Cruise Control – Tempomat – Różne problemy i pytania
Dzien dobry,
No i co panowie o tym wszystkim myslicie? Jezeli u Plasta dziala tempomat to i w naszych powinien. Ja zaczynam rozgladac sie za przelacznikami. Pewno troche zajmie zanim znajde ale na pewno sprobuje. Tempomat to nie tylko wygoda ale i oszczedzanie paliwa w trasie . Dzieki Plast za zdjecia, kawal dobrej roboty .
Pozdrawiam
No i co panowie o tym wszystkim myslicie? Jezeli u Plasta dziala tempomat to i w naszych powinien. Ja zaczynam rozgladac sie za przelacznikami. Pewno troche zajmie zanim znajde ale na pewno sprobuje. Tempomat to nie tylko wygoda ale i oszczedzanie paliwa w trasie . Dzieki Plast za zdjecia, kawal dobrej roboty .
Pozdrawiam
Mazda 626 2.0l 115KM 1999
- Od: 27 sty 2009, 18:11
- Posty: 10
- Auto: Mazda 6 TS2 2.0 MZR-CD 2005
Mazda 3 TS2 1.6D 2008
Mazda 626 2.0 1999
Siemano ja mam Madzie ze stycznia 2005 i mam dołozony tempomat http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5d4 ... 66056.html
- Od: 27 kwi 2009, 12:41
- Posty: 45
- Skąd: DĄBROWA GÓRNICZA
- Auto: Mazda 3 1.6 CITD 109 KM Sedan 2005
Jeszcze została sprawa komputera. Czy tempomat będzie działać od razu czy trzeba go włączyć. W focusach trzeba go aktywować poprzez IDS. Wątpię żeby coś takiego robili w ASO Mazdy ale w jakimś ASO Forda myślę żeby wiedzieli o co chodzi.
http://allmazda.net/parts/ – katalog części do Mazdy 3 i nie tylko (diesel także)
- Od: 1 lis 2007, 11:47
- Posty: 146
- Skąd: zDolny Śląsk
- Auto: 3 BK Y6 '07
Hej Pablo,
Obawiam sie iz trzeba bedzie podlaczyc to do kompa gdyz cos takiego wyczytalem na stronce jakiejs firmy co montuja oryginalne tempomaty US&A . Na forum mazdy w UK chlopaki tez staraja sie zlamac problem z tempomatem w 3-kach. Udalo im sie w niektorych silnikach benzynowych nie uzywajac IDSu, lecz do diesela jeszcze nikt nie dolozyl . Mam nadzieje ze uda nam sie wczesniej to ogarnac .
Pozdrawiam
Obawiam sie iz trzeba bedzie podlaczyc to do kompa gdyz cos takiego wyczytalem na stronce jakiejs firmy co montuja oryginalne tempomaty US&A . Na forum mazdy w UK chlopaki tez staraja sie zlamac problem z tempomatem w 3-kach. Udalo im sie w niektorych silnikach benzynowych nie uzywajac IDSu, lecz do diesela jeszcze nikt nie dolozyl . Mam nadzieje ze uda nam sie wczesniej to ogarnac .
Pozdrawiam
Mazda 626 2.0l 115KM 1999
- Od: 27 sty 2009, 18:11
- Posty: 10
- Auto: Mazda 6 TS2 2.0 MZR-CD 2005
Mazda 3 TS2 1.6D 2008
Mazda 626 2.0 1999
- Od: 27 kwi 2009, 12:41
- Posty: 45
- Skąd: DĄBROWA GÓRNICZA
- Auto: Mazda 3 1.6 CITD 109 KM Sedan 2005
Gdzieś na forum forda widziałem pełną ścieżkę jaką trzeba przejść przez IDS forda żeby aktywować tempomat. Może przyjść z czymś takim do jakiegoś rozsądnego ASO które się tego podejmie ...
http://allmazda.net/parts/ – katalog części do Mazdy 3 i nie tylko (diesel także)
- Od: 1 lis 2007, 11:47
- Posty: 146
- Skąd: zDolny Śląsk
- Auto: 3 BK Y6 '07
Też jestem zainteresowany zainstalowaniem tempomatu w Mazdzie 3 1.6Hdi Diesel z kierownica wielofunkcyjna do sterowania radia. Czy ktoś zrobił juz jakis postemp?
-
Anonym
udało się komuś zamontować w M3? ruskie twierdzą że to proste: http://www.m3club.ru/forum/topic14719s100.html Mam gaz na lince czyli mogę zapomnieć o tempomacie?
Elementy wyposażenia prawych drzwi przednich i tylnych https://picasaweb.google.com/1062179878 ... rnika2012#
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]
- Od: 21 mar 2008, 21:04
- Posty: 1902 (6/4)
- Skąd: Siemianowice Śląskie
- Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999
Raczej gra nie warta świeczki. Musiałbyś zaadoptować silniczek przytrzymujący i sterujący linką gazu z jakiegoś innego samochodu. W modelach po FL to jest prosta sprawa, w egzemplarzach z linką raczej bardzo trudna
Z tego co przeczytałem na tym forum to trzeba mieć elektorniczą przepustnicę. Nie zaglądałem jeszcze pod kokpit żeby sprawdzic jak wygląda sprawa czujnika. Zauważyłem, że wszyscy którzy założyli sobie tempomat mają auta z 2006r.
Generalnie jeśli dałoby się założyć to koszt jest niewielki bo na allegro mozna kupić kierownicę z przyciskami sterującymi już za 150 zł i w ASO za około 50zł czujnik.
Generalnie jeśli dałoby się założyć to koszt jest niewielki bo na allegro mozna kupić kierownicę z przyciskami sterującymi już za 150 zł i w ASO za około 50zł czujnik.
Tak ale tylko w przypadku auta z elektroniczna przepustnica. W przypadku auta z przepustnic ana lince jest to wykonalne ale dużo, dużo droższe i bardziej skomplikowane bo trzeba by było zaadoptować cały system z innego auta. W Jeep`ie mam tempomat, a przepustnica jest na lince czyli teoretycznie jest to wykonalne ale moim zdaniem gra nie jest warta świeczki.
ciekawe jak sprawa wygląda w dieslu, sterowanie tempomatu podłączone jest do komputera, silniki benzynowe na rynek US (przynajmniej 2.3) były wyposażane w tempomat od początku produkcji:
złącze jest chyba takie samo, ale ciekawe czy np w dieslu nie będzie potrzeby kombinowania z softem
btw w 1.6 Z6 w ogóle była opcja tempomatu ?
sam sobie odpowiem, niemiecki katalog poliftowy nie przewiduje w ogóle tempomatu dla 1.6 MZR, więc nawet z przepustnicą elektroniczną będzie to raczej niemożliwe.
złącze jest chyba takie samo, ale ciekawe czy np w dieslu nie będzie potrzeby kombinowania z softem
btw w 1.6 Z6 w ogóle była opcja tempomatu ?
sam sobie odpowiem, niemiecki katalog poliftowy nie przewiduje w ogóle tempomatu dla 1.6 MZR, więc nawet z przepustnicą elektroniczną będzie to raczej niemożliwe.
Ostatnio edytowano 5 mar 2012, 11:19 przez akostarek, łącznie edytowano 1 raz
Wiem tylko, zs 2.3 mialy od poczatku przepustnice elektroniczna
lukaszm napisał(a):Mam gaz na lince czyli mogę zapomnieć o tempomacie?
nie
radzi89 napisał(a):Tak ale tylko w przypadku auta z elektroniczna przepustnica.
czyzby?
radzi89 napisał(a):W przypadku auta z przepustnica na lince jest to wykonalne ale dużo, dużo droższe i bardziej skomplikowane bo trzeba by było zaadoptować cały system z innego auta.
a czy moze byc wieksza siostra M3?
Dominooo napisał(a):A moim zdaniem jest niewykonlne albo inaczej- nieopłacalne.
potrzeba matka wynalazku...
akostarek napisał(a):btw w 1.6 Z6 w ogóle była opcja tempomatu ?
czytales poprzednia strone?
plast napisał(a):Mam M3 z 2006 z września i tempomat w niej fabryczny. Jak coś potrzeba i będę w stanie to zrobić to chętnie pomogę.
z profilu kolegi plast : M3 1,6 BK 2006r
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Reasumując masz pomysł? pod pedałem mam chyba (bo już dawno tam nie zaglądałem) niebieską obudowę tego czujnika.
Elementy wyposażenia prawych drzwi przednich i tylnych https://picasaweb.google.com/1062179878 ... rnika2012#
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]
- Od: 21 mar 2008, 21:04
- Posty: 1902 (6/4)
- Skąd: Siemianowice Śląskie
- Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999
lukaszm, nie musisz kopiowac calej mojej wypowiedzi... bo teraz nie wiem do czego sie odniesc...
czy do swoich wypowiedzi, czy do Twoich rozwazan...
prosze sprecyzuj pytanie
czy do swoich wypowiedzi, czy do Twoich rozwazan...
prosze sprecyzuj pytanie
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości