wymiana silnika 2.3 na 2.0 – możliwa ?

Postprzez javer » 14 wrz 2010, 19:37

Witam,

Nie mogę znaleźć w sensownej cenie silnika 2.3, więc zastanawiam się jaka jest możliwość by wstawić silnik o pojemności 2.3
Proszę o informację z pierwszej ręki.

z góry dziękuje
Jacek
javer
 

Postprzez Enduro » 14 wrz 2010, 20:31

javer napisał(a):Nie mogę znaleźć w sensownej cenie silnika 2.3, więc zastanawiam się jaka jest możliwość by wstawić silnik o pojemności 2.3....Jacek

ale to ten sam motor, no i tu cena tez powinna byc podobnie sensowna...
pozdr.Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez javer » 14 wrz 2010, 21:00

Dzięki. Jakie są różnice ?
– komputer
– co jeszcze ???
javer
 

Postprzez Enduro » 14 wrz 2010, 21:29

javer napisał(a):Dzięki. Jakie są różnice ?

raczej niewielkie miedzy 2,3 a 2,3 L.
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez s4v4g3 » 14 wrz 2010, 22:07

Oj Enduro... Ty to się lubisz drażnić:)
Przecież kolega wyżej napisał w temacie – motorek 2,3 i 2.0 :)
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 00:11
Posty: 392 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: CX-9 Signature 2018r.

Postprzez Enduro » 14 wrz 2010, 22:19

s4v4g3 napisał(a):Oj Enduro... Ty to się lubisz drażnić:)
Przecież kolega wyżej napisał w temacie – motorek 2,3 i 2.0 :)

sorry! dam w niedziele 30% wiecej na tece !
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez mpsoft » 14 wrz 2010, 22:45

2.3 to przecież naped 4x4 – dobrze piszę ?
jeśli tak to i skrzynia jest inna (oraz jej mocowania do silnika) oraz sprzęgło, docisk (inne siły wszak przenosi) i cały mechanizm przeniesienia napędu na tylnią oś...
plus inny komputer – bo parametry sterowania silnika inne (chyba, że komp taki sam tylko soft inny)
myślę, że jest to możliwe ale z pewnością nie opłacalne

choć wszak na upartego w UAZ'ie silnik Mercedesa o niebo lepiej się sprawdzał :)
ale to już chyba nie ta bajka ;)
Mazda 6 (2003 r.) 2.0 benzyna, kombi, automat, 150 tys km, LPG sekwencja – ElpiGaz
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2010, 22:15
Posty: 55
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GY 2003 r. 2.0 benzyna automat LPG sekwencja

Postprzez Barthez » 14 wrz 2010, 22:55

mpsoft napisał(a):2.3 to przecież naped 4x4 – dobrze piszę ?

nie
mps6 = 4x4 a 2,3NA to FWD ;)
co do reszty to raczej przewiduje duzo rzezby... wszystko sie da tylko po co? przeanalizuj koszta
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez Enduro » 14 wrz 2010, 23:05

mpsoft napisał(a):2.3 to przecież naped 4x4 – dobrze piszę ?

nie, choć jest wersja 4WD co oznacza cztry koła skrętne a nie napęd na obydwie osie..
pozdr
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez mpsoft » 14 wrz 2010, 23:10

miałem na myśli Madzie 6 w normalnej wersji nie MPS – czy występowała ona również z silnikiem 2.3 z napedem tylko na przód ?

P.S. JAVER określ proszę jasno jaki to model bo sie pogubiłem :)
Mazda 6 (2003 r.) 2.0 benzyna, kombi, automat, 150 tys km, LPG sekwencja – ElpiGaz
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2010, 22:15
Posty: 55
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GY 2003 r. 2.0 benzyna automat LPG sekwencja

Postprzez Barthez » 14 wrz 2010, 23:31

mpsoft napisał(a):czy występowała ona również z silnikiem 2.3 z napedem tylko na przód ?

2,3 ma FWD. Ja nigdy sie nie spotkalem z 2,3 4x4, widzialem natomiast 2,0 AT 4x4
ps
a co ma wymiana silnika do napedu??? mocowania beda raczej standartowe – gorzej z elektryka, elekronika i sterowaniem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez mpsoft » 14 wrz 2010, 23:43

troszkę się chyba pogubiłem

proszę o sprostowanie mojego błedu w toku myslenia

mam na myśli Mazde 6 (rocznik 2002-2005 – przedlift, wersja europejska,automat) z silnikiem 2.3 benzyna

oto przyklad :

http://otomoto.pl/mazda-6-2-3i-sport-4wd-automat-C15061658.html
http://otomoto.pl/mazda-6-C12754718.html

gdy szukalem w/w autka z tym silnikiem (2.0 benzyna wydawało mi sie ciut za mało) spotykałem się tylko i wyłacznie z dopiskiem "naped 4x4" – o ile od czasu ukończenia madrych szkół w tym temacie ;) nic sie nie zmieniło – oznacza to, że naped jest przenoszony na wszystkie osie.

czy to znaczy ze, w/w wersja występuje w silniku 2.3 z napedem tylko na przednią oś ? a jesli tak to kogo mam powiesić za klejnoty rodzinne bo pytałem o to na forum :(
Mazda 6 (2003 r.) 2.0 benzyna, kombi, automat, 150 tys km, LPG sekwencja – ElpiGaz
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2010, 22:15
Posty: 55
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GY 2003 r. 2.0 benzyna automat LPG sekwencja

Postprzez Grzyby » 15 wrz 2010, 07:55

mpsoft napisał(a):2.3 to przecież naped 4x4 – dobrze piszę ?

Taka wersja TEŻ występowała (chyba tylko w kombi). Jednak przeważająca większość na rynku ma napęd na 1 oś.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez MI$ » 15 wrz 2010, 08:33

Wersja 4x4 występowała w silniku 2,3 tylko w kombi.
Sedany i HB były tylko napędzane na przód.
Oczywiście wersja kombi występowała także z napędem na sam przód czego np moja Madzia jest przykładem.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2009, 20:52
Posty: 189
Skąd: Wrocław
Auto: Jest:
6 GH gorzka czekolada
Była:
6 GH 2,2 D
6 GY 2,0 D
6 GY 2,3 Pb

Postprzez Maciej Loret » 15 wrz 2010, 10:50

mpsoft napisał(a):mam na myśli Mazde 6 (rocznik 2002-2005 – przedlift, wersja europejska,automat) z silnikiem 2.3 benzyna
[...]
czy to znaczy ze, w/w wersja występuje w silniku 2.3 z napedem tylko na przednią oś ? a jesli tak to kogo mam powiesić za klejnoty rodzinne bo pytałem o to na forum :(


Powiesić tego, który odpowiadał.
IMHO wersja 4WD występowała zawsze z automatem tylko jako nieco uboższa i z obniżoną do 162KM mocą wersja Top. Szczegóły mogę sprawdzić wieczorem.
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez mpsoft » 15 wrz 2010, 13:28

a mnie tu przekonywali ,że jak 2.3 benzyna to 100 % 4x4 tylko – WRRRRRRRRRRRRRRRRR :(
Mazda 6 (2003 r.) 2.0 benzyna, kombi, automat, 150 tys km, LPG sekwencja – ElpiGaz
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2010, 22:15
Posty: 55
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GY 2003 r. 2.0 benzyna automat LPG sekwencja

Postprzez Grzyby » 15 wrz 2010, 13:31

mpsoft napisał(a):a mnie tu przekonywali

gdzie?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Barthez » 15 wrz 2010, 13:55

nie wiem czy tylko mi wzrok zawodzi ale javer pytal o mozliwosc podmiany silnika z 2.3 na 2.0! i jakie z tego tytulu moga wyniknac komplikacje <czytaj> temat
a wy sie rozpisaliscie o typach napedu
bartezm napisał(a):a co ma wymiana silnika do napedu??? mocowania beda raczej standartowe – gorzej z elektryka, elekronika i sterowaniem

mechanicznie jest to mozliwe, nie wiem jak z elektryka...
jesli sie myle to poprawcie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez mpsoft » 15 wrz 2010, 14:12

Mazda 6 (2003 r.) 2.0 benzyna, kombi, automat, 150 tys km, LPG sekwencja – ElpiGaz
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2010, 22:15
Posty: 55
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GY 2003 r. 2.0 benzyna automat LPG sekwencja

Postprzez Maciej Loret » 15 wrz 2010, 14:20

mpsoft napisał(a):wszystkie wersje z silnikiem 2.3 to zawsze napęd na 4 koła

więc jak to z tym wreszcie jest ? bo jakoś nie chce mi się wierzyć, że przeglądając mase stron nie znalazłem zadnej oferty sprzedaży z napędem tylko na przód.


Napisałem w poście sprzed kilku godzin.
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6