Żywotność i ogólnie przebiegi silników Mazd modelu BA

Mazda 323 1994–1998

Postprzez bezzebny » 9 mar 2010, 19:21

Moja na liczniku ma 232k ale kupiona z drugiej reki w polsce wiec dodalbym tak ze 100k przynajmniej. Nie krece jej na obrotach, olej wymieniam co 15k. Bierze znikome ilosci i wiem ze zawsze odpali.
http://www.zielonymail.com/pages/ptp.php?refid=bezzebny
http://www.zielonymail.com/pages/ptp1.php?refid=bezzebny
http://www.zielonymail.com/pages/ptp2.php?refid=bezzebny
Początkujący
 
Od: 21 paź 2008, 17:24
Posty: 16
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Była Mazda 323 BA || Alfa Romeo 156 jest

Postprzez gregory_ » 20 mar 2010, 22:03

hello, tez czytałem o malej wytrzymalosci 1.5 ale mimo wszystko sciagnalem 323c z 94 roku – uwaga ma 88tysięcy km, 100% pewny przebieg. Z innej mazdy musialem przelozyc maske i pod nia odkrylem wlepki olejowe z tamtego modelu. Byl to rocznik 96 i ostatnia wlepka byla z przebiegiem ok. 390 tysięcy. Sadze ze wszystko zalezy od poprawnej eksploatacji – pokezdzimy, zobaczymy.

pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 20 mar 2010, 21:50
Posty: 14

Postprzez Aju » 20 mar 2010, 23:06

Moja KF też przy poprawnej eksploatacji ( staram sie) zawsze odpala.Teraz co była syberia na zime ani razu nie zawidła.Na liczniku od 2 wlasciciela w kraju mam 180k.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2008, 18:18
Posty: 150 (1/0)
Skąd: Głogów
Auto: 323 F BA (KF) 2.0i V6 24V '97

Postprzez dexter » 22 mar 2010, 19:43

Mam silnik 1.8 i na liczniku 132tys(kupiłem jak miała 109). Kopci z rana jak parowóz i wcina jakieś 300ml oleju an 1tyś.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 lip 2008, 08:42
Posty: 23
Skąd: Tychy
Auto: Mazda3 BN 2.0 2017

Postprzez jaaco » 22 mar 2010, 19:47

Moja ma teraz 168 tys, ale w książce serwisowej ostatni wpis z 2006 roku wykazuje że wtedy miała ponad 180k, musiał ktoś licznik na odwrót podłączyć <czarodziej> A tak naprawdę to pewnie ma zdrowo ponad 200 :) Kopci z rana jak parowóz, tyle dobrze że nie mieszkam w mieście i nie muszę się tym przejmować, gorzej tylko jak pojadę do szkoły i postoi kilka dobrych godzin to muszę się szybko zmywać. W kwietniu czeka mnie remoncik <jupi>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2009, 13:10
Posty: 1149 (11/8)
Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT

Postprzez vit » 25 mar 2010, 23:49

Po raz kolejny napiszę, obecnie 244 000 na liczniku puści dymka jak tylko mocno ją schłodzi. Czyli w poważną zimową noc.
A tak to cacy <serduszka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2008, 22:54
Posty: 335
Skąd: Gliwice
Auto: 323 F BA Z5 95'

Postprzez konrado61954 » 27 mar 2010, 14:20

moja 323f ma 242tys i lata jak zła....
konrado61954
 

Postprzez zeusik » 27 mar 2010, 14:46

274tysiace na liczniku, w ta zime odpalila za kazdym razem, brak dymka, wymiana oleju co 10tysiecy. I jezdze i sie ciesze i nigdy nie sprzedam. PA!:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 21:34
Posty: 271
Skąd: Łapy
Auto: 323f 96' :)

Postprzez Murray » 16 kwi 2011, 21:44

183 tysiące. I chyba pojawił się luz zaworowy albo to któryś z wtryskiwaczy mi blugocze czasem plus do tego tego dochodzi (odgłos ciągniętego łańcucszka po betonie chwilowy przy 100km/h) może to jedna z rolek rozrządu albo łańcuch wałków rozrządu...

Olej co 10 tysia wymieniam...
Paliwo Shell 95 V-Power...

Odgłosy się nasilały ale teraz jest ich mniej...
....... BP ........
„Killswitch Engage – My Curse”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 22:40
Posty: 344
Skąd: Białystok, Wa-wa
Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM

Postprzez rafał88 » 17 kwi 2011, 09:15

Juz ponad 250 tys i hula:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 18:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez mattrax » 17 kwi 2011, 10:33

310 i dalej hula <diabełek>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 sty 2011, 16:34
Posty: 26
Skąd: kraków
Auto: 323c

Postprzez Chuckie » 20 kwi 2011, 19:49

Niedawno 200tyś :D
Bez najmniejszych problemów <serduszka>
Chuckie
 

Postprzez juzekldz » 7 cze 2011, 06:12

moja 323f 1.5 z 5 dohc ma juz 241 tys i jak narazie nie narzekam auto nie widzialo gazu wymieniłem świece bo szarpało przy ruszaniu i narazie luzz pali mi nie duzo bo ostatanio za 30 pln zrobiłem 101 km mam tylko taki praoblem zima padł mi alternator wymieniłem na uzywke i za kazdym razem jak odpalam piszczy mi pasek klinowy po 10 , 15 sekundach przestaje czyba ze waruki atmosferyczne sa deszczowe wiec wtedy musze wylaczyc i wlaczyc na nowo swiatła > niewiem co jest grane bo paski mam naciagniete . jeden pseudo fachowiec powiedział mi ze to wina kołka alternatora i zaoferował wymiane na to ktore było w starym alternatorze ale krzyknoł za tą usuge 100pln wiec go wysmiałem i tak jeżdze do tej pory wiecie co mozna zrobic aby nie piszczał ??? <glupek2>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 gru 2008, 13:37
Posty: 8

PostTen post został usunięty przez Majki88 7 cze 2011, 15:47.
Powód: dubel

Postprzez kinki » 7 cze 2011, 12:13

wymien pasek na nowy i bedzie git
Wladca ognia
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 28 lis 2006, 22:08
Posty: 6076 (447/183)
Skąd: Poznań
Auto: A4

Postprzez Majki88 » 7 cze 2011, 15:48

albo faktycznie zmień łożyska w altku
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 17:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez Lukano » 9 cze 2011, 21:27

Czy to mazda czy też nie, jak dbasz tak masz. Ja kupiłem mx-a miał 174 tysiaki na liczniku, dymił bardziej od 20 letniego stara ;)
w lutym kupiłem i zmieniłem cały silnik, który miał 74 tysięcy przebiegu.
czasem jednak potrafił lekko zadymić. A tak być nie może.
Właśnie jestem w trakcie roboty silnika. Cylindry, panewki, wszystko wygląda jak nówka sztuka.
Pierścienie trzymały idealną kompresję. Ale po wyjęciu okazało się, że wszystkie olejowe przyklejone do tłoków.
Moim zdaniem to wina nie zmienianego oleju na czas, a nie takiego czy takiego przebiegu.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 18:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez MIRU » 9 cze 2011, 21:38

Lukano napisał(a): Ale po wyjęciu okazało się, że wszystkie olejowe przyklejone do tłoków.

czyli standard :)
Lukano napisał(a):Moim zdaniem to wina nie zmienianego oleju na czas, a nie takiego czy takiego przebiegu.

ewentualnie złej jakosci olej :)
btw konstrukcja tych pierscieni-zyletek jast taka własnie ze nie ma bata – wczesniej czy pozniej zapiecze je nagarem...kwestia czasu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 01:26
Posty: 904 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez rafał88 » 11 cze 2011, 09:15

No ja panowie ostatnio mialem okazje widziec cetke z dosc sporym przebigegie starszego pana. Auto mial z niemiec wszystkie papiery faktury z jakim przebiegiem itd itp. Auto mialo 240tys jak przyjechalo do nas po 260 pan zalozyl gaz auto juz jest 7 lat w kraju i zgadnijcie ile juz ma na chwile obecna najechane??:D Mi szczerze mowiac kopara opadla do samego asflatu...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 18:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Lukano » 11 cze 2011, 09:49

Jak dla mnie to tylko taka różnica, że ten Pan był świadomy że kupił auto z 240 tysiącami ;)
99% reszty kupujących też takie kupuje, z tym, że wyświetlanie ma mniejsze :P
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 18:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323