Czyszczenie zaworu wolnych obrotów (BA Z5)

Postprzez Mytek » 24 cze 2009, 15:52

nie wiem ,czy ta temp to jest prawidłowe zachowanie nigdy tak nie miałem,
a jak myslicie co zrobic aby ta srubke od krokowca wykręcić bo ona sie mi jakoś zablokowała ;/i chyba jest wkrecona do końca , a co z regulacja na górze przepustnicy czy to coś pomoze ,
bo , jak wkrecam ja to obroty spadają na jałowym i jest oki , ale bardzo minimalnie faluja ssanie jest wtedy bardzo oki ale ta woda sie grzeje za szybko ????
co myslicie
Samochód jest BOGIEM !!!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 paź 2008, 21:51
Posty: 26
Skąd: DENVER
Auto: Było :
Mazda 323f (BA) 1,5 95r

Postprzez novell » 24 cze 2009, 16:36

Jak to woda grzeje się szybko??? Wskazówka temp. powinna być na mniej więcej połowie skali (delikatnie poniżej połowy) Jeśli masz na maksa to oczywiste że coś jest nie tak...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 19:51
Posty: 95
Skąd: Włocławek
Auto: 323F BA 1,5 Z5 '97

Postprzez Mytek » 24 cze 2009, 21:18

nom , wiesz, wskazowka jest tak troszeszcze przed maxem , ale z tych 12 km , co przejezdzam to 2 km to jest droga dojazdow polna do domu i jade tam jakies 20km/h
czyt to przez to ze cigle na niskich obrotach przez te 2 km czy to jest jakas wina przez ten kokowy
na piątek jestem umówiony z mechanikiem, odkreci wszystkko i mi przeczyści wiec zobaczymy potem
Samochód jest BOGIEM !!!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 paź 2008, 21:51
Posty: 26
Skąd: DENVER
Auto: Było :
Mazda 323f (BA) 1,5 95r

Postprzez Pioteq25 » 25 cze 2009, 12:45

Mytek napisał(a):nom , wiesz, wskazowka jest tak troszeszcze przed maxem , ale z tych 12 km , co przejezdzam to 2 km to jest droga dojazdow polna do domu i jade tam jakies 20km/h
czyt to przez to ze cigle na niskich obrotach przez te 2 km czy to jest jakas wina przez ten kokowy
na piątek jestem umówiony z mechanikiem, odkreci wszystkko i mi przeczyści wiec zobaczymy potem


Krokowy nie ma nic do tego. Jak jedziesz ze stałą prędkością np. 100km/h temperatura spada? Normalnie wskazówka dochodzi do środka skali i tak ma stać nie zależnie od tego jak będziesz jechał. Zainteresuj się układem chłodzenia – termostat, płyn. Zobacz czy nie bąbelkuje w zbiorniczku płynu, bo to by oznaczało uszczelkę pod głowicą. Może to jakaś błahostka z odczytem temperatury – zmierzyć temperaturę i napięcie/rezystancję czujnika i porównać z danymi w instrukcji.
Tak w ogóle, to proponuję przenieść tą dyskusję do odpowiedniego tematu zamiast robić z tego 100 stron nie na temat.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez gregordk » 25 cze 2009, 22:23

Witam wszystkich !!!! mam takie pytanko (kilka) posiadam tą madzię od 3 lat , od początku miałem obroty minimalne na ok.1200 w związku z tym że to moja pierwsza madzia uznałem że takie obroty to standard od ok.roku podziało mi się ssanie szczególnie zimą ale jakoś się przyzwyczaiłem( w końcu rozgrzana idzie jak burza) nigdy tam nie grzebałem bo dla mnie to czarna magia robię troszkę przy aucie jak np.wymiana amorków czy hamulce ale gaźnik to inna bajka , jak by tego wszystkiego było mało to jakiś miesiąc temu będąc na wycieczce z dziećmi dojeżdżając na oparach do CPN-u zatankowałem 20 lit. .........ropy !!!!!! nie mając wyjścia do tankowałem do fula benzyny i pojechałem do domu ok 150 km bidulka męczyła się okropnie na niskich obrotach ana wyższych szła bardzo dobrze teraz już mam czystą benzynę ale od jakiegoś tygodnia gaśnie mi na nominalnych obrotach. .Może ktoś może mi poleci kogoś w gdańsku lub Elblągu lub okolicach (fachowca) który mi pomorze bo nie wiem czy dam sobie radę ,chciałbym zaznaczyć ze moja madzia (BG)jest na gaźniku z filtrem powietrza takim(podobnym) jak w polonezach czy fiatach 125p :)
Witam wszystkich !!!! Madzia i tylko madzia.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 cze 2009, 22:14
Posty: 9
Skąd: Elbląg ,Gdańsk
Auto: madzia 323F 16V 1.6 BG
madzia 626 2.0 ditd GW





madzia 626 2.0 ditd GW

Postprzez Mytek » 25 cze 2009, 22:27

jutro jestem umówiony z mechanikiem i zobaczy mi wszystko dobry fachowec wiec mysle ze mi pomoze ,dam znac zna pewno pozdro
Samochód jest BOGIEM !!!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 paź 2008, 21:51
Posty: 26
Skąd: DENVER
Auto: Było :
Mazda 323f (BA) 1,5 95r

Postprzez Mytek » 26 cze 2009, 20:52

nom witam ,dzisiaj jestem po wizycie u mechanika, odkreci , przeczyścił i juz widze poprawe ,w obrotach jest jakk byc powinno ale zobaczymy po jakims czasie czy nic sie nie zmnieni, dzieki pozdro ludziska
Samochód jest BOGIEM !!!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 paź 2008, 21:51
Posty: 26
Skąd: DENVER
Auto: Było :
Mazda 323f (BA) 1,5 95r

Postprzez ep69 » 26 cze 2009, 23:38

Witam kolegów! Mam pytanie czy może ktoś może spotkał się z takim przypadkiem jak ja a mianowicie po odłączeniu akumulatora-wymiana moja madzia zwariowała! Po odpaleniu obroty wchodzą na 2000 i po chwili skaczą od 2000-500 i 2000-500 i tak z 5x po rozgrzaniu i ruszeniu z miejsca zdarza się że po wciśnięciu gazu dławi się i obroty spadają zamiast rosnąć!Na diagnostyce wykazało sondę lambda ale po wymianie problem pozostał a komp.nie wykazuje żadnych błędów!
Jak sobie z tym problemem poradzić i zdiagnozować prawidłowo usterkę !
ep69
 

Postprzez sly1234 » 1 lip 2009, 14:02

zrób reseta kompa!! może pomoże
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2006, 12:10
Posty: 187
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mazda 323F BA. Z5 16V

Postprzez lesiux » 3 lip 2009, 22:09

Jak w 323F BA BP zdemontować elektrozawór od reszty silnika krokowego?oprócz 4 śrub które trzymają dekiel nie ma żadnych, a imbus de regulacji jakiś nietypowy z 5 bokami a nie z 6 jak normalny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez tompsky » 4 lip 2009, 17:23

Przez rok szukałem przyczyny falujących wolnych obrotów . I okazało się że powód jest banalny – rozszczelniony rezonator powietrza . Po uszczelnieniu mam silniczek pracujący jak szwajcarski zegareczek . Wszystkim raczę sprawdzić tę puszeczkę np. przez zamoczenie w wodzie tak jak szukanie dziury w dętce . Uszczelnienie poksyliną pomogło w moim przypadku – może i wam pomoże <jupi> <jupi>
Początkujący
 
Od: 4 lip 2009, 16:32
Posty: 10
Skąd: Kraków
Auto: 323 F BA 16V 1,5 97r

Postprzez dzik86 » 5 lip 2009, 10:48

del
Alarmy, sterowniki c.z., centralne zam.
www.REMOTRONIX.com
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2005, 19:38
Posty: 282
Skąd: Szczecin
Auto: Było:
323F BG 1.6 '92
323F BA 1.5 '97
323F BA 1.5 '96
Jest:
3 BP 2.0 '19

Postprzez Pantas » 5 lip 2009, 11:21

tompsky napisał(a):Przez rok szukałem przyczyny falujących wolnych obrotów . I okazało się że powód jest banalny – rozszczelniony rezonator powietrza . Po uszczelnieniu mam silniczek pracujący jak szwajcarski zegareczek . Wszystkim raczę sprawdzić tę puszeczkę np. przez zamoczenie w wodzie tak jak szukanie dziury w dętce . Uszczelnienie poksyliną pomogło w moim przypadku – może i wam pomoże <jupi> <jupi>


Gdzie znajduje się ten rezonator? To ta plastikowa mała puszeczczka czarna pod dolotem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2008, 00:03
Posty: 260 (0/1)
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda 323F BA 94r. LPG

Postprzez Mytek » 9 lip 2009, 15:11

witam wszystkich ponownie, tak jak pisałem wczesniej miałem problem z obrotami, po wizycie u mechanika,czyszceniu zaworu i regulacji obrotów było wszystko jak z ksiązki,
po miesiacu problem znowu wrócił tyle ze nawet na rozgrzanym silniku zdarza sie ze na jałowym obroty nie zejda ponizej 1200 ;/
na dodatek graznie sie tej wody mnie wkur...za , po przejechaniu 10 -12 km do pracy mam max temperature wody , nie wiem co jest , jak dodtykam chłodnice to nie jest goraca tylko bardzo letnia , co to moze byc również

ps. tompsky gdzie jest ten rezonator ?
Samochód jest BOGIEM !!!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 paź 2008, 21:51
Posty: 26
Skąd: DENVER
Auto: Było :
Mazda 323f (BA) 1,5 95r

Postprzez novell » 9 lip 2009, 16:27

może czujnik temp. jest walniety
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 19:51
Posty: 95
Skąd: Włocławek
Auto: 323F BA 1,5 Z5 '97

Postprzez Pioteq25 » 9 lip 2009, 16:32

Mytek napisał(a):witam wszystkich ponownie, tak jak pisałem wczesniej miałem problem z obrotami, po wizycie u mechanika,czyszceniu zaworu i regulacji obrotów było wszystko jak z ksiązki,
po miesiacu problem znowu wrócił tyle ze nawet na rozgrzanym silniku zdarza sie ze na jałowym obroty nie zejda ponizej 1200 ;/
na dodatek graznie sie tej wody mnie wkur...za , po przejechaniu 10 -12 km do pracy mam max temperature wody , nie wiem co jest , jak dodtykam chłodnice to nie jest goraca tylko bardzo letnia , co to moze byc również

ps. tompsky gdzie jest ten rezonator ?


W przepustnicy oprócz krokowego jest jeszcze jeden bajpas ze sprężyną bimetalową. Gdy temperatura płynu chłodniczego jest niska ten właśnie bajpas puszcza dodatkowe powietrze, które podnosi obroty np. na 1200 :) Jak silnik się przegrzewa, a chłodnica jest letnia, to do sprawdzenia jest termostat i pompa wody. Chyba już widzisz związek temperatury z obrotami – do tego dochodzi zapowietrzony układ i wtedy również zaworek w przepustnicy będzie puszczał. Z5 jest wrażliwy na przegrzanie i później mogą się zacząć problemy z braniem oleju itp. Obroty zatrzymują się na 1200 również gdy zawiesza się krokowy lub jest źle wyregulowany.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Mytek » 10 lip 2009, 22:20

wiesz ja powiem tak stierdzam ze termostat jest sprawny bo jak jest wskazówka na poowie to powietrze jet ciepłe i jest ok, tylko problem w tym ze wentylator na chłodnicy za wczesnie sie włącze bo nawetgdy jest na połowie to juz sie włacza wentylator wiec moze trn czujnik od wentylatora.
a ogólnie to spróbuje jutro w serwisowym ustawic obroty moze cos sie przestawiło i zobaczymy,
a co z tym zapowietrzniem jak odpowietrzyc ewentualnie układ ??
Samochód jest BOGIEM !!!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 paź 2008, 21:51
Posty: 26
Skąd: DENVER
Auto: Było :
Mazda 323f (BA) 1,5 95r

Postprzez sly1234 » 12 lip 2009, 21:34

Witam

Jestem po czyszczeniu Krokowca i przepustnicy

Wspominałem wcześniej o wysokich obrotach rzędu 2200-2500 zimą. Im zimniej tym obroty rosły zaraz po odpaleniu auta. Wszystko ustawało jak silnik się rozgrzewał, a potrafiło to trwać nawet 30minut.

Myślę, że znalazłem przyczynę tego zjawiska u mnie. Oczywiście wszystko się okaże zimą :P

Otóż ja odkryłem u mnie zapchany kanał w przepustnicy/krokowcu do obiegu płynu chłodniczego. Od jakiegoś czasu właśnie to podejrzewałem. Sprawa jest jasna. Płyn chłodniczy już po rozgrzaniu się czyli ok 3-5 minut powinien rozgrzać zaworek "bimetalowy" a on zamknąć dopływ powietrza a tym samym obniżyć obroty. Jeżeli płyn chłodniczy nie jest wstanie rozgrzać tego zaworka to on nie zadziała. U mnie był on zapchany i cały cyrk zaczynał się zimą kiedy komora silnika nagrzewa się bardzo długo.


sprawdzajcie wszystkie wąskie rurki zasilające przepustnicę z krokowcem w płyn chłodniczy czy są drożne. Sprawdźcie również przewody/wężyki gumowe oraz wyprowadzenia do nich w komorze silnika. Takie cienkie rurki zagięte. Dobrze jest je drutem przepchać na wszelki wypadek.

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2006, 12:10
Posty: 187
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mazda 323F BA. Z5 16V

Postprzez farciarz » 13 lip 2009, 02:23

dzik86...chyba nie czytasz tematu i nie przeglądasz forum
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez sly1234 » 13 lip 2009, 08:20

dzik86 napisał(a):
Mytek napisał(a): w czsie jazdy i wciśnieciu sprzęgła obr. zostają tak na 1100-1200 obr. tak nie powinno byc ;/ ??


powszechny problem , tyle ze mi zatrzymuje sie na 1500 rpm , jak to naprawic ?


kiedy ci się tak dzieję latem?, a może jak temperatury na zewnątrz są niskie?. Jeżeli tak to przeczytaj mojego ostatniego posta

pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2006, 12:10
Posty: 187
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mazda 323F BA. Z5 16V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323