Zakup używanego auta – Mazda3 BK (2003 – 2008)
Witam wszystkich.
Przymierzam się do zakupu Mazdy 3 rocznik 2004 – 2006 w granicach 30 – 35 tyś.
Z racji tego że dość sporo będę jeździł chce kupić mazdę z silnikiem 1.6 Diesel i tu pojawia się problem !
Oglądając oferty na allegro, trader, otomoto itp sprzedający w swoich opisach używają wielu nazw dotyczących tylko i wyłącznie silnika 1.6 Diesel
Po pierwsze to piszą 109 KM i 110 KM – więc nie wiem co jest prawdą ?
A po drugie wersje silnikowe jakie znalazłem to:
– CDTi
– CiTD
– TDCI
– TDI
– TiCD
– MZ-CD
Widząc takie opisy totalnie zgłupiałem i nie wiem kto tu ma racje.
Czy może mi ktoś wytłumaczyć jakie silniki diesla 1,6 występowały w mazdach 3 w latach 2004 – 2006 ?
Na stronie auto centrum natomiast występuje tylko jedna wersja silnikowa 1.6 MZ-CD 110KM, 2004-2009
I jeszcze jedno! Z tego co wyczytałem to silnik 1,6 Diesel występuje w 2 wersjach: z filtrem cząsteczek stałych i bez filtra...
Czy ktoś wie jak to odruznić
Wolałbym kupić mazdę bez tego filtra bo wymiana co 120 tyś i koszt 2,5 tyś i płyn trzeba dolewać co 60 tyś i koszt 500zł. A to trochę kosztowne.
Bardzo proszę o odpowiedz, będę bardzo wdzięczny :–)
Przymierzam się do zakupu Mazdy 3 rocznik 2004 – 2006 w granicach 30 – 35 tyś.
Z racji tego że dość sporo będę jeździł chce kupić mazdę z silnikiem 1.6 Diesel i tu pojawia się problem !
Oglądając oferty na allegro, trader, otomoto itp sprzedający w swoich opisach używają wielu nazw dotyczących tylko i wyłącznie silnika 1.6 Diesel
Po pierwsze to piszą 109 KM i 110 KM – więc nie wiem co jest prawdą ?
A po drugie wersje silnikowe jakie znalazłem to:
– CDTi
– CiTD
– TDCI
– TDI
– TiCD
– MZ-CD
Widząc takie opisy totalnie zgłupiałem i nie wiem kto tu ma racje.
Czy może mi ktoś wytłumaczyć jakie silniki diesla 1,6 występowały w mazdach 3 w latach 2004 – 2006 ?
Na stronie auto centrum natomiast występuje tylko jedna wersja silnikowa 1.6 MZ-CD 110KM, 2004-2009
I jeszcze jedno! Z tego co wyczytałem to silnik 1,6 Diesel występuje w 2 wersjach: z filtrem cząsteczek stałych i bez filtra...
Czy ktoś wie jak to odruznić
Wolałbym kupić mazdę bez tego filtra bo wymiana co 120 tyś i koszt 2,5 tyś i płyn trzeba dolewać co 60 tyś i koszt 500zł. A to trochę kosztowne.
Bardzo proszę o odpowiedz, będę bardzo wdzięczny :–)
-
rybol24
heh te oznaczenia to marketingowy chwyt
1.6 w Mazdzie to silnik mz-cd y6 który jest silnikiem koncernu PSA i montowany jest w wielu markach ale pod rożnymi skrótami
np Citroen, peugot – 1.6 hdi ( tu w wersji 90 i 109 KM)
Ford 1.6 tdci rownież w 2 wersjach mocowych
Volvo
mazda
co do filtru czastek stałych – rocznik 2004 na bank go nie miał! potem juz były montowane
co do kwoty za niezmęczonego diesla z roku 2004 musisz liczyć jakieś 35 kpln
oznaczenia tdi raczej zarezerwowane są dla vagów.
Nasze silniczki wyposarzone sa w uklad CR III
1.6 w Mazdzie to silnik mz-cd y6 który jest silnikiem koncernu PSA i montowany jest w wielu markach ale pod rożnymi skrótami
np Citroen, peugot – 1.6 hdi ( tu w wersji 90 i 109 KM)
Ford 1.6 tdci rownież w 2 wersjach mocowych
Volvo
mazda
co do filtru czastek stałych – rocznik 2004 na bank go nie miał! potem juz były montowane
co do kwoty za niezmęczonego diesla z roku 2004 musisz liczyć jakieś 35 kpln
oznaczenia tdi raczej zarezerwowane są dla vagów.
Nasze silniczki wyposarzone sa w uklad CR III
rybol24 napisał(a):
I jeszcze jedno! Z tego co wyczytałem to silnik 1,6 Diesel występuje w 2 wersjach: z filtrem cząsteczek stałych i bez filtra...
Czy ktoś wie jak to odruznić
Ja wiem jak to odróżnić
bez filtra – norma spalania euro 3
z filtrem – norma spalania euro 4
- Od: 30 wrz 2009, 17:52
- Posty: 269
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 lift
Dziękuję bardzo za odpowiedzi :–)
Kolega vqsoft dużo mi pomógł bo już myślałem że naprawdę tego tyle wyszło że nie sposób się połapać i którego mam konkretnie szukać jak by co !
I mam pytanie do kolegi uszaty?
Jak mam to rozumnieć! a tak dokładniej dla laika... jak można to rozpoznać przy kupnie samochodu.
Nie bardzo wiem o co chodzi z tymi normami spalania
Proszę o odpowiedź
Kolega vqsoft dużo mi pomógł bo już myślałem że naprawdę tego tyle wyszło że nie sposób się połapać i którego mam konkretnie szukać jak by co !
I mam pytanie do kolegi uszaty?
Jak mam to rozumnieć! a tak dokładniej dla laika... jak można to rozpoznać przy kupnie samochodu.
Nie bardzo wiem o co chodzi z tymi normami spalania
Proszę o odpowiedź
-
rybol24
właśnie z tym rozróżnieniem jest chyba ciężko
bo wlewu płynu katalitycznego łatwo sie nie wypatrzy a sam filtr nie jest widoczny z góry.
zastanawiam sie czy na naklejce na karoserii nie ma wpisanej normy EURo
bo wlewu płynu katalitycznego łatwo sie nie wypatrzy a sam filtr nie jest widoczny z góry.
zastanawiam sie czy na naklejce na karoserii nie ma wpisanej normy EURo
do kazdego samochodu jest dawane COC – Certificate of conformity – taki certyfikat z danymi technicznymi – tam masz podana norme spalania, jak rowniez ilosc g CO2 na km – EURO 4 to granica 120-130g/km.
Bez dokumentacji – sam nie stwierdzisz..
Jesli wozek jest z niemiec masz spore szanse na zielona naklejke na szybie z numerkiem – numerek to nr normy
Bez dokumentacji – sam nie stwierdzisz..
Jesli wozek jest z niemiec masz spore szanse na zielona naklejke na szybie z numerkiem – numerek to nr normy
- Od: 30 wrz 2009, 17:52
- Posty: 269
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 lift
vqsoft napisał(a):co do filtru czastek stałych – rocznik 2004 na bank go nie miał! potem juz były montowane
nie ma 100% pewności, Niemcy we własnym zakresie montują DPF-y aby uzyskać EURO4 i zniżki w podatku
uszatyy napisał(a):Jesli wozek jest z niemiec masz spore szanse na zielona naklejke na szybie z numerkiem – numerek to nr normy
zielona naklejka = DPF
------
Edytujemy swoje posty, nie piszemy jednego pod drugim!
- Od: 20 sty 2010, 12:19
- Posty: 64
- Skąd: Białystok
- Auto: HYUNDAI Santa Fe II 2.7 189KM AWD
M6 Sport Kombi Exclusive 2.0 CiTD 121KM (była)
M3 BK 1.6 104KM (była)
323 BG 1.6 (była)
Służbowo: Ford Focus 1.8 TDCI 115KM 2010 był :) Kia Ceed 1.6 CRDi 110kM 2015 jest :)))
verasco napisał(a):zielona naklejka = DPF
------
Edytujemy swoje posty, nie piszemy jednego pod drugim!
no nie do konca, bo moze byc zielona naklejka z 4 = euro 4 = dpf
ale moze byc naklejka z 3 = euro 3 = brak dpf
no chyba ze inny numer to inny kolor, ja mialem zielona z 4
nie wiem jak z podatkami w niemczech, ale w niektorych miastach jesli nie masz normy spalania euro 4 to po prostu nie mozesz wjechac do centrum miasta. ciekawe jak to sie ma do zagranicznych aut – np z polski
- Od: 30 wrz 2009, 17:52
- Posty: 269
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 lift
uszatyy napisał(a):[
ale moze byc naklejka z 3 = euro 3 = brak dpf
no chyba ze inny numer to inny kolor, ja mialem zielona z 4
nie wiem jak z podatkami w niemczech, ale w niektorych miastach jesli nie masz normy spalania euro 4 to po prostu nie mozesz wjechac do centrum miasta. ciekawe jak to sie ma do zagranicznych aut – np z polski
euro4 to zielona naklejka, a euro3 ma kolor żółty, euro2 – czerwona naklejka
uszatyy napisał(a):[
nie wiem jak z podatkami w niemczech, ale w niektorych miastach jesli nie masz normy spalania euro 4 to po prostu nie mozesz wjechac do centrum miasta. ciekawe jak to sie ma do zagranicznych aut – np z polski
masz rację, ale póki co wystarczy mieć euro3, a w niektórych tylko euro2, żeby wjechać do centrum, ale wiem że plany są aby ograniczyć wjazd tylko do euro4
- Od: 20 sty 2010, 12:19
- Posty: 64
- Skąd: Białystok
- Auto: HYUNDAI Santa Fe II 2.7 189KM AWD
M6 Sport Kombi Exclusive 2.0 CiTD 121KM (była)
M3 BK 1.6 104KM (była)
323 BG 1.6 (była)
Służbowo: Ford Focus 1.8 TDCI 115KM 2010 był :) Kia Ceed 1.6 CRDi 110kM 2015 jest :)))
Mam własnie taka Madzie 1,4 i spokojnie da sie tym jezdzic bez problemu, chyba ze ktos chce zostawiac gumy na asfalcie to mocy jest za mało.
-
piotrek1963
diesel wazy 1355kg (masa wlasna z dowodu), benzynka pewnie niewiele mniej. kwestia jest jak chcesz tym jezdzic – jak spokojnie i bez szalenstw to ci wystarczy, jak lubisz docisnac to szukaj innego silnika. jezdzilem kiedys corsa B z gazem, miala 40KM i niejednego ze skrzyzowania bralem :P:P wiec 85KM wystarczy do przemieszczania sie. jesli chodzi o diesla 110km to tak.. ciut malo
- Od: 30 wrz 2009, 17:52
- Posty: 269
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 lift
Benzyna 1,6 waży 1265. Mam Kie Pride ( Mazda 121 ) 66 KM i 700kg – to jeździ ale 1250kg według katalogu i 84KM ?
uszatyy napisał(a):nie wiem jak z podatkami w niemczech, ale w niektorych miastach jesli nie masz normy spalania euro 4 to po prostu nie mozesz wjechac do centrum miasta. ciekawe jak to sie ma do zagranicznych aut – np z polski
A do auto np z polski to sie ma tak jak i do wszystkich innych: 40euro
wrzuci w google haslo: Umweltzone i dowiesz sie ze te strefy sa rozne w zaleznosci od normy mozesz wjechac blizej scislego centrum.
poczawszy od http://www.umwelt-plakette.de/int_polen ... 820nttgb87
po np: http://moto.pl/MotoPL/1,90109,7425649,C ... tzone.html
nawet na allegro sa
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Swoją Mazdę kupowałem w Niemczech w salonie, gdzie przed powrotem został zrobiony przegląd i wydano mi dokumenty z przeglądu. Miesiąc później byłem w Monachium i chciałem kupić tą naklejkę/plakietkę – pokazałem na stacji kontroli pojazdów owe dokumenty i zapłaciłem tylko 4 (cztery) euro. Teraz mam zieloną naklejkę (mam DPF) z polskim numerem
A jeśli chodzi o pytanie rybol24 to:
z tego co wiem to te silniki 1,6 diesel (PSA) mają jedno oznaczenie w Mazdach tj. MZ-CD.
– CDTi – Opel
– CiTD – Mazda 6 (silnik mazdowski)
– TDCI – Ford (ten sam silnik co w Maździe)
– TDI – niemieckie i paraniemieckie (vw, audi, skoda, seat)
– TiCD – nie wiem za bardzo, kiedyś sąsiad miał kie carnival i coś mi się z tym kojarzy, ale pewności nie mam
– MZ-CD – Mazda 3
Co do zakupu Mazdy, gdybyś miał zamiar sprowadzać to polecam salon/ASO Mazdy w Ammern (Niemcy) Auto Gunter (może akurat mają coś w ofercie). Można z nimi negocjować, wystawiają certyfikat bezwypadkowości i prawdziwości przebiegu (licznik nie kręcony i nie wymieniany na inny), ogólnie byłem bardzo zadowolony – nawet umyli i zatankowali samochód na powrót do Polski.
A jeśli chodzi o pytanie rybol24 to:
z tego co wiem to te silniki 1,6 diesel (PSA) mają jedno oznaczenie w Mazdach tj. MZ-CD.
– CDTi – Opel
– CiTD – Mazda 6 (silnik mazdowski)
– TDCI – Ford (ten sam silnik co w Maździe)
– TDI – niemieckie i paraniemieckie (vw, audi, skoda, seat)
– TiCD – nie wiem za bardzo, kiedyś sąsiad miał kie carnival i coś mi się z tym kojarzy, ale pewności nie mam
– MZ-CD – Mazda 3
Co do zakupu Mazdy, gdybyś miał zamiar sprowadzać to polecam salon/ASO Mazdy w Ammern (Niemcy) Auto Gunter (może akurat mają coś w ofercie). Można z nimi negocjować, wystawiają certyfikat bezwypadkowości i prawdziwości przebiegu (licznik nie kręcony i nie wymieniany na inny), ogólnie byłem bardzo zadowolony – nawet umyli i zatankowali samochód na powrót do Polski.
A do auto np z polski to sie ma tak jak i do wszystkich innych: 40euro
wrzuci w google haslo: Umweltzone i dowiesz sie ze te strefy sa rozne w zaleznosci od normy mozesz wjechac blizej scislego centrum.
poczawszy od http://www.umwelt-plakette.de/int_polen ... 820nttgb87
po np: http://moto.pl/MotoPL/1,90109,7425649,C ... tzone.html
nawet na allegro sa [/quote]
a ja mialem nalepke po kupnie auta i ja zdarlem bo mnie denerwowala a do germanskiego najezdzcy nie jezdze to kij z nimi
wrzuci w google haslo: Umweltzone i dowiesz sie ze te strefy sa rozne w zaleznosci od normy mozesz wjechac blizej scislego centrum.
poczawszy od http://www.umwelt-plakette.de/int_polen ... 820nttgb87
po np: http://moto.pl/MotoPL/1,90109,7425649,C ... tzone.html
nawet na allegro sa [/quote]
a ja mialem nalepke po kupnie auta i ja zdarlem bo mnie denerwowala a do germanskiego najezdzcy nie jezdze to kij z nimi
- Od: 30 wrz 2009, 17:52
- Posty: 269
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 lift
Masz rację uszatyy z zieloną plakietką można wjechać w ścisłe centrum. Zastanawia mnie tylko ta kwota 40 euro – pewnie jest to cena nalepki razem z badaniem. Ja to badanie miałem (tak jak wspomniałem) robione może miesiąc wcześniej w salonie, więc koleś to tylko obejrzał, wypisał plakietkę, skasował 4 euro i kazał od razu nakleić i tyle.
ja też nie pałam do nich sympatią, ale drogi mają konkretne zresztą celem wycieczki było GaPa i muzeum BMW w Monachium – też fajnie zobaczyć.
W ogóle nie wiem uszatyy czy Cie nie widziałem w Opolu jakieś ~2 tyg. temu. Na światłach przy ul. Pruszkowskiej (chyba tak się nazywa) obok wypożyczalni video Beverly. Podobna Mazda 3 w takim zarąbistym kolorze stała w kierunku centrum a ja skręcałem w stronę bloków i A4. Może pomyłka pozdro 600.
a do germanskiego najezdzcy nie jezdze to kij z nimi
ja też nie pałam do nich sympatią, ale drogi mają konkretne zresztą celem wycieczki było GaPa i muzeum BMW w Monachium – też fajnie zobaczyć.
W ogóle nie wiem uszatyy czy Cie nie widziałem w Opolu jakieś ~2 tyg. temu. Na światłach przy ul. Pruszkowskiej (chyba tak się nazywa) obok wypożyczalni video Beverly. Podobna Mazda 3 w takim zarąbistym kolorze stała w kierunku centrum a ja skręcałem w stronę bloków i A4. Może pomyłka pozdro 600.
uszatyy 40euro to koszt mandatu bo tak jak napisal Miacho koszt wyrobienia w jednym z setek punktow na terenie Niemiec to 4euro, koszt zakupu przez posrednikow w PL to od ok 40PLN. Nalepka jest wydawana dla danych tablic, tak wiec po zakupie auta musimy ja zerwac i postarac sie o kolejna – platna. Pare tygodni temu kumpel kupil od Niemca BMW z 96r ktore mialo zamontowane dwa katalizatory zeby miec EURO4
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Dla aut zarejestrowanych w DE naklejkę można nabyć w wydziale komunikacji lub na poczcie za 5 EURO, wydawane są na podstawie dokumentów auta, gdyż tam jest informacja na temat normy emisji spalin. Dla auta zarejestrowanego w PL na niemieckich stacjach kontroli pojazdów, nie znam kosztu ale wydaje mi się, że trzeba zapłacić dodatkowo parę euro.
- Od: 20 sty 2010, 12:19
- Posty: 64
- Skąd: Białystok
- Auto: HYUNDAI Santa Fe II 2.7 189KM AWD
M6 Sport Kombi Exclusive 2.0 CiTD 121KM (była)
M3 BK 1.6 104KM (była)
323 BG 1.6 (była)
Służbowo: Ford Focus 1.8 TDCI 115KM 2010 był :) Kia Ceed 1.6 CRDi 110kM 2015 jest :)))
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości