Problem układu smarowania – zatkany smok olejowy
Tak , odpowiednie . Mazda zmieniła design....
pewnie beda lepsze 
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Ja także podepnę się do grona właścicieli uratowanych silników przed zatarciem przez niedrożny smok. Zauważyłem coraz dłuższy czas gaśnięcia kontrolki oleju micha w dół i smoka prawie wcale nie było widać czyszczonko i jak ręką odjął.
A tak właśnie nie było smoka bo schował się za warstwą mazi i twardej skorupy

A tak właśnie nie było smoka bo schował się za warstwą mazi i twardej skorupy

Ostatnio edytowano 3 maja 2010, 11:06 przez Norby, łącznie edytowano 3 razy
Była MPV
- Od: 31 lip 2009, 06:16
- Posty: 272
- Skąd: Lubin
- Auto: MPV
Kazdemu nakazujemy miche sciagac a mimo tego trafiaja do mnie zatarte motory , ludzie sa dziwni .... Ja tutaj ratuje im kaske a oni patrza ze zdumieniem ( miskę sciągacNorby napisał(a):Ja także podepnę się do grona właścicieli uratowanych silników
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
witam
co do oleju
Jestem szczesliwym posiadaczem M6 2005 2.0 D 121 kucykow i nie wiem co sie dzieje z olejem a uzywam Castrol EDGE 5W40, po wymianie oleju przejezdzam okolo 6sciu tys kilometrow i olej zaczyna znikac a auto dymic od trzech wymian mi sie tak robi, ubytek oleju jest zalezny od sposobu jazdy ale tak czy inaczej ubywa.
Moze ktos wie jaki olej byl by lepszy do tego silnika ?
co do oleju
Jestem szczesliwym posiadaczem M6 2005 2.0 D 121 kucykow i nie wiem co sie dzieje z olejem a uzywam Castrol EDGE 5W40, po wymianie oleju przejezdzam okolo 6sciu tys kilometrow i olej zaczyna znikac a auto dymic od trzech wymian mi sie tak robi, ubytek oleju jest zalezny od sposobu jazdy ale tak czy inaczej ubywa.
Moze ktos wie jaki olej byl by lepszy do tego silnika ?
- Od: 24 kwi 2009, 19:41
- Posty: 82
- Skąd: Holandia/Lublin
- Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 121KM
Mam pytanie – czy zapchany smok, może powodować nieprawidłową pracę silnika? Czy w silniku 1.6 CiTD ciężko się do niego dostać i ewentualnie wyczyścić? W innym wątku pisałem o nieszczelności przy jednym wtryskiwaczu, którą niedawno usunąłem. Koledzy z forum podpowiedzieli, że nieszczelność przy wtrysku mogła mieć wpływ na zapchanie smoka.
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
A ja mam takie male pytanko jak to jest z motorami DPF jestem swiezo po wymianie oleju ale nie wiedzialem wczesniej o tym smoku tzn.. nie interesowalem sie nigdy... Pasowalo by to sprawdzic a to znowu olej itd...
Czy sa jakies oznaki zapieczonego smoka???
dzeki
Czy sa jakies oznaki zapieczonego smoka???
dzeki
Sprzedam felgi 17'' nowe z m3////felgi 17'' z oponami czarny polysk////lapmy tyl m6 polift ///fotele m6 polift /// PW
- Od: 8 sty 2009, 15:38
- Posty: 1476 (1/0)
- Skąd: READING/ Ostroleka
- Auto: MOJA PIEKNA I BESTIA
Trec_Londyn napisał(a):A ja mam takie male pytanko jak to jest z motorami DPF jestem swiezo po wymianie oleju ale nie wiedzialem wczesniej o tym smoku tzn.. nie interesowalem sie nigdy... Pasowalo by to sprawdzic a to znowu olej itd...
Czy sa jakies oznaki zapieczonego smoka???
dzeki
Jaksa kiedys w rozmowie ze mna stwierdzil, ze mi to nie grozi z DPFem, bo mam rozrzedzony olej, ale wizyte wczesniej miske zdjal i obejrzal mimo wszystko.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
A ja wam powiem tak. Jestem posiadaczem Mazdy 6 rocznik 2005, 136 km od 2008 roku, przebieg 150 tys (wiem, że lekko cofnięty) i jedno co mogę stwierdzić.
Dziękuje wam, że daliście taki link na forum, dzięki wam jestem do przodu jakieś 8 tys! Dzisiaj oddałem samochód do sprawdzenia smoka i co się okazało? 3/4 smoka była przypchane, zrobiła się gęsta skorupa! W momencie wyczyszczenia, silnik chodzi lepiej, płynniej. Mechanik stwierdziła, że to był bardzo dobry ruch, dzięki niemu zaoszczędziłem kilka tysięcy złotych, które musiałbym wydać na nowy (używany) silnik.
Jeszcze raz dzięki za info o tym
Dziękuje wam, że daliście taki link na forum, dzięki wam jestem do przodu jakieś 8 tys! Dzisiaj oddałem samochód do sprawdzenia smoka i co się okazało? 3/4 smoka była przypchane, zrobiła się gęsta skorupa! W momencie wyczyszczenia, silnik chodzi lepiej, płynniej. Mechanik stwierdziła, że to był bardzo dobry ruch, dzięki niemu zaoszczędziłem kilka tysięcy złotych, które musiałbym wydać na nowy (używany) silnik.
Jeszcze raz dzięki za info o tym
- Od: 28 sty 2009, 20:44
- Posty: 5
- Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 136 KM
U Jaksy dalem 200zl
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Ja dałem 250 ale jeszcze wymieniłem sobie płyn chłodzący.
- Od: 28 sty 2009, 20:44
- Posty: 5
- Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 136 KM
krzych napisał(a):U Jaksy dalem 200zl
W tym silikon 42 zl do uszczelnienia ( nie z marketu
Mimo wpisu i tak caly czas trafiaja auta z zatartymi panewkami.danielstrzop napisał(a):Dziękuje wam, że daliście taki link na forum
gacek napisał(a): Czy praca na tym oleju mogła mieć jakiś negatywny wpływ na jego pracę
Jak bedzie mial czysty smok to wszystko powinno byc ok. Smarujesz – jedziesz
BlackM3 napisał(a):Koledzy z forum podpowiedzieli, że nieszczelność przy wtrysku mogła mieć wpływ na zapchanie smoka.
Zawsze tak jest , po wymianie uszczelek wtryskiwaczy demontujemy miske w 90% silnikow smoki nie wygladaja dobrze. Pare dni temu zdjelismy miske w M3 podobnie jak w M6 smok byl zawalony.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
gacek napisał(a):skoro jest zalecany do pompowtryskiwaczy
to tym bardziej w Maździe powinien zdać egzamin...
qrna może u siebie też zobaczę smoka... (w DiTD problem ten nie występuje ale jeździłem przez jakiś czas na padniętych podkładkach pod wtryskami) Chyba nie będę zdejmował michy.. są inne sposoby

Według mnie to spaliny i w moim przypadku olej!!!
Do sprzedania fajne graty do M6 :)
viewtopic.php?f=77&t=26292&p=1937697#p1937697
Pełna diagnostyka komputera Mazd!
viewtopic.php?f=77&t=26292&p=1937697#p1937697
Pełna diagnostyka komputera Mazd!
- Od: 14 lis 2008, 18:30
- Posty: 518
- Skąd: Zamość PL/ Leicester UK
- Auto: Były M6 2.0D M6 2.0 LF :(
Jaksa napisał(a):krzych napisał:
U Jaksy dalem 200zl
W tym silikon 42 zl do uszczelnienia ( nie z marketu język )
Jarek, ale ja nie wnikam, pytal to mowie bo u Ciebie taniej niz w ASO
A tak swoja droga, podobno czasem silikon potrafi sie zluszczyc i zatkac m.in. smok – wiesz cos o tym?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6