Opony i felgi w maździe 323 BA – wątek wspólny

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez sebastian007_19 » 6 mar 2010, 16:03

wiec lepiej na 50 tyez tak myslalem no nic dzieki
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2010, 14:44
Posty: 34
Auto: Mazda 323f 2.0 v6!

Postprzez levis119 » 6 mar 2010, 17:30

czy ja wiem czy 55 to taki wielki balon hmmm jak masz duze dziury w swoich rejonach to nawet polecilbym Tobie 55 zebys felgi nie wykrzywil....ale jesli potrafisz powoli i ostroznie jezdzic to mozesz 50 zalozyc ja mam w swojej madzi 50 i jest ok :) takze to jest kwestia wizualna i praktyczna :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2010, 13:04
Posty: 123
Skąd: Pisz
Auto: Mazda 323 f ba 97 1.5 16v

Postprzez GieraPPa » 6 mar 2010, 18:53

witam witam

ja miałem 205/55 i sie ich pozbyłem a prawdopodobnie wsadzę bądź 205/45 bądź 195/45:P wiec co do profilu 50 jest lepiej a różnicy tez dużej nie ma :P

pozdro
http://www.youtube.com/watch?v=JDA2TcA29TE Wydech wersja2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2009, 08:30
Posty: 194
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Auto: BYŁA :Mazda 323F BA 2.0 V6 "zielona ździra"
JEST: VOLVO S40 1.9 T4

Postprzez sebastian007_19 » 7 mar 2010, 01:06

205/45 na nasze drogoto niewiem czy dobry pomysl...
ta nie ma dziur heh
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2010, 14:44
Posty: 34
Auto: Mazda 323f 2.0 v6!

Postprzez Leszek » 10 mar 2010, 19:49

jak dasz 55 profil to przekłamanie licznika nie będzie jakieś duże ale optycznie będzie mega balon

Sam jestes mega balon :P
55 możesz smiało wkładać, nic nie będzie obcierac.
Jakiś tam podpis Leszka :P
Dark Defender
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 18:20
Posty: 3760 (21/55)
Skąd: Grodzisk Wlkp.
Auto: Brak

Postprzez jac000024 » 10 mar 2010, 20:10

witam!
na polskie drogi proponuje na 55, miałem wcześniej 205/50 R16, a teraz 205/55 R16 jest bardziej konfortowa jazda. optycznie faktycznie w są wyższe ale jak komuś to nie przeszkadza to polecam na 55 (wygląd, że są sporo wyższe to chyba kwestia przyzwyczajenia a w milimetrach to jak się nie mylę to będzie jakieś 2,5mm.
pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 17 lis 2008, 22:31
Posty: 7
Skąd: Rypin/Bydgoszcz
Auto: 323F 1.8BP BA 97r

Postprzez sebastian007_19 » 10 mar 2010, 22:49

a nie masz kolego fot swojej mazdy jak wyglada na tych 55 ??
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2010, 14:44
Posty: 34
Auto: Mazda 323f 2.0 v6!

Postprzez Leszek » 10 mar 2010, 23:34

Jakiś tam podpis Leszka :P
Dark Defender
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 18:20
Posty: 3760 (21/55)
Skąd: Grodzisk Wlkp.
Auto: Brak

Postprzez sewa » 12 mar 2010, 09:33

jac000024 napisał(a):na polskie drogi proponuje na 55, miałem wcześniej 205/50 R16, a teraz 205/55 R16 jest bardziej konfortowa jazda. optycznie faktycznie w są wyższe ale jak komuś to nie przeszkadza to polecam na 55 (wygląd, że są sporo wyższe to chyba kwestia przyzwyczajenia a w milimetrach to jak się nie mylę to będzie jakieś 2,5mm.


Tutaj masz fajny kalkulator, wybierasz parametry i porównujesz :)

Leszek napisał(a):http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=257&t=63031&start=0

Tu masz foty. Razem z glebą 3,5

Jak na mój gust to faktycznie spory balon jest i nie podoba mi się :P
A co do komfortu, to nie powinieneś zauważyć jakiejś mega różnicy. Ja przeskoczyłem z 195/60/15 zimówek na 215/40/17 letnie i nie jest tak tragicznie jak się spodziewałem! Wiadomo, że jest twardziej, ale mi to nie przeszkadza.
Także w Twoim przypadku też nie powinno być źle, dlatego polecam profil 50. Na pewno będzie lepiej wyglądał :D
ObrazekObrazek
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2009, 11:53
Posty: 1857 (1/26)
Skąd: Toronto
Auto: MX6 KL '92

Postprzez MortonHarket » 14 mar 2010, 00:13

Mam pytanie poniewaz od dluzszego czasu juz planuje zakupic 17 calowe alufelgi , rozgladam sie za japonskimi kutymi felgami a dokladnie Rays volk TE37 w kolorze czarny matowy , jak do tad ciezko znalezc nowki 17stki na 4 otwory ( mam 323f BA 1.8 ), znalazlem specialnie dedykowane przez ta firme do LOTUSA EXIGE ktory tez ma kola na 4 otwory i oprocz LOTUSA ta firma nie produkuje zadnych 17 stek na 4 otwory !, ale jest jedno ale a mianowicie felgi te maja ET 30 , i otwor centujacy 65mm i teraz pytanie czy z tym ET wszystko ladnie wejdzie i nie bedzie nigdzie obcierac ? bo zakres dla BA to ET od 35 -42 a otwor centrujacy 54,1 ,
Co do otworu to chyba problemu nie bedzie bo sie pierscien zalozy ale czy ET 30 bedzie dobre ?,
dodaje ze szerokosc felgi wynosi 8,5 a opony bym zakladal 215 /45 /17
Prosze o odpowiedzi znajacych temat
Podaje link do mazdy 323f BA na ktorej sie wzoruje odnosnie co do projektu mojej BA . :
http://www.cardomain.com/ride/3092611
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 wrz 2008, 22:01
Posty: 23
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323F BA 1.8 BP

Postprzez sps-snipers » 14 mar 2010, 09:45

215-45-17 powinno być ok ale !!! Ja wczoraj założyłem w swojej
http://www.323klub.pcspace.pl/forum/vie ... p?f=8&t=50
Jak widać 17 cali szerokość również 215 a profil 50 i jest to na styk . Jakie ET to niewiem :)
Czuć mułowatość auta. Osobiście chyba bede celował z opony 205 o profilu 45
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 17:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez MortonHarket » 14 mar 2010, 13:59

sps-snipers , prawde mowiac przekozak z Ciebie (majac Z5) , ja tez myslalem wlozyc profil 50 i kola 17 cali poniewaz chcialem uzyskac tym dwa w jednym czyli wyglad i komfort , ale koledzy z forum szybko wybili mi ten pomysl z glowy ( min ze bedzie obcierac , ze bedzie za wysoko madzia stala , ze zmuli auto na maxa ! itp ) wiec postanowilem definitywnie na profil 45 ! 17 cali .
Za zmulenie glownie odpowiada calkowity ciezar kola , i szerokosc opony , dlatego ja celuje w japonska felge ktora w rozmiarze 17 cali wazy prawie o polowe mniej od ogolnie dostepnych alulufelg ! a zarazem jest wytrzymala (mozna jezdzic bez opon :)) nom ale trzeba liczyc 500$ za sztuke ,
Mysle ze zaloze jednak 215 bo 205 na 17 calach nie bedzie wygladac zbyt masywnie a ja chcialbym uzyskac efekt duzej masywnej felgi ,kola z szer. 205 na 17stkach od tylu beda za chudo wygladaly !
Nadal uparcie szukam Rays Volk TE37 w kolorze matowy czarny plus do nich zaloze nakretki firmy Rays niebieskie (super lekkie zmniejszajace ciezar )
mniejwiecej tak te kola wygladaja ( ja mam kolor auta szary (nie srebrny ) ):

http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... p=18242995

sps-snipers a jaka ty masz szerokosc felgi ?, i jakie sprezyny obnizajace zalozyles ile mm? , jakie masz ET w tych felgach ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 wrz 2008, 22:01
Posty: 23
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323F BA 1.8 BP

Postprzez sps-snipers » 14 mar 2010, 14:30

Szczerze to niewiem jakie ET. Nie interesowałem sie tym. Pojechałem,przymierzyłem ,obczaiłem i wziąłem.
PS;Mówisz 500 $ za fele ?? Musiałoby mi czaszke przypalić jakbym miał dać 6 kafli z akomplet felg <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 17:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez don2x44 » 14 mar 2010, 14:42

Co nie którzy to są nieżli czarodzieje prawda jest taka że jeżeli ktoś założy nowe laczki o wymiarach R17 195/45, R17 205/40 albo to nie odczuje ŻĄDNEJ straty mocy, no może ew. MINIMALNIE przy tej drugiej konfiguracji. Droga hamowania też będzie ta sama – dlaczego? Ponieważ nadal jest to ta sama średnica koła co zaleca producent(seria R15 195/55 R14 185/65) Jedyne co się pogorszy to tłumienie zawieszenia.

Co do ET proponuje się trzymać offsetu 35 mm, niż 45. Sam u siebie mam ET45 i według mnie wygląda to niezaciekanie – koła są za mocno w nadkolu. Przymierzałem felgę z ET35 i już jest elegancko – jestem jedynie ciekaw czy poprawi się komfort podróżowania na naszych polskich drogach, ponieważ bardzo często wpadam w koleiny co staje się niebezpieczne podczas wyprzedzania. No a ET niższe poszerza rozstaw kół i powinno być lepiej o ten centymetr na stronę.
Mazda 323F BA 1.8 16V BP '98
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 mar 2009, 21:06
Posty: 457 (0/5)
Skąd: Mosina/Poznań
Auto: Mazda6 GH 5D 2,5 Sport '09
VW Up! 5D 1.0 MoveUp! '13

Postprzez MortonHarket » 14 mar 2010, 21:34

ET 35 wiadomo ! , ja mierze w takie , ale czy niewie ktos czy moge do BA zalozyc ET 30 czy nie bedzie zabardzo kolo wychodzilo na zewnatrz auta ?
osobiscie chce uzyskac taki wyglad aby felgi troche wychodzily spod blotnika , w takim stylu jezdza maniacy stylu JDM japonczycy , ( wiem ze polskiej policji sie to nie bedzie podobalo ) :) ale..
jak trafie felgi z ET 40 to zaloze i tak dystanse aby wypchac felge na zewnatrz wiec wieksze ET to nieproblem ,
lecz niewiem jak z mniejszym ET tzn w przypadku BA mniejszym od ET35 ????.........
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 wrz 2008, 22:01
Posty: 23
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323F BA 1.8 BP

Postprzez MortonHarket » 14 mar 2010, 21:43

sorka a np ET 35 to jest to podawane w milimetrach ? tzn ET35mm ? czyli jak zaloze ET30 to bedzie kolo przesuniete na zewnatrz tylko o 5mm ? czy tylko o to chodzi ? ( jak tak to mysle ze 5mm to nierobi roznicy !:) ) kurde mam teraz dylemat bo sa fele w japoni ktore poszukuje i kolor i wielkosc tylko otwor centrujacy maja 65mm i ET 30 i sa przeznaczone do LOTUSA exige ,
niewiem czy podejda do mojej BA 1.8 , czy niebedzie jakiejs niespodzianki , bo malo niekosztuja !
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 wrz 2008, 22:01
Posty: 23
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323F BA 1.8 BP

Postprzez MortonHarket » 14 mar 2010, 21:51

Podobne tez znalazlem na ebay .com ztym ze dwie felgi sa 17stki a dwie 16 stki , nom ale jak bym wiedzial ze poddejda do mazdy BA to moze bym sie dogadal i sprzedawca sprzedal by mi dwie 17stki :

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/LOTUS-EL ... ccessories

niewiem ile ten link bedzie dzialal ale to jest sklep i aukcja jest kup teraz wiec bez terminu .
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 wrz 2008, 22:01
Posty: 23
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323F BA 1.8 BP

Postprzez MortonHarket » 16 mar 2010, 14:32

Hej Panowie kto mnie poratuje i wie dokladnie jaki otwor centrujacy ja mam w 323f BA 1.8 czy mam 54 mm czy 54.1 mm , bo juz zglupialem przegladajac neta , a potrzebny mi dokladny wymiar bo bede musial dopasowac pierscienie centrujace , kurde i znowu problem bo potrzebuje pierscienie centrujace z 65mm lub z 56,6 na 54 lub 54,1 ( no wlasnie niewiem jak jest dokladnie w mojej wersji ),
a ztego co patrze na allegro to takich przejsciowek nie ma !
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 wrz 2008, 22:01
Posty: 23
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323F BA 1.8 BP

Postprzez don2x44 » 16 mar 2010, 23:04

54 czy 54,1 – 1/10 milimetra nie robi różnicy :)

67 ma 2.0 V6
Mazda 323F BA 1.8 16V BP '98
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 mar 2009, 21:06
Posty: 457 (0/5)
Skąd: Mosina/Poznań
Auto: Mazda6 GH 5D 2,5 Sport '09
VW Up! 5D 1.0 MoveUp! '13

Postprzez Lorne » 22 mar 2010, 18:16

A ja mam pytanie o ciśnienie w oponach
przód: 205/40 R17
tył: 205/45 R17

w koncu zimowki juz na strychu :D a nie wiem czy dobrze napąpowalem orientacyjnie po 2 atmosfery dalem. Duzo malo?
Lorne
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323