Biały/Siwy dym po odpaleniu.

Mazda 323 1980–1995

Postprzez maniott » 10 wrz 2010, 16:51

Miałem to samo gesty dym i duzo. Zrobiłem całą głowice od A do Z docieranie wymian gumek itp. i wymieniłem pierścienie . Dymienie ustało branie oleju sie stabilizuje juz bo piersćcienie sie poukładały
Z tego co pytałem mechaników wymiana gumek bez ściągania głowicy moze byc nieskuteczna ale to opinia moich mechaników.
www.manasterzec.cba.pl
Zapraszam do mnie w Bieszczady Agroturystyka w Manastercu. :)
Początkujący
 
Od: 14 paź 2009, 20:00
Posty: 13

Postprzez dominik0310 » 11 wrz 2010, 15:39

Uszczelniacze wymienione. Trochę dziwna sprawa ponieważ jak się teraz przejadę i ostro ją pobutuje to puszcza dymki, na postoju też lekko dymi. Kiedy ją uruchomię po chwilowej przerwie niema żadnego dymu, nawet po dodaniu gazu nic się nie pojawia. Już sam zgłupiałem. Jutro jak uruchomię auto rano okaże się czy to były uszczelniacze czy nie.

„maniott” wymiana uszczelniaczy bez zdejmowania głowicy to straszna sprawa, w dodatku pracochłonna dlatego twój mechanik twierdzi ze taka wymiana może być nieskuteczna.
Początkujący
 
Od: 5 wrz 2010, 20:33
Posty: 23
Skąd: Kamienna Góra
Auto: MX-3 B6
1.6 16v DOHC 107km

Postprzez dominik0310 » 12 wrz 2010, 22:13

Wygląda na to że diagnoza była dobra. Rano po uruchomieniu silnik nie kopcił. Z początku podczas jazdy zostawiałem co prawda za sobą dym, jednak po dłuższej jeździe wszystko ustało.
Pozdrawiam wszystkich.
Początkujący
 
Od: 5 wrz 2010, 20:33
Posty: 23
Skąd: Kamienna Góra
Auto: MX-3 B6
1.6 16v DOHC 107km

Postprzez iLS » 13 wrz 2010, 12:33

napisz jeszcze jaki jest koszt wymiany uszczelniaczy zaworów, bo też mam taki problem, tyle ze dym jest mały, ale oleju bierze sporo i kompresja to 8 na kazdym cylindrze ... mozliwe ze miernik jakis dziwny bo madzi nie brakuje mocy, innym miernikiem nie sprawdzałem.
keep on rockin' in the free world.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2009, 12:24
Posty: 94
Skąd: Sułkowice
Auto: piękna Madzia EC B6 91r.

Postprzez dominik0310 » 13 wrz 2010, 21:54

Ciężko mi jest określić, jaki jest koszt wymiany uszczelniaczy, bo robił mi to kolega mechanik i w dodatku bez zdejmowania głowicy, czego w normalnym warsztacie mało, kto by się podejmował. Ja zapłaciłem 150zł, ale w normalnym przypadku pewnie zapłacisz dwa razy tyle. Skoro masz kompresje po 8 i bierze ci sporo oleju to daj sobie spokój z samymi uszczelniaczami, bo masz do roboty pierścienie. W moim przypadku oleju z moich dotychczasowych obserwacji nie ubywało i nie ubywa tylko zostawiałem przed wymianą do momentu rozgrzania silnika chmurę dymu, teraz też lekko kopci z początku, ale nie tak jak wcześniej z tym, że warto zaznaczyć że nie posiadam katalizatora.
Początkujący
 
Od: 5 wrz 2010, 20:33
Posty: 23
Skąd: Kamienna Góra
Auto: MX-3 B6
1.6 16v DOHC 107km

Postprzez siera » 14 wrz 2010, 10:15

Siema
tez przechodziłem ten problem w zeszłym i na początku tego roku. Szkoda siana na wymianę samych uszczelniaczy. Zrób od razu pierścienie u mnie 2 razy rozkładali silnik bo nie miałem na pierścienie efektem tego było jakies 500 zł wyrzucone w błoto ;) Nie mówiąc już że podobno pierścienie od poloneza pasują ;) i podobno od jakiejś daci jest identyczna uszczelka pod głowice która występuję w wersji metalowej, zwykłe do mx-3 1.6 to same papierowe ;) ale co do szczegółów pytajcie djArias'a :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2009, 20:02
Posty: 201
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 1.3

Postprzez iLS » 14 wrz 2010, 10:31

zajeżdzę silnik i kupie inny ;p
keep on rockin' in the free world.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2009, 12:24
Posty: 94
Skąd: Sułkowice
Auto: piękna Madzia EC B6 91r.

Postprzez dominik0310 » 14 wrz 2010, 21:26

Ja bym wolał zrobić silnik o podstaw i wiedzieć czym jeżdżę ;P
Początkujący
 
Od: 5 wrz 2010, 20:33
Posty: 23
Skąd: Kamienna Góra
Auto: MX-3 B6
1.6 16v DOHC 107km

Postprzez siera » 14 wrz 2010, 21:34

tez bym raczej remontował :) kupisz i bedzie to samo po pol roku :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2009, 20:02
Posty: 201
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 1.3

Postprzez iLS » 15 wrz 2010, 16:41

no tak, tylko że koszt remontu to przerażająca cena, z tego co wyczytalem to koszt rzędu 1900zł ?? <glupek2>
keep on rockin' in the free world.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2009, 12:24
Posty: 94
Skąd: Sułkowice
Auto: piękna Madzia EC B6 91r.

Postprzez siera » 16 wrz 2010, 07:20

zalezy co chcesz wymieniac :) ale same pierscienie nie sa wcale az tak drogie a uszczelniacze to wogole bajka co prawda jest tez kilka innych rzeczy ktore mozna przy okazji wymienic ;)
ale 1900 to chyba juz byc wszystko zrobil :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2009, 20:02
Posty: 201
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 1.3

Postprzez iLS » 16 wrz 2010, 12:27

przy zmianie pierścieni pasowałoby wymienić uszczelkę pod głowicą (ewentualnie planowanie), potem oczywiscie ustawic rozrzad itp, troche roboty jest, a jaka pewność ze bedzie dobrze ? no i jeszcze uszczelniacze zaworów, gdzie jeden kosztuje +/– 20 zł ? 16x20 juz daje pokaźną kwote <głaszcze>
keep on rockin' in the free world.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2009, 12:24
Posty: 94
Skąd: Sułkowice
Auto: piękna Madzia EC B6 91r.

Postprzez dominik0310 » 16 wrz 2010, 21:11

Uszczelniacze zaworowe kosztują 7zł szt. x16, wychodzi 112zł. Tak więc niema żadnej tragedii.
Początkujący
 
Od: 5 wrz 2010, 20:33
Posty: 23
Skąd: Kamienna Góra
Auto: MX-3 B6
1.6 16v DOHC 107km

Postprzez dominik0310 » 17 wrz 2010, 08:34

Dzisiaj rano jak odpaliłem auto przez 40 sekend kopcił a później przestał. CO jest grane?
Początkujący
 
Od: 5 wrz 2010, 20:33
Posty: 23
Skąd: Kamienna Góra
Auto: MX-3 B6
1.6 16v DOHC 107km

Postprzez iLS » 17 wrz 2010, 10:19

może sie dociera ? <glupek2> a tak poważnie, to jesteś kolejnym przykładem na to że remont czasami nie daje rozwiązania ...
keep on rockin' in the free world.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2009, 12:24
Posty: 94
Skąd: Sułkowice
Auto: piękna Madzia EC B6 91r.

Postprzez siera » 18 wrz 2010, 10:26

wiecznie nie kopci ;) ale daj sobie jakies wysokie obroty na 8 sekund i zobaczysz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2009, 20:02
Posty: 201
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 1.3

Postprzez dominik0310 » 19 wrz 2010, 19:19

I tak będą pierścienie do roboty. Ale to w przyszłym miesiącu.
Początkujący
 
Od: 5 wrz 2010, 20:33
Posty: 23
Skąd: Kamienna Góra
Auto: MX-3 B6
1.6 16v DOHC 107km

Postprzez dominik0310 » 22 wrz 2010, 22:45

Czy wymieniał ktoś ostatnio pierścienie i pamięta ich cenę?
Początkujący
 
Od: 5 wrz 2010, 20:33
Posty: 23
Skąd: Kamienna Góra
Auto: MX-3 B6
1.6 16v DOHC 107km

Postprzez siera » 23 wrz 2010, 08:26

269 zl za komplet
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2009, 20:02
Posty: 201
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 1.3

Postprzez SponeR » 1 paź 2010, 17:33

siera napisał(a):Nie mówiąc już że podobno pierścienie od poloneza pasują ;) i podobno od jakiejś daci jest identyczna uszczelka pod głowice która występuję w wersji metalowej, zwykłe do mx-3 1.6 to same papierowe


w takim razie znalazłem złotego gralla (patrz prawa część foty
gadaj dalej takie głupoty :] to ci ludzie uwierzą i kupią całą głowicę od "daczi" od razu z vteciem


Obrazek
=x
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2008, 15:22
Posty: 723 (0/1)
Skąd: Annaberg/Piaseczno
Auto: 89' turboMiateł
08' cx-9 3.7v6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323