Mazda 323F BJ ZM 2002r. Czarna w srebrne pasy.
MODEL: 323F (BJ), 2002r., nadwozie hatchback, 5-osobowy. Wersja po ostatnim lifcie fabrycznym mazdy – z oczkowymi tylnymi reflektorami.
SILNIK: ZM 1.6, 16V, benzyna
MOC: 98KM, 72kW (seria)
UKŁAD DOLOTOWY: seria
UKŁAD WYDECHOWY: przerobiony, obecnie aktywny tylko jeden wydech, chromowane nakładki na końcówki
ELEKTRONIKA: seria: oba lusterka i szyby przednie, ogrzewane lusterka i szyba tylna, centralny zamek, immobiliser, autoalarm
UKŁAD NAPĘDOWY: seria
ZAWIESZENIE: obniżone, ale nie wiem dokładnie o ile. Bądź, co bądź – wystarczająco.
SKRZYNIA BIEGÓW: manualna
UKŁAD HAMULCOWY: tarcze, dociski i klocki od mazdy 626 [czyli standard, jak sie dowiedziałem później ]
KAROSERIA: oryginalny tuning optyczny, wykonany w Niemczech (zderzak przedni i tylny oraz nakładki na progi, grill, nakładki metalowe na progach przy drzwiach przednich z logo 323F, aluminiowa gałka zmiany biegów, sportowy wydech, nakładki metalowe na pedały, tylny spojler)
ŚRODEK: fotele, kierownica, tapicerka – wszystko seryjne
CAR-AUDIO: Sony GT220, głośniki seryjne
KOŁA: felgi Alutec Kyro 17" z oponami 205/40 ZR17 84W oraz drugi komplet alufelg 14" z oponami zimowymi (Courier) i letnimi (Kleber) w rozmiarze 185/64 R14
WYPOSAŻENIE DODATKOWE: klimatyzacja, ABS, ESP, wspomaganie kierownicy, 4 poduszki powietrzne
ZDJĘCIA:
Obecnie (2013r.) mazda wygląda tak::
Kilka fotek z 2012:
Kilka fotek z 2011:
Wrzesień-Październik '2010:
Siepień '2010:
Czerwiec '2010:
Przez charakterystyczne, srebrne paski na czarnej karoserii, samochód bardzo rzuca się w oczy.
Szukaliśmy z małżonką takiego modelu w kolorze czarnym i w dobrym stanie technicznym. Po prawie 1,5 miesięcznych poszukiwaniach trafił się taki rodzynek po tuningu optycznym. Kupiona w styczniu 2010r. w Gdańsku, wypatrzona w internecie – jeździła nim kobieta, był to drugi samochód w rodzinie. Przed zakupem dokładnie, kompleksowo, sprawdzony w zakładzie wykonującym przeglądy w Gdańsku wraz z kontrolą grubości lakieru . Po zakupie od razu wymieniłem olej. Rozrząd, klocki hamulcowe i układ wydechowy zrobione w ubiegłym roku przez poprzedniego właściciela .
Samochód jest od 2005r. w Polsce – maździa jeździła dotąd w Gdańsku. Wszystkie przeróbki były robione w Niemczech. Jestem drugim właścicielem w kraju i trzecim w ogóle.
Silnik niemodyfikowany, suchutki, chyba nigdy nie myty.
Do mazdy jest jeszcze czarny, tylny spojler, ale aby go założyć musiałbym nawiercać karoserię na tylnej klapie, więc nie zakładam.
Samochodzik ma swoje lata, więc ma kilka drobnych mankamentów:
– fotel kierowcy, który ma podniszczoną tapicerkę (wytarta siatka na siedzisku). Dlatego zaraz po zakupie założone zostały pokrowce w miarę dopasowane do reszty tapicerki. Miałem zamiar wymieniać fotele, ale zrezygnowałem.
– trzeszczą plastiki (?)z tylu w czasie jazdy – nie jest to specjalnie uciążliwe, ale jednak mnie irytuje. W samochodzie był naprawiany lewy tylny błotnik i wymieniana tylna klapa, bo na parkingu ktoś wjechał madzi w lewy tylny róg, więc myślałem, że to od złego spasowania elementów po naprawie. Dowiedziałem się jednak, że trzeszczenie to przypadłość tego modelu.
– niewielki odprysk na przedniej szybie
Póki co, mazda sprawuje się bardzo dobrze (zrobiliśmy na niej ponad 3500 km) i oby tak zostało. Jeździ nim głównie moja małżonka, ja mam na codzień auto służbowe.
Niedawno maździa miała przegląd i okazało się, że podwozie wymaga konserwacji tu i ówdzie .
Plany na 2011:
– walka z rdzą – naprawa blacharsko-lakiernicze, głównie tylnych błotników i dachu [zrobione]
– zmiana gałki zmiany biegów
– poprawienie spasowania obu zderzaków i (być może) poprawki lakiernicze zderzaka przedniego [było robione, ale efekt poniżej oczekiwań]
– renowacja alufelg letnich 17", ale chyba po sezonie
– wymiana zużytych elementów zawieszenia [zrobione][/b]
Plany na rok 2010:
– konserwacja podwozia i nadkoli, jak da radę [zrobione]
– wymiana dywaników [zrobione]
– wymiana łączników stabilizatora z tyłu [zrobione]
– kupno fotela kierowcy, jak uda się znaleźć taki sam, tylko niewytarty
– wymiana kilku plastików w bagażniku
– renowacja alufelg – przede wszystkim tych mniejszych [14" z zimówkami – zrobione]
– malowanie zacisków hamulcowych – chyba na czerwono [zrobione]
SILNIK: ZM 1.6, 16V, benzyna
MOC: 98KM, 72kW (seria)
UKŁAD DOLOTOWY: seria
UKŁAD WYDECHOWY: przerobiony, obecnie aktywny tylko jeden wydech, chromowane nakładki na końcówki
ELEKTRONIKA: seria: oba lusterka i szyby przednie, ogrzewane lusterka i szyba tylna, centralny zamek, immobiliser, autoalarm
UKŁAD NAPĘDOWY: seria
ZAWIESZENIE: obniżone, ale nie wiem dokładnie o ile. Bądź, co bądź – wystarczająco.
SKRZYNIA BIEGÓW: manualna
UKŁAD HAMULCOWY: tarcze, dociski i klocki od mazdy 626 [czyli standard, jak sie dowiedziałem później ]
KAROSERIA: oryginalny tuning optyczny, wykonany w Niemczech (zderzak przedni i tylny oraz nakładki na progi, grill, nakładki metalowe na progach przy drzwiach przednich z logo 323F, aluminiowa gałka zmiany biegów, sportowy wydech, nakładki metalowe na pedały, tylny spojler)
ŚRODEK: fotele, kierownica, tapicerka – wszystko seryjne
CAR-AUDIO: Sony GT220, głośniki seryjne
KOŁA: felgi Alutec Kyro 17" z oponami 205/40 ZR17 84W oraz drugi komplet alufelg 14" z oponami zimowymi (Courier) i letnimi (Kleber) w rozmiarze 185/64 R14
WYPOSAŻENIE DODATKOWE: klimatyzacja, ABS, ESP, wspomaganie kierownicy, 4 poduszki powietrzne
ZDJĘCIA:
Obecnie (2013r.) mazda wygląda tak::
Kilka fotek z 2012:
Kilka fotek z 2011:
Wrzesień-Październik '2010:
Siepień '2010:
Czerwiec '2010:
Przez charakterystyczne, srebrne paski na czarnej karoserii, samochód bardzo rzuca się w oczy.
Szukaliśmy z małżonką takiego modelu w kolorze czarnym i w dobrym stanie technicznym. Po prawie 1,5 miesięcznych poszukiwaniach trafił się taki rodzynek po tuningu optycznym. Kupiona w styczniu 2010r. w Gdańsku, wypatrzona w internecie – jeździła nim kobieta, był to drugi samochód w rodzinie. Przed zakupem dokładnie, kompleksowo, sprawdzony w zakładzie wykonującym przeglądy w Gdańsku wraz z kontrolą grubości lakieru . Po zakupie od razu wymieniłem olej. Rozrząd, klocki hamulcowe i układ wydechowy zrobione w ubiegłym roku przez poprzedniego właściciela .
Samochód jest od 2005r. w Polsce – maździa jeździła dotąd w Gdańsku. Wszystkie przeróbki były robione w Niemczech. Jestem drugim właścicielem w kraju i trzecim w ogóle.
Silnik niemodyfikowany, suchutki, chyba nigdy nie myty.
Do mazdy jest jeszcze czarny, tylny spojler, ale aby go założyć musiałbym nawiercać karoserię na tylnej klapie, więc nie zakładam.
Samochodzik ma swoje lata, więc ma kilka drobnych mankamentów:
– fotel kierowcy, który ma podniszczoną tapicerkę (wytarta siatka na siedzisku). Dlatego zaraz po zakupie założone zostały pokrowce w miarę dopasowane do reszty tapicerki. Miałem zamiar wymieniać fotele, ale zrezygnowałem.
– trzeszczą plastiki (?)z tylu w czasie jazdy – nie jest to specjalnie uciążliwe, ale jednak mnie irytuje. W samochodzie był naprawiany lewy tylny błotnik i wymieniana tylna klapa, bo na parkingu ktoś wjechał madzi w lewy tylny róg, więc myślałem, że to od złego spasowania elementów po naprawie. Dowiedziałem się jednak, że trzeszczenie to przypadłość tego modelu.
– niewielki odprysk na przedniej szybie
Póki co, mazda sprawuje się bardzo dobrze (zrobiliśmy na niej ponad 3500 km) i oby tak zostało. Jeździ nim głównie moja małżonka, ja mam na codzień auto służbowe.
Niedawno maździa miała przegląd i okazało się, że podwozie wymaga konserwacji tu i ówdzie .
Plany na 2011:
– walka z rdzą – naprawa blacharsko-lakiernicze, głównie tylnych błotników i dachu [zrobione]
– zmiana gałki zmiany biegów
– poprawienie spasowania obu zderzaków i (być może) poprawki lakiernicze zderzaka przedniego [było robione, ale efekt poniżej oczekiwań]
– renowacja alufelg letnich 17", ale chyba po sezonie
– wymiana zużytych elementów zawieszenia [zrobione][/b]
Plany na rok 2010:
– konserwacja podwozia i nadkoli, jak da radę [zrobione]
– wymiana dywaników [zrobione]
– wymiana łączników stabilizatora z tyłu [zrobione]
– kupno fotela kierowcy, jak uda się znaleźć taki sam, tylko niewytarty
– wymiana kilku plastików w bagażniku
– renowacja alufelg – przede wszystkim tych mniejszych [14" z zimówkami – zrobione]
– malowanie zacisków hamulcowych – chyba na czerwono [zrobione]
Ostatnio edytowano 6 sty 2014, 15:38 przez Arturr0, łącznie edytowano 19 razy
Wszystko jest trudne, nim stanie się łatwe...
- Od: 24 cze 2010, 22:43
- Posty: 336 (1/1)
- Skąd: Piła
- Auto: Mazda 3 BK 2,3 USA 2007r.
moja była 323F BJ 1,6 2002r.
bardzo ciekawie zrobione autko. zwlaszcza podwojny wydech mi sie podoba
chcialbym zobaczyc jak to wszystko wyglada na zywo, na pewno 2 razy lepiej
jedyne co bym zmienil to definitywnie ramki chromowane pod rejestracje kore absolutnie nie pasuja do stylu auta.
zmien na czarne albo na podkladki klubowe mazdaspeed
a i polecam zmienic kierunki boczne na clear zeby pasowaly do swiatel przednich
chcialbym zobaczyc jak to wszystko wyglada na zywo, na pewno 2 razy lepiej
jedyne co bym zmienil to definitywnie ramki chromowane pod rejestracje kore absolutnie nie pasuja do stylu auta.
zmien na czarne albo na podkladki klubowe mazdaspeed
a i polecam zmienic kierunki boczne na clear zeby pasowaly do swiatel przednich
bardzo mi sie podoba Twoja f-ka zdecydowanie wyróżnia się z otoczenia zdecydowanie mega plus dbaj o nią a odwdzięczny się bezawaryjnością
People_Hate_Me napisał(a):bardzo mi sie podoba Twoja f-ka zdecydowanie wyróżnia się z otoczenia zdecydowanie mega plus dbaj o nią a odwdzięczny się bezawaryjnością
ten to CTRL+C CTRL+V robi
-
cross
Widzę ze kupiłeś od gościa z Gdańska. Rok temu była na otomoto za 20k zl. Sam miałem chrapkę na nią. Szerokości życzę:)
- Od: 16 paź 2009, 21:04
- Posty: 1844
- Skąd: Warszawa
- Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL
cross napisał(a):People_Hate_Me napisał(a):bardzo mi sie podoba Twoja f-ka zdecydowanie wyróżnia się z otoczenia zdecydowanie mega plus dbaj o nią a odwdzięczny się bezawaryjnością
ten to CTRL+C CTRL+V robi
ciii
Gdzie mnie wypatrzyłeś, Mev?
Wszystko jest trudne, nim stanie się łatwe...
- Od: 24 cze 2010, 22:43
- Posty: 336 (1/1)
- Skąd: Piła
- Auto: Mazda 3 BK 2,3 USA 2007r.
moja była 323F BJ 1,6 2002r.
Arturr0 napisał(a):Gdzie mnie wypatrzyłeś, Mev?
Chwilę przed 19 jechałeś przez Podlasie drogą w stronę płotek, a po prawej stronie za torami masz na dole domki jednorodzinne (tam gdzie opony nowak) I tam też mieszkam i akurat przed domem gadałem z kolegą jak jechałeś "górą"
Jak jestem w domu to auto stoi prawie zawsze przed domem wzdłuż drogi to może kiedyś wypatrzysz
f*ck
Akurat dzisiaj dałem samochód do konserwacji i sobie dokładnie podwozie obejrzałem, ale foty nie zrobiłem.
Jak już wspomniałem, aktywna jest tylko jedna rura. Od drugiego wydechu jest tylko dospawana rura do tłumika końcowego, ale pod kątem prawie prostym, więc kicha. Ten tłumik jest dość duży, ustawiony wzdłuż auta, ale nie ma logo żadnej firmy na nim. Widać jednak, że układ był przerabiany konkretnie pod niego. Poprzedni właściciel mówił, że poprzednio był układ z bardzo grubych rur z aktywnymi obiema końcówkami, jednak w 2009r. wymieniał cały układ (wszystkie rury i tłumik) ze względu na kiepski stan całego układu (starość).
Aby mieć obie rury aktywne, musiałbym przerabiać ponownie układ wydechowy. Na razie się za to nie zabieram, bo dźwięk jest OK, jak kolega Mev, słusznie zresztą, zauważył .
Jak już wspomniałem, aktywna jest tylko jedna rura. Od drugiego wydechu jest tylko dospawana rura do tłumika końcowego, ale pod kątem prawie prostym, więc kicha. Ten tłumik jest dość duży, ustawiony wzdłuż auta, ale nie ma logo żadnej firmy na nim. Widać jednak, że układ był przerabiany konkretnie pod niego. Poprzedni właściciel mówił, że poprzednio był układ z bardzo grubych rur z aktywnymi obiema końcówkami, jednak w 2009r. wymieniał cały układ (wszystkie rury i tłumik) ze względu na kiepski stan całego układu (starość).
Aby mieć obie rury aktywne, musiałbym przerabiać ponownie układ wydechowy. Na razie się za to nie zabieram, bo dźwięk jest OK, jak kolega Mev, słusznie zresztą, zauważył .
Wszystko jest trudne, nim stanie się łatwe...
- Od: 24 cze 2010, 22:43
- Posty: 336 (1/1)
- Skąd: Piła
- Auto: Mazda 3 BK 2,3 USA 2007r.
moja była 323F BJ 1,6 2002r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości