Wymiana zaworu SCV

Postprzez Grzyby » 19 gru 2009, 15:10

Witam
Dzisiaj zabrałem się za wymianę zaworu SCV. Jako że na naszym forum nie znalazłem dokładnego opisu jak to zrobić (jedyną fotostory znalazł Myjk na forum portugalskim <glupek2> ) postanowiłem udokumentować tą robótkę.

No to po kolei.

Do wymiany SCV potrzebujemy:
1 szt. M6 z silnikiem diesla
1 szt. zaworu SCV
Klucz nasadowy 10
Klucz imbusowy 5
2 szt. giętkich łapek :P

Pudełeczko z nowym zaworem (prosto z przedstawicielstwa Denso). Cena z 17.12.2009 to 570zł (promocja w necie).
Obrazek
zawartość pudełka (foto "pożyczone" z portugalskiego forum – zapomniałem cyknąć swoją fotkę :)) Jak widać w środku jest zawór, oring i 2 śrubki.
Obrazek
Odkręcamy plastikową pokrywę silnika (kluczem nasadowym 10).
SCV znajduje się tutaj
Obrazek
Dostęp jest .... fatalny. Przeszkadza całe mnóstwo przewodów (elektrycznych, z układu chłodzenia i innych).
Nic to – zabieramy się do zrobienia sobie minimum miejsca na działanie.
Ja odpiąłem przewód z mocowania (mocowanie w czerwonym kółeczku)
Obrazek
a następnie wcisnąłem go pod mocowanie (u góry widać SCV)
Obrazek
następnie odpinamy 3 wtyczki – jedna z zaworu i dwie nad alternatorem (na focie widać u góry jedną z nich). Dzięki temu zyskujemy dodatkowe centymetry na ruch ręką :)
Obrazek
Teraz zabieramy się za odkręcenie zaworu. Ja podłożyłem szmatkę żeby chociaż optycznie było czyściej :)
Używamy do tego klucza imbusowego. O ile ze śrubą z przodu nie ma problemu, to odkręcenia tej z tyłu (miejsce zaznaczone strzałką) wymaga anielskiej cierpliwości (i naprawdę giętkie łapki).
Obrazek
Jak już to zrobimy, to delikatnie wyciągamy zawór. Jest mały opór na początku ale bezproblemowo wychodzi. Przed wyjęciem starego zaworu dobrze jest przetrzeć okolice mocowania z brudu czy przedmuchać z syfu.
Po wyjęciu mamy taki widok:
Obrazek
Na focie zaznaczyłem miejsce gdzie zakładamy nowy oring (w moim przypadku stary wyszedł razem z zaworem). Przed włożeniem oringu dobrze jest przetrzeć miejsce mocowania szystą szmatką z ewentualnych farfocli czy pyłu.
Potem zostaje mam włożenie nowego zaworu na miejsce i delikatne dokręcenie śrubki z przodu (żeby go unieruchomić).
Obrazek
Teraz zaczynamy zabawę z wkręceniem tylnej śrubki – na szczęście na obwodzie są nacięcia które pozwalają na wkręcenie jej palcami. Śrubki wkręcają się lekko (na szczęście). Jak już tylna jest na miejscu staramy się dokręcić obydwie (dokręcamy równomiernie, każdą po trochu).
Zapinamy wtyczkę na zaworze
Obrazek
Wpinamy w mocowanie przewód który na początku rozpięliśmy i wepchnęliśmy pod mocowanie.
Między przewodem gumowym a zaworem (przed alternatorem) widać 2 czarne przewody które idą do rozpiętych wtyczek u góry – spinamy te wtyczki.
Obrazek
Zakładamy pokrywę silnika i dokręcamy 3 śrubami.
Sprawdzamy czy nic nie zostawiliśmy pod maską, zamykamy.
Siadamy za kierownicą, chwila napięcia (odpali czy nie??). Przekręcamy kluczy – auto startuje z półobrotu :)
Od rozpoczęcia pracy minęło jakieś 30 minut.
Z bananem na gębie jedziemy na test drogowy :)
Wracamy i z poczuciem dobrze wykonanej roboty idziemy do domu :D

Mam nadzieję, że się przyda komuś :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Riki » 19 gru 2009, 16:11

Mariusz miałeś 006? Fajna relacja, brawo <spoko>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 20:48
Posty: 5583 (2/2)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Grzyby » 19 gru 2009, 16:52

Tak. I w czwartek zostałem dotknięty "żabkową przypadłością" <lol>
Auto gasło zanim nie uzyskało normalnej temperatury. Wymagało od 8 do 14 kolejnych odpaleń zanim zaczynało poprawnie pracować. Po wymianie nie ma tego problemu. Zobaczymy jak dalej.

Co ciekawe – nie wiem czy to wrażenie czy faktycznie tak jest – wydaje mi się, że jest żwawsze i mocniejsze "od dołu". I ciszej pracuje na zimnym silniku.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Myjk » 19 gru 2009, 20:31

Grzyby napisał(a):jedyną fotostory znalazł Myjk na forum portugalskim

Tę fotorelację znalazł gszostak w wątku dotyczącym oznaczeń SCV
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 87#1509687

Fotorelacja została dodana do poradnika. Dzięki. :)
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 07:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Riki » 20 gru 2009, 10:37

Grzyby napisał(a):Co ciekawe – nie wiem czy to wrażenie czy faktycznie tak jest – wydaje mi się, że jest żwawsze i mocniejsze "od dołu". I ciszej pracuje na zimnym silniku.


Myślę, że dobrze Ci się wydaje... :)

P.S
Wczoraj ujeżdżaliśmy Mazdę Kapelana i mimo agenta 006 pod maską... to auto wciąga asfalt <diabełek>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 20:48
Posty: 5583 (2/2)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez dziara » 20 gru 2009, 12:54

Bardzo dobra fotorelacja GRZYBY...A tak z ciekawości to jakie numery na SCV miałeś nadrukowane (na tym nowym oczywiście...) :)
dziara
 

Postprzez Grzyby » 20 gru 2009, 14:01

Na nowym było 066.
Rozmawiałem trochę z ludźmi w Denso jak kupowałem zawór i produkcję SCV z numerami 003 i 006 zakończono w końcówce 2004 roku.
Więc praktycznie nie ma możliwości kupić w tym momencie zaworu z (niby) wadliwej serii. Piszę "niby" bo Denso nigdy nie potwierdziło informacji że zawory z tymi numerami były wadliwe. :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez dziara » 20 gru 2009, 15:31

OK.Zapytałem z ciekawości bo jeżeli się okaże, że moje dolegliwości z Madzią nie są spowodowane paliwem..to podejrzenie padnie na SCV (dostępne na Allego po 570zł_).Ale to okaże się wkrótce.Na razie Madzia w cieplutkim garażu czeka (a ja czekam do wtorku i zobacze czy ją odpalę) ;)
Święta tuż tuż.....
dziara
 

Postprzez rafi102 » 27 gru 2009, 16:20

GrzybyJestem bardzo ciekaw czy pomoże ta wymiana na odpalanie przy -10. Teraz akurat się mrozy skończyły i trzeba trochę na nie poczekać ale pozwolę sobie odezwać się do ciebie jak mroziki wrócą.
Ja mam problem z samym odpaleniem. Jak już odpaliła to nie było problemów z jazdą ani mi nie gasła brak też żabki o której niektórzy piszą. A jak sobie webasto włączyłem to bez problemu odpaliła przy -18.
Mój SCV jest z serii 006 teoretycznie tej wadliwej. Paliwo tylko Statoil jak raz Vervę zatankowałem to myślałem że się silnik rozpadnie nigdy więcej tego gówna!
Mam nadzieję że nie mały wydatek przyniesie efekty.
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2007, 06:33
Posty: 27
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2006r. 2.0D 121KM

Postprzez Enduro » 27 gru 2009, 18:39

rafi102 napisał(a):GrzybyJestem bardzo ciekaw czy pomoże ta wymiana na odpalanie przy -10. Teraz akurat się mrozy skończyły i trzeba trochę na nie poczekać ale pozwolę sobie odezwać się do ciebie jak mroziki wrócą.
Ja mam problem z samym odpaleniem. Jak już odpaliła to nie było problemów z jazdą ani mi nie gasła brak też żabki o której niektórzy piszą. A jak sobie webasto włączyłem to bez problemu odpaliła przy -18.
Mój SCV jest z serii 006 teoretycznie tej wadliwej. Paliwo tylko Statoil jak raz Vervę zatankowałem to myślałem że się silnik rozpadnie nigdy więcej tego gówna!
Mam nadzieję że nie mały wydatek przyniesie efekty.

w razie czego zachowaj starego SCV/a,
gdyby nie to okazało się uszkodzone..
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Grzyby » 28 gru 2009, 11:14

rafi102 napisał(a):GrzybyJestem bardzo ciekaw czy pomoże ta wymiana na odpalanie przy -10.

W dniu kiedy wymieniłem SCV było u mnie – 14. Problem z gaśnięciem występował u mnie przy -10 i -12 (2 kolejne dni). Po wymianie, przy -14 problem nie powrócił :)
No i słyszę że silnik inaczej pracuje na zimnym. Ciszej, nie ma tego klepania od razu po odpaleniu.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez rafi102 » 28 gru 2009, 12:56

GrzybyNo to u mnie trochę klepie po odpaleniu. Widocznie jego żywot dobiega końca, poczekam na pierwsze gaśnięcia w czasie jazdy i dopiero go wymienię. Może cena jeszcze spadnie?
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2007, 06:33
Posty: 27
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2006r. 2.0D 121KM

Postprzez Grzyby » 28 gru 2009, 13:00

rafi102 napisał(a):poczekam na pierwsze gaśnięcia w czasie jazdy i dopiero go wymienię

Wcześniej to raczej bezsensowne działanie :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez rafi102 » 28 gru 2009, 13:13

Mam pełne webasto i mogę się nim ratować w przypadku większych mrozów.
A czy tobie gasł że się zdecydowałeś na wymianę?
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2007, 06:33
Posty: 27
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2006r. 2.0D 121KM

Postprzez Grzyby » 28 gru 2009, 13:29

Tak, do momentu osiągnięcia normalnej temp. pracy gasł. Konieczne było ponowne odpalanie i czekanie aż się zagrzeje.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez rafi102 » 28 gru 2009, 13:46

To faktycznie wymagał wymiany. Ale z tego co wyczytałem na forum to sporo osób ma problemy z odpaleniem przy sporym mrozie i tak naprawdę to nikt nie znalazł na to sposobu. A to ten zaworek może mam szwankować.
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2007, 06:33
Posty: 27
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2006r. 2.0D 121KM

Postprzez Grzyby » 28 gru 2009, 13:52

Bardziej obstawiam w większości przypadków forumowych kiepskie (letnie) paliwo jako winowajcę problemów z pracą silnika. Nie przesadzajmy, wszystkim by nagle SCVy nie zaczęły padać przy – 10 :)
Mój i tak wytrzymał ponad 200kkm. Jak na 006 to niezły wynik :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez mądry » 28 gru 2009, 21:29

Grzyby napisał(a):Bardziej obstawiam w większości przypadków forumowych kiepskie (letnie) paliwo jako winowajcę problemów z pracą silnika.

dokładnie podzielam zdanie kolegi, ja tankuje tylko bp ultimate i nie miałem problemów, za to mój tata zatankował swój samochód tej zimy na bliskiej i nie odpalił przy -12. Po odkręceniu filtra paliwa okazało się że ropa jest w nim, tylko strasznie gęsta. Uruchomił auto dopiero gdy kupiłem mu paliwa z bp.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 08:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez rafi102 » 4 sty 2010, 11:10

Grzyby jak tam dzisiaj spisała się twoja Madzia? Dziś rano w wawie było -12 i moja nie zagadała za pierwszym razem. Dobrze że mam webasto :D żona się cieszy jak jej z rana zagrzeję autko.
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2007, 06:33
Posty: 27
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2006r. 2.0D 121KM

Postprzez Grzyby » 4 sty 2010, 13:31

Dzisiaj nie wiem :)
Wczoraj w Kielcach przy – 10 nie robiła żadnych problemów.
Paliła jak Chuck Norris. Z półobrotu <lol>
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6