Problem – katalizator, strumienica, rurka?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez marcio24 » 31 mar 2010, 20:48

Witam,

od bardzo dawno obserwuje forum...
przyjdzie pora i przedstawię się... jeżdżę Mazdami od 5 lat;)
ale do tematu...
mój samochód – Mazda 626 GF 2,0 z 2000 roku – co nie dawno zauważyłem – zamiast katalizatora ma wspawaną rurkę...
przebieg samochodu to 122 tys. km i mniemam po stanie wozu że jest realny...
zastanawiam się *dlaczego go ktoś wyciął? (zapchany? zaczął burczeć?)
oraz co zrobić – wstawić jakiś katalizator? może strumienicę? a może zostawić rurkę?
nie wiem jak jest ze strumienicami – tzn obawiam się zakładania bo nie wiem czy czegoś nie uszkodzi... tak samo nie mam pojęcia czy owa rurka czemuś nie przeszkadza... (czytałem o odpowiednich zawirowaniach spalin, i takich tam <glupek2> )
poradźcie co zrobić...
kolejny problem to fakt, że coś rezonuje w zakresie 2,5-3,5 tys obrotów oraz pod sam koniec skali... czy to od tej rurki i braku katalizatora?

(jeśli źle wstawiłem temat to przepraszam i prosze o pomoc)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 mar 2010, 20:40
Posty: 11
Skąd: Kraków/Zawoja
Auto: Mazda 626 GF 2,0 benzyna 2000

Postprzez wojtek79 » 31 mar 2010, 22:12

Brak katalizatora niema wpływu na prace silnika poprostu twoje auto emituje więcej nieczystości do atmosfery :) to buczenie rezonans to napewno od rury wstawionej zamiast kata. No chyba że Poprzedni właściciel wyciągnął bebechy z tłumika żeby spaliny miały wolny przelot w rezultacie ziększenie troszeczke mocy no i tek kat. też mógł byc wyciety z tego samego powodu.
SPRZEDAM CZĘŚCI DO MAZDY 626 GE 1.8 16V
tel: 504-096-262
gg: 10464071
email: wojtek.skie@aol.pl
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 17:21
Posty: 197

Postprzez rumunn95 » 1 kwi 2010, 10:30

ja u siebie wycialem kata i zalozylem ala strumienice bo takie cos za 70 zeta nie mazna nazwac strumienica :P wymienilem poniewaz przed remontem amcial olej i kat byl zasyfiony a niechcialem przebijac bo kolega zrobil tak w sceniku i rezonans :(
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez marcio24 » 1 kwi 2010, 17:10

Dziękuję za odpowiedzi;)
chyba za podpowiedzią Jaksy założę uniwersalny katalizator... Jaksa wspominał że dobrze się sprawują a i ciszej będzie, rezonansów brak oraz środowisko skorzysta... :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 mar 2010, 20:40
Posty: 11
Skąd: Kraków/Zawoja
Auto: Mazda 626 GF 2,0 benzyna 2000

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6