Wymiana filtra paliwa

Postprzez JohnnyB » 2 sty 2010, 14:56

Zatem aby odpowietrzać układ prawidłowo należy pompować przy zdjętym przewodzie wychodzącym z filtra, oczywiscie przweod należy zasklepić. Czy zatem jeśli to powietrze zostanie przepchnięte dalej, czy jest o szkodliwe dla silnika?
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez topik » 2 sty 2010, 16:15

topik napisał(a):Witam. Przed przykręceniem filtra zalej filtr paliwem. System paliwowy w czasie pracy silnika sam się odpowietrzy. Pozdrawiam


Witam. Pisząc to małem na myśli, że przed przykręceniem filtra do podstawy najpierw trzeba go zalalać paliwem. Po przykręceniu filtra, w górej jego części i w przewodach zostanie troche powietrza i to powietrze zostanie wypchane z systemu w czasie pracy silnika.
zibi777 o nie odpaleniu auta na ciepłym silniku jest chyba w dziale diesel albo w poradniku diesla. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez Enduro » 2 sty 2010, 16:44

JohnnyB napisał(a):Zatem aby odpowietrzać układ prawidłowo należy pompować przy zdjętym przewodzie wychodzącym z filtra, oczywiscie przweod należy zasklepić. Czy zatem jeśli to powietrze zostanie przepchnięte dalej, czy jest o szkodliwe dla silnika?

wymieniasz filter na nowy, zalewasz paliwem,
podpinasz wszystkie przewody i pompujesz na maxa kuzikiem
aby odpowietrzac pompe...
i musi chodzic !
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez JohnnyB » 2 sty 2010, 16:48

Ostatnio nie zlałem, ale pompowałem, zatem po prostu pompowałem dłużej.
Dzięki za info.
Pozdrawiam,
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez Enduro » 2 sty 2010, 23:28

JohnnyB napisał(a):Ostatnio nie zlałem, ale pompowałem, zatem po prostu pompowałem dłużej.

mi szkoda palca na te pompowanie.... ;)
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez zibi777 » 3 sty 2010, 04:23

Dzieki Enduro!!!
topik pisze tutaj bo szukam przyczyny obecnego stanu mojego auta.Ktos na tym fofum napisal ze wiekszosc awarii bieze sie ze zlej eksploatacji i obslugi.Przegladajac forum zauwazylem ze malo kto pruboje wytlumaczyc dlaczego? A tym bardziej jakie moga byc skutki naszych bledow.Jezdzilem Mazda 4lata bez problemow bez napraw (wiadomo,olej,opony,rozrzad itd ,eksploatacja).Moze bledy przy wymianie filtra rok temu dzisiaj maja takie skutki? Moze po prostu to juz czas cos wymienic.[/list]
zibi777
Początkujący
 
Od: 27 gru 2009, 23:12
Posty: 5
Skąd: manchester
Auto: mazda 626 2.0di turbo disel

Postprzez Enduro » 3 sty 2010, 11:48

zibi777 napisał(a):.
Przegladajac forum zauwazylem ze malo kto pruboje wytlumaczyc dlaczego? A tym bardziej jakie moga byc skutki naszych bledow.[/list]

wiem osobiscie, ze nawet pracownicy serwisu z kilkunastoletnimi doswiadczeniami robia kardynalne bledy szczegolnie z motorami nowej generacji dot. Common Rail jednoski!
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez zibi777 » 3 sty 2010, 22:18

Znaczy sie!!! Jak sie nie przewrocis to to sie nie wyspis.Jak mawiaja starzy gorale.
zibi777
Początkujący
 
Od: 27 gru 2009, 23:12
Posty: 5
Skąd: manchester
Auto: mazda 626 2.0di turbo disel

Postprzez Enduro » 4 sty 2010, 00:04

zibi777 napisał(a):Znaczy sie!!! Jak sie nie przewrocis to to sie nie wyspis.Jak mawiaja starzy gorale.

niby tak...!
ale
niekiedy te nauki kosztuja klienta, i to konkretnie...
jesli serwis ma niedoinformowanych / niedouczonych pracownikow
a koszta zane sa ogolnie..
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez miki79 » 9 sty 2010, 15:57

ja wlasnie wymieniam filtr mazdzie i mam pytanie gdzie jest i jak wyglada ta pompka ktora trzeba podpompowac paliwko.ja jestem troszke zielony w tych sprawach
Początkujący
 
Od: 9 sty 2010, 15:45
Posty: 5
Skąd: melbourn, uk

Postprzez Enduro » 9 sty 2010, 16:21

miki79 napisał(a):ja wlasnie wymieniam filtr mazdzie i mam pytanie gdzie jest i jak wyglada ta pompka ktora trzeba podpompowac paliwko.ja jestem troszke zielony w tych sprawach

na tzw. obudowie filtra paliwa, jest czarny dosc centralnie umieszczony, guzik i to jego trzeba,no tak ze 100 razy ponaciskac,
az zrobi sie mocno twardy..
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez miki79 » 9 sty 2010, 20:26

dzieki Enduro
Początkujący
 
Od: 9 sty 2010, 15:45
Posty: 5
Skąd: melbourn, uk

Postprzez Enduro » 9 sty 2010, 23:27

miki79 napisał(a):dzieki Enduro

nie ma sprawy!
ale to bardzo wazne aby dobrze odpowietrzyc pompe
ja przy takiej czynosci po jego wymianie i po odpaleniu silnika,
dalej pompowalem, aby do min. wyelimiowac ryzyko zgasniecia silnika!
musi odpalic bez wiekszego krecenia, absolutnie!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez miki79 » 10 sty 2010, 00:27

a gdyby powtarzam gdyby po odpaleniu mi zgasl to co powinienem zrobic??
Początkujący
 
Od: 9 sty 2010, 15:45
Posty: 5
Skąd: melbourn, uk

Postprzez miki79 » 10 sty 2010, 00:33

na razie utknalem przy wyjeiu filtra z obudowy.po odkreceniu dwoch srob czy jeszcze gdzies u podstawy tez trzeba cos odkrecic i jak to zrobic
Początkujący
 
Od: 9 sty 2010, 15:45
Posty: 5
Skąd: melbourn, uk

Postprzez Enduro » 10 sty 2010, 11:31

miki79 napisał(a):a gdyby powtarzam gdyby po odpaleniu mi zgasl to co powinienem zrobic??

ponownie pompowac!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez miki79 » 14 sty 2010, 00:35

hej.na poczatku bardzo chcialbym podziekowac Enduro za porady.wymienilem filterek madzia zagadala za pierwszym razem bez zadnych problemow.mialem troszke problemow nie powiem bo np. nie mam imadla i tu z pomoca przyszedk kolega (hydraulik hihihih) ze swoimi narzedziami i jakos dalismy rade.
mam jeszcze jedno pytanie. poniewaz nie dysponowalem zadnymi specjalnymi narzedziami podstwe filtr i jego gore dokrecalem recznie (w dwujke z kolega) czy to wystarczy czy racej powinienem dokrecic to w imadle???
jeszcze raz dzieki Enduro
Początkujący
 
Od: 9 sty 2010, 15:45
Posty: 5
Skąd: melbourn, uk

Postprzez Enduro » 14 sty 2010, 14:27

miki79 napisał(a):mam jeszcze jedno pytanie. poniewaz nie dysponowalem zadnymi specjalnymi narzedziami podstwe filtr i jego gore dokrecalem recznie (w dwujke z kolega) czy to wystarczy czy racej powinienem dokrecic to w imadle???jeszcze raz dzieki Enduro

okay!
wystarczy dobrze przykrecic w rekach...
korekta jest wymagana, jak bedzie nieszczelne!
nie zalecam dokrecac absolutnie niczego (tutaj dot. filtrow oleju i paliwa)
tak po chlopsku- na sile, bo mozne narobic sobie problemow!
co do reszty, jesli chodzi o sruby, to polecam uzywanie klucza dynamometrycznego, bo wazne, aby te polacznia gwinowane byly dokrecone ale nie przekrecone, absolutnie
pozdr.
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez dziara » 14 sty 2010, 18:59

A ja tak trochę z innej beczki..Czy można dołożyć do filtra paliwa sam podgrzewacz paliwa, najlepiej jakiś zamiennik lub pasujący z innego modelu?.Cena w ASO samego oryginalnego podgrzewacza to 1500zł. Do tego należy zmienić górną pokrywkę od filtra (czyli tą z pompką), czyli jeszcze ok. 300zł.
Przy filtrze paliwa w moim samochodzie (z resztą podobno jak w każdym dieslu Mazdy) jest zaślepka, do której należy podłączyć podgrzewacz. Niby sprawa prosta, tylko cena straszna. Szukałem używanych ale znaleźć trudno..A jak się znajdzie to nie wiadomo jaka cena i jak sprawdzić czy sprawny...
A przydałby się zimą...
Gdyby ktoś miał jakieś info lub dojście do używanych może coś się w temacie rozwinie???
Pozdr..
dziara
 

Postprzez Enduro » 14 sty 2010, 20:21

dziara napisał(a):A ja tak trochę z innej beczki..Czy można dołożyć do filtra paliwa sam podgrzewacz paliwa, najlepiej jakiś zamiennik lub pasujący z innego modelu?

generalnie tak!
wsio jedno, byle dobrze, w dobrym miejscu i szczelnie go zamontowac..
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6