Maty wygłuszające...

Wszystko o modyfikacjach i budowie nagłośnień naszych aut.

Postprzez krzych » 31 maja 2010, 01:07

Lukas007 napisał(a):trzeba pamiętać też, że głuszenie auta Dynamat'em to koszt 10x większy niż Tytan'em

Czyli ile np. za M6 ("na oko")?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Adaś » 31 maja 2010, 07:48

krzych napisał(a):
Lukas007 napisał(a):trzeba pamiętać też, że głuszenie auta Dynamat'em to koszt 10x większy niż Tytan'em

Czyli ile np. za M6 ("na oko")?

Bullpack kosztuje ok 800zł to jest 9 mat. Powinno starczyć na drzwi i kawałek bagażnika.
http://allegro.pl/item1024379028_dynama ... lasem.html

Ja się zdecydowałem na trochę tańsze, ale też skuteczne maty – STP Vibroplast
http://allegro.pl/item1038998205_stp_vi ... od_ss.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Lukas007 » 31 maja 2010, 11:01

Czyli ile np. za M6 ("na oko")?

Wszystkie drzwi z obu stron + bagażnik + cała podłoga = 3/4 bulk packi (zależnie od układów 2000-2800zł)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez Mev » 31 maja 2010, 11:56

Ale na drzwi starczy nam: http://allegro.pl/item1053393139_dynama ... lasem.html ?

Bo takie coś kiedyś usłyszałem, że takie opakowanie powinno starczyć na przednie drzwi.
f*ck
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2005, 14:16
Posty: 5791 (0/3)
Skąd: Piła
Auto: Mercedes CLS '18
Range Rover Sport
Fiat 500

Postprzez Lukas007 » 31 maja 2010, 12:16

Ja miałem 2 takie opakowania i one poszły właśnie na parę przednich drzwi ... jedno opakowanie na jedne drzwi (od wewnątrz i od zewnątrz). Można oczywiście wygłuszyć tym parę, ale będzie to trochę ... niedokładne wygłuszenie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez Green » 31 maja 2010, 12:54

wszystko zależy od wielkości drzwi door kit powiedzmy na styk starczy na głuszenie jednych drzwi
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2007, 10:26
Posty: 1053
Skąd: Radom
Auto: Mazda 323 BG GT

Postprzez Adaś » 31 maja 2010, 15:30

Mev starczy, jak będziesz obklejac tylko wewnętrzną częśc drzwi, tam gdzie jest styk z boczkiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez dexxbiker » 4 cze 2010, 18:07

Adaś napisał(a):Mev starczy, jak będziesz obklejac tylko wewnętrzną częśc drzwi, tam gdzie jest styk z boczkiem.


A to akurat niestety nie prawda, Mazda to japończyk i ma niestety cienką blaszke zewnętrzną i na płaskich powierzchniach przydaje się przykleić po kawałku maty. Znacznie eliminuje to szum.

A co do mat to rzeczywiście STP Vibroplast jest bardzo dobrą mata wytłumiłem nią już kilkadziesiąt drzwi i jest świetna jak reszta produktów z gamy STP.
Miałem również kilka okazji robić Dynamatem i GMS'em i wszystkie są dobre. GMS to trochę niższa półka ale świetnie sobie radzi.

Co do dekarskich, APP i innych wynalazków po 5zł/szt z allegro to już miałem akcje typu musze komuś czyścić drzwi po tym syfie bo jakaś firma zrobiła tym i po lecie spłynęło w dół albo po zimie się po kruszyło i odpadło.
Profesjonalny Serwis Elektroniczny
http://musiclab.com.pl/

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 12:16
Posty: 120
Skąd: Kraków
Auto: 626 GF 2,0 136 KM 1998

Postprzez Green » 4 cze 2010, 18:12

nie przyrównywałbym dynamata do gms'a ja z dekarka nie miałem problemu więc to chyba jakieś skrajne przypadki że coś się działo co do drzwi kolega MEV ma bmw serii 5 :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2007, 10:26
Posty: 1053
Skąd: Radom
Auto: Mazda 323 BG GT

Postprzez dexxbiker » 4 cze 2010, 18:23

Green napisał(a):nie przyrównywałbym dynamata do gms'a ja z dekarka nie miałem problemu więc to chyba jakieś skrajne przypadki że coś się działo co do drzwi kolega MEV ma bmw serii 5 :)


A to sorry tego nie wiedziałem, BMW to nna bajka jeśli chodzi o blachy.

Nie no, może to tak zabrzmiało ale wiadomo że Dynamat to lider w jakości (i cenie ale w negatywnym znaczeniu) a GMS to raczej budżetówka i nie ma co liczyc na identyczne rezultaty, chodziło mi o to że są one po prostu dużo lepsze od dekary bo są chociaż na gumie butylowej a nie bitumicie który jest ciężki i żeby go dobrze nałożyć trzeba mieć idealnie czyste blachy i porządnie machać opalarką.
Profesjonalny Serwis Elektroniczny
http://musiclab.com.pl/

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 12:16
Posty: 120
Skąd: Kraków
Auto: 626 GF 2,0 136 KM 1998

Postprzez drzwifrontowe » 18 cze 2010, 00:06

Dobra chłopaki czyli reasumując:

Zdecydowałem się wygłuszyć drzwi taśma dekarska. Polecacie te soudalu lub Tytan ? Czy może jakieś inne.
Napiszcie jeszcze co muszę wiedzieć bądź kupić, chodzi o to że np trzeba dobrze odtłuścić rozpuszczalnikiem lub benzyna ta? trzeba je podgrzewać tak? Nie chce nie miłych niespodzianek z odklejaniem się mat itd.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2009, 10:17
Posty: 168
Auto: 323c BA 1.3

Postprzez Green » 18 cze 2010, 09:08

Obie dekarki będą identyczne niemal.No odtłuść sobie benzynką ekstrakcyjną drzwi w otwory technologiczne zrób wsporniki nawet ze wsporników do uniwersalnych siłowników do centralnych zamków by mata o coś się opierała.No i pamiętaj by cięgna zabezpieczyć by ci się do mat nie kleiły.W razie niejasności pisz.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2007, 10:26
Posty: 1053
Skąd: Radom
Auto: Mazda 323 BG GT

Postprzez Dejw » 18 cze 2010, 12:59

Ja właśnie obkleiłem dekarską tytan. I powiem, że różnica jest bardzo duża. Mam seryjny głośnik lewy a prawy jakiś z radia <lol> bo mi się oryginał spalił. Na początku lipca będzie kasa to będą helixy db 62.1. Mam takie pytanie i prośbę w jednym. Ma ktoś na zbyciu trochę dekarskiej taśmy? Może komuś trochę zostało? Bo po zamontowaniu dystansów trzeba by je obkleić trochę a na to mi zabraknie.
Dejw 323f BA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2010, 14:49
Posty: 74
Skąd: ok. Lublin
Auto: 323f BA 1.5 95r

Postprzez drzwifrontowe » 18 cze 2010, 13:31

Skoro piszesz Dejw ze duza to nabieram przekonania do tego sposobu. Czy dystanse sa konieczne? Bo musialbym niszczyc tapicerke w mojej Cetce.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2009, 10:17
Posty: 168
Auto: 323c BA 1.3

Postprzez Dejw » 19 cze 2010, 16:38

U mnie potrzebne bo zmieniam z 5x7 na 165mm głośniki. I nic nie trzeba wycinać.
Dejw 323f BA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2010, 14:49
Posty: 74
Skąd: ok. Lublin
Auto: 323f BA 1.5 95r

Postprzez drzwifrontowe » 21 cze 2010, 17:05

Jeszcze kilka pytań dla pewności:
1. Czy te wsporniki muszą być koniecznie? W mojej maździe, wnęki instalacyjne są małe, jednak no nie znam się na właściwościach tych taśm dekarskich, dlatego wole dokładnie się dowiedzieć.

3. Czy bezpośrednio za głośnikiem, kleić np 2 warstwy czy to nie ma sensu?

4. Ile trzeba poczekać po odtłuczeniu drzwi?

5. Przy klejeniu czytałem że przyda się suszarka, mocno trzeba podgrzać mate? Jak to ma wyglądać? Odklejam stronę klejącą maty i podgrzewam chwile i kleje do drzwi i dociskam chwile?

6. Po zaklejeniu już zewnętrznej strony, nie trzeba chyba kleić foli zabezpieczającej? Bo widziałem na kilku fotorelacjach że jest to już zbędne.

7. Zabezpieczyć mechanizmy klamki itd, hm... raczej nie chce w nic tego okładać, bo może się potem nie otwierać bo mam centralny z pilota. Zdarzyło mi się raz ze folia ochronna w lecie lekko zeszła i haczyła zamek. Można po prostu nakleić coś na taśmę dekarską w miejscu gdzie idą mechanizmy?

8. Czy koniecznie musi być dystans drewniany/mdf? Chodzi o to że po zastosowaniu go muszę tapicerkę ciąć, a już i tak powiększyłem otworek ale tak że nie widać jak jest maskownica, więcej nie da się bez oszpecenia. Nie wystarczy pod głośnik dać trochę taśmy? Czy przez śrubki będzie słychać jakieś drgania?

Robię to p raz pierwszy a PODOBNO "kto pyta, nie błądzi" he :D
pozdro.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2009, 10:17
Posty: 168
Auto: 323c BA 1.3

Postprzez Lukas007 » 22 cze 2010, 02:08

1. Jezeli otwory sa na tyle male, ze mata sie nie zalamuje i nie odksztalca, to wsporniki nie sa potrzebne
3. Dodatkowo usztywni, ale nie jest to konieczne. Wazne jest, czy masz miejsce na dwie warstwy za glosnikiem
4. Az wyschnie
5. Trzeba, bo lepiej sie uklada i lepiej sie przykleja.
– odklejasz warstwe ochronna
– nakladasz arkusz maty tam gdzie ma byc
– podgrzewasz suszarka
– dociskasz
6. Nie trzeba
7. Mozna, mozna tez wpuscic ciegno zamka w plastikowy peszel, reszta nie bedzie problemem
8. Dystans jest zalecany, bo pozwala na solidne mocowanie glosnika. Warto sie pobawic z jego wpasowaniem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez drzwifrontowe » 22 cze 2010, 12:15

Lukas007 – dziekoweczka !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2009, 10:17
Posty: 168
Auto: 323c BA 1.3

Postprzez drzwifrontowe » 24 cze 2010, 18:28

witam jeszcze jedno pytanie:

W markecie budowlanym O B I jest taśma dekarska SOUDAL SOUNDABAND 10x30cm za 109zł, dokładnie taka:
Obrazek
czy ta taśma dekarska sie różni od tej polecanej TYTAN? Ogólnie opłaca się?! Niestety na wielu porach są zwolennicy i przeciwnicy tych taśm dekarskich. Moje audio to na razie radio JVC KDR302 i głośniki za 200zł, jednak trzaski hałasy drgania w drzwiach mnie przerażają :P Pisali też że te taśmy dekarskie odpadają?! Ze wcale nie usztywniają żeby nie kleić ich na otwory montażowe. Zaś z 2 strony widziałem sporo fotorelacji gdzie wygłuszone były drzwi matami dekarskimi. Znowu jestem w kropce. Jest ktoś kto wygłuszył samymi matami drzwi i może się wypowiedzieć ? Czy uzyskał trochę lepszy dźwięk? Jakiś bas? Mniej trzasków?

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2009, 10:17
Posty: 168
Auto: 323c BA 1.3

Postprzez Radex » 28 cze 2010, 23:06

ja powiem z własnych doświadczeń (bo mam właśnie taką taśmę soudala)

– opłaca się, cena jest dobra <spoko>
– jak chcesz profesjonalne maty to koszt wzrosnie do okolo 400-500zł (ale chyba nie ma sensu jak nie jestes audiofolem i nie masz sprzetu grajacego za 2000zl lub wiecej)
– tasmy odpadaja ale te tanie z allegro, mi na razie nic nie odpada. tasma dekarska przeznaczona jest na dachy a lepik ktory jest u jej podloza jest dosc elastyczny i mocno przyklejalny :D takze watpie aby sie odkleila nawet w zime
– tasmy fajnie zmiekczaja brzmienie i powinien spodobac Ci sie efekt, o wiele lepszy niz gdybys kupil jakies dziadostwo z allegro gdzie sprzedawca zachwala jakie toto nie jest zarąbiste <dupa>

ja moge szczerze polecic. kupuj i bierz sie do roboty! duzo tego co wyczytales wprowadza Cie po prostu w blad. a nawet gdyby cos nie halo to i tak mysle ze za taka cene jest to bardzo dobry kompromis.

mysle ze lukas podzieli moje zdanie bo sam ma podobne maty
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje