Tuning optyczny Mazda 323F BG – pytania i sugestie – temat zbiorczy

Postprzez POnti89 » 21 sie 2009, 15:03

No to w koncu ktoś mi napidze albo pokaże na przykładzie jakie soczewy mam kupić ?? Tak zeby była od krótkich i od dlugich ?? :P
To te od punto nie podejdą ??:)
Czy musze kupic 4 od punto ??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 lip 2007, 11:11
Posty: 24
Skąd: Skierniewice
Auto: Mazda 323F

Postprzez damian » 21 sie 2009, 15:35

NgS napisał(a):trzeba poprzerabiać hamulce blokady max wychylenia i w ogóle;

a co tam przerabiałeś? bo ja kurde nie moge wymyślić jak zrobić, żeby lampa otwierała się tylko na 9cm. oryginalnie otwiera się na 23cm, udało mi się zrobić, że otwiera się na 13, i jednocześnie ładnie się domyka jak w oryginale. żeby zrobić na 9cm trzeba chyba być dobrym z mechaniki z tematu dźwigni itp i przerobić cały mechanizm.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez NgS » 22 sie 2009, 01:47

żeby było jasne to piszę jak to mam zamiar zrobić, soczewki mam już zamówione i powinny być w przyszłym tygodniu, jak plany się mają do wykonania to różnie bywa, mogę zrobić fotorelację do tematu bo już istnieje.
Zaznaczam że po obeznaniu się z tematem doszedłem do wniosku że chyba najtrudniej to wszystko poskładać do kupy i zachować możliwość pełnej regulacji (pionowej i poziomej) światła.
dlatego też postanowiłem sobie trochę ułatwić i zamówiłem coś takiego:
http://allegro.pl/item709749006_bi_xeno ... 6000k.html
montuje się to bezpośrednio w lampie (musi być "clear" ), tylko ja chcę zamontować maksymalnie skierowane do góry jak się tylko da i obniżyć otwarcie lampy tyle ile będzie trzeba i jak się zmieszczą to napewno założę takie dwa komplety ( drugi będzie się załączał tylko na długich).
jeżeli chodzi o wychylenie lampy i jak to zrobić,
to wiem że te siłowniki jeżeli zostaną zatrzymane w połowie drogi czy w obojętnie której części to po sek. się same zatrzymują tzn. przestają dalej napierać
(zauważyłem to jak mi się kable od xenonu wplątały) <lol>
a więc wystarczy przedłużyć oryginalne blokady (hamulce) są to regulowane śruby pod lampą ( są one przymocowane do konstrukcji, ramy lampy) które po otwarciu zatrzymują się na ramie.
przedłużyć je tak aby zatrzymywały się tak gdzie potrzeba, a z zamykaniem nie ma problemu!
A żeby przerobić konstrukcję samych dźwigni to trzeba być kozak i mieć miesiąc wolnego!
Można to również zrobić elektronicznie montując wyłączniki krańcowe w odpowiednich miejscach które odetną napięcie w odpowiednim miejscu ale bez stałego oparcia lampy będą się trzęsły podczas jazdy :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2008, 20:55
Posty: 108
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f bg 1,8 16v sohc >2.5v6 KL-ZE

Postprzez seba323f » 23 sie 2009, 01:21

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 18:24
Posty: 1235 (0/5)
Skąd: Piaseczno
Auto: 323F BJ Sportive FS-DE '01
323F BG GT BP '92
MS Protege FS-DET '03

Postprzez bikus » 23 sie 2009, 02:25

piekna!!!!! co to za dokladki- ORI z astiny?? tylko ja bym nie zmienil srodka na ten z MX'a ale i tak jest swietna... seba masz gdzies jakis temat odnosnie tej mazdy z jakimis danymi jej :)

a i jak ona ma nadkola tylne wypchane ;)
www.poturbowani.pl – tuning, części – ZAPRASZAM!!!
moja Mazda – viewtopic.php?f=312&t=137583
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 15:28
Posty: 851 (0/1)
Skąd: Warszawa/Biała podlaska
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 02'

Postprzez NgS » 23 sie 2009, 15:16

a ja chcę ten silniczek <głaszcze>

dobrze że są ludzie którzy wiedzą co z tym autem zrobić, jeszcze parę latek i te auta to będą rarytaski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2008, 20:55
Posty: 108
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f bg 1,8 16v sohc >2.5v6 KL-ZE

Postprzez Jigsaw » 23 sie 2009, 15:22

ale cudo :) <list>

ciekawe czy deska od mx-a pasuje na zasadzie (prawie) plag&play
Moja Madzia –> http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/323/39732

Śniła mi się czarna 323F BG z odrestaurowaną budą, pakietem GT, gwintem, na pięknych 16 calowym alufelgach i z KL-ZE pod maską... hmm... może kiedyś :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2008, 20:11
Posty: 87
Skąd: Wieliczka/Kraków
Auto: 323F w remoncie :) będzie cudo

Postprzez seba323f » 23 sie 2009, 22:29

bikus napisał(a):co to za dokladki- ORI z astiny?

Kompletne zderzaki Postert.

bikus napisał(a):seba masz gdzies jakis temat odnosnie tej mazdy z jakimis danymi jej

http://www.mazda-community.de/index.php ... userid=744
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 18:24
Posty: 1235 (0/5)
Skąd: Piaseczno
Auto: 323F BJ Sportive FS-DE '01
323F BG GT BP '92
MS Protege FS-DET '03

Postprzez NgS » 27 sie 2009, 00:40

te motory dohc były montowane seryjnie z turbo w astinach czy to dłubanka??
jak to seria, to realne jest taki kompletny silnik gdzieś wyszukać, z wszystkim co potrzebne do swapa z sohc????
Pytam całkiem poważnie bo już niedługo kończę z całym designem i czas zająć się na poważnie tym co pod maską ;)
jak ktoś jest w temacie to ile taka impreza w zaokrągleniu ciągnie z kieszeni,
dodam że wole kompletnego swapa, coś konkretnego byle pasowało niż dłubane turbo!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2008, 20:55
Posty: 108
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f bg 1,8 16v sohc >2.5v6 KL-ZE

Postprzez bikus » 27 sie 2009, 00:52

dohc z tubro bylo montowane w 323 GTR, mozna taki silnik dostac ale trudno go znalesc :) PIWO ostatnio taki dopadl kompletny...

co do ceny to podejrzewam ze od 4000 w gore... a gorna granica nie istnieje ;) bo jak przelozysz to zaraz moze wyjsc to i tamto, a mozesz trafic dobrze i jest good :D
www.poturbowani.pl – tuning, części – ZAPRASZAM!!!
moja Mazda – viewtopic.php?f=312&t=137583
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 15:28
Posty: 851 (0/1)
Skąd: Warszawa/Biała podlaska
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 02'

Postprzez Jacek176 » 27 sie 2009, 09:50

bikus trochę namotałeś. GT-R to była wersja limitowana i miała moc 185KM chyba. I taki silnik dostać to faktycznie marzenie ściętej głowy.
O wiele bardziej popularny był model GTX o mocy 163KM. I taki właśnie ma Piwo w swojej 323F BG. Cena całego silnika z osprzętem to chyba ok. 2000PLN.
Swap jest na zasadzie plug & play pod warunkiem, że masz CAŁY osprzęt czyli silnik, ECU, wiązkę, kolektor ssący i wydechowy, przepływkę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez piwo » 27 sie 2009, 10:13

a moi sie podobaja te lampy okragle w tej eefce.,kurcze ale agresor.seria przy takich lampach wyglada wieniacko.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez NgS » 27 sie 2009, 13:46

Dzięki za odpowiedź, o to mi chodziło!!
teraz wiem czego mam szukać, przyznam że spodziewałem się bardziej wygórowanych cen.
Jeszcze jedno, czy obydwie wersje GTR i GTX są uturbione jak tak, to z kąt te 20 kucy extra, kwestia wydajniejszej turbiny <co?>
bo jak cały motor jest inny to nie chciał bym szukać do niego części
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2008, 20:55
Posty: 108
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f bg 1,8 16v sohc >2.5v6 KL-ZE

Postprzez CheZZy » 27 sie 2009, 13:46

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2006, 18:49
Posty: 453
Skąd: Kłodzko
Auto: MPV 2,0 benzyna 2000r., volvo v50

Postprzez damian » 27 sie 2009, 14:45

Jacek176 napisał(a):O wiele bardziej popularny był model GTX o mocy 163KM. I taki właśnie ma Piwo w swojej 323F BG. Cena całego silnika z osprzętem to chyba ok. 2000PLN.


oj chyba troszkę za niska cena, za tyle to podejrzewam, że może udało by się kupić goły silnik i to chyba w nie najlepszym stanie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez NgS » 27 sie 2009, 14:48

CheZZy ona jest h..owa :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2008, 20:55
Posty: 108
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f bg 1,8 16v sohc >2.5v6 KL-ZE

Postprzez Radex » 27 sie 2009, 15:44

mi tez sie "nie podoba" ;P
taki delikatny WT, zalatuje kichą
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez Jacek176 » 27 sie 2009, 15:48

NgS napisał(a):Jeszcze jedno, czy obydwie wersje GTR i GTX są uturbione jak tak, to z kąt te 20 kucy extra, kwestia wydajniejszej turbiny

W silniku GT-R prawie wszystko było inne. Szczegółów nie znam i nie chce tu opowiadać farmazonów ale inne chyba były tłoki, korbowody, wtryski, ECU, przepływka, turbina itd.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez NgS » 28 sie 2009, 09:53

to co wcześniej napisałem o sposobach otwierania na wpół lamp to farmazon,
nic się nie sprawdziło :| trzeba przerobić tą dźwignie

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Na fotach wygląda jak WT ale na żywo powala.
Miałem wcześniej bi-xen na zwykłych palnikach i się chowa,
jakość światła na tych soczewach jest niesamowita, nigdy nie spodziewał bym się takiej ogromnej różnicy.Na stacji diagnostycznej niema prawa się nikt przypierniczyć, granice światła są bardzo i to bardzo dokładne.
Rozkręcałem nawet te soczewki żeby sprawdzić jak tu następuje zmiana z
długich na krótkie i faktycznie składa się tam przesłona wyznaczająca granicę na krótkich.
No i ringi to prawdziwe neony
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2008, 20:55
Posty: 108
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f bg 1,8 16v sohc >2.5v6 KL-ZE

Postprzez damian » 28 sie 2009, 10:36

NgS napisał(a):to co wcześniej napisałem o sposobach otwierania na wpół lamp to farmazon,
nic się nie sprawdziło trzeba przerobić tą dźwignie


tak właśnie mi się wydawało

NgS napisał(a):to wiem że te siłowniki jeżeli zostaną zatrzymane w połowie drogi czy w obojętnie której części to po sek. się same zatrzymują tzn. przestają dalej napierać


dobre by to było, gdybyś nie chciał, żeby się zamykały, bo żeby sie zamknęły muszą się najpierw do końca otworzyć, bo od otwarcia do zamknięcia silniczek wykonuje pełen obrót. nie mam pomysłu jak zrobić żeby się otwierały do połowy, ale wiem jak zrobić, żeby się otwierały 10cm niżej niż normalnie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje