Spalanie – ile pali Twoja "szóstka"?
Na trasie 2x380km (Gdynia-Łódź, Łódź-Gdynia) z paroma korkami po drodze (np ostatnie 7km w Łodzi zajeło 30min w korkach) spalanie wyszło 6.1l/100km.
Na pokładzie 4 facetów + drobne bagaże
Na pokładzie 4 facetów + drobne bagaże
- Od: 29 gru 2009, 10:27
- Posty: 27
- Skąd: Gdynia
- Auto: M6 GY TS2 2.0 MZR-CD 136KM 03r
silnik 2.0 Diesel 136 PWH zima jakieś 8,5 Średnio. Komputer nie liczy tego co spala Webasto.
W trasie 6.25L
W trasie 6.25L
Pierwsza Magda w życiu!
- Od: 29 wrz 2009, 11:53
- Posty: 6
- Skąd: Warszawa
- Auto: M 6 2.0 CDI sedan 2004 160tys.
Skad ta pewnosc?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
mazda6superstar napisał(a):silnik 2.0 Diesel 136 PWH zima jakieś 8,5 Średnio. Komputer nie liczy tego co spala Webasto.
W trasie 6.25L
Mój liczy :–)
Trzeba pamiętać by "nie demonizować" Webasto, o ile pamiętam spala ok 0,5l na godzinę, więc jeżeli dogrzewasz przez 15 minut to spali poniżej 0,2l paliwa,
a taką ilość spokojnie zaoszczędzisz ruszając autem rozgrzanym :–)
- Od: 26 sty 2008, 23:59
- Posty: 93
- Skąd: Warszawa, Łódź
- Auto: M6 CiTD 2003 165KM (chip tuning)
krabdul napisał(a):A mi spalanie spadło z 12.5 do 11.9 ale średnia prędkość wzrosła z 21 do 23 no i trochę mrozy zelżały – póki co to dane z kompa – za ok tydzień skonfrontuje to z dystrybutorem
Co do baku to ja zawsze jadę na stację jak zapali mi się rezerwa – póki co 2 razy tankowałem mazdę w ten sposób i w obu przypadkach weszły 54 litry więc albo rezerwa ma 10l albo wchodzi trochę mniej (w Cordobie miałem rezerwę 7 litrów ale ogólnie tam jest mniejszy bak i spalania nie te)
No i już wiem jaka jest rzeczywistość z jazdy po Krakowie (95%) i traski (5%)
Komputer 11.7l – średnia prędkość 22km/h
Dystrybutor 11.9l także pierwszy pomiar dał przekłamania 0.2l/100km
Co do rezerwy to tym razem weszło 55.5l ale przejechałem kilkanaście km po zapaleniu się lampki także można przyjąć, że 3ci raz weszły 54 litry
Wczoraj wymieniłem świeczki i odczuwam lekką poprawę w odpalaniu i żwawości auta – zobaczymy co pokaże kolejny pomiar
Generalnie jestem zadowolony – identycznie w mieście paliła mi Cordoba SX 1.6 100KM – czyli słabsze i mniejsze auto
Moja pali ok 11.5-12l poza miastem,autostarda mysle ze kolo 10-10,5 w miescie to mialem po 17-18l.
Jak na taki grzejnik to spalanie calkiem calkiem .
Jak na taki grzejnik to spalanie calkiem calkiem .
-
Stivi
AKURAT napisał(a):troche tak malo wiadomo ile pali. Mozna by zastosowac jakis szablon np.:
Mazda 6 benzyna/diesel; ile koni
miasto: ok.
poza miastem: ok.
średnie: ok.
Prawde mowiac, powinno byc kilka watkow (samochod x silnik) i ankieta w kazdym, wtedy moznaby jakies wnioski z tego wyciagac, a tak to mamy maly luzny bu*del z ktorego nic nie wynika, conajwyzej "niedowiarstwo"
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Pora roku: ZIMA, paliwo: ON Verva
miasto – 8,1 l/100 km
trasa – 6,1 l/100 km
średnio – 7,1 l/100km
Pora roku: LATO... brak danych
miasto – 8,1 l/100 km
trasa – 6,1 l/100 km
średnio – 7,1 l/100km
Pora roku: LATO... brak danych
Ok, skoro nowa swiecka tradycja to sie dorzuce z konkretem:
Zima, Statoil/Shell zwykly ON:
miasto 9-10L, zaleznie od korkow
trasa 8L (oszczednie nie jezdze)
Lato, paliwo to samo:
miasto 8,5L
trasa 6.5-7.5L, zaleznie od zmeczenia (wypoczety = need 4 speed)
Srednie mozna sobie samemu wyliczyc.
Zima, Statoil/Shell zwykly ON:
miasto 9-10L, zaleznie od korkow
trasa 8L (oszczednie nie jezdze)
Lato, paliwo to samo:
miasto 8,5L
trasa 6.5-7.5L, zaleznie od zmeczenia (wypoczety = need 4 speed)
Srednie mozna sobie samemu wyliczyc.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Myślę, że do tej nowej tradycji warto dorzucić średnią prędkość z kompa dla której wyszło to spalanie i rozmiar opon a w przypadku miasta jeszcze średnią długość odcinków. Jak aię zastosuje to tego dopiero po wypaleniu baku bo zmieniłem świeczki i ze wstępnych obserwacji wynika, że spalanko trochę spadło
Do nowej świeckiej tradycji warto by było abyście uzupełnili dane dotyczące waszych aut (jaki motor i ilu konny) i wtedy naprawde będzie tutaj klarownie. Zaglądałem tutaj do tego wątku ale rozeznać sie w nim było naprawde prawie niemożliwe.
- Od: 19 lis 2009, 19:48
- Posty: 22
- Skąd: Brzesko/Jadowniki
- Auto: MAZDA 6 kombi
Mazda 6 kombi 2003r
2.0 CiTD 136 hp
ON zwykły – Orlen
Trasa – Poznan – Amsterdam – Poznań 6,5 l (4 osoby na pokładzie, raczej przepisowa prędkość, tam gdzie nie było ograniczeń 150-170 km/h)
Miasto Poznań 7,3 – 8,0 l
Ktoś na narty ostatnio jechał takim autem?
Ciekaw jestem jakiego spalania się spodziewać:) (4 os + pełen bagażnik + box)
2.0 CiTD 136 hp
ON zwykły – Orlen
Trasa – Poznan – Amsterdam – Poznań 6,5 l (4 osoby na pokładzie, raczej przepisowa prędkość, tam gdzie nie było ograniczeń 150-170 km/h)
Miasto Poznań 7,3 – 8,0 l
Ktoś na narty ostatnio jechał takim autem?
Ciekaw jestem jakiego spalania się spodziewać:) (4 os + pełen bagażnik + box)
[url]http://www.rajskiesiedlisko.pl[/url] | Agroturystyka
- Od: 14 sty 2008, 20:09
- Posty: 123
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH 2.0 RF-7J
krabdul napisał(a):Myślę, że do tej nowej tradycji warto dorzucić średnią prędkość z kompa dla której wyszło to spalanie i rozmiar opon a w przypadku miasta jeszcze średnią długość odcinków. Jak aię zastosuje to tego dopiero po wypaleniu baku bo zmieniłem świeczki i ze wstępnych obserwacji wynika, że spalanko trochę spadło
tak, tak i jeszcze pogodę jaka była podczas jazdy – opady lub ich brak, ilość opadów, siłę i kierunek wiatru, ciśnienie i temperaturę powietrza, itp.
Jak również ukształtowanie terenu po jakim się poruszaliśmy oraz gatunek dróg (bo same opony to za mało danych).
No i najważniejsze – czy był przed przeglądem czy po, no bo wiadomo, świece to nie wszystko – świeże: olej, filtry i samo paliwo też są ważne
Dobra koniec żartów, nie gniewaj sie na mnie
Myślę, że spokojnie wystarczy podać: silnik, typ paliwa, porę roku, styl jazdy kierowcy i na koniec miasto/trasa/średnie (ewentualnie jak ktoś ma wenę twórczą i dobrą pamięć to opisać trasy na podstawie których wyliczył spalanie)
rafusmaximus napisał(a):krabdul napisał(a):Myślę, że do tej nowej tradycji warto dorzucić średnią prędkość z kompa dla której wyszło to spalanie i rozmiar opon a w przypadku miasta jeszcze średnią długość odcinków. Jak aię zastosuje to tego dopiero po wypaleniu baku bo zmieniłem świeczki i ze wstępnych obserwacji wynika, że spalanko trochę spadło
tak, tak i jeszcze pogodę jaka była podczas jazdy – opady lub ich brak, ilość opadów, siłę i kierunek wiatru, ciśnienie i temperaturę powietrza, itp.
Jak również ukształtowanie terenu po jakim się poruszaliśmy oraz gatunek dróg (bo same opony to za mało danych).
No i najważniejsze – czy był przed przeglądem czy po, no bo wiadomo, świece to nie wszystko – świeże: olej, filtry i samo paliwo też są ważne
Dobra koniec żartów, nie gniewaj sie na mnie
Myślę, że spokojnie wystarczy podać: silnik, typ paliwa, porę roku, styl jazdy kierowcy i na koniec miasto/trasa/średnie (ewentualnie jak ktoś ma wenę twórczą i dobrą pamięć to opisać trasy na podstawie których wyliczył spalanie)
Kolego jednak powinienem się pogniewać Po pierwsze zastosuj się do sugestii ZYGZ bo inaczej będziesz musiał w każdym poście pisać jakie masz auto.
– Odnośnie średniej prędkości po mieście można mieć zarówno 20 jak i 30. W Krakowie na mojej trasie dom-praca szczytem marzeń jest 25/km (zazwyczaj jest to 21-23 z całego miesiąca) a w nie jednej innej mniejszej miejscowości śmiało można 30 osiągnąć. Dla zobrazowania jakie to jest istotne powiem Ci, że przypadku mojego poprzedniego auta przy średniej 20km/h miałem średnie spalanie ok 12 litrów a przy 30 ok 9 – oba spalania z miasta. Myślę, że ciśnienie nie miałoby takiego wpływu
– Jeśli chodzi o przeglądy, filtry i oleje to średnie spalanie większość podaje na podstawie dłuższych obserwacji gdzie auto śmigało przed i po tych zabiegach.
– Co do opon ja mam 215 i z obserwacji z poprzedniego auta wiem, że gdybym miał jak wielu 195 to bym miał ok 0.5 litra mniejszej spalanie
Myjk napisał(a):Tutaj standardowo moje statystyki spalania M6 Diesel 143 KM
Czyli w nowej świeckiej tradycji dorzucamy jeszcze linki
A tak serio to o czym innym chciałem napisać. Może to nie miejsce ale widzę, że w 90% tankujesz na BP. Niby stacja znana i ceniona ale kiedyś znajomy ojca jeździł do pracy codziennie trasę Bielsko-Biała – Kraków więc warunki mocno powtarzalne i na ON z Shella przejechał kiedyś ok 950km i był mocn zaskoczony – pozytywnie oczywiście. Potem tankował na BP i wyszło mu na baku ok 800, więc znowu zatankował na Shellu i wyszło znowu ponad 900!! Wiem, że wieje propagandą i że może to kwestia porównania dwóch konkretnych stacji ale proponuje ze 2-3 razy zaryzykować No chyba, że przerabiałeś już temat.
PS: Widzę też że często tankujesz ok 55 litrów – ile km od zaświecenia rezerwy zajeżdżasz na stację?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6