Mazda nie kopci, pare pytań

Postprzez chuchErro » 13 cze 2009, 15:27

lpg sekwencja, przy 4 tys sie odłącza i wrzuca benzyne, przebieg 133 tys, z czego 30 na gazie, olej valvoline maxlife 10w40, wymiana co 8 tys
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2007, 00:45
Posty: 152
Skąd: Krk/Zawiercie/Dąbrowa G.
Auto: 323F Z5 98r/6 2.0 RF7J 07/3 1.6 Y6 07

Postprzez soul » 13 cze 2009, 15:33

heh, moje z5 ma juz 173 tysie, lpg sekwencja , ten sam olej , wymiana co 12-13 tysi i sie niezle trzyma, wiec jak widac loteria..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez chuchErro » 13 cze 2009, 15:38

a ile z tego na gazie i czy robiles remont?
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2007, 00:45
Posty: 152
Skąd: Krk/Zawiercie/Dąbrowa G.
Auto: 323F Z5 98r/6 2.0 RF7J 07/3 1.6 Y6 07

Postprzez soul » 13 cze 2009, 15:40

na gazie hmm... z jakies 50 tysiecy juz bedzie (bez zadnych udziwnien z przelaczaniem na pb) ... remont?? niee...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez chuchErro » 13 cze 2009, 17:40

a jak ze spalaniem oleju?
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2007, 00:45
Posty: 152
Skąd: Krk/Zawiercie/Dąbrowa G.
Auto: 323F Z5 98r/6 2.0 RF7J 07/3 1.6 Y6 07

Postprzez soul » 13 cze 2009, 17:42

hmm, 0.5 na 10000 jakos tak. im bardziej zuzyty olej tym czesciej trzeba kontrolowac stan.. tak przez pierwsze 6000 nie trzeba nawet zagladac
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez chuchErro » 13 cze 2009, 18:12

jeszszcze dwa miesiące temu też tak miałem....:(
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2007, 00:45
Posty: 152
Skąd: Krk/Zawiercie/Dąbrowa G.
Auto: 323F Z5 98r/6 2.0 RF7J 07/3 1.6 Y6 07

Postprzez chuchErro » 23 sie 2009, 11:06

Problem rozwiązany;] pisze teraz, bo wczesniej nie mialem czasu/stycznosci z komputerem. Wystarczylo troche nafty na cylindry przez 2 dni, zalałem mazde pełnym syntetykiem i wszystko w normie;]
Dodatkowo po pewnym czasie zastosowalem ceramizer i wydaje mi sie ze dziala. Ciśnienie to 12,4 do 12,9 na cylindrach;]
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2007, 00:45
Posty: 152
Skąd: Krk/Zawiercie/Dąbrowa G.
Auto: 323F Z5 98r/6 2.0 RF7J 07/3 1.6 Y6 07

Postprzez Piotrek.84 » 23 sie 2009, 13:02

Nafty na Cylindry?? :|
Możesz to wyjaśnić....
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2008, 21:06
Posty: 248
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24

Postprzez soul » 23 sie 2009, 14:24

chuchErro wiec masz jeszcze farta, pierscienie zaczynaly stawac od nagaru na nich ale nafta wlana przez otwory na swiece je przeczyscila i jeszcze daly rade sie rozruszac, masz szczescie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez yorgoo » 23 sie 2009, 19:56

moze ktos powiedziec jak z cisniemniami w V6 2.0 powinna sprawa wygladac??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2007, 00:16
Posty: 312
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: 323F BA 2.0 V6 '98

Postprzez flashmaniac » 23 sie 2009, 22:04

Lazir napisał(a):U mnie jest dokładnie taka sama sytuacja. Nie kopci nie ma wycieków a olej ubywa jak szalony. Najwięcej ubywa w trasie przy dużych szybkościach.


na jakim oleju jezdzisz ?
czy jak zalejesz swiezy olej to tez Ci tak szybko ubywa ?
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 16:34
Posty: 371
Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna

Postprzez Lazir » 24 sie 2009, 02:00

flashmaniac napisał(a):
Lazir napisał(a):U mnie jest dokładnie taka sama sytuacja. Nie kopci nie ma wycieków a olej ubywa jak szalony. Najwięcej ubywa w trasie przy dużych szybkościach.


na jakim oleju jezdzisz ?
czy jak zalejesz swiezy olej to tez Ci tak szybko ubywa ?

Mobil 10W40 chociarz jak zalałem Castrolem 10W40 nie było różnicy. Teraz przed wyjazdem do Wiednia spróbowałem nalać Shella 10W40 i zobaczymy jak to będzie ale coraz więcej tego ubywa. Castrol nie wytrzymał 1000km więc świerzy pali się równo szybko jak stary.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2008, 03:11
Posty: 40 (0/1)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda6 2.3 TOP SPORT 2006

Postprzez flashmaniac » 24 sie 2009, 09:23

Lazir napisał(a):Mobil 10W40 chociarz jak zalałem Castrolem 10W40 nie było różnicy. Teraz przed wyjazdem do Wiednia spróbowałem nalać Shella 10W40 i zobaczymy jak to będzie ale coraz więcej tego ubywa. Castrol nie wytrzymał 1000km więc świerzy pali się równo szybko jak stary.


Spróbuj zrobic plukanke i zalac "VALVOLINE MAX LIFE".
Mi po takim zabiegu teraz wziela jakies 200 ml na 2 tys km. Ale dostala ostro po garach. Ale u mnie zawsze jest tak ze jak zaleje swiezy olej to bardzo malo go na poczatku ubywa. Ale jak jest juz stary olej to baaardzo szybko ubywa.

Pozdro
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 16:34
Posty: 371
Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna

Postprzez Colleague » 24 sie 2009, 13:06

Witam
Wszyscy piszą że silnik bierze olej i nie wiadomo co się z nim dzieje ..ale w silnikach benzynowych wyposażonych w katalizator olej zbiera się w nim i wypływa w miejscu jego łączenia z resztą tłumika sprawdzone na 3 mazdach 323f bg w większości przypadków rura wydechowa sucha nie okopcona dymu też nie widać było za bardzo a olej ubywał skraplał się tam i kapał na asfalt .. ale tylko przy zapalonym silniku
Pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2009, 15:38
Posty: 58
Skąd: Skierniewice
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16v Ziaba ;]

Postprzez awruk » 24 sie 2009, 19:17

chuchErro apropo Twojej instalacji gazowej to masz ja zle ustawiona...:D jesli dobrze mysle to masz ustawione zbyt niskie minimalne cisnienie gazu.... bo mialem podobnie... bo oczywiscie jak Ci obroty spadna ponizej 4tys to samo nie wraca na gaz... a poza tym to troche bez sensu takie przechodzenie na benzyne jesli chcesz to dalej tam miec... bo do scigania sie to po prostu wylanczasz gaz.. a tak to wywalasz tylko kase w bloto....:D
pozdro
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2008, 16:43
Posty: 120
Skąd: Stróża/k. Myślenic
Auto: Mazda 323F BA 1.8 DOHC 16V '96

Postprzez chuchErro » 24 sie 2009, 21:29

soul napisał(a):masz szczescie oczko

Wiem, dodam nawet ze mocy sporo przybylo:)
awruk
tzn jeśli obroty wrócą do normy, to spowrotem wrzuca przy 1800, tak samo jak gdyby obroty spadly za nisko. Dodam również ze nie jest to zrobione z myslą o ściganiu, tylko wyprzedzaniu w trudnych warunkach, które czasem wymaga ponad 4 tys obrotów, a wtedy gdy patrze na drogę nie chce grzebać jedną ręką pod kierownicą za przełącznikiem, ale przyznam ze uwaga cenna:)
Piotrek.84
lejesz nafte przez otwory do świec, tak po 20-40 ml i zostawiasz na noc. Mnie początkowo 20 ml ubylo po pół godziny, a już pod koniec drugiego dnia po 4 godzinach nie zauważyłem ubytku poziomu nafty w cylindrze. Dodatkowo dobrze jest gdy zmienia sie położenie tłoków(rusza wałem-np śruba na kole pasowym, klucz chyba 27:))
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2007, 00:45
Posty: 152
Skąd: Krk/Zawiercie/Dąbrowa G.
Auto: 323F Z5 98r/6 2.0 RF7J 07/3 1.6 Y6 07

Postprzez marcin255 » 24 sie 2009, 21:56

i co potem z tą naftą? i jaka ta nafta?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez awruk » 25 sie 2009, 10:26

chuchErro hmmm... no wiesz co nie wiem...:D to juz chyba kwestia gustu ale mnie osobiscie to jakos nie przekonuje...:D bo ponad 4tys to dosc czesto zdarza mi sie jezdzic i pewnie bym mial pol na pol jazde na benzynie i gazie...:D wiec bym nie naoszczedzal za wiele...hehe a znow spadek mocy na benzynie i LPG nie jest widoczny u mnie jakos tak wyraznie...:D
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2008, 16:43
Posty: 120
Skąd: Stróża/k. Myślenic
Auto: Mazda 323F BA 1.8 DOHC 16V '96

Postprzez bzzyczek » 25 sie 2009, 15:56

marcin255 napisał(a):i co potem z tą naftą? i jaka ta nafta?


Można to zrobić najlepiej przed wymianą oleju a potem wszystko spuścic i nalać swieżego.
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323