remont silnika 2.5 v6
witam. moje autko zaczeło brać olej więc postanowiłem zrobić remont silnika i po rozebraniu silnika mechanik poinformował mnie że na trzech korbowodach obróciło panewki czyli panewki przykleili się do wału i obracali się w korbowodzie-czy jest takie coś możliwe? dodam jeszcze że silnik chodził do końca i nie było słychać żadnego stukania.
- Od: 16 lip 2010, 18:38
- Posty: 22
Tak jest to mozliwe i naprawa jest dośc kosztowna. Szlif wału, nowe panewki, korbowody. Dowiedz się ile będzie kosztował remont bo czasem opłaca się kupic inny silnik z gwarancja i z dobrego żródła.
- Od: 8 lut 2010, 17:21
- Posty: 197
roman1979 napisał(a):dziękuje za odpowiedz.
będę naprawiał swój silnik bo z kupnem drugiego silnika waham się
Daj sobie spokój ze szlifowaniem wału. Kup silnik z dobrego źródła jakim jest Bazyl i będziesz miał spokój w temacie viewtopic.php?f=5&t=102612&view=unread#unread, że o jakiś 2000zł zaoszczędzonych w kieszeni nie wspomnę.
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Dzięki za opinię Damian
Nieaktualne z silnikiem. Ładuję go do mojego X9 bo KF za dużo oleju pali i za słabo jedzie.
Pozdrawiam
Nieaktualne z silnikiem. Ładuję go do mojego X9 bo KF za dużo oleju pali i za słabo jedzie.
Pozdrawiam

"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
roman1979 napisał(a):dziękuje za odpowiedz.
będę naprawiał swój silnik bo z kupnem drugiego silnika waham się
mozna tak zrobic jak koledzy doradzaja ale jest jedno pytanie




>>>>>>>LOVE PARADE<<<<<<<>>>>>>>>LOVE 626 GE<<<<<<<<
- Od: 12 lut 2010, 10:40
- Posty: 170
- Auto: Mazda 626 GE 1,8 96r.
bokser1111
aleś wymyślił, masz prawie rację. Ale wiadomo, że "prawie" robi wielką różnicę. Zanim coś palniesz bez zastanowienia to się zorientuj w temacie.
Pozdrawiam
aleś wymyślił, masz prawie rację. Ale wiadomo, że "prawie" robi wielką różnicę. Zanim coś palniesz bez zastanowienia to się zorientuj w temacie.
Pozdrawiam

"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
bazyl wspaniały napisał(a):Nieaktualne z silnikiem. Ładuję go do mojego X9 bo KF za dużo oleju pali i za słabo jedzie.
Pozdrawiam
Zuch chłopak

roman1979 napisał(a):witam wszystkich i dziękuje za zainteresowanie tematem. silnik już złożyłem i chodzi jak pszczółeczka
No i pięknie, napisz co zostało zrobione i na jakich częściach jeśli to nie tajemnica.
DamianMX6 napisał(a):bazyl wspaniały napisał(a):Nieaktualne z silnikiem. Ładuję go do mojego X9 bo KF za dużo oleju pali i za słabo jedzie.
Pozdrawiam
Zuch chłopak
roman1979 napisał(a):witam wszystkich i dziękuje za zainteresowanie tematem. silnik już złożyłem i chodzi jak pszczółeczka
No i pięknie, napisz co zostało zrobione i na jakich częściach jeśli to nie tajemnica.
No nie do końca z tym swapem będzie. Muszę kupę rzeczy dokupić i finansowo niewiele taniej niż remont wyjdzie. Zastanawiam się.
Roman1979, pisz jakie części zapodałeś. Być może też mnie to będzie tyczyć, jeśli nie namierzę KFa w dobrym stanie lub nie wrzucę KLa

"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
roman1979 napisał(a):witam wszystkich i dziękuje za zainteresowanie tematem. silnik już złożyłem i chodzi jak pszczółeczka 2500zł za remont, 493000tyś ma zrobione i jeszcze trochę pojezdi. pozdrawiam
No widzisz.to teraz jak silnik dostal 2 życie to bez problemu jeszcze sobie pojeździsz
P.S – ''Bazyl Wspaniały'' : Niestety jeżeli chodzi o szczere intencje dla kolegów i szczerą odpowiedz to tylko remont
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
>>>>>>>LOVE PARADE<<<<<<<>>>>>>>>LOVE 626 GE<<<<<<<<
- Od: 12 lut 2010, 10:40
- Posty: 170
- Auto: Mazda 626 GE 1,8 96r.
bokser1111 napisał(a):roman1979 napisał(a):witam wszystkich i dziękuje za zainteresowanie tematem. silnik już złożyłem i chodzi jak pszczółeczka 2500zł za remont, 493000tyś ma zrobione i jeszcze trochę pojezdi. pozdrawiam
No widzisz.to teraz jak silnik dostal 2 życie to bez problemu jeszcze sobie pojeździszIDEALNA DECYZJA
P.S – ''Bazyl Wspaniały'' : Niestety jeżeli chodzi o szczere intencje dla kolegów i szczerą odpowiedz to tylko remontNie ma co gadać o kupowaniu 2 silnika skoro wiadomo ze maja troche latek .a nikt nie ma takiej kasiory zeby 2 razy ladowac w silnik.
Jeżeli kupisz silnik z automatu o przebiegu nawet powyżej 200000km to na 90% zrobi ten silnik drugie tyle kilometrów

"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Przyszedl czas i na mnie. Cronosik w remoncie:
-pierscienie tłokowe NPR Made in Japan – 385zł/kpl
-uszczelki pod glowice – ELRING – 125zł/szt
-uszczelki pod kolektor ssacy – OE MAZDA 60zł/szt x2 = 120zł/kpl
-uszczelki pod kolektory wydechowe Mazda 626 GE 2.5 V6 – TAKOMA 39zł/szt x2
-uszczelki pod pokrywy zaworów – OE MAZDA 60zł/szt x2 = 120zł/kpl
-zaworek zwrotny pompy oleju – komplet ze sprężynką OE MAZDA = 60zl/kpl
– uszczelniacze zaworowe Takoma 77zł (HIPOL)
– uszczelniacze wałków rozrządu – OE MAZDA 40zł/szt x2
– przedni uszczelniacz wału korbowego – OE MAZDA 43zł/szt
Za regeneracje głowic zaplacilem 300zl/szt. Koszt robocizny narazie nie znany. Olej TOP 1 ZENZATION 10W40.
-pierscienie tłokowe NPR Made in Japan – 385zł/kpl
-uszczelki pod glowice – ELRING – 125zł/szt
-uszczelki pod kolektor ssacy – OE MAZDA 60zł/szt x2 = 120zł/kpl
-uszczelki pod kolektory wydechowe Mazda 626 GE 2.5 V6 – TAKOMA 39zł/szt x2
-uszczelki pod pokrywy zaworów – OE MAZDA 60zł/szt x2 = 120zł/kpl
-zaworek zwrotny pompy oleju – komplet ze sprężynką OE MAZDA = 60zl/kpl
– uszczelniacze zaworowe Takoma 77zł (HIPOL)
– uszczelniacze wałków rozrządu – OE MAZDA 40zł/szt x2
– przedni uszczelniacz wału korbowego – OE MAZDA 43zł/szt
Za regeneracje głowic zaplacilem 300zl/szt. Koszt robocizny narazie nie znany. Olej TOP 1 ZENZATION 10W40.
- Od: 21 gru 2009, 11:45
- Posty: 55
- Auto: Mazda 626 Cronos 2.5 V6 KL-DE
A panewek korbowodowych dla świętego spokoju nie wymieniasz
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
pawelc napisał(a):A panewek korbowodowych dla świętego spokoju nie wymieniasz
No i szlif wału pod te panewki

"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
mechanior jak rozbierze dol ma dac odpowiedz
- Od: 21 gru 2009, 11:45
- Posty: 55
- Auto: Mazda 626 Cronos 2.5 V6 KL-DE
cronos2500 napisał(a):mechanior jak rozbierze dol ma dac odpowiedz
Ty nie czekaj na mechanika tylko decyduj o wymianie panewek. To jeden z grzechów głównych tego silnika. Wiele Ci nie podniesie kosztów a będziesz miał pewność.

"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
a po co szlif wału jeśli trzyma wymiary i nie był przytarty ?to tylko nowe panewki nominalne i przy remoncie nawet nie zastanawiałbym się czy je wymieniać tylko od razu bym wymienił
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
pawelc napisał(a):a po co szlif wału jeśli trzyma wymiary i nie był przytarty ?to tylko nowe panewki nominalne i przy remoncie nawet nie zastanawiałbym się czy je wymieniać tylko od razu bym wymienił
Może i racja, ale jednak bym profilaktycznie szlifnoł.

"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Teraz daliscie mi do myslenia. Koszt panewek skromny w porownaniu do calosci,bo TDC/NPR 90zł komplet w carspeed. A co z legenda,ze w mazdzie dolu sie nie rusza?
- Od: 21 gru 2009, 11:45
- Posty: 55
- Auto: Mazda 626 Cronos 2.5 V6 KL-DE
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6