Witam serdecznie – to mój pierwszy post na forum.
Przymierzam się do zakupu Mazdy 3 w wersji z 2litrowym silnikiem benzynowym. Finanse pozwalają mi na szukanie auta z 2005-2006 roku czyli jest szansa że "załapał bym się" na auto po lifcie z 6cio biegową skrzynią. Mam różne doświadczenia z 6cio biegowymi skrzyniami – czasem producenci po prostu ciaśniej pakują biegi i różnica między 6tką a 5tką w 5cio biegowej skrzyni jest dość nieduża. Czasami natomiast 6te przełożenie jest wyraźnie różne (takie typowe autostradowe). Czy ktoś ma dane dotyczące przełożeń dla tych obu skrzyń biegów? Ewentualnie czy ktoś mógłby sprawdzić ile obrotów ma na 5tym i 6tym biegu przy 100km/h na liczniku w wersji po lifcie a ile w wersji przed liftem?
Nie wiem czy mam się ostro spinać (ewentualnie dozbierać) i uprzeć się że "auto po lifcie albo wcale" czy też odpuścić sobie 6ty bieg bo nie ma dużej różnicy a tylko więcej machania. Autko będzie jeździło na trasach i jeśli 6ty bieg wyraźnie obniża obroty (hałas i zużycie paliwa przy okazji) to bym był bardzo zainteresowany.
Mam też jeszcze jedno pytanie – lifting był bodaj w 06/2006 i z tego co się orientuję to przez jakiś czas wychodziły auta z 6cio biegową skrzynią ale jeszcze starymi zderzakami. Czy dobre mi się wydaje czy to po prostu 6cio biegowa skrzynia + stary zderzak zawsze = jakaś przygoda auta (dzwon albo w najlepszym wypadku wymiana zderzaka) Czy podczas liftingu zmieniało się coś w środku auta?
Z góry dzięki za odpowiedź. Próbowałem szukać tych informacji w już istniejących tematach ale precyzyjnych odpowiedzi nie znalazłem. Czy jest gdzieś na forum wątek z wypisanymi wszystkimi zmianami przeprowadzonymi w czasie liftingu oraz ewentualnie z wykazem wszystkich wersji wyposażenia? Handlarze często piszą że auto jest np TOP SPORT a wcale nie ma niektórych elementów które chyba powinny być.
Skrzynia biegów 5cio i 6cio biegowa
Strona 1 z 1
Kiedyś ten temat poruszaliśmy. To co mam w danych technicznych :
"skrzynia 5" 1-3,666; 2-2,059; 3-1,392; 4-0,970; 5-0,795; 6- ;wsteczny-3,166; przekł.główna-4,388.
"skrzynia 6" 1-3,454; 2-2,059; 3-1,392; 4-1,030; 5-0,837; 6-0717;wsteczny-3,196; przekł.główna-4,388.
"skrzynia 5" 1-3,666; 2-2,059; 3-1,392; 4-0,970; 5-0,795; 6- ;wsteczny-3,166; przekł.główna-4,388.
"skrzynia 6" 1-3,454; 2-2,059; 3-1,392; 4-1,030; 5-0,837; 6-0717;wsteczny-3,196; przekł.główna-4,388.
Dzięki – tego własnie potrzebowałem.
Wg moich obliczeń (na szybko więc posiłkowałem się stronką http://www.unixnerd.demon.co.uk/revs.html) wynika że w wersji 5cio biegowej przy 2000obrotów na 5tce jest jakieś 68km/h a w 6cio biegowej jakies 78 na 6tce i 65 na 5tce
a lecąc 130 autostradą na ostatnim biegu będę miał około 3800obrotów lub 3400 a jadąc niemiecką autostradą ;–) 150km/h odpowiednio 4350 i 3950obrotów?
Jeszcze jak by ktoś mógł opisać jak to jest w praktyce ;–) zeby zweryfikowac moje obliczenia. Wcześniej jeździłem dizlem i tam zupełnie inne obroty więc ciężko oszacować ewentualną pomyłkę.
W sumie chyba warto dozbierać do tej 6cio biegowej.
Wg moich obliczeń (na szybko więc posiłkowałem się stronką http://www.unixnerd.demon.co.uk/revs.html) wynika że w wersji 5cio biegowej przy 2000obrotów na 5tce jest jakieś 68km/h a w 6cio biegowej jakies 78 na 6tce i 65 na 5tce
a lecąc 130 autostradą na ostatnim biegu będę miał około 3800obrotów lub 3400 a jadąc niemiecką autostradą ;–) 150km/h odpowiednio 4350 i 3950obrotów?
Jeszcze jak by ktoś mógł opisać jak to jest w praktyce ;–) zeby zweryfikowac moje obliczenia. Wcześniej jeździłem dizlem i tam zupełnie inne obroty więc ciężko oszacować ewentualną pomyłkę.
W sumie chyba warto dozbierać do tej 6cio biegowej.
-
T0w3r
Właśnie od miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem M3 6 biegowej i powiem że ja głównie po mieści jeżdżę. Ale akurat jadąc do domu (po zakupieniu auta) miałem trasę, nie duża bo 140 km, ale głównie na 6 biegu jechałem, Rewelacja ta szóstka na trasę, praktycznie nie redukowałem jeśli nie musiałem zwolnić poniżej 80, max 160 leciałem, głownie w okolicach 100 – 140, spalanie na 6 biegu w granicach 6 – 7,5, no chyba że gwałtownie wciśniesz pedał gazu to wtedy ... lepiej nie patrzeć na chwilowe zużycie paliwa
Ogólnie jeśli głownie masz jeździć na trasach to przyda Ci się szósty bieg.
Ogólnie jeśli głownie masz jeździć na trasach to przyda Ci się szósty bieg.
Kto ma japońca ten jeździ do końca :–)
Chcesz być gwiazdą jeździj mazdą :-D ;–)
Chcesz być gwiazdą jeździj mazdą :-D ;–)
- Od: 2 mar 2010, 01:34
- Posty: 17
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda 3 2.0L 6MT MZR TOP Black
2.0 pzev usa 5cio biegowa
130kmh -3500rpm
120 – 3250
110 -3000
130kmh -3500rpm
120 – 3250
110 -3000
- Od: 31 sie 2008, 17:25
- Posty: 13
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda3i Turning Value USA
2.0 LF 2008
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości