Wszystko wymienione a dalej bierze olej. Co to może być ??
Strona 1 z 1
Witam.
Posiadam 323f z 96r. Madzia brała mi olej więc postanowiłem zrobić remont. Zostały wymienione wszystkie pierścienie, uszczelniacze, filtr, olej itd. itp. Po wymianie było wszystko ok teraz od remontu silnika upłyną jakiś miesiąc a ona znów bierze olej i kopci.
POMOCY Co to może być
Posiadam 323f z 96r. Madzia brała mi olej więc postanowiłem zrobić remont. Zostały wymienione wszystkie pierścienie, uszczelniacze, filtr, olej itd. itp. Po wymianie było wszystko ok teraz od remontu silnika upłyną jakiś miesiąc a ona znów bierze olej i kopci.
POMOCY Co to może być
Jedź albo giń
- Od: 6 paź 2009, 15:26
- Posty: 12
- Skąd: Tarnobrzeg
- Auto: Mazda 323F BG 1.6 16V 92r.
Mazda 323F BA 1.5 16v DOHC 96r
Witam, mam pytanie kto robił remont silnika i jakie cześci były użyte?? Jak sam robiłeś to czy używałeś klucza dynamometrycznego?? Pytam bo ja nie użyłem do wymiany uszczelki z pod dekla zaworów no i efekt był taki, że po miesiącu musiałem wymieniać na nową z kluczem no i trzyma , bez wycieków. Moja rada spróbuj zalać doktorem, może sie uszczelni i problem zniknie. Pozdrawiam...
- Od: 15 lip 2008, 20:55
- Posty: 23
- Skąd: Gliwice
- Auto: mazda 323f BA 97r Z5 1.5
może nie będzie aż tak zle troche optymizmu prosze . Tak to jest jak się robi samemu płaci sie za błędy dlatego warto poszukać mechanika co się na tym zna. Ja miałem szczęście i znalazłem. Koleś niedosyć że jest dobry to bierze mało.Wyregulował mi zawory, wymienił paski klinowe, oring na aparacie uszczelke pod zaworami wyregulował silnik i koszt całej robocizny to 50 zł . Jak ktoś chce skorzystać z jego usług w okolicach Gliwic/Bytomia to zapraszam na priva.
- Od: 15 lip 2008, 20:55
- Posty: 23
- Skąd: Gliwice
- Auto: mazda 323f BA 97r Z5 1.5
Ja też tego sam nie zrobiłem... robił to dobry mechanik który sie na tym zna. Nikt nie wie co jest grane
I jak macie tak sie tak wypowiadac to lepiej nic nie mowcie...
I jak macie tak sie tak wypowiadac to lepiej nic nie mowcie...
Jedź albo giń
- Od: 6 paź 2009, 15:26
- Posty: 12
- Skąd: Tarnobrzeg
- Auto: Mazda 323F BG 1.6 16V 92r.
Mazda 323F BA 1.5 16v DOHC 96r
Witam ja właśnie zauważyłem swój problem jakiś tydzień temu zaczęła brać olej.Sprawdziłem kompresje i wszystko mi po 13,2 w dwóch 13. czy może to być spowodowane pierścieniami czy raczej sugerować się uszczelniaczami na zaworach??. Z tego co tutaj już przeczytałem to nie koniecznie mogą to być tylko uszczelniacze podobno często padają tez pierścienie w mazdach 323F 16V BA. Dodam że auto ma przebieg 225tyś(kupione przy przebiegu 200 tyś) jeśli ktoś miał z tym problem albo się uporał to proszę o kontakt z góry bardzo dziękuje
-
pjsiemion
może gęsty olej masz wlany? Nie spływał rowkami w tłoku bo z gesty dostał się pod pierścienie i zapiekły.
Marcin
- Od: 23 wrz 2008, 17:58
- Posty: 155
- Skąd: Łomża
- Auto: Mazda 323f BA 1998r. Special Edition 1.5 16V
Mój problem się rozwiązał, a raczej mój mechanik go rozwiązał (złoty chłopak) Po prostu cylindry nie są okrągłe tylko mają kształt owalny czego nie widać gołym okiem. Koszt naprawy w granicach 200 zł.
Jedź albo giń
- Od: 6 paź 2009, 15:26
- Posty: 12
- Skąd: Tarnobrzeg
- Auto: Mazda 323F BG 1.6 16V 92r.
Mazda 323F BA 1.5 16v DOHC 96r
Witam wszystkich, moim zdaniem przy takim przbiegu trzeba sie liczyc juz z tym ze olej raz na jakis czas trzeba dolac. Posiadam mazde 323f 1,5 16v 96r z przebiegiem powyzej 220000, i trzeba dolac te 100 do 150ml na 1000km, i uwazam to za normalne zuzycie oleju przy tak duzym przebiegu. A u was jak wyglada pobieranie oleju na 1000km??
To jest jeden z moich pierwszych postow, wiec prosze o wyrozumiałosc.
To jest jeden z moich pierwszych postow, wiec prosze o wyrozumiałosc.
-
Borsuk87
Borsuk87 napisał(a):z przebiegiem powyzej 220000, i trzeba dolac te 100 do 150ml na 1000km, i uwazam to za normalne zuzycie oleju przy tak duzym przebiegu.
mylisz sie kolego... to nie jest normalne. Idąc Twoim tokiem rozumowania w samochodzie o przebiegu 400 i wiecej nalezalo by zamontowac dodatkowy zbiornik na olej i tankowac razem z paliwem
mialem wieksze przebiegi (bj i bg) i oleju nie dolewalem bo nie musialem...
grabu122 napisał(a):nie musiałeś, bo nie miałeś Z5 pod masą
ale mam pod maska D16W1 – ktory zre olej na rowni z benzyna jak tylko przekroczy 3k obr
a mimo to dalej uwazam iz nie jest to normalne (a przebieg grubo ponizej 200k...)
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości