Zwichrowane tarcze hamulcowe – Toczenie tarcz i wymiana klocków

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez fazer72 » 19 lis 2009, 11:49

A czym się różnią heble amerykańskie od europejskich ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2007, 17:30
Posty: 513
Skąd: żeś się tu wziął ?

Postprzez Lucass » 19 lis 2009, 11:54

No niestety Jancio , my niestety jeszcze daleko za murzynami w tym temacie.Firmy tuningowe wyspecjalizowały się w Golfach , Civicach , i róznorakich BMW-ejach ponieważ jeżdzi ich najwięcej.
Zresztą co tu ganić firmy tuningowe jak przy zamówieniu reflektora dowiedziałem się że go nie ma w centralnym europejskim magazynie Mazdy <jelen> <glupek2> :|
To już wszystko trąca żenadą i jak tak będzie dalej to moje następne auto nie będzie z logiem Mazdy. Mam również obawy co do kompetencji tzw.ASO Mazdy , wydaje mi się że sie wszystkiego uczą , wszystko ich dziwi. Ech...
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
(George Carlin)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2007, 10:43
Posty: 213
Skąd: Lodz
Auto: Była RX-8 , CX-7 2.3 jest
Cx-5 2.0 sky passion MY12
Subaru Outback H6 MY11

Postprzez Globy » 19 lis 2009, 12:25

fazer72 napisał(a):A czym się różnią heble amerykańskie od europejskich ?

Chyba tarcze mają mniejszą średnicę.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez domin1979 » 19 lis 2009, 18:42

Globy napisał(a):Chyba tarcze mają mniejszą średnicę.
Zgadza się, EU-320mm, US-296mm z tego co pamiętam.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez fazer72 » 19 lis 2009, 20:02

A jak by wsadzić od MPS'a ? Co prawda w MPS są cieńsze o 3 mm, ale czy to ma aż takie znaczenie ? Nie wiem, nie znam się.
Musicie wyznaczyć ochotnika wśród właścicieli CX7 i wyposażyć go w takie tarcze (tylko nie stockowe bo się pogną) i jak przeżyje kilka ostrych hamowań to brać i kupować <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2007, 17:30
Posty: 513
Skąd: żeś się tu wziął ?

Postprzez domin1979 » 20 lis 2009, 09:31

Tarcze z Forda Edge AWD
http://www.r1concepts.com/FORD/EDGE/200 ... Detail.htm
Obrazek

CX- EU

średnica otworu [mm] 72
Wysokosć [mm] 51
Srednica [mm] 320
Grubosć tarczy hamulcowej [mm] 28
Minimalna grubosć [mm] 26
Ilosć otworów wiertniczych 5
Typ tarczy hamulcowej wentylowany

Kto chce spróbować? :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez jancio68 » 21 lis 2009, 00:45

Problem zdaje się leży w odprowadzaniu ciepła. Dlatego dobrze byłoby aby były wiercone, frezowane itd. Ford Edge znając życie ma pewnie te same tarcze co nasze Cx-y bo to Ford. A z mps-a dlaczego miałyby być lepsze?
Cx-7, 2.3 MZR Disi Turbo – 260KM Zoom-Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2008, 17:34
Posty: 264
Skąd: Warszawa
Auto: CX-7 Expression

Postprzez domin1979 » 21 lis 2009, 08:37

jancio68 napisał(a):Problem zdaje się leży w odprowadzaniu ciepła. Dlatego dobrze byłoby aby były wiercone, frezowane itd. Ford Edge znając życie ma pewnie te same tarcze co nasze Cx-y bo to Ford

To kliknij w link, który podałem...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez fazer72 » 21 lis 2009, 10:40

Z mps'a nie są lepsze, bo użytkownicy mają podobne problemy.
Tylko, że ja napisałem "nie stockowe" – czytaj "tjuningowane"– ja takie mam i nie narzekam. Moje mają specjalny kształt kanałów wentylacyjnych, a właściwie nie tyle kanałów co punktów styku 2 tarcz
http://www.dba.com.au/2006/videoclip.asp
Niestety dba nie planują w przeciągu najbliższego roku uruchomić produkcji do CX7.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2007, 17:30
Posty: 513
Skąd: żeś się tu wziął ?

Postprzez domin1979 » 21 lis 2009, 10:59

Doczytałem, że u Forda Edge to samo się dzieje z fabrycznymi tarczami.
Może Mazda pożyczyła dizajn od Forda?

Wydaje się, że najlepsza kombinacja to tarcze nawiercane + klocki ceramiczne bo mniej grzeją (podobno) tarcze. Takie coś do Edga spokojnie można dostać.

MPS ma takie tarcze:

Obrazek

Sporo parametrów odbiega, a nie jestem mechanikiem.

Tarcze od Edge mają wszystko to samo ale chyba ciut większe otwory na śruby (13.1 vs 14mm) ale centrujący jest taki sam więc powinno się udać.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez jancio68 » 23 lis 2009, 11:32

Rzeczywiście wiercone. To zamawiaj jak pasują i czekamy na recenzję. ;)
Cx-7, 2.3 MZR Disi Turbo – 260KM Zoom-Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2008, 17:34
Posty: 264
Skąd: Warszawa
Auto: CX-7 Expression

Postprzez domin1979 » 23 lis 2009, 11:36

jancio68 napisał(a):To zamawiaj jak pasują i czekamy na recenzję. oczko
Hehe, na razie jeszcze czekam, może wyjdzie coś konkretnie pod CX-a. Nie jeżdżę za wiele po autostradach i w normalnej jeździe mi tarcze nie doskwierają.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez jancio68 » 4 gru 2009, 17:52

Zgłosiłem w końcu to bicie tarcz w serwisie. Sprawdzili i jest decyzja o wymianie wszystkiego: piast tarcz, osłon i klocków. Czekam na części. Przy 40 tkm przynajmniej będę miał to zrobione na gwarancji bo i tak tarcze i klocki dosłownie za chwilę byłyby do wymiany. <jupi>
Cx-7, 2.3 MZR Disi Turbo – 260KM Zoom-Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2008, 17:34
Posty: 264
Skąd: Warszawa
Auto: CX-7 Expression

Postprzez samasung » 7 gru 2009, 16:38

jancio68 napisał(a):Zgłosiłem w końcu to bicie tarcz w serwisie. Sprawdzili i jest decyzja o wymianie wszystkiego: piast tarcz, osłon i klocków. Czekam na części. Przy 40 tkm przynajmniej będę miał to zrobione na gwarancji bo i tak tarcze i klocki dosłownie za chwilę byłyby do wymiany. <jupi>



Ja miałem już wymieniane 2 razy.. po 35tys. i po 45 tys... teraz mam 48 tys i problem znów występuje !! Pan w serwisie twierdzi, że to wina stylu jazdy – nie wiedziałem czy się roześmiać czy dać w papę.. jeśli jazda po mieście w korkach jest takim katowaniem samochodu dla nich to o czym my mówimy? Będą mi wymieniać co kilka tys km, bo tego nie podaruję.
Początkujący
 
Od: 17 lis 2009, 12:18
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3 260 KM 2008 EU

Postprzez jancio68 » 7 gru 2009, 16:55

Ja na jutro jestem już umówiony. Trzeba wymieniać, innej rady nie ma. Oni po prostu nie mają innego pomysłu ani innych tarcz, okładzin itd. Cx jest po prostu ciężki i tyle a te tarcze nie dają rady. One się przegrzewają. Za to swoje głupie uwagi odnośnie stylu jazdy powinni zachowywać dla siebie.
Cx-7, 2.3 MZR Disi Turbo – 260KM Zoom-Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2008, 17:34
Posty: 264
Skąd: Warszawa
Auto: CX-7 Expression

Postprzez Lucass » 7 gru 2009, 17:11

samasung napisał(a):
jancio68 napisał(a):Zgłosiłem w końcu to bicie tarcz w serwisie. Sprawdzili i jest decyzja o wymianie wszystkiego: piast tarcz, osłon i klocków. Czekam na części. Przy 40 tkm przynajmniej będę miał to zrobione na gwarancji bo i tak tarcze i klocki dosłownie za chwilę byłyby do wymiany. <jupi>



Ja miałem już wymieniane 2 razy.. po 35tys. i po 45 tys... teraz mam 48 tys i problem znów występuje !! Pan w serwisie twierdzi, że to wina stylu jazdy – nie wiedziałem czy się roześmiać czy dać w papę.. jeśli jazda po mieście w korkach jest takim katowaniem samochodu dla nich to o czym my mówimy? Będą mi wymieniać co kilka tys km, bo tego nie podaruję.


Ja też jestem po dwukrotnej wymianie tarcz wraz z osłonami i piastami.Nic to nie pomogło , ba nawet teraz na tych nowych tarczach jeszcze bardziej wszystko telepie niż na tych pierwszych po przebiegu ok.30tkm.
Podczas ostatniej wizyty w ASO z okazji wymiany reflektora panowie serwisanci mierzyli mi tarcze i przyznali że są zwichrowane.Czekam na odpowiedź co dalej ale widzę że Mazda niema na to rozwiązania! :(
Będę chyba zmuszony je przetoczyć bo to telepanie mnie juz tak w@#$%^# że nie chcę mi się tym samochodem ruszać poza miasto.
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
(George Carlin)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2007, 10:43
Posty: 213
Skąd: Lodz
Auto: Była RX-8 , CX-7 2.3 jest
Cx-5 2.0 sky passion MY12
Subaru Outback H6 MY11

Postprzez baccara14 » 9 gru 2009, 12:11

Ja jestem po 3 wymianach w ramach gwarancji. Ostatnia wymiana przy 67 tys. km. Jeździłem jak emeryt, aby się "ułożyły", ale już po .............. 700 km od wymiany problem powrócił !!!! niedługo przegląd to poproszę o kolejne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2007, 20:56
Posty: 109
Skąd: Toruń
Auto: 6MPS

Postprzez jancio68 » 9 gru 2009, 16:11

Taniej by im wyszło jak by ci raz ceramiczne założyli. <lol>
Cx-7, 2.3 MZR Disi Turbo – 260KM Zoom-Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2008, 17:34
Posty: 264
Skąd: Warszawa
Auto: CX-7 Expression

Postprzez jancio68 » 15 sty 2010, 12:14

Jestem już po wymianie: tarcz, osłon, piast i klocków na gwarancji. Na razie miód i malina. Zobaczymy co dalej. :)
Cx-7, 2.3 MZR Disi Turbo – 260KM Zoom-Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2008, 17:34
Posty: 264
Skąd: Warszawa
Auto: CX-7 Expression

Postprzez Globy » 15 sty 2010, 12:49

Trzymam kciuki, aby problem nie wrócił <usmiech> Szerokości.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderatorzy

Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60, Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9