych tarcz i klocków hamulcowych
~ wymiana przednich wahaczy i łączników drążka stabilizatora
Poglądowe foto:
I sesja.
Inne.
Ostatnio edytowano 19 cze 2012, 22:22 przez PLaster, łącznie edytowano 15 razy
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2350 (22/37)
- Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
piękna Madziucha
miałem identyczną tylko nie z niebieską tapicerką w środku
ta naklejka GT brzydka proponuje zedrzeć
migacze wymienić na dymione, a w kierunkach zmienic zarowki z pomaranczowych na te w sreberku
widze ze jeszcze znaczka mazdy brakuje na tlnej klapie i tylne swiatlo stopu nad znaczkiem jest w jakims chromie <– zdecydowanie OUT
ale w bagazniku czysto
miałem identyczną tylko nie z niebieską tapicerką w środku
ta naklejka GT brzydka proponuje zedrzeć
migacze wymienić na dymione, a w kierunkach zmienic zarowki z pomaranczowych na te w sreberku
widze ze jeszcze znaczka mazdy brakuje na tlnej klapie i tylne swiatlo stopu nad znaczkiem jest w jakims chromie <– zdecydowanie OUT
ale w bagazniku czysto
leży w schowku – tylko przykleićRadex napisał(a):znaczka mazdy brakuje na tlnej klapie
wszystko ori, a chrom to ten sam co i w panelu środkowym (na foto nie widać)Radex napisał(a):tylne swiatlo stopu nad znaczkiem jest w jakims chromie
może i tak, ale jej nie będę się tykałRadex napisał(a):naklejka GT brzydka
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2350 (22/37)
- Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
pomyślę jeszcze, ale nie terazRadex napisał(a):a pomysł z migaczami nie przypadł Ci do gustu?
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2350 (22/37)
- Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
Ładna sztuka fajnie, że mocniejsza wersja (136KM) – jedyny słuszny silnik benzynowy w tym modelu (z braku V6)
Życzę bezawaryjności!
P.S
GT – nie występowało jako oznaczenie modelu w przypadku GF, gdzie topowa odmiana nosiła nazwę Exclusive lub na niektórych rynkach GLX (LX-GLX lub Comfort – Exclusive) Moja jest z Holandii więc mam GLX a w Niemczech taka sama odmiana nosiła by nazwę właśnie Exclusive ale miała by w standardzie kilka dodatków więcej. Ty masz Szwajcara – dziwię się, że brakuje np. el. szyb z tyłu Zazdroszczę el. szyberdachu – jedyny dodatek poza webasto, który kiedyś muszę zamontować
Życzę bezawaryjności!
P.S
GT – nie występowało jako oznaczenie modelu w przypadku GF, gdzie topowa odmiana nosiła nazwę Exclusive lub na niektórych rynkach GLX (LX-GLX lub Comfort – Exclusive) Moja jest z Holandii więc mam GLX a w Niemczech taka sama odmiana nosiła by nazwę właśnie Exclusive ale miała by w standardzie kilka dodatków więcej. Ty masz Szwajcara – dziwię się, że brakuje np. el. szyb z tyłu Zazdroszczę el. szyberdachu – jedyny dodatek poza webasto, który kiedyś muszę zamontować
ja też, ale to nie jest wielki problem, ale webasto też by się przydało.Riki napisał(a):dziwię się, że brakuje np. el. szyb z tyłu
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2350 (22/37)
- Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
PLaster napisał(a):ja też, ale to nie jest wielki problem
Ja latem czasem używam – jak wożę malucha webasto brrr.... przydało by się to prawda, choć bardziej u mnie jak u Ciebie – benzyna się nieco szybciej rozgrzeje
bardzo słuszny wybór mam identyczny kolorek ale nieco lepiej wypasioną niestety szyberdachu nie posiadam ale jest pełna elektryka kontola trakcji klimatronic podgrzewane lusterka i przedewszystkim webasto felunek na razie tez mam identyczny pozdrawiam i niech sie uzywa
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
ha, z tego tylko te webasto by się przydało, bo elektrykę na tył to nie problem założyć i to w rozsądnej cenie.
natomiast ''niańki" czyt. TSC bardzo nie potrzebuje
poza tym jakby się wszystko miało to życie byłoby za proste – a tak coś po trochę będzie się uzupełniać
natomiast ''niańki" czyt. TSC bardzo nie potrzebuje
poza tym jakby się wszystko miało to życie byłoby za proste – a tak coś po trochę będzie się uzupełniać
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2350 (22/37)
- Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
dziś po 4 godzinach bojów podłączyłem alarm do centralnego zamka, by se auto z pilota otwierać
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2350 (22/37)
- Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
Alo, alo
Od zakupu auta troszeczkę się działo.
Na początek poza alarmem zagościł nowy filtr powietrza, oleju i sam nowy olej Dexelia 5W30.
W sobotę do auta doszła instalacja LPG, by się taniej kolejne kilometry nawijały. Zdjęcia instalacji zamieszczę za kilka dni.
No i jak już gaziarze założyli LPG to zbadali na hamowni ile kucyków ubyło po tej operacji.
I tak, na BP z fabrycznych 100KW pozostało 129.1KM (5538rpm) i 177.4Nm (4280rpm), a na LPG o dwa konie i 4 newtony mniej, tzn. 127.1KM (5560rpm) i 173.5Nm (4334rpm).
Reasumując, jak na 13sto letnie auto to wynik do przyjęcia.
Dla zainteresowanych wykres poniżej:
Od zakupu auta troszeczkę się działo.
Na początek poza alarmem zagościł nowy filtr powietrza, oleju i sam nowy olej Dexelia 5W30.
W sobotę do auta doszła instalacja LPG, by się taniej kolejne kilometry nawijały. Zdjęcia instalacji zamieszczę za kilka dni.
No i jak już gaziarze założyli LPG to zbadali na hamowni ile kucyków ubyło po tej operacji.
I tak, na BP z fabrycznych 100KW pozostało 129.1KM (5538rpm) i 177.4Nm (4280rpm), a na LPG o dwa konie i 4 newtony mniej, tzn. 127.1KM (5560rpm) i 173.5Nm (4334rpm).
Reasumując, jak na 13sto letnie auto to wynik do przyjęcia.
Dla zainteresowanych wykres poniżej:
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2350 (22/37)
- Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
a jaka instalacje zapodałeś dokładnie z numerem poprosze
wykresiki OK i gratulacje zdrowego FS'a
nie wiem tylko czy oliwa odpowiednia ale to wyjdzie w praniu ja do gazu leje 10w40 z molibdenem i jest OK
wykresiki OK i gratulacje zdrowego FS'a
nie wiem tylko czy oliwa odpowiednia ale to wyjdzie w praniu ja do gazu leje 10w40 z molibdenem i jest OK
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
podziękowałszkodnik_byd napisał(a):wykresiki OK i gratulacje zdrowego FS'a
hmmm... jak na zdjęciach poniżej;)szkodnik_byd napisał(a):a jaka instalacje zapodałeś
o jaki numer Ci chodzi?szkodnik_byd napisał(a):dokładnie z numerem poprosze
co do oleju, to to nie wiem, ale się zobaczy w praniu
a tak to wygląda:
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2350 (22/37)
- Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
i wszystko jasne dzieki za info zdjeciowe
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
nic się tu dawno nie działo, więc napiszę że w FS zaniemógł – rozrusznik nie jest w stanie go odpalić – bo nie kręci
teraz czekam na drugi rozrusznik i wymiana, hmmm...
teraz czekam na drugi rozrusznik i wymiana, hmmm...
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2350 (22/37)
- Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
PLaster napisał(a):w FS zaniemógł
już działaPLaster napisał(a):teraz czekam na drugi rozrusznik i wymiana
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2350 (22/37)
- Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
Witam, twoja madzia jest identyczna jak moja tylko kolorem się różni .
Też przyjechała ze Szwajcari .
Ja u siebie gazu nie zakładałem bo jak się chce to i na benzynce można oszczędnie pojechać .
Moje min. 6,2 na trasie Lublin – Radom , a średnie to 7,5 .
No chyba że ktoś dużo lub większość jeżdzi w mieście to wtedy odczuje spalanie po kieszeni.
Pozdrawiam
Też przyjechała ze Szwajcari .
Ja u siebie gazu nie zakładałem bo jak się chce to i na benzynce można oszczędnie pojechać .
Moje min. 6,2 na trasie Lublin – Radom , a średnie to 7,5 .
No chyba że ktoś dużo lub większość jeżdzi w mieście to wtedy odczuje spalanie po kieszeni.
Pozdrawiam
-
Karlo
Karlo napisał(a):Ja u siebie gazu nie zakładałem bo jak się chce to i na benzynce można oszczędnie pojechać .
Moje min. 6,2 na trasie Lublin – Radom , a średnie to 7,5 .
śmiało da się pojechać tak jak piszesz, i te spalanie z tym silnikiem jest jak najbardziej realne, ale teraz mi się szykuje sporo wyjazdów (ok 400 km co weekend) i jeszcze po stolicy trochę się stoi w korkach.
mnie duże spalanie nie straszne (patrz drugie auto), ale robiąc ok 5kkm/mies się sporo oszczędza na LPG, a poza tym jak zapewne widziałeś wykres, strasznie nie zamula to auta
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2350 (22/37)
- Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
PLaster napisał(a):mnie duże spalanie nie straszne (patrz drugie auto), ale robiąc ok 5kkm/mies się sporo oszczędza na LPG, a poza tym jak zapewne widziałeś wykres, strasznie nie zamula to auta
przeciwnicy lpg pozostaną przeciwnikami lpg ;] z czasem się tego nauczysz Żaden Twój rozsądny i konkretny argument do nich nie trafi bo przecież jesteś w ich oczach osobą która "zaciera silnik!" (btw. nigdy jeszcze nie widziałem silnika zatartego gazem... a moje audi miało przejechane na lpg 170 tys jak je sprzedawałem i jezdzi do tej pory) ;]
Ładna maździoszka lubię ten design bardzo... Niebieska wykładzinka jest świetna Oby służyła jak najdłużej
- Od: 4 lis 2010, 00:49
- Posty: 76
- Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6 96'
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości