Wymiana oleju w silniku MZR-CD
Byłem sobie dzisiaj na przeglądzie po 3 latach użytkowania (52kkm).
Jako, że mam mocno ograniczone zaufanie do poziomu usług w Belgii, obserwowałem sobie wszystkie wykonywane czynności. Ponieważ poprzedni przegląd z wymianą oleju, filtrów, sprawdzeniem luzów itd. Miałem przy około 40kkm, tym razem nie było wiele do zrobienia – ot, żeby zaspokoić wymogi gwarancji. Ciekaw też byłem stanu kloców, bo jeszcze ich nie wymieniałem… Okazało się, że są minimalnie zużyte (no, ale ja faktycznie prawie nie hamuję – taka jakaś mania, w mieście nie jeżdżę itd).
Najdroższą pozycją była Dexelia DPF; wlali mi tym razem 4,5 litra po 16€/litr. Do tego okazało się, że mechanikiem był Polak, więc sobie trochę pogadaliśmy… – mówił np., że nie miał jeszcze przypadku zalepionych smoków; za to padnięte turbiny się zdarzały i to w dość nowych samochodach (ale to może być specyfika belgijskiego stylu jazdy z gazem w podłodze zaraz po odpaleniu i niezwłocznym gaszeniu po dotarciu do celu). Muszę jednak zaznaczyć, że jak kupowałem ten samochód 3 lata temu, dealer zapytał, czy mam zamiar jeździć głównie w mieści – w takich wypadkach odradzał klientom diesla.
Także po 3 latach nie mam powodów do jakichkolwiek narzekań (odpukać) – jakby czas się dla tego samochodu zatrzymał.
Jako, że mam mocno ograniczone zaufanie do poziomu usług w Belgii, obserwowałem sobie wszystkie wykonywane czynności. Ponieważ poprzedni przegląd z wymianą oleju, filtrów, sprawdzeniem luzów itd. Miałem przy około 40kkm, tym razem nie było wiele do zrobienia – ot, żeby zaspokoić wymogi gwarancji. Ciekaw też byłem stanu kloców, bo jeszcze ich nie wymieniałem… Okazało się, że są minimalnie zużyte (no, ale ja faktycznie prawie nie hamuję – taka jakaś mania, w mieście nie jeżdżę itd).
Najdroższą pozycją była Dexelia DPF; wlali mi tym razem 4,5 litra po 16€/litr. Do tego okazało się, że mechanikiem był Polak, więc sobie trochę pogadaliśmy… – mówił np., że nie miał jeszcze przypadku zalepionych smoków; za to padnięte turbiny się zdarzały i to w dość nowych samochodach (ale to może być specyfika belgijskiego stylu jazdy z gazem w podłodze zaraz po odpaleniu i niezwłocznym gaszeniu po dotarciu do celu). Muszę jednak zaznaczyć, że jak kupowałem ten samochód 3 lata temu, dealer zapytał, czy mam zamiar jeździć głównie w mieści – w takich wypadkach odradzał klientom diesla.
Także po 3 latach nie mam powodów do jakichkolwiek narzekań (odpukać) – jakby czas się dla tego samochodu zatrzymał.
Witam Kolegów
Chciałem wrócić do wątku resetowania komputera przy wymianie oleju. Kupiłem auto z Niemiec i na wszelki wypadek chcę wymienić olej i i kilka innych rzeczy w tym sprawdzić smok olejowy. Auto jest po lifcie 2006 rok z DPFem 2.0 143 KM więc nie wiem czy mam jechać do ASO za co skasują mnie odpowiednio czy też jest możliwość resetu przez odłączenie np. klem?
Samochód już stał z odłączonym akumulatorem i zresetowały się wszystkie dane jakie były nie wiem czy te związane z olejem też?
A co sądzicie też o tej marce oleju?
http://www.millersoils.pl/produkty/prem ... e-c1-5w30/
jest dedykowany do mazdy i DPFu? Rozmawiałem z kilkoma osobami i poprzechodzili na ta markę w Mitsubishi, Subaru. Firma istniała wcześniej niż zaczęto produkować Mazdę.
Tu szczególnie pytanie do kolegi Jaksa, jak Wy sobie radzicie z tym problemem resetowania? Czy po wymianie w Waszym warsztacie trzeba jechać do ASO?
Pozdrawiam
Miroslav
Chciałem wrócić do wątku resetowania komputera przy wymianie oleju. Kupiłem auto z Niemiec i na wszelki wypadek chcę wymienić olej i i kilka innych rzeczy w tym sprawdzić smok olejowy. Auto jest po lifcie 2006 rok z DPFem 2.0 143 KM więc nie wiem czy mam jechać do ASO za co skasują mnie odpowiednio czy też jest możliwość resetu przez odłączenie np. klem?
Samochód już stał z odłączonym akumulatorem i zresetowały się wszystkie dane jakie były nie wiem czy te związane z olejem też?
A co sądzicie też o tej marce oleju?
http://www.millersoils.pl/produkty/prem ... e-c1-5w30/
jest dedykowany do mazdy i DPFu? Rozmawiałem z kilkoma osobami i poprzechodzili na ta markę w Mitsubishi, Subaru. Firma istniała wcześniej niż zaczęto produkować Mazdę.
Tu szczególnie pytanie do kolegi Jaksa, jak Wy sobie radzicie z tym problemem resetowania? Czy po wymianie w Waszym warsztacie trzeba jechać do ASO?
Pozdrawiam
Miroslav
- Od: 7 mar 2010, 22:17
- Posty: 45
- Auto: Mazda 6 Kombi Diesel Lift 143KM
Witam Kolegów
Chciałem wrócić do wątku resetowania komputera przy wymianie oleju. Kupiłem auto z Niemiec i na wszelki wypadek chcę wymienić olej i i kilka innych rzeczy w tym sprawdzić smok olejowy. Auto jest po lifcie 2006 rok z DPFem 2.0 143 KM więc nie wiem czy mam jechać do ASO za co skasują mnie odpowiednio czy też jest możliwość resetu przez odłączenie np. klem?
Samochód już stał z odłączonym akumulatorem i zresetowały się wszystkie dane jakie były nie wiem czy te związane z olejem też?
A co sądzicie też o tej marce oleju?
http://www.millersoils.pl/produkty/prem ... e-c1-5w30/
jest dedykowany do mazdy i DPFu? Rozmawiałem z kilkoma osobami i poprzechodzili na ta markę w Mitsubishi, Subaru. Firma istniała wcześniej niż zaczęto produkować Mazdę.
Tu szczególnie pytanie do kolegi Jaksa, jak Wy sobie radzicie z tym problemem resetowania? Czy po wymianie w Waszym warsztacie trzeba jechać do ASO?
Pozdrawiam
Miroslav
Chciałem wrócić do wątku resetowania komputera przy wymianie oleju. Kupiłem auto z Niemiec i na wszelki wypadek chcę wymienić olej i i kilka innych rzeczy w tym sprawdzić smok olejowy. Auto jest po lifcie 2006 rok z DPFem 2.0 143 KM więc nie wiem czy mam jechać do ASO za co skasują mnie odpowiednio czy też jest możliwość resetu przez odłączenie np. klem?
Samochód już stał z odłączonym akumulatorem i zresetowały się wszystkie dane jakie były nie wiem czy te związane z olejem też?
A co sądzicie też o tej marce oleju?
http://www.millersoils.pl/produkty/prem ... e-c1-5w30/
jest dedykowany do mazdy i DPFu? Rozmawiałem z kilkoma osobami i poprzechodzili na ta markę w Mitsubishi, Subaru. Firma istniała wcześniej niż zaczęto produkować Mazdę.
Tu szczególnie pytanie do kolegi Jaksa, jak Wy sobie radzicie z tym problemem resetowania? Czy po wymianie w Waszym warsztacie trzeba jechać do ASO?
Pozdrawiam
Miroslav
- Od: 7 mar 2010, 22:17
- Posty: 45
- Auto: Mazda 6 Kombi Diesel Lift 143KM
Nie ma innej mozliwosci resetu niz komputerem Mazdy. Jaksa taki ma, wiec sobie radzi tak jak ASO. Oleju innego niz producent zaleca lac nie poleca chyba nikt.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Nie ma innej mozliwosci resetu niz komputerem Mazdy. Jaksa taki ma, wiec sobie radzi tak jak ASO. Oleju innego niz producent zaleca lac nie poleca chyba nikt.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
krzych napisał(a):Nie ma innej mozliwosci resetu niz komputerem Mazdy. Jaksa taki ma, wiec sobie radzi tak jak ASO. Oleju innego niz producent zaleca lac nie poleca chyba nikt.
Dokładnie , nie ma innej niz IDS odpinanie klemy nic nie daje a z olejem nie kombinuj ( w piatek wymieniałem DPF po tego typu pomysłach nie dał sie juz wypalic )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
krzych napisał(a):Nie ma innej mozliwosci resetu niz komputerem Mazdy. Jaksa taki ma, wiec sobie radzi tak jak ASO. Oleju innego niz producent zaleca lac nie poleca chyba nikt.
Dokładnie , nie ma innej niz IDS odpinanie klemy nic nie daje a z olejem nie kombinuj ( w piatek wymieniałem DPF po tego typu pomysłach nie dał sie juz wypalic )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Witam
Macie rację, że olej powinien być jaki zaleca producent, ale ten olej znalazłem gdyż jest dedykowany do Mazdy z DPF i ma właśnie takie parametry jak opisuje producent, nie wiem czy zapoznaliście się dokładnie z opisem dlatego szukałem opinii fachowców. Do niedawna nie było nic takiego na rynku poza DEXELIA, Znalazłem właśnie Millersa i FUCHSa o tych parametrach. To trochę jak eksperyment z tym że na własnej skórze i kieszeni, niemniej Producenci np. Ford zalecają tylko swoje oleje, to samo Opel a jednak większość wlewa Mobila i dalej cała reszta. Pozostaje mi podjechać do Jaksy lub ASO.
Pozdrawiam Miroslav
Macie rację, że olej powinien być jaki zaleca producent, ale ten olej znalazłem gdyż jest dedykowany do Mazdy z DPF i ma właśnie takie parametry jak opisuje producent, nie wiem czy zapoznaliście się dokładnie z opisem dlatego szukałem opinii fachowców. Do niedawna nie było nic takiego na rynku poza DEXELIA, Znalazłem właśnie Millersa i FUCHSa o tych parametrach. To trochę jak eksperyment z tym że na własnej skórze i kieszeni, niemniej Producenci np. Ford zalecają tylko swoje oleje, to samo Opel a jednak większość wlewa Mobila i dalej cała reszta. Pozostaje mi podjechać do Jaksy lub ASO.
Pozdrawiam Miroslav
- Od: 7 mar 2010, 22:17
- Posty: 45
- Auto: Mazda 6 Kombi Diesel Lift 143KM
Witam
Macie rację, że olej powinien być jaki zaleca producent, ale ten olej znalazłem gdyż jest dedykowany do Mazdy z DPF i ma właśnie takie parametry jak opisuje producent, nie wiem czy zapoznaliście się dokładnie z opisem dlatego szukałem opinii fachowców. Do niedawna nie było nic takiego na rynku poza DEXELIA, Znalazłem właśnie Millersa i FUCHSa o tych parametrach. To trochę jak eksperyment z tym że na własnej skórze i kieszeni, niemniej Producenci np. Ford zalecają tylko swoje oleje, to samo Opel a jednak większość wlewa Mobila i dalej cała reszta. Pozostaje mi podjechać do Jaksy lub ASO.
Pozdrawiam Miroslav
Macie rację, że olej powinien być jaki zaleca producent, ale ten olej znalazłem gdyż jest dedykowany do Mazdy z DPF i ma właśnie takie parametry jak opisuje producent, nie wiem czy zapoznaliście się dokładnie z opisem dlatego szukałem opinii fachowców. Do niedawna nie było nic takiego na rynku poza DEXELIA, Znalazłem właśnie Millersa i FUCHSa o tych parametrach. To trochę jak eksperyment z tym że na własnej skórze i kieszeni, niemniej Producenci np. Ford zalecają tylko swoje oleje, to samo Opel a jednak większość wlewa Mobila i dalej cała reszta. Pozostaje mi podjechać do Jaksy lub ASO.
Pozdrawiam Miroslav
- Od: 7 mar 2010, 22:17
- Posty: 45
- Auto: Mazda 6 Kombi Diesel Lift 143KM
Kazdy własciciel swojego auta robi /kupuje co uwaza , wyrazilem tylko swoja opinie ( tez mam w domu diesla z DPF – jezdze na Dexelii ) poza tym nie mam zdania na temat oleju ktory kolga wymienil w poscie dlatego nie zabieram głosu ( moze i nadaje sie ale tak samo nie kupisz go na zadnej stacji paliw ani w markecie – jak Dexelii czyli klapa po całej linii
)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Kazdy własciciel swojego auta robi /kupuje co uwaza , wyrazilem tylko swoja opinie ( tez mam w domu diesla z DPF – jezdze na Dexelii ) poza tym nie mam zdania na temat oleju ktory kolga wymienil w poscie dlatego nie zabieram głosu ( moze i nadaje sie ale tak samo nie kupisz go na zadnej stacji paliw ani w markecie – jak Dexelii czyli klapa po całej linii
)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Przekierowano mnie tu... zatem ponownie proszę o opinię, czy olej :
CASTROL MAGNATEC PROFESSIONAL A1 5W-30
Specyfikacja na odwrocie to:
SAE 5W-30; ACEA A1/B1; MEETS FORD WSS-M2C-913-A, WSS-M2C-913-B, WSS-M2C-913-C
Można wlać do Mazda 6 2006 2.0 Diesel DPF ?
Znalazłem opis wskazujący na to, że można:
http://ew5.earlweb.com/search.php?site= ... subset=208
po poprzednim właścicielu mam Dexalie DPF i już po 5tyś km od wymiany mam poziom ponad połowę drogi od F do X – czyli słabo i czas zrobić rozrząd i przy okazji olej. Czy to prawda, że tylko fachowcy Mazdy mogę zresetować komputerki (o ile to jest konieczne) pomiędzy wymianami oleju
Jak ta sprawa wygląda
i co sądzicie o Castrolu?
Dzięki za odp i pozdrawiam
CASTROL MAGNATEC PROFESSIONAL A1 5W-30
Specyfikacja na odwrocie to:
SAE 5W-30; ACEA A1/B1; MEETS FORD WSS-M2C-913-A, WSS-M2C-913-B, WSS-M2C-913-C
Można wlać do Mazda 6 2006 2.0 Diesel DPF ?
Znalazłem opis wskazujący na to, że można:
http://ew5.earlweb.com/search.php?site= ... subset=208
po poprzednim właścicielu mam Dexalie DPF i już po 5tyś km od wymiany mam poziom ponad połowę drogi od F do X – czyli słabo i czas zrobić rozrząd i przy okazji olej. Czy to prawda, że tylko fachowcy Mazdy mogę zresetować komputerki (o ile to jest konieczne) pomiędzy wymianami oleju
Jak ta sprawa wygląda
Dzięki za odp i pozdrawiam
-
starszym
Przekierowano mnie tu... zatem ponownie proszę o opinię, czy olej :
CASTROL MAGNATEC PROFESSIONAL A1 5W-30
Specyfikacja na odwrocie to:
SAE 5W-30; ACEA A1/B1; MEETS FORD WSS-M2C-913-A, WSS-M2C-913-B, WSS-M2C-913-C
Można wlać do Mazda 6 2006 2.0 Diesel DPF ?
Znalazłem opis wskazujący na to, że można:
http://ew5.earlweb.com/search.php?site= ... subset=208
po poprzednim właścicielu mam Dexalie DPF i już po 5tyś km od wymiany mam poziom ponad połowę drogi od F do X – czyli słabo i czas zrobić rozrząd i przy okazji olej. Czy to prawda, że tylko fachowcy Mazdy mogę zresetować komputerki (o ile to jest konieczne) pomiędzy wymianami oleju
Jak ta sprawa wygląda
i co sądzicie o Castrolu?
Dzięki za odp i pozdrawiam
CASTROL MAGNATEC PROFESSIONAL A1 5W-30
Specyfikacja na odwrocie to:
SAE 5W-30; ACEA A1/B1; MEETS FORD WSS-M2C-913-A, WSS-M2C-913-B, WSS-M2C-913-C
Można wlać do Mazda 6 2006 2.0 Diesel DPF ?
Znalazłem opis wskazujący na to, że można:
http://ew5.earlweb.com/search.php?site= ... subset=208
po poprzednim właścicielu mam Dexalie DPF i już po 5tyś km od wymiany mam poziom ponad połowę drogi od F do X – czyli słabo i czas zrobić rozrząd i przy okazji olej. Czy to prawda, że tylko fachowcy Mazdy mogę zresetować komputerki (o ile to jest konieczne) pomiędzy wymianami oleju
Jak ta sprawa wygląda
Dzięki za odp i pozdrawiam
-
starszym
Czy to prawda, że tylko fachowcy Mazdy mogę zresetować komputerki
Prawda , tylko tester IDS posiada taka opcje .... i nie miedzy wymianami tylko po kazdej wymianie oleju jak i filtra kasuje sie dane ( olej,wtryskiwacz,sondę ,czyjnik cisnienia DPF jak i sam DPF ) to dosc istotna operacja aby wszystko dzialało poprawinie .Castrola sobie odpusc to nie jest dobry pomysl.
Prawda , tylko tester IDS posiada taka opcje .... i nie miedzy wymianami tylko po kazdej wymianie oleju jak i filtra kasuje sie dane ( olej,wtryskiwacz,sondę ,czyjnik cisnienia DPF jak i sam DPF ) to dosc istotna operacja aby wszystko dzialało poprawinie .Castrola sobie odpusc to nie jest dobry pomysl.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Czy to prawda, że tylko fachowcy Mazdy mogę zresetować komputerki
Prawda , tylko tester IDS posiada taka opcje .... i nie miedzy wymianami tylko po kazdej wymianie oleju jak i filtra kasuje sie dane ( olej,wtryskiwacz,sondę ,czyjnik cisnienia DPF jak i sam DPF ) to dosc istotna operacja aby wszystko dzialało poprawinie .Castrola sobie odpusc to nie jest dobry pomysl.
Prawda , tylko tester IDS posiada taka opcje .... i nie miedzy wymianami tylko po kazdej wymianie oleju jak i filtra kasuje sie dane ( olej,wtryskiwacz,sondę ,czyjnik cisnienia DPF jak i sam DPF ) to dosc istotna operacja aby wszystko dzialało poprawinie .Castrola sobie odpusc to nie jest dobry pomysl.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Witam, podłącze się do tematu ponieważ zbliża się termin wymiany oleju w mojej M6 2.0 CiTD kombi 2005r ( przed liftem 121kM ). Przymierzając się już do wymiany postanowiłem kupić filtry i olej więc pojechałem do jednego ze sklepów polecanych na forum a mianowicie odwiedziłem sklep w Warszawie na ul. Radzymińskiej.
Podałem Panu dane auta, jakie filtry potrzebuję, poprosiłem o poradę jaki olej zastosować jako zamiennik Dexelii ultra 5w30 i nagle zdębiałem. Nie z powodu cen ale z powodu wypowiedzi szanownego Pana sprzedawcy.Otóż ów Pan zaproponował mi olej Mobil1 5w50 – i tu zacząłem się zastanawiać czy oby na pewno rozmawiam z kompetentną osobą, czy może ja jestem jakiś "zacofany" – nie kupiłem oleju. Po chwili usłyszałem, że nie możliwe jest abym miał w swoim samochodzie silnik o mocy 121kM ponieważ silniki o takiej mocy to montowane były tylko do sedana i hatchbeka i na dodatek benzynowe a do diesla wkładali silniki 136 i 147kM a 121kM dieslowski to wogóle nie istnieje.– przytaknąłem Panu tak jak lekarz zalecił, zapłaciłem za filtry i wyszedłem.
Niesmak pozostał, do dzisiaj zastanawiam się czy słuszny
Podałem Panu dane auta, jakie filtry potrzebuję, poprosiłem o poradę jaki olej zastosować jako zamiennik Dexelii ultra 5w30 i nagle zdębiałem. Nie z powodu cen ale z powodu wypowiedzi szanownego Pana sprzedawcy.Otóż ów Pan zaproponował mi olej Mobil1 5w50 – i tu zacząłem się zastanawiać czy oby na pewno rozmawiam z kompetentną osobą, czy może ja jestem jakiś "zacofany" – nie kupiłem oleju. Po chwili usłyszałem, że nie możliwe jest abym miał w swoim samochodzie silnik o mocy 121kM ponieważ silniki o takiej mocy to montowane były tylko do sedana i hatchbeka i na dodatek benzynowe a do diesla wkładali silniki 136 i 147kM a 121kM dieslowski to wogóle nie istnieje.– przytaknąłem Panu tak jak lekarz zalecił, zapłaciłem za filtry i wyszedłem.
Niesmak pozostał, do dzisiaj zastanawiam się czy słuszny

Ostatnio edytowano 5 cze 2010, 00:08 przez Mariusz1977, łącznie edytowano 1 raz
Czasem trudniej niż przyznać się do własnych błędów jest je pojąć.
Oddam za przysłowiowego zeta zamykany pojemnik na napoje w tunel do M6
Oddam za przysłowiowego zeta zamykany pojemnik na napoje w tunel do M6
Witam, podłącze się do tematu ponieważ zbliża się termin wymiany oleju w mojej M6 2.0 CiTD kombi 2005r ( przed liftem 121kM ). Przymierzając się już do wymiany postanowiłem kupić filtry i olej więc pojechałem do jednego ze sklepów polecanych na forum a mianowicie odwiedziłem sklep w Warszawie na ul. Radzymińskiej.
Podałem Panu dane auta, jakie filtry potrzebuję, poprosiłem o poradę jaki olej zastosować jako zamiennik Dexelii ultra 5w30 i nagle zdębiałem. Nie z powodu cen ale z powodu wypowiedzi szanownego Pana sprzedawcy.Otóż ów Pan zaproponował mi olej Mobil1 5w50 – i tu zacząłem się zastanawiać czy oby na pewno rozmawiam z kompetentną osobą, czy może ja jestem jakiś "zacofany" – nie kupiłem oleju. Po chwili usłyszałem, że nie możliwe jest abym miał w swoim samochodzie silnik o mocy 121kM ponieważ silniki o takiej mocy to montowane były tylko do sedana i hatchbeka i na dodatek benzynowe a do diesla wkładali silniki 136 i 147kM a 121kM dieslowski to wogóle nie istnieje.– przytaknąłem Panu tak jak lekarz zalecił, zapłaciłem za filtry i wyszedłem.
Niesmak pozostał, do dzisiaj zastanawiam się czy słuszny
Podałem Panu dane auta, jakie filtry potrzebuję, poprosiłem o poradę jaki olej zastosować jako zamiennik Dexelii ultra 5w30 i nagle zdębiałem. Nie z powodu cen ale z powodu wypowiedzi szanownego Pana sprzedawcy.Otóż ów Pan zaproponował mi olej Mobil1 5w50 – i tu zacząłem się zastanawiać czy oby na pewno rozmawiam z kompetentną osobą, czy może ja jestem jakiś "zacofany" – nie kupiłem oleju. Po chwili usłyszałem, że nie możliwe jest abym miał w swoim samochodzie silnik o mocy 121kM ponieważ silniki o takiej mocy to montowane były tylko do sedana i hatchbeka i na dodatek benzynowe a do diesla wkładali silniki 136 i 147kM a 121kM dieslowski to wogóle nie istnieje.– przytaknąłem Panu tak jak lekarz zalecił, zapłaciłem za filtry i wyszedłem.
Niesmak pozostał, do dzisiaj zastanawiam się czy słuszny

Ostatnio edytowano 5 cze 2010, 00:08 przez Mariusz1977, łącznie edytowano 1 raz
Czasem trudniej niż przyznać się do własnych błędów jest je pojąć.
Oddam za przysłowiowego zeta zamykany pojemnik na napoje w tunel do M6
Oddam za przysłowiowego zeta zamykany pojemnik na napoje w tunel do M6
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6