Pukanie/stukanie przy naciskaniu na hamulec
....no i lipa , blaszki znalazlem na szrocie ( 20 pln dałem ) , wmontowałem i cicho bylo przez dwa dni . Zastanawia mnie jedna rzecz , mianowicie gdy wkładamy nową tarcze to jest luzna z powodu tego że to sruby koła ją własciwie dociskają , ale czy gdy niedokręconą tarczę nałożę na śruby i próbuję pokręcić w rękach to mam taki minimalny luz ( pokręcić oczywiście w kierunku jazdy i spowrotem ) . Czy ten luz jest bo musi być , a może śruby na których spoczywa tarcza są już zbyt cieńkie ?. Przy bardziej dynamicznych ruchach ( przód – tył ) , występuje wręcz powiedziałbym identyczne pukanie jak te dochodzące z kabiny podczas hamowania ..... Z chęcią potestuje nakładając jakieś hmmmm tulejki na sruby ,,,,, macie jakieś pomysły czym zniwelować ten luz ? .. . Czy u was tez tak jest ... Co myslicie ? Pozdrawiam .
pozdrawiam.
- Od: 15 wrz 2009, 22:13
- Posty: 7
- Skąd: bytom
- Auto: 323f BA "96 Z5 zagazowana.
ten minimalny luz ma kazdy gdy dokrecisz kola to zniknie a jezeli chodzi o pukanie dawales smar miedziowy? ja odkad rozwiazalem problem ok miesiac temu mam cisze w samaochodze i nic mi nie puka
- Od: 28 paź 2008, 10:13
- Posty: 149
- Skąd: Rzeszów
- Auto: 1.Mazda 3 BL'10r. 2.0 Excl Plus BX,
Graphite Grey;
2.Mazda 6 GH'09r. 2.5 Sport, Radiant Ebony;
3.Mazda 323f BA'97r. 1.5 Silver Metalic
ten luz to normalka jak nalozysz kolo i dokrecisz to luzu nie ma
kup smar miedziowy jak napisal Night ew zrob zdjecie jak wygladaja blaszki moze troche papierem je przejedz, ale jak po montazu nie bylo pukania to na 99% po posmarowaniu bedzie ok daj relacje czy podzialalo
Pozdrowiam
Siera
kup smar miedziowy jak napisal Night ew zrob zdjecie jak wygladaja blaszki moze troche papierem je przejedz, ale jak po montazu nie bylo pukania to na 99% po posmarowaniu bedzie ok daj relacje czy podzialalo
Pozdrowiam
Siera
- Od: 16 sty 2009, 20:02
- Posty: 201
- Skąd: Poznań
- Auto: RX-8 1.3
Ja niemasz czasem luzu na prowadnicy zacisku mże to wynikać z tego że jak ma luz to przy naciśnieciu hamulca delikatnie sie przemieści zacisk na prowadnicy i delikatnie stuknie może to głupie ale wart sporbować
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Ja niemasz czasem luzu na prowadnicy zacisku mże to wynikać z tego że jak ma luz to przy naciśnieciu hamulca delikatnie sie przemieści zacisk na prowadnicy i delikatnie stuknie może to głupie ale wart sporbować
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
sir siera – jasne że wyczysciłem te blaszki zanim je wrzucilem . A smar miedziowy to sobie kupiłem od razu gdy zaczołem walczyć z pukaniem . Wszystko zresztą robiłem tak jak od początku wątku można sobie wyczytać . Jedynie to zostało mi zrobienie krok po kroku renowacjii jak na prezentacjii holendra – – Porobie foto i jak pomoże to wrzuce . Pozdrawiam.
ps. mlody1921 , mam nadzieję ze się mylisz , mechanik mi to samo powiedział a to oznacza zakup nowego zacisku ( a raczej 2 – no bo jak tu jedną stronę wymieniać )
ps. mlody1921 , mam nadzieję ze się mylisz , mechanik mi to samo powiedział a to oznacza zakup nowego zacisku ( a raczej 2 – no bo jak tu jedną stronę wymieniać )
pozdrawiam.
- Od: 15 wrz 2009, 22:13
- Posty: 7
- Skąd: bytom
- Auto: 323f BA "96 Z5 zagazowana.
moze zeby nie robic od poczatku takich kosztow z tym zaciskiem sie jeszcze wstrzymaj moze nowe tulejki ? i ew. gumki
a w jakim miejscu ma byc ten looz ? zrob zdjecia i narysuj w ktorym miejscu mialo by to byc. Wedlug mnie to troche dziwne
Pozdr.
Siera
a w jakim miejscu ma byc ten looz ? zrob zdjecia i narysuj w ktorym miejscu mialo by to byc. Wedlug mnie to troche dziwne
Pozdr.
Siera
- Od: 16 sty 2009, 20:02
- Posty: 201
- Skąd: Poznań
- Auto: RX-8 1.3
...zacisk skrupulatnie wyczysciłem , nowe gumy z reperaturki , odpowiednie smary ( do gumy , miedziowy ) , i przestało pukać , fajnie i cichutko . jedyne co to pozostało pulsowanie pedału i pojawiło się bicie na kierownicy , tarcze oczywiście nowe i po sprawdzeniu wyszło że proste . Reasumując piasta z łożyskiem została ..... hmmm ciężka sprawa , znalazlem na szrocie gościu ma ale mówi że jest do BG i 120Pln sobie życzy , czy to mi spasuje do BA ? , czy warto używane ? , jak można taką piaste sprawdzić czy jest dobra ? , nowa ok 300 pln.
pozdrawiam.
- Od: 15 wrz 2009, 22:13
- Posty: 7
- Skąd: bytom
- Auto: 323f BA "96 Z5 zagazowana.
jak odbijanie to zobacz czy ten zacisk łatwo porusza się po tych tulejach, powinien dość lekko za pomoca reki dac sie przesunac. Jak sie nie daje to: wiecej smaru miedzy tulejke a gume
Albo za ciasne gumki mozna dobrze przeczyscic to miejsce w zacisku w ktore wchodza gumki bo jak tam jest za wastko to za bardzo gumki zaciskaja sie na tulejkach i nie ma jak sie przesówać
ja kupilem nowe gumki ale za ciasno siedzialy i wymienilem na stare zostawilem tylko nowe tulejki przesmarowałem i wszystko przestalo odbijac
jak by cos bylo nie jasne pisz postaram sie to jasniej opisac teraz nie mamspecjalnie czasu
Pozdorwki
Siera
Albo za ciasne gumki mozna dobrze przeczyscic to miejsce w zacisku w ktore wchodza gumki bo jak tam jest za wastko to za bardzo gumki zaciskaja sie na tulejkach i nie ma jak sie przesówać
ja kupilem nowe gumki ale za ciasno siedzialy i wymienilem na stare zostawilem tylko nowe tulejki przesmarowałem i wszystko przestalo odbijac
jak by cos bylo nie jasne pisz postaram sie to jasniej opisac teraz nie mamspecjalnie czasu
Pozdorwki
Siera
- Od: 16 sty 2009, 20:02
- Posty: 201
- Skąd: Poznań
- Auto: RX-8 1.3
a ma ktoś pomysł czy jak mam pukanie na bardzo drobnych nierównościach w prawym kole to sworzeń, poduszka czy amor ?
Pozdrowki
Siera
Pozdrowki
Siera
- Od: 16 sty 2009, 20:02
- Posty: 201
- Skąd: Poznań
- Auto: RX-8 1.3
nie wiem łozyska by pukały na wybojach ?
Pozdrowki
Siera
Pozdrowki
Siera
- Od: 16 sty 2009, 20:02
- Posty: 201
- Skąd: Poznań
- Auto: RX-8 1.3
Witam
Panowie jestem posiadaczem mazdy 323f bg mam taki problem że jak jadę powoli i skręcam (np jak wyjeżdżam z jakiejś uliczki na główną droge czyli ostry skret) to mi coś strzela czy jest to [waaaco?] pytanie drugie stuka mi na dołach czy są to tuleje
Proszę o pomoc
Panowie jestem posiadaczem mazdy 323f bg mam taki problem że jak jadę powoli i skręcam (np jak wyjeżdżam z jakiejś uliczki na główną droge czyli ostry skret) to mi coś strzela czy jest to [waaaco?] pytanie drugie stuka mi na dołach czy są to tuleje
Proszę o pomoc
Jedź albo giń
- Od: 6 paź 2009, 15:26
- Posty: 12
- Skąd: Tarnobrzeg
- Auto: Mazda 323F BG 1.6 16V 92r.
Mazda 323F BA 1.5 16v DOHC 96r
Czesc.
Prawdopodobnie łaczniki stabilizatora miałem podobnie a 2 problem to sworzeń wachacza ale musisz dokladniej opisac jak stuka i gdzie jak sworzen jest wybity to latwo to sprawdzic na stacji diagnostycznej.Pzdr
Prawdopodobnie łaczniki stabilizatora miałem podobnie a 2 problem to sworzeń wachacza ale musisz dokladniej opisac jak stuka i gdzie jak sworzen jest wybity to latwo to sprawdzic na stacji diagnostycznej.Pzdr
- Od: 28 paź 2008, 10:13
- Posty: 149
- Skąd: Rzeszów
- Auto: 1.Mazda 3 BL'10r. 2.0 Excl Plus BX,
Graphite Grey;
2.Mazda 6 GH'09r. 2.5 Sport, Radiant Ebony;
3.Mazda 323f BA'97r. 1.5 Silver Metalic
siema
łącznik już wymieniłem wczoraj wyjąłem kolumnę mam wrażenie że to łożysko amortyzatora i sworzeń.
Ale w czwartek udam sie do mądrego Pana mechanika zobaczymy co powie pewnie ze mam przód samochodzu wymienić a on zrobi to za jedyne 2999 zl
Ale zobaczymy.
A co do stukania to takie hmm nierytmiczne dosyc wyrazne, ale ciezko mi okreslic czy to gora kolumny czy dół. Próbowałem metod z podniesieniemm samochodu i ruszaniem kołem nie ma żadnych luzów. Wczoraj jak wyjołem kolumne to poruszałem też całą zwrotnica w dół niby nic nie stuyka ale to chyba troche za słabo, musiał bym się na szarpaki przejchać. Wiecie ile moze taka usługa kosztuje ?
Pozdrowki
Siera
łącznik już wymieniłem wczoraj wyjąłem kolumnę mam wrażenie że to łożysko amortyzatora i sworzeń.
Ale w czwartek udam sie do mądrego Pana mechanika zobaczymy co powie pewnie ze mam przód samochodzu wymienić a on zrobi to za jedyne 2999 zl
Ale zobaczymy.
A co do stukania to takie hmm nierytmiczne dosyc wyrazne, ale ciezko mi okreslic czy to gora kolumny czy dół. Próbowałem metod z podniesieniemm samochodu i ruszaniem kołem nie ma żadnych luzów. Wczoraj jak wyjołem kolumne to poruszałem też całą zwrotnica w dół niby nic nie stuyka ale to chyba troche za słabo, musiał bym się na szarpaki przejchać. Wiecie ile moze taka usługa kosztuje ?
Pozdrowki
Siera
- Od: 16 sty 2009, 20:02
- Posty: 201
- Skąd: Poznań
- Auto: RX-8 1.3
W Szczecinie zawsze ode mnie 20zł brali za ścieżkę zawieszenie-hamulce + szarpaki. Z tym, że jeszcze nie widziałem, żeby na stacji zdiagnozowali łożyska amortyzatorów. Tam parę rzeczy może po prostu nie wyjść. Sworzeń dla odmiany należy do tych, które można dobrze ocenić.
-
debeo
W Rzeszowie na niektorych stacjach zrobia za flaszke a jezeli potrzebujesz łozyska to mam takowe oryginalne kosztuje 55zł za kawalek plastiku w ASO ja takowe kupilem, zmienilem i nic nie pomoglo bo takich miałem fachowcow zaraz po zakupie autka.pzdr
- Od: 28 paź 2008, 10:13
- Posty: 149
- Skąd: Rzeszów
- Auto: 1.Mazda 3 BL'10r. 2.0 Excl Plus BX,
Graphite Grey;
2.Mazda 6 GH'09r. 2.5 Sport, Radiant Ebony;
3.Mazda 323f BA'97r. 1.5 Silver Metalic
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość