Problem układu smarowania – zatkany smok olejowy

Postprzez Jaksa » 27 wrz 2009, 22:27

Tak , odpowiednie . Mazda zmieniła design.... :D pewnie beda lepsze :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Riki » 27 wrz 2009, 23:41

Już po raz kolejny.... ja mam podkładki po drugim lifcie <lol> jest OKey <diabełek>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Norby » 1 paź 2009, 16:29

Ja także podepnę się do grona właścicieli uratowanych silników przed zatarciem przez niedrożny smok. Zauważyłem coraz dłuższy czas gaśnięcia kontrolki oleju micha w dół i smoka prawie wcale nie było widać czyszczonko i jak ręką odjął.

A tak właśnie nie było smoka bo schował się za warstwą mazi i twardej skorupy :)
Obrazek
Ostatnio edytowano 3 maja 2010, 11:06 przez Norby, łącznie edytowano 3 razy
Była MPV
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2009, 06:16
Posty: 272
Skąd: Lubin
Auto: MPV

Postprzez Jaksa » 1 paź 2009, 16:42

Norby napisał(a):Ja także podepnę się do grona właścicieli uratowanych silników
Kazdemu nakazujemy miche sciagac a mimo tego trafiaja do mnie zatarte motory , ludzie sa dziwni .... Ja tutaj ratuje im kaske a oni patrza ze zdumieniem ( miskę sciągac ???? )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez sowikPL » 5 paź 2009, 21:23

witam

co do oleju

Jestem szczesliwym posiadaczem M6 2005 2.0 D 121 kucykow i nie wiem co sie dzieje z olejem a uzywam Castrol EDGE 5W40, po wymianie oleju przejezdzam okolo 6sciu tys kilometrow i olej zaczyna znikac a auto dymic od trzech wymian mi sie tak robi, ubytek oleju jest zalezny od sposobu jazdy ale tak czy inaczej ubywa.
Moze ktos wie jaki olej byl by lepszy do tego silnika ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2009, 19:41
Posty: 82
Skąd: Holandia/Lublin
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 121KM

Postprzez BlackM3 » 6 paź 2009, 08:05

Mam pytanie – czy zapchany smok, może powodować nieprawidłową pracę silnika? Czy w silniku 1.6 CiTD ciężko się do niego dostać i ewentualnie wyczyścić? W innym wątku pisałem o nieszczelności przy jednym wtryskiwaczu, którą niedawno usunąłem. Koledzy z forum podpowiedzieli, że nieszczelność przy wtrysku mogła mieć wpływ na zapchanie smoka.
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2008, 14:01
Posty: 218 (0/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 3, BK, Y6 (1.6 CiTD / PSA)

Postprzez su1910 » 7 paź 2009, 11:44

Pytanie do kolegi Norby- na jakim oleju jeżdziłes przed otwarciem miski, chodzi mi głównie o to czy na 5W czy 10W. Do kolegi sowik PL- mam dobrą opinię o oleju Valvoline
do diesla dla Ciebie byłby Dura Blend 5W40 .su.
su
Początkujący
 
Od: 5 kwi 2009, 15:24
Posty: 8
Skąd: Krak ów
Auto: MPV 2.0 CiTD

Postprzez Karol » 7 paź 2009, 18:45

A ja mam takie male pytanko jak to jest z motorami DPF jestem swiezo po wymianie oleju ale nie wiedzialem wczesniej o tym smoku tzn.. nie interesowalem sie nigdy... Pasowalo by to sprawdzic a to znowu olej itd...
Czy sa jakies oznaki zapieczonego smoka???
dzeki
Sprzedam felgi 17'' nowe z m3////felgi 17'' z oponami czarny polysk////lapmy tyl m6 polift ///fotele m6 polift /// PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2009, 15:38
Posty: 1476 (1/0)
Skąd: READING/ Ostroleka
Auto: MOJA PIEKNA I BESTIA

Postprzez vqsoft » 7 paź 2009, 19:31

tak sledze ten temat i jestem przerażony

powiedzcie czy ten temat dotykał mazde 3 1.6mz-cd ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez krzych » 12 paź 2009, 18:57

Trec_Londyn napisał(a):A ja mam takie male pytanko jak to jest z motorami DPF jestem swiezo po wymianie oleju ale nie wiedzialem wczesniej o tym smoku tzn.. nie interesowalem sie nigdy... Pasowalo by to sprawdzic a to znowu olej itd...
Czy sa jakies oznaki zapieczonego smoka???
dzeki


Jaksa kiedys w rozmowie ze mna stwierdzil, ze mi to nie grozi z DPFem, bo mam rozrzedzony olej, ale wizyte wczesniej miske zdjal i obejrzal mimo wszystko.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez danielstrzop » 15 paź 2009, 20:18

A ja wam powiem tak. Jestem posiadaczem Mazdy 6 rocznik 2005, 136 km od 2008 roku, przebieg 150 tys (wiem, że lekko cofnięty) i jedno co mogę stwierdzić.

Dziękuje wam, że daliście taki link na forum, dzięki wam jestem do przodu jakieś 8 tys! Dzisiaj oddałem samochód do sprawdzenia smoka i co się okazało? 3/4 smoka była przypchane, zrobiła się gęsta skorupa! W momencie wyczyszczenia, silnik chodzi lepiej, płynniej. Mechanik stwierdziła, że to był bardzo dobry ruch, dzięki niemu zaoszczędziłem kilka tysięcy złotych, które musiałbym wydać na nowy (używany) silnik.

Jeszcze raz dzięki za info o tym
Początkujący
 
Od: 28 sty 2009, 20:44
Posty: 5
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 136 KM

Postprzez esikx35 » 15 paź 2009, 23:39

Jaki jest orientacyjny koszt czyszczenia smoka (w aso i w pozostałych stacjach)?
Jutro podzwonię po wrocławiu, ale chcę mieć porównanie i orientację.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2009, 13:00
Posty: 37

Postprzez krzych » 16 paź 2009, 00:31

U Jaksy dalem 200zl
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez danielstrzop » 16 paź 2009, 13:49

Ja dałem 250 ale jeszcze wymieniłem sobie płyn chłodzący.
Początkujący
 
Od: 28 sty 2009, 20:44
Posty: 5
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 136 KM

Postprzez gacek » 16 paź 2009, 16:57

Znajomy prosił żeby to napisać. Kupił 6 z 2003 i na karteczce oleju pod maską jest napisane Elf exellium DID. Czy praca na tym oleju mogła mieć jakiś negatywny wpływ na jego pracę , skoro jest zalecany do pompowtryskiwaczy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2007, 09:04
Posty: 98
Skąd: Łódź

Postprzez Jaksa » 17 paź 2009, 15:07

krzych napisał(a):U Jaksy dalem 200zl

W tym silikon 42 zl do uszczelnienia ( nie z marketu :P )
danielstrzop napisał(a):Dziękuje wam, że daliście taki link na forum
Mimo wpisu i tak caly czas trafiaja auta z zatartymi panewkami.
gacek napisał(a): Czy praca na tym oleju mogła mieć jakiś negatywny wpływ na jego pracę

Jak bedzie mial czysty smok to wszystko powinno byc ok. Smarujesz – jedziesz :)
BlackM3 napisał(a):Koledzy z forum podpowiedzieli, że nieszczelność przy wtrysku mogła mieć wpływ na zapchanie smoka.

Zawsze tak jest , po wymianie uszczelek wtryskiwaczy demontujemy miske w 90% silnikow smoki nie wygladaja dobrze. Pare dni temu zdjelismy miske w M3 podobnie jak w M6 smok byl zawalony.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Riki » 17 paź 2009, 15:59

gacek napisał(a):skoro jest zalecany do pompowtryskiwaczy


to tym bardziej w Maździe powinien zdać egzamin... ;)


qrna może u siebie też zobaczę smoka... (w DiTD problem ten nie występuje ale jeździłem przez jakiś czas na padniętych podkładkach pod wtryskami) Chyba nie będę zdejmował michy.. są inne sposoby :P kto ma endoskop? <lol>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez su1910 » 20 paź 2009, 08:23

Mam pytanie, jeżeli założymy że głównym winowajcą w sprawie zatykania się smoka są
nieszczelne podkładki pod wtryskami to co w zasadzie one przepuszczają, spaliny.ropę czy jedno i drugie?
su
Początkujący
 
Od: 5 kwi 2009, 15:24
Posty: 8
Skąd: Krak ów
Auto: MPV 2.0 CiTD

Postprzez melass » 20 paź 2009, 10:26

Według mnie to spaliny i w moim przypadku olej!!!
Do sprzedania fajne graty do M6 :)
viewtopic.php?f=77&t=26292&p=1937697#p1937697
Pełna diagnostyka komputera Mazd!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 18:30
Posty: 518
Skąd: Zamość PL/ Leicester UK
Auto: Były M6 2.0D M6 2.0 LF :(

Postprzez krzych » 21 paź 2009, 01:06

Jaksa napisał(a):krzych napisał:
U Jaksy dalem 200zl

W tym silikon 42 zl do uszczelnienia ( nie z marketu język )

Jarek, ale ja nie wnikam, pytal to mowie bo u Ciebie taniej niz w ASO :)

A tak swoja droga, podobno czasem silikon potrafi sie zluszczyc i zatkac m.in. smok – wiesz cos o tym? :)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6