SWAP w MX-3 – DYSKUSJA OGÓLNA

Mazda MX-3 1991–1998

Postprzez moskal » 12 maja 2010, 23:30

tam jest opis kl-ze a nie kl-de:D więc nie wiem:D a po drugie słabo u mnie z Angielskim więc i tak nie wiem:D Czy kto kolwiek może mi udzielić takich informacji? Bo lada dzień będę kupował silnik i nie wiem co mam zrobić:D
Bo widzi Pan Panie władzo....ja po prostu lubię zapi*****ać
Początkujący
 
Od: 21 sie 2009, 00:13
Posty: 20
Skąd: Wejherowo
Auto: Mx-3 1.8 v6

Postprzez djArias » 12 maja 2010, 23:46

wejdz w forum w tuning dalej w projekty :D poszukaj sa ze dwie mx-3 po swapie ... :D poczytaj projekty jak nie znajdziesz nic napisz PW do wlascicieli na pewn ochetnie pomoga :D
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez Gared » 13 maja 2010, 11:30

O ile dobrze kojarzę to projekt kf-ze jeszcze nikomu za dobrze na tym forum nie wyszedł, więc bym się nie pchał w ten silnik – chyba że masz zamiar się babrać, eksperymentować i próbować do bólu. Dużo prościej jest wpakować KL lub KL-ZE. Wrażenia z jazdy z tymi silnikami są wspaniałe, zwłaszcza w chwilę po samym swapie, gdy jeszcze w pamięci masz przyśpieszenie z K8 (że o padniętym K8 nie wspomnę). Co do samej wymiany to jest to niemal plug&play, nie jestem tylko pewien tego, czy przepływka od mx-3 pasuje do KL (do KL-ZE pasuje bezproblemowo). Pasuje skrzynia (zresztą każda dowolna skrzynia do silnika z serii K pasuje do dowolnego silnika z serii K, różnią się tylko przełożeniem głównym), a co za tym idzie też i półosie. Sprzęgło warto wymienić na od 2.5, bo z 1.8 mogą być problemy (chociaż Capazo chyba jeszcze jeździ na sprzęgle od 1.8 i nie widziałem by narzekał, więc przez jakiś czas chyba się da ;) ) do tego jeszcze flash ECU, troche kombinowania przy przepustnicy i gotowe. Polecam kompedium autorstwa lukstera, łatwe do znalezienia na forum. Samym spalaniem się nie przejmuj, bo podobno (na podstawie tego co wygrzebałem na forum i pytając lukstera) wielkiego wzrostu nie zauważysz – przy czym KL-ZE ma zdaje się nieco większy apetyt na paliwo niż KL.
Obrazek
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu. Prawdziwi mężczyźni żują pszczoły.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 861 (0/4)
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Było:
323f bg B6
mx-3 K8
mx-3 KL
323f BA GT KL
Jest:
Saab 9-5@270KM

Postprzez HKSze » 14 maja 2010, 17:41

a ja w czerwco bede mial KL-DE :D:D:D:D:D
i tyle w temacie:D
Jaka była ostatnia rzecz jaka przeleciała księżnie Dianie przez głowę?


– ..... chłodnica
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2009, 21:02
Posty: 738
Skąd: Kraków
Auto: EC MX-3 2.5 V6 24V 95 KLZE Yaris 1.0 1SZ-FE
Alrmera N16

Postprzez moskal » 15 maja 2010, 22:39

już zdecydowałem:D narazie wsadzam jeszcze k8 :D jak fundusze pozwolą za jakiś czas zamienie na Kl-ze i będzie po problemie:)tylko fajnie by było jak ktoś by mi dał jakieś namiary na sprawdzonych dostawców silników;)
Bo widzi Pan Panie władzo....ja po prostu lubię zapi*****ać
Początkujący
 
Od: 21 sie 2009, 00:13
Posty: 20
Skąd: Wejherowo
Auto: Mx-3 1.8 v6

Postprzez ricardo881 » 16 maja 2010, 12:42

JapanKoreaMoto.pl tam tylko bym proponowal kupic ZE mi sie trafil swietny okaz na przejchane 3tys km nie wziol mi grama pelnego syntetyku wiec polecam, mialem ten sam dylemat co ty jak padlo moje 1.8 v6 i nie wsadzal bym 2x k8 to chyba najbardziej slaby silnik z K-seri pod wzgledem wytrzymalosci po 200 tys umieraja a nie wiem czy w polsce kupisz zdrowy okaz chyba ze sprowadzany z kas ja wolalem dolozyc i kupic KLZE w miescie mi pali przy normalnej jezdzie z 11l na 100 a przy pedale w gazie z 15-17 jedynie po katowaniu bierze wiecej niz k8 a tak przy normalnej jezdzie bierze tyle samo co k8 a ile koni wiecej i wciskanie w fotel w tak malym aucie bezcenne a roboty praktycznie 0 tylko z kompem zabawy zeby zflashowac i wgrac epromm od ZE a tak reszta to plug end play jezdze na sprzegle od 1.8 i daje jescze jakos rade upalania :P pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2009, 11:06
Posty: 124
Skąd: Kalisz
Auto: Mx3 Powered By KL-ZE

Postprzez loockas » 16 maja 2010, 13:23

Osobiście gdybym miał więcej kasy, to na twoim miejscu wpakowałbym KLZE, gdybym miał mnie to KL. Z tego widzę czasem po allegro to KL kupisz w cenie K8...

Krakusik i Spoon robili swap na KL. Morder, Lukster, Jacol, Brii i parę innych osób robili na KL-ZE i na 99% większość z nich opisała przebieg na forum.

A ja sobie spokojnie szukam BP, żeby chociaż przybliżyć osiągi do K8, którego kiedyś nie chciałem kupić :)
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez djArias » 16 maja 2010, 15:28

Loockas jakbys gdzies widzial BPT :) to daj znac chetnie kupie :)
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez loockas » 16 maja 2010, 15:35

Raczej się nie oglądam za tym silnikiem. Nie moja półka cenowa :)

Krakusik jest jednak złym przykładem na swap z K8 na KL. On startował z B6D.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez djArias » 16 maja 2010, 15:44

Swoja droga ja ciągne swoje B6D do osiągów K8 (a jak sie uda to i lepiej) – mysle ze do wakacji powinienem to osiągnąć bez większych problemów :) fakt faktem pewnie swap na BP wyszedl by taniej :D ale siła uporu robi swoje
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez Ariel84 » 16 maja 2010, 20:57

Teraz zapytam baardzo serio i o taką odpowiedź Proszę . Moj k8 spala mi 8 l przy spokojnej jeździe ,większość w trasie .Przez spokojną jazdę rozumiem zmianę biegu przy 2tyś obrotów na wyższy ,jazdę do 120 km/h ale co jakiś czas lubię pocisnąć i na 2 biegu depnąć do końca ... w takich warunkach mieszanych spala mi 8-10l/100km zimą około 10 l (przynajmniej w tą zimę 100 lecia :) ) Myśle od dłuższego czasu nad zmiana silnika na KLZE o widziałem takie na necie za cenę w granicach 2200-2500zł,
Więc osoby które jeżdżą na KLZE w mx-3 proszę napiszcie jakie macie spalanie i czy przy takiej jeździe jak moja ile by mi spalało paliwka? Ta spokojna jazda jest spowodowana tym iż na codzień dojeżdżam do pracy .Kwestia spalania jest też o tyle ważna bo paliwo jest obecnie baaardzo drogie :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2009, 14:38
Posty: 61
Auto: Mx-3 k8

Postprzez ricardo881 » 16 maja 2010, 22:10

powiem ci tak ostatnio za 35zl zrobilem 90 km w trasie i raz przycislem do 210km/h a potem ciagle 100wka wiec spalanie przy cenie paliwa 4.56 wyszlo mi + – 8.3lna 100 w trasie wiec jak na KLZE jestem w szoku na to co mowili inni posiadacze ze ile pali a po miescie przy jezdzie do 3,5 tys rpm za 40 zl robie jakies 80+– km wiec spalanie z 10 l + – a na pelnym kacie to spala sporo nigdy nie sprawdzalem bo za duzo kasy wpakowane w silnik zeby go meczyc bez konca jezdze na pol but pol normalnie bo bym musial co chwile miec kontrole z misiaczkami na miescie jak bym tak upalal ale mysle ze nie jest zle jak przykladowo moja pierwsza mazda mx3 1.6 sohc za 50 zl po miescie robilem 100 km z tym ze wtedy paliwo bylo za 3.80 gdzies wiec spalanie mnie wogole nie przeraza ZE szybko sie nagrzewa na chlodnicy od k8 wiec mysle ze na krotkich odcinkach do pracy tez by duzo nie palil z tego co piszesz to moze o 1,5l ,1l na 100 spalal by ci wiecej klze przy twojej jezdzie a wydac kupe kasy i potem mowic sobie jednak moglem kupic ZE zamiast k8 to troche by cie meczylo ja nie chcialem naprawiac swojego ani wsadzac nic innego tylko ZE mnie satysfakcjonowalo a po 1 KL w polsce juz bylem jechalem 150km po niego i okazala sie jedna wielka zajechana ruina wiec sobie odpuscilem ja dalem za silnik 2800 w JKM krakow a za KL chcieli 2500 wiec wybor byl jasny ja na twoim miejscu bral bym ZE przy twojej jezdzie spali z 1l 1,5 wiecej przy spokojnej jezdzie a moc jak bd chcial przycisnac bez porownania do k8 pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2009, 11:06
Posty: 124
Skąd: Kalisz
Auto: Mx3 Powered By KL-ZE

Postprzez Ariel84 » 17 maja 2010, 14:02

DZIĘKI.Więc w sumie spalanie u Ciebie jest bardzo pozytywne , pytałem bo trochę mnie przerażały opinie o spalaniu na poziomie np 15l /100 a czytając ostatnio o fajnym autku jakim jest honda s 2000 (nie na moją kieszeń :( ) tam przy silniku 2l 240 KM spalanie ocenili na 10l/100km , przy czym do setki idzie w 6,2 s a mx-3 na KLZE w jak się nie mylę 6,3 s więc sumując cena/moc wynik jest prosty a co wyglądu oba autka są piękne (mx-3 i s2k )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2009, 14:38
Posty: 61
Auto: Mx-3 k8

Postprzez djArias » 17 maja 2010, 14:44

Nie wiem panowie czy to tak do konca jest :D znam pare osob ktore maja mx-6 i mowia ze po miescie 12,13,14 normalnie im pali KLDE ... ale to takie moje 3 grosze...
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez HKSze » 17 maja 2010, 16:45

ja jezdrzac po Krakowie nawet spokojnie trace 10-11l/ 100km wiec szokuja mnie wasze wypowiedzi. na trasie naj mniej udalo sie 9 spalic. a mam jeszcze k8.
Jaka była ostatnia rzecz jaka przeleciała księżnie Dianie przez głowę?


– ..... chłodnica
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2009, 21:02
Posty: 738
Skąd: Kraków
Auto: EC MX-3 2.5 V6 24V 95 KLZE Yaris 1.0 1SZ-FE
Alrmera N16

Postprzez Gared » 17 maja 2010, 18:50

Powołując się na to co zapamiętałem z rozmowy z luksterem KLZE pali przy normalnej jeździe do litra więcej niż K8. Wydaje mi się to całkiem realne.
Obrazek
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu. Prawdziwi mężczyźni żują pszczoły.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 861 (0/4)
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Było:
323f bg B6
mx-3 K8
mx-3 KL
323f BA GT KL
Jest:
Saab 9-5@270KM

Postprzez Ariel84 » 17 maja 2010, 18:58

hahahks napisał(a):ja jezdrzac po Krakowie nawet spokojnie trace 10-11l/ 100km wiec szokuja mnie wasze wypowiedzi. na trasie naj mniej udalo sie 9 spalic. a mam jeszcze k8.


więc widocznie masz taki styl jazdy , bądź twoje k8 spala już więcej paliwa ( wraz ze zużyciem tak może być ) , ja w trasie mieszczę się SPOKOJNIE w 8 litrach
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2009, 14:38
Posty: 61
Auto: Mx-3 k8

Postprzez djArias » 17 maja 2010, 19:05

TO nie kumam po co ładować KLZE 200 konne do auta zeby jezdzic tak zeby spalalo 8litrow kurcze... :D :D:D to juz bym wolal SOHC wsadzic i palic 6 litrow :D hehe :D
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez Gared » 17 maja 2010, 19:11

Może po to, żeby na co dzień jeździć sobie spokojnie, a w razie potrzeby móc mocno pocisnąć? Nie dla każdego auto to jest zabawka i nie ma co się dziwić ludziom, którzy chcą, aby przy dobrych osiągach mx zachował część walorów auta do jazdy na co dzień.
Obrazek
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu. Prawdziwi mężczyźni żują pszczoły.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 861 (0/4)
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Było:
323f bg B6
mx-3 K8
mx-3 KL
323f BA GT KL
Jest:
Saab 9-5@270KM

Postprzez djArias » 17 maja 2010, 19:21

to tak jakby kupic Lamborgini Diablo i jezdzic 90 na trasie, albo kupic bmw M-Power i wsadzic do niej gaz... heh :] tez masz dobre osiągi i tez mniej spalisz a jednak "cos jest nie tak" :D <diabełek>

Kiedys gadalem z gosciem ktory chcial sprzedac ponad 600 konne auto (mega tuning) –> spytalem go o spalanie :) – odpowiedzial ze jesli naprawde mnie to ciekawi to nie stac mnie na utrzymanie tego auta... cos w tym chyba jest :D
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323