Opony i felgi w maździe 323 BA – wątek wspólny
wiec lepiej na 50 tyez tak myslalem no nic dzieki
- Od: 25 lut 2010, 15:44
- Posty: 34
- Auto: Mazda 323f 2.0 v6!
czy ja wiem czy 55 to taki wielki balon hmmm jak masz duze dziury w swoich rejonach to nawet polecilbym Tobie 55 zebys felgi nie wykrzywil....ale jesli potrafisz powoli i ostroznie jezdzic to mozesz 50 zalozyc ja mam w swojej madzi 50 i jest ok takze to jest kwestia wizualna i praktyczna
- Od: 2 sty 2010, 14:04
- Posty: 123
- Skąd: Pisz
- Auto: Mazda 323 f ba 97 1.5 16v
witam witam
ja miałem 205/55 i sie ich pozbyłem a prawdopodobnie wsadzę bądź 205/45 bądź 195/45:P wiec co do profilu 50 jest lepiej a różnicy tez dużej nie ma
pozdro
ja miałem 205/55 i sie ich pozbyłem a prawdopodobnie wsadzę bądź 205/45 bądź 195/45:P wiec co do profilu 50 jest lepiej a różnicy tez dużej nie ma
pozdro
http://www.youtube.com/watch?v=JDA2TcA29TE Wydech wersja2
- Od: 14 sie 2009, 09:30
- Posty: 194
- Skąd: Jastrzębie Zdrój
- Auto: BYŁA :Mazda 323F BA 2.0 V6 "zielona ździra"
JEST: VOLVO S40 1.9 T4
205/45 na nasze drogoto niewiem czy dobry pomysl...
ta nie ma dziur heh
ta nie ma dziur heh
- Od: 25 lut 2010, 15:44
- Posty: 34
- Auto: Mazda 323f 2.0 v6!
jak dasz 55 profil to przekłamanie licznika nie będzie jakieś duże ale optycznie będzie mega balon
Sam jestes mega balon
55 możesz smiało wkładać, nic nie będzie obcierac.
Jakiś tam podpis Leszka :P
witam!
na polskie drogi proponuje na 55, miałem wcześniej 205/50 R16, a teraz 205/55 R16 jest bardziej konfortowa jazda. optycznie faktycznie w są wyższe ale jak komuś to nie przeszkadza to polecam na 55 (wygląd, że są sporo wyższe to chyba kwestia przyzwyczajenia a w milimetrach to jak się nie mylę to będzie jakieś 2,5mm.
pozdrawiam
na polskie drogi proponuje na 55, miałem wcześniej 205/50 R16, a teraz 205/55 R16 jest bardziej konfortowa jazda. optycznie faktycznie w są wyższe ale jak komuś to nie przeszkadza to polecam na 55 (wygląd, że są sporo wyższe to chyba kwestia przyzwyczajenia a w milimetrach to jak się nie mylę to będzie jakieś 2,5mm.
pozdrawiam
- Od: 17 lis 2008, 23:31
- Posty: 7
- Skąd: Rypin/Bydgoszcz
- Auto: 323F 1.8BP BA 97r
a nie masz kolego fot swojej mazdy jak wyglada na tych 55
- Od: 25 lut 2010, 15:44
- Posty: 34
- Auto: Mazda 323f 2.0 v6!
jac000024 napisał(a):na polskie drogi proponuje na 55, miałem wcześniej 205/50 R16, a teraz 205/55 R16 jest bardziej konfortowa jazda. optycznie faktycznie w są wyższe ale jak komuś to nie przeszkadza to polecam na 55 (wygląd, że są sporo wyższe to chyba kwestia przyzwyczajenia a w milimetrach to jak się nie mylę to będzie jakieś 2,5mm.
Tutaj masz fajny kalkulator, wybierasz parametry i porównujesz
Leszek napisał(a):http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=257&t=63031&start=0
Tu masz foty. Razem z glebą 3,5
Jak na mój gust to faktycznie spory balon jest i nie podoba mi się
A co do komfortu, to nie powinieneś zauważyć jakiejś mega różnicy. Ja przeskoczyłem z 195/60/15 zimówek na 215/40/17 letnie i nie jest tak tragicznie jak się spodziewałem! Wiadomo, że jest twardziej, ale mi to nie przeszkadza.
Także w Twoim przypadku też nie powinno być źle, dlatego polecam profil 50. Na pewno będzie lepiej wyglądał
- Od: 2 wrz 2009, 12:53
- Posty: 1857 (1/26)
- Skąd: Toronto
- Auto: MX6 KL '92
Mam pytanie poniewaz od dluzszego czasu juz planuje zakupic 17 calowe alufelgi , rozgladam sie za japonskimi kutymi felgami a dokladnie Rays volk TE37 w kolorze czarny matowy , jak do tad ciezko znalezc nowki 17stki na 4 otwory ( mam 323f BA 1.8 ), znalazlem specialnie dedykowane przez ta firme do LOTUSA EXIGE ktory tez ma kola na 4 otwory i oprocz LOTUSA ta firma nie produkuje zadnych 17 stek na 4 otwory !, ale jest jedno ale a mianowicie felgi te maja ET 30 , i otwor centujacy 65mm i teraz pytanie czy z tym ET wszystko ladnie wejdzie i nie bedzie nigdzie obcierac ? bo zakres dla BA to ET od 35 -42 a otwor centrujacy 54,1 ,
Co do otworu to chyba problemu nie bedzie bo sie pierscien zalozy ale czy ET 30 bedzie dobre ?,
dodaje ze szerokosc felgi wynosi 8,5 a opony bym zakladal 215 /45 /17
Prosze o odpowiedzi znajacych temat
Podaje link do mazdy 323f BA na ktorej sie wzoruje odnosnie co do projektu mojej BA . :
http://www.cardomain.com/ride/3092611
Co do otworu to chyba problemu nie bedzie bo sie pierscien zalozy ale czy ET 30 bedzie dobre ?,
dodaje ze szerokosc felgi wynosi 8,5 a opony bym zakladal 215 /45 /17
Prosze o odpowiedzi znajacych temat
Podaje link do mazdy 323f BA na ktorej sie wzoruje odnosnie co do projektu mojej BA . :
http://www.cardomain.com/ride/3092611
- Od: 3 wrz 2008, 23:01
- Posty: 23
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 323F BA 1.8 BP
215-45-17 powinno być ok ale ! Ja wczoraj założyłem w swojej
http://www.323klub.pcspace.pl/forum/vie ... p?f=8&t=50
Jak widać 17 cali szerokość również 215 a profil 50 i jest to na styk . Jakie ET to niewiem
Czuć mułowatość auta. Osobiście chyba bede celował z opony 205 o profilu 45
http://www.323klub.pcspace.pl/forum/vie ... p?f=8&t=50
Jak widać 17 cali szerokość również 215 a profil 50 i jest to na styk . Jakie ET to niewiem
Czuć mułowatość auta. Osobiście chyba bede celował z opony 205 o profilu 45
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
sps-snipers , prawde mowiac przekozak z Ciebie (majac Z5) , ja tez myslalem wlozyc profil 50 i kola 17 cali poniewaz chcialem uzyskac tym dwa w jednym czyli wyglad i komfort , ale koledzy z forum szybko wybili mi ten pomysl z glowy ( min ze bedzie obcierac , ze bedzie za wysoko madzia stala , ze zmuli auto na maxa ! itp ) wiec postanowilem definitywnie na profil 45 ! 17 cali .
Za zmulenie glownie odpowiada calkowity ciezar kola , i szerokosc opony , dlatego ja celuje w japonska felge ktora w rozmiarze 17 cali wazy prawie o polowe mniej od ogolnie dostepnych alulufelg ! a zarazem jest wytrzymala (mozna jezdzic bez opon ) nom ale trzeba liczyc 500$ za sztuke ,
Mysle ze zaloze jednak 215 bo 205 na 17 calach nie bedzie wygladac zbyt masywnie a ja chcialbym uzyskac efekt duzej masywnej felgi ,kola z szer. 205 na 17stkach od tylu beda za chudo wygladaly !
Nadal uparcie szukam Rays Volk TE37 w kolorze matowy czarny plus do nich zaloze nakretki firmy Rays niebieskie (super lekkie zmniejszajace ciezar )
mniejwiecej tak te kola wygladaja ( ja mam kolor auta szary (nie srebrny ) ):
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... p=18242995
sps-snipers a jaka ty masz szerokosc felgi ?, i jakie sprezyny obnizajace zalozyles ile mm? , jakie masz ET w tych felgach ?
Za zmulenie glownie odpowiada calkowity ciezar kola , i szerokosc opony , dlatego ja celuje w japonska felge ktora w rozmiarze 17 cali wazy prawie o polowe mniej od ogolnie dostepnych alulufelg ! a zarazem jest wytrzymala (mozna jezdzic bez opon ) nom ale trzeba liczyc 500$ za sztuke ,
Mysle ze zaloze jednak 215 bo 205 na 17 calach nie bedzie wygladac zbyt masywnie a ja chcialbym uzyskac efekt duzej masywnej felgi ,kola z szer. 205 na 17stkach od tylu beda za chudo wygladaly !
Nadal uparcie szukam Rays Volk TE37 w kolorze matowy czarny plus do nich zaloze nakretki firmy Rays niebieskie (super lekkie zmniejszajace ciezar )
mniejwiecej tak te kola wygladaja ( ja mam kolor auta szary (nie srebrny ) ):
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... p=18242995
sps-snipers a jaka ty masz szerokosc felgi ?, i jakie sprezyny obnizajace zalozyles ile mm? , jakie masz ET w tych felgach ?
- Od: 3 wrz 2008, 23:01
- Posty: 23
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 323F BA 1.8 BP
Szczerze to niewiem jakie ET. Nie interesowałem sie tym. Pojechałem,przymierzyłem ,obczaiłem i wziąłem.
PS;Mówisz 500 $ za fele Musiałoby mi czaszke przypalić jakbym miał dać 6 kafli z akomplet felg
PS;Mówisz 500 $ za fele Musiałoby mi czaszke przypalić jakbym miał dać 6 kafli z akomplet felg
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
Co nie którzy to są nieżli czarodzieje prawda jest taka że jeżeli ktoś założy nowe laczki o wymiarach R17 195/45, R17 205/40 albo to nie odczuje ŻĄDNEJ straty mocy, no może ew. MINIMALNIE przy tej drugiej konfiguracji. Droga hamowania też będzie ta sama – dlaczego? Ponieważ nadal jest to ta sama średnica koła co zaleca producent(seria R15 195/55 R14 185/65) Jedyne co się pogorszy to tłumienie zawieszenia.
Co do ET proponuje się trzymać offsetu 35 mm, niż 45. Sam u siebie mam ET45 i według mnie wygląda to niezaciekanie – koła są za mocno w nadkolu. Przymierzałem felgę z ET35 i już jest elegancko – jestem jedynie ciekaw czy poprawi się komfort podróżowania na naszych polskich drogach, ponieważ bardzo często wpadam w koleiny co staje się niebezpieczne podczas wyprzedzania. No a ET niższe poszerza rozstaw kół i powinno być lepiej o ten centymetr na stronę.
Co do ET proponuje się trzymać offsetu 35 mm, niż 45. Sam u siebie mam ET45 i według mnie wygląda to niezaciekanie – koła są za mocno w nadkolu. Przymierzałem felgę z ET35 i już jest elegancko – jestem jedynie ciekaw czy poprawi się komfort podróżowania na naszych polskich drogach, ponieważ bardzo często wpadam w koleiny co staje się niebezpieczne podczas wyprzedzania. No a ET niższe poszerza rozstaw kół i powinno być lepiej o ten centymetr na stronę.
Mazda 323F BA 1.8 16V BP '98
ET 35 wiadomo ! , ja mierze w takie , ale czy niewie ktos czy moge do BA zalozyc ET 30 czy nie bedzie zabardzo kolo wychodzilo na zewnatrz auta ?
osobiscie chce uzyskac taki wyglad aby felgi troche wychodzily spod blotnika , w takim stylu jezdza maniacy stylu JDM japonczycy , ( wiem ze polskiej policji sie to nie bedzie podobalo ) ale..
jak trafie felgi z ET 40 to zaloze i tak dystanse aby wypchac felge na zewnatrz wiec wieksze ET to nieproblem ,
lecz niewiem jak z mniejszym ET tzn w przypadku BA mniejszym od ET35 ??.........
osobiscie chce uzyskac taki wyglad aby felgi troche wychodzily spod blotnika , w takim stylu jezdza maniacy stylu JDM japonczycy , ( wiem ze polskiej policji sie to nie bedzie podobalo ) ale..
jak trafie felgi z ET 40 to zaloze i tak dystanse aby wypchac felge na zewnatrz wiec wieksze ET to nieproblem ,
lecz niewiem jak z mniejszym ET tzn w przypadku BA mniejszym od ET35 ??.........
- Od: 3 wrz 2008, 23:01
- Posty: 23
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 323F BA 1.8 BP
sorka a np ET 35 to jest to podawane w milimetrach ? tzn ET35mm ? czyli jak zaloze ET30 to bedzie kolo przesuniete na zewnatrz tylko o 5mm ? czy tylko o to chodzi ? ( jak tak to mysle ze 5mm to nierobi roznicy !:) ) kurde mam teraz dylemat bo sa fele w japoni ktore poszukuje i kolor i wielkosc tylko otwor centrujacy maja 65mm i ET 30 i sa przeznaczone do LOTUSA exige ,
niewiem czy podejda do mojej BA 1.8 , czy niebedzie jakiejs niespodzianki , bo malo niekosztuja !
niewiem czy podejda do mojej BA 1.8 , czy niebedzie jakiejs niespodzianki , bo malo niekosztuja !
- Od: 3 wrz 2008, 23:01
- Posty: 23
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 323F BA 1.8 BP
Podobne tez znalazlem na ebay .com ztym ze dwie felgi sa 17stki a dwie 16 stki , nom ale jak bym wiedzial ze poddejda do mazdy BA to moze bym sie dogadal i sprzedawca sprzedal by mi dwie 17stki :
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/LOTUS-EL ... ccessories
niewiem ile ten link bedzie dzialal ale to jest sklep i aukcja jest kup teraz wiec bez terminu .
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/LOTUS-EL ... ccessories
niewiem ile ten link bedzie dzialal ale to jest sklep i aukcja jest kup teraz wiec bez terminu .
- Od: 3 wrz 2008, 23:01
- Posty: 23
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 323F BA 1.8 BP
Hej Panowie kto mnie poratuje i wie dokladnie jaki otwor centrujacy ja mam w 323f BA 1.8 czy mam 54 mm czy 54.1 mm , bo juz zglupialem przegladajac neta , a potrzebny mi dokladny wymiar bo bede musial dopasowac pierscienie centrujace , kurde i znowu problem bo potrzebuje pierscienie centrujace z 65mm lub z 56,6 na 54 lub 54,1 ( no wlasnie niewiem jak jest dokladnie w mojej wersji ),
a ztego co patrze na allegro to takich przejsciowek nie ma !
a ztego co patrze na allegro to takich przejsciowek nie ma !
- Od: 3 wrz 2008, 23:01
- Posty: 23
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 323F BA 1.8 BP
A ja mam pytanie o ciśnienie w oponach
przód: 205/40 R17
tył: 205/45 R17
w koncu zimowki juz na strychu a nie wiem czy dobrze napąpowalem orientacyjnie po 2 atmosfery dalem. Duzo malo?
przód: 205/40 R17
tył: 205/45 R17
w koncu zimowki juz na strychu a nie wiem czy dobrze napąpowalem orientacyjnie po 2 atmosfery dalem. Duzo malo?
-
Lorne
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości