Silnik BP – kompedium wiedzy
na bazie odczytu napiecia z potencjometru przeplywki komputer mazdy wyznacza dawke palwia oraz kat zaplonu.wiec jest to ejdno z najwazniejszych urzadzen w samochodzie.rozne przeplywki moga miec rozne charakterystyki czytaj rozne sily dobrane sprezyn kalpki jak tez rozne przekroje.w gtx,rx7 jest wiekszy przekroj.wystarczy zdjac klapke z przeplywki ta od gory by zobaczyc zegarmistrzowa sprezyne.wystarczy ja naciagnac bardziej (np o dwa zabki) zeby bylo mniej paliwa, a wystarczy poluzowac (czytaj sprezyna luzniejsza) zeby dawka plawia sie zwiekszyla.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Witam, mam pytanie:
zamierzam wyremontować silnik w swojej BA BP, czy będą pasować te tłoki? ( http://cgi.ebay.com/ebaymotors/YCP-BPZ3 ... 27af6d313b ) czy one zawierają w komplecie pierścienie?? Reszta rzeczy do remontu będzie pochodzić z carspeedu, będą to normalne rzeczy takie jak mi podali tam w sklepie do remontu silnika, oprócz tych tłoków wysokiej kompresji. Czy będzie to wszystko pasować? Nie będzie trzeba tego stroić przez to, że będzie inna kompresja? Prosiłbym o odpowiedzi, ewentualnie czy będzie pomiędzy tymi tłokami, a zwykłymi "RIK" duża różnica w jeździe?
zamierzam wyremontować silnik w swojej BA BP, czy będą pasować te tłoki? ( http://cgi.ebay.com/ebaymotors/YCP-BPZ3 ... 27af6d313b ) czy one zawierają w komplecie pierścienie?? Reszta rzeczy do remontu będzie pochodzić z carspeedu, będą to normalne rzeczy takie jak mi podali tam w sklepie do remontu silnika, oprócz tych tłoków wysokiej kompresji. Czy będzie to wszystko pasować? Nie będzie trzeba tego stroić przez to, że będzie inna kompresja? Prosiłbym o odpowiedzi, ewentualnie czy będzie pomiędzy tymi tłokami, a zwykłymi "RIK" duża różnica w jeździe?
- Od: 20 paź 2009, 21:07
- Posty: 46
- Skąd: ŁÓdź
- Auto: 323f ba, 1.8 16v kat
tloki neda pasowac.identyczny kompelt ma jacek176.w zestawie sa pierscie nie hastings racing.bardzo dobre.widze ze cena poszla znow w gore.czy bedzie trzeba stroic.mysle ze nie az tyle.poniewaz silnik mazdy ejst u gory dosc mocno przelany wiec po wsadzeniu tlokow moze byc tylko lepiej.ewentualnie na poczatek opoznij troche zaplon na aparacie zaplonowym.jak nie ebdzie stukac to wroc do srii.ewentualnie przerzuc sie na palwio 98.niech ajcek sie wypowie on na tym kompelcie juz zamiata ponad rok.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Piotrek323 napisał(a):zamierzam wyremontować silnik w swojej BA BP, czy będą pasować te tłoki?
to po co masz remontować swój silnik i dokupować graty aby podnosić kompresję?
Jak sobie możesz kupić za 350zł silnik który ma seryjnie najwyższą kompresję z silników BP "ostre" wałki itd.
do tego gratis dorzucę drugi wałek wydechowy aby go zamontować zamiast ssącego.
Silnik raczej do remontu ale nie wymaga już kombinowania.

Piotrek323 napisał(a):Witam, mam pytanie:
zamierzam wyremontować silnik w swojej BA BP, czy będą pasować te tłoki? ( http://cgi.ebay.com/ebaymotors/YCP-BPZ3 ... 27af6d313b ) czy one zawierają w komplecie pierścienie??
Sorry, że nie odpowiedziałem ci na wiadomość ale strasznie zarobiony jestem ostatnio. To jest taki sam komplet jak ja mam. On jest wraz z pierścieniami i to bardzo dobrymi pierścieniami, najlepszymi jakie mozna dostać poza tymi z ASO za 1100PLN. Tylko zanim je zamówisz trzeb asię upewnić w jakim stanie cylindry. Bo jeśli będą wymagały szlifu (a najprawdopodobnije będą) to trzeba zamówić nadwymiarowe tłoki i pierścienie. Te z aukcji są o wymiarze nominalnym.
Hazu napisał(a):to po co masz remontować swój silnik i dokupować graty aby podnosić kompresję?
Jak sobie możesz kupić za 350zł silnik który ma seryjnie najwyższą kompresję z silników BP
Może i ma wysoką kompresję ale te tłoki z ebaya mają jeszcze wyższą
Poza tym jakie ciśnienie na cylindrach ma ten używany silnik? Bo jeśli komus zależy na osiągach to ciężko (a wręcz nie możliwe) jest znaleźć silnik BP mający prawie 20 lat, który trzymałby nominalna kompresję.
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
remont silnika będzie robiony w warsztacie, ja się tego nie będę raczej zabierał; więc miałem nadzieję, że kupię wszystko i oddam do robienia. Będzie problem, jeżeli zamówię tłoki na 83mm a będzie do robienia cylinder. Ile wyniósł Ciebie koszt wraz z dostawą do Polski tych tłoków? Ile to szło?
Wymiana silnika raczej nie będzie brana pod uwage, bo wtedy potrzeba (wydaje mi się) nowy komputer do starego silnika, resztę osprzętu i będą same problemy, zresztą to starszy silnik, wolałbym zrobić nowy, do jeżdżenia
Wymiana silnika raczej nie będzie brana pod uwage, bo wtedy potrzeba (wydaje mi się) nowy komputer do starego silnika, resztę osprzętu i będą same problemy, zresztą to starszy silnik, wolałbym zrobić nowy, do jeżdżenia
- Od: 20 paź 2009, 21:07
- Posty: 46
- Skąd: ŁÓdź
- Auto: 323f ba, 1.8 16v kat
Jeśli wymieni tłoki a w przysżłości może i wałki rozrządu to już prawie nic (poza ECU) z tej mocniejszej wersji nie zostanieHazu napisał(a):no właśnie
skoro już remontować to coś co seryjnie było mocne przy okazji remontu można jeszcze trochę kompresję zwiększyć.
Ja bym nie ryzykował i najpierw rozebrał silnik, zmierzył cylindry (dokładnie – specjalnym urządzeniem a nie na oko lub palcemPiotrek323 napisał(a):remont silnika będzie robiony w warsztacie, ja się tego nie będę raczej zabierał; więc miałem nadzieję, że kupię wszystko i oddam do robienia. Będzie problem, jeżeli zamówię tłoki na 83mm a będzie do robienia cylinder.
Razem z przesyłką $240 (dolar wtedy był poniżej 3PLN). Niestety w Polsce doliczyli mi jeszcze 100PLN VAT.Piotrek323 napisał(a):Ile wyniósł Ciebie koszt wraz z dostawą do Polski tych tłoków? Ile to szło?
Jak kupisz razem z wiązką i ECU to nie będzie problemu.Piotrek323 napisał(a):Wymiana silnika raczej nie będzie brana pod uwage, bo wtedy potrzeba (wydaje mi się) nowy komputer do starego silnika, resztę osprzętu i będą same problemy, zresztą to starszy silnik, wolałbym zrobić nowy, do jeżdżenia
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Ja też mam kilka pytań. Tak czytam i nie doczytałem żeby przy wymianie wałków ktoś zwiększał kompresje silnika planując głowice. Ogulnie to nie ogarniam po co doprężać silnik przy ostrzejszych wałkach? Pytanie czy na tych tłokach Y.C.P i wałkach "R" da rade jeszcze dopakować kompresor = 0,4-0,6 Bara ? Te tłok z ebay'a cena jest za kpl 4szt czy jedną ? Kwestia sprzęgła i skrzyni od 1,3 doczytałem że najlepsze wyjście to zamach od 1,3 i sprzęgło od 1,8 OHC ?
Ogólnie to moje założenie tuningu jest takie:
MX3 + silnik 1,8 GT
tłoki Y.C.P
wałki R (~270 st wznios 9,3 )
sonda strojenie itd.
wtryski 360 cc
przepływka od RX7
kompresor od WV Polo G40 0,4-0,6 Bara
większe ciśnienie paliwa na listwie
skrzynia od 1,3
Wydech 4-2-1 wolny tylko z końcowym tłumikiem
stożek albo gąbka
IC
BOV
Pytanie do bardziej doświadczonych czy coś tu się ze sobą gryzie bądź nie ma wogule sensu? Zastanawiam się trochę nad sensem BOV z jednej strony trochę bezpieczniej dla dolotu i IC żeby go nie napompowało no i dźwięk a z drugiej niepotrzebny i kosztowny bajer ?
Ogólnie to moje założenie tuningu jest takie:
MX3 + silnik 1,8 GT
tłoki Y.C.P
wałki R (~270 st wznios 9,3 )
sonda strojenie itd.
wtryski 360 cc
przepływka od RX7
kompresor od WV Polo G40 0,4-0,6 Bara
większe ciśnienie paliwa na listwie
skrzynia od 1,3
Wydech 4-2-1 wolny tylko z końcowym tłumikiem
stożek albo gąbka
IC
BOV
Pytanie do bardziej doświadczonych czy coś tu się ze sobą gryzie bądź nie ma wogule sensu? Zastanawiam się trochę nad sensem BOV z jednej strony trochę bezpieczniej dla dolotu i IC żeby go nie napompowało no i dźwięk a z drugiej niepotrzebny i kosztowny bajer ?
- Od: 24 paź 2009, 15:05
- Posty: 73
- Skąd: Warszawa
- Auto: MX3 1,6 16V SOHC B6 92r
Wydaje mi się, że doprężanie i pakowanie tak ostrych wałków do silnika który ma być dmuchnięty mija się z celem.
Pod turbo raczej powinno się silnik odprężać jeśli się myle pewnie poprawią mnie bardziej doświadczeni użytkownicy.
Pod turbo raczej powinno się silnik odprężać jeśli się myle pewnie poprawią mnie bardziej doświadczeni użytkownicy.
- Od: 10 lut 2009, 12:37
- Posty: 45
- Skąd: Tarnów
- Auto: MX-3 1.6 SOHC
danield napisał(a):Pod turbo raczej powinno się silnik odprężać jeśli się myle pewnie poprawią mnie bardziej doświadczeni użytkownicy.
Zapytaj Five`a co na ten temat mysli albo chociaz przestudiuj jego posty
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
- Od: 31 paź 2007, 22:54
- Posty: 2316 (3/13)
- Skąd: Szamotuły
- Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1
A niby dlaczego nie? Wręcz wskazene jest doprężanie silnika przy ostrych wałkach gdyż dłuższe czasy otwarcie zaworów powodują zmnijeszenie ciśnienie sprężania.orzech55 napisał(a):Ja też mam kilka pytań. Tak czytam i nie doczytałem żeby przy wymianie wałków ktoś zwiększał kompresje silnika planując głowice. Ogulnie to nie ogarniam po co doprężać silnik przy ostrzejszych wałkach?
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
piwo napisał(a):na bazie odczytu napiecia z potencjometru przeplywki komputer mazdy wyznacza dawke palwia oraz kat zaplonu.wiec jest to ejdno z najwazniejszych urzadzen w samochodzie.rozne przeplywki moga miec rozne charakterystyki czytaj rozne sily dobrane sprezyn kalpki jak tez rozne przekroje.w gtx,rx7 jest wiekszy przekroj.[...]
Troche się nie zrozumieliśmy, ja wiem że tam jest potencjometr i termistor, zastanawia mnie tylko że nie ma w serwisówce innych danych dla różnych silników (??), po prostu jedna tabela z rezystencją przepływki zależnie od temp./wychylenia
Właśnie tak myśle, czy jedyną różnicą między tymi przepływomierzami jest średnica? od V – największej po S, ewentualnie może siła wychyłu klapki... ale to by była za proste
Do tego widziałem na jednym zdjęciu zdjętą klapke, nie chce na razie grzebać póki nie mam nowego, a jestem ciekaw czy da sie go jakoś naprawić?
ale OK, nie rozmywam wam tematu
Jakby ktoś wiedział czym się różnią przepływki 'klapkowe', miał inne dane niż w 'sam naprawiam Mazda 323;)', albo po prostu wiedział z doświadczenia czy przepływomierz "U" jest z jakimś zamienny, będzie wdzieczny za prywatną wiadomość
pozdr.
/ Jaro, pozdr.
Kupię osłone silnika (skrzyni) od lewej strony (l. koła)! i prawy przedni chlapacz do Xed6!
323 BestGeneration[*]

Kupię osłone silnika (skrzyni) od lewej strony (l. koła)! i prawy przedni chlapacz do Xed6!
323 BestGeneration[*]

- Od: 7 mar 2008, 14:40
- Posty: 366
- Skąd: PL -> SBI
- Auto: JMZ 323 BGT
JMZ X6 V6
Jeżeli potrzebowałby Ktoś to miałbym układ sterowania silnikiem z serii B
tzn:
przepływomierz drutowy JE50 (znacznie szybszy i łatwiejszy do zastosowania zimnego dolotu)
układ sterowania zapłonem; czujnik położenia wału i dwie podwójne cewki zapłonowe
układ wyposażony również w czujnik spalania stukowego
wiązka silnika i sterownik B6 – bez problemu obsługiwał silnik BP bez EGR z sondą z podgrzewaniem.
układ idealny pod sterownie ECU -master
tzn:
przepływomierz drutowy JE50 (znacznie szybszy i łatwiejszy do zastosowania zimnego dolotu)
układ sterowania zapłonem; czujnik położenia wału i dwie podwójne cewki zapłonowe
układ wyposażony również w czujnik spalania stukowego
wiązka silnika i sterownik B6 – bez problemu obsługiwał silnik BP bez EGR z sondą z podgrzewaniem.
układ idealny pod sterownie ECU -master
orzech55
mi na tej liscie brakuje podstaw, czyli jak zamierzasz sterowac paliwem i zaplonem?
bo reszta to pierdoly.
tloki sa za 4 sztuki.
mi na tej liscie brakuje podstaw, czyli jak zamierzasz sterowac paliwem i zaplonem?
bo reszta to pierdoly.
tloki sa za 4 sztuki.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
danield napisał(a):Wydaje mi się, że doprężanie i pakowanie tak ostrych wałków do silnika który ma być dmuchnięty mija się z celem.
Pod turbo raczej powinno się silnik odprężać jeśli się myle pewnie poprawią mnie bardziej doświadczeni użytkownicy.
masz 100% racji a tłoki o wyższym CR to nie potrzebnie wydane +/-1000zł. jak dmuchać to zostawić seryjne 9.0:1.
była 2 x 323GLX, była 323GT
Nissan Almera GTI
Nissan Almera GTI
- Od: 7 lip 2006, 13:46
- Posty: 83
- Skąd: O.B.R. Niestachów
Piwo
Paliwa zamierzam sterować za pomocą ecumastera i sondy szerokopasmowej. Z zapłonem trochę trudniej bo mogę jedynie wyprzedzić zapłon statyczny do ~ 30 stopni nie wiem jak dynamiczne wyprzedzenie zapłonu...
Piwo Ciebie jako kogoś bardziej doświadczonego w tuningu zapytam. Co sądzisz o tej liście ? Jakieś zmiany byś wprowadził ?
danield
Owszem pod turbo powinien być odprężony ale te 0,4-0,6 bara nie wymaga odprężania silnika. Przynajmniej tak mi się zdaje...
Paliwa zamierzam sterować za pomocą ecumastera i sondy szerokopasmowej. Z zapłonem trochę trudniej bo mogę jedynie wyprzedzić zapłon statyczny do ~ 30 stopni nie wiem jak dynamiczne wyprzedzenie zapłonu...
Piwo Ciebie jako kogoś bardziej doświadczonego w tuningu zapytam. Co sądzisz o tej liście ? Jakieś zmiany byś wprowadził ?
danield
Owszem pod turbo powinien być odprężony ale te 0,4-0,6 bara nie wymaga odprężania silnika. Przynajmniej tak mi się zdaje...
- Od: 24 paź 2009, 15:05
- Posty: 73
- Skąd: Warszawa
- Auto: MX3 1,6 16V SOHC B6 92r
popytaj jackkpl.on mota sie z bp i kompresorem.ogolnie na doprezonym silniku bedzie wieksza moc przy nizszym booscie i lepszym dolem.czytaj silnik bedzie szybciej budzil sie do zycia.do 0,5 bara nie trzeba sie wogole martwic pod warunkeim ze przerzucisz sie na 98 i cofniesz lekko zaplon.ciekaw jestem ejgo opini na temat tego kompresora.
walki dosc ostre.fajnie moze to wygladac
wtryski 360 to standrd z gtxa.starcza do 200 koni i momentu okolo 250nm.wiecej nm raczej z nich nie wycisniesz.
wiesz co mody dosc powazane i kosztowne.nie wiem jaki masz budzet ale poniewaz idziesz w doprezanie i zwiekszanie stopnia napelniania to ja bym zaczal od odpalenia wszystkeigo bez kompresa a dopiero potem kompres
albo na odwrot
najpierw zajal sie kompresem na serii silniku i wystrojeniu a potem reszta.
szczerze to zaczynajac od kompresa potrzeba okolo 4 tys zeby odpalic go i wystroic silnik.pogadaj z jackkpl to unikniesz zbednych kosztow.
a jak wybierzesz druga droge ( co szczerze ja polecam) to wyjdzie duzo drozej.tloki remont silnika honowanie robienie glowicy dalej kolektor wydechowy walki.wszystko to ogromne koszta i mysle ze ponizej 6 tys zl nie bedzie.oczywiscie z tych modow osiagnac mozesz wiecej niz jacek176 (bo ostrzejsze duzo walki plus kolektor wydechowy) a wiec czasy ponizej 15 i 6,5 do setki (przy zadbaniu o wage auta).
robic wszystkiego na raz sie po prostu nie oplaca.bedzie to trwalo wiecznosc a przy okazji moga wyjsc rozne sprawy.
walki dosc ostre.fajnie moze to wygladac
wiesz co mody dosc powazane i kosztowne.nie wiem jaki masz budzet ale poniewaz idziesz w doprezanie i zwiekszanie stopnia napelniania to ja bym zaczal od odpalenia wszystkeigo bez kompresa a dopiero potem kompres
albo na odwrot
najpierw zajal sie kompresem na serii silniku i wystrojeniu a potem reszta.
szczerze to zaczynajac od kompresa potrzeba okolo 4 tys zeby odpalic go i wystroic silnik.pogadaj z jackkpl to unikniesz zbednych kosztow.
a jak wybierzesz druga droge ( co szczerze ja polecam) to wyjdzie duzo drozej.tloki remont silnika honowanie robienie glowicy dalej kolektor wydechowy walki.wszystko to ogromne koszta i mysle ze ponizej 6 tys zl nie bedzie.oczywiscie z tych modow osiagnac mozesz wiecej niz jacek176 (bo ostrzejsze duzo walki plus kolektor wydechowy) a wiec czasy ponizej 15 i 6,5 do setki (przy zadbaniu o wage auta).
robic wszystkiego na raz sie po prostu nie oplaca.bedzie to trwalo wiecznosc a przy okazji moga wyjsc rozne sprawy.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
mam pytanie w sprawie remontu, gdzie najtaniej i dobrze robią? Coś okolice Łodzi znacie? Bo gdy już mi rozbiorą silnik do mierzenia to będzie musiało auto tam zostać, więc polecacie coś godnego bez ko0smicznych cen?
- Od: 20 paź 2009, 21:07
- Posty: 46
- Skąd: ŁÓdź
- Auto: 323f ba, 1.8 16v kat
moze byc Marek z sochaczewa?skaldal silnik Jackowi 
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje