Opony letnie i wielosezonowe

Postprzez fazzi » 3 lip 2009, 16:28

Maciej Loret napisał(a):tylko o tym czy Nokian, to taka rewelacja a Pirelli dno...

Może podam taką jedną ciekawostkę. Niestety dotyczy ona opon zimowych a nie letnich ale dość dużo mówi o jakości opon tej firmy. Swego czasu (nie wiem jak w tej chwili bo tę informację miałem kilka dobrych lat temu) w Finlandii Nokian HAKKAPELLITTA była jedyna oponą dopuszczoną do ruchu bez wpiętych kolców w sezonie zimowym. W każdym innym przypadku ubezpieczalnie odmawiałyby wypłacania ewentualnych odszkodowań. Podkreślam tutaj, że Finowie dbają bardzo o swoje bezpieczeństwo i taka decyzja musiała być poprzedzona dużą ilością testów bo komu by się to opłacało? Dodatkowo dochodzi fakt, że nie była i nadal nie jest to najdroższa opona na rynku.
Prosty stąd wniosek:
Każda firma robi opony lepsze i gorsze i ich ceny są odpowiednio wyższe lub niższe. Ale są firmy, które za to, że produkują opony specjalistyczne do sportów motorowych i są rozpoznawalne, naliczają sobie automatycznie wyższą kasę za niekoniecznie lepszą oponę.
Poza tym wszystkim dochodzi jeszcze to, że często ten sam model opony w innym rozmiarze ma zupełnie inne wyniki w 'profesjonalnych' testach.
Mnie przekonuje jedno. Na jaki test bym nie patrzył to na miejscach pierwszych pojawiają się różne opony i marki i wachluje się tam równo. Jednak Nokian zawsze występuje powyżej średniej a zazwyczaj nawet w czołówce (3,4 czy 5 miejsce), mając przy tym sporo niższą cenę niż lepsi konkurenci.
Trudno o obiektywny test. Ba – jest nawet niemożliwy do wykonania, ale jeśli ta pozycja się utrzymuje w większości testów to dla mnie jest to miarodajne.
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez Krisek » 3 lip 2009, 16:44

Bo Zimowe Nokiany nie maja sobie rownych !
Te opony sie kleja do sniegu niema dla nich strasznej zimy :)
I pisze to z kraju w ktory troche sniegu spada :)

K
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Maciej Loret » 4 lip 2009, 00:50

fazzi napisał(a):Może podam taką jedną ciekawostkę. Niestety dotyczy ona opon zimowych a nie letnich ale dość dużo mówi o jakości opon tej firmy. Swego czasu (nie wiem jak w tej chwili bo tę informację miałem kilka dobrych lat temu) w Finlandii Nokian HAKKAPELLITTA była jedyna oponą dopuszczoną do ruchu bez wpiętych kolców w sezonie zimowym. [...]
Prosty stąd wniosek:
Każda firma robi opony lepsze i gorsze i ich ceny są odpowiednio wyższe lub niższe. Ale są firmy, które za to, że produkują opony specjalistyczne do sportów motorowych i są rozpoznawalne, naliczają sobie automatycznie wyższą kasę za niekoniecznie lepszą oponę.


Ubezpieczalnie robią różne dziwne rzeczy. Do mnie przemawiają proste do wykonania i trudne do spie...enia oraz powtarzalne doświadczenia. Bierzesz zdrowe auto, kilka kompletów opon, sprzęt pomiarowy i jazda...
I nie ma chyba czegoś takiego jak jakość firmy, w przypadku firm produkującej mnóstwo różnych wyrobów. Gdyby tak było, to subaromaniacy przesiedliby się do Citroenów, a ostanio zdaje się Fordów...

fazzi napisał(a):Mnie przekonuje jedno. Na jaki test bym nie patrzył to na miejscach pierwszych pojawiają się różne opony i marki i wachluje się tam równo. Jednak Nokian zawsze występuje powyżej średniej a zazwyczaj nawet w czołówce (3,4 czy 5 miejsce), mając przy tym sporo niższą cenę niż lepsi konkurenci.


Gadasz jak fińska ubezpieczalnia... ;)
Owszem, bywa dobrze a nawet bardzo dobrze.
Czasami jednak bywa również tak:
http://www.oeamtc.at/netautor/html_seit ... 95_65_R15/
http://www.oeamtc.at/netautor/html_seit ... rsicht.htm
http://www.oeamtc.at/netautor/html_seit ... t_185.html
Tu porównanie letnich z najwyższej półki:
http://www.oeamtc.at/netautor/html_seit ... t_225.html
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez fazzi » 4 lip 2009, 14:12

Maciej Loret Czemu pokazujesz tylko niemieckie testy ADACa??
Nie ma innych krajów/instytucji robiących testy na tym świecie? Osobiście nie znam niemieckiego więc niewiele mi mówią te opisy ale jest dokładnie jak pisałem wcześniej – w większości przypadków te opony mają bardzo zrównoważone wyniki i mieszczą się po środku stawki z tendencją ku górze. Pozostaje jeszcze nie uwzględniona w tych testach cena.
Rzecz kolejna. Nie twierdzę, że wszystkie Nokiany są świetne. Napisałem to już 2 krotnie i jeszcze raz powtórzę skoro nie dociera:
fazzi napisał(a):
Vernitus napisał(a):a na zimę zamawiam WR G2

Kilku moich znajomych wzięło je zeszłej zimy i żałują

fazzi napisał(a):Każda firma robi opony lepsze i gorsze

A jeśli chodzi o testy to właśnie na ich podstawie kupiłem na zimę Dunlop SP Winter Sport 3D i.... bardzo żałuję że nie zamówiłem jeszcze dostępnych Nokianów WR, które miałem poprzedniej zimy.

A co do stwierdzenia:
Maciej Loret napisał(a):Ubezpieczalnie robią różne dziwne rzeczy

Nie wiem na jakim świecie żyjesz, ale na Ziemi każda ubezpieczalnia robi co może żeby się wykręcić od wypłacania odszkodowań. Wątpię więc żeby nie było to poparte wieloma badaniami.
Aha... jeszcze a propos
Maciej Loret napisał(a):oraz powtarzalne doświadczenia

Nie wydaj Ci się dziwne że ten sam model opony ale w różnych rozmiarach ma różne wyniki w tych 'powtarzalnych' testach? Bo mnie tak i w tym momencie opona jaką kupisz może być dużo gorsza od opony którą chciałbyś mieć.

Tak poza tym wszystkim to w tej chwili większość opon od pewnej półki gwarantuje poprawne właściwości jezdne. Chyba że coś w fabryce spie...lą. Różnice są w tym czy w owym parametrze bo zrobienie opony idealnej na każde warunki jest niemożliwe. W tym momencie ta dyskusja traci sens a moim zdaniem w dalszym ciągu Nokian ma najlepszy stosunek jakości do ceny, co wcale nie musi oznaczać, że są to najlepsze opony na świecie. Tym postem kończę swój udział w tej dyskusji bo :)
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez Maciej Loret » 4 lip 2009, 16:49

fazzi napisał(a):Maciej Loret Czemu pokazujesz tylko niemieckie testy ADACa??


Bo są znane, łatwe do znalezienia, w przystępnym języku...
Owszem mam inne, ale np. musiałbym skanować gazety...

fazzi napisał(a):Nie ma innych krajów/instytucji robiących testy na tym świecie? Osobiście nie znam niemieckiego więc niewiele mi mówią te opisy


fazzi napisał(a):ale jest dokładnie jak pisałem wcześniej – w większości przypadków te opony mają bardzo zrównoważone wyniki i mieszczą się po środku stawki z tendencją ku górze.


Linki, skany...

fazzi napisał(a):Kilku moich znajomych wzięło je zeszłej zimy i żałują


A jakieś inne testy?

fazzi napisał(a):Nie wiem na jakim świecie żyjesz, ale na Ziemi każda ubezpieczalnia robi co może żeby się wykręcić od wypłacania odszkodowań. Wątpię więc żeby nie było to poparte wieloma badaniami.


Wolni Ci bardziej poważać wyniki badań fińskiej ubezpieczalni od instytuacji zajmującej się od "kilku" lat motoryzacją pod różnymi kątami... Ubezpieczalnia najwyżej może takie badania poczytać i przeanalizować.
Z innej mańki. Czy to nie dziwne, że tylko jedna ubezpieczalnia tak bardzo hołubi akurat ten jedne opony? W Szwecji i Norwegii śniegu nie ma?

fazzi napisał(a):Nie wydaj Ci się dziwne że ten sam model opony ale w różnych rozmiarach ma różne wyniki w tych 'powtarzalnych' testach?


Nie. Nie wydawałaby się nawet, gdyby to był ten sam rozmiar... Jest możliwe...

fazzi napisał(a):Tak poza tym wszystkim to w tej chwili większość opon od pewnej półki gwarantuje poprawne właściwości jezdne.


Jeśli wierzyć testom, to te głupie dwa metry w drodze hamowania w bardzo sprzyjających warunkach ze stosunkowo niedużej prędkości pomiędzy oponami z najwyższej półki robią dla mnie różnicę. Sporą różnicę...

fazzi napisał(a):[...]a moim zdaniem w dalszym ciągu Nokian ma najlepszy stosunek jakości do ceny


Jak najbardziej masz prawo tak twierdzić.
Przykład ode mnie. Niedawno kupowałem letnie oponki. 215/45/17 91 z indeksem minimum 240km/h.
Ile wóczas kosztują najlepsze Nokiany? Podejrzewam, że w stosunku do najlepszych różnica będzie rzędu kilku/nastu złotych na oponie. Następnie poproszę o Twoje linki (skoro moje Ci się nie podobają), żebyśmy zobaczyli teoretyczne różnice pomiędzy najlepszymi Nokianami i najlepszymi oponami "innych wiodących marek"...

Tu masz jeszcze coś, skoro ADAC jest be:

http://www.autozeitung.de/winterreifentest-22545-r-17 (Nokian bez rewelacji)
http://www.autozeitung.de/reifentests/s ... 22545-r-17 (Nokian bez rewelacji)

Poszukam jeszcze jakichś, Tobie również proponuję znaleźć jakieś dowody na to, że Nokiany można porównywać z najlepszymi....
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez krzych » 4 lip 2009, 17:53

Ja Wam sprzedam zaaaaa**ste opony GoodYear na lato! Maja super bieznik i dodatkowe zabki z lewej, zeby sie lepiej trzymac! Hucza te zabki jak nie wiem, wiec macie dodatkowy atrybut MOCY :D Sprzedam za pol ceny i kupie se P6 ;D Chetni? hahaha
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Maciej Loret » 4 lip 2009, 20:54

Wiem, że to niemiecki szmatławiec. Ale można zobaczyć, że pomiędzy oponami z najwyższej półki różnica dwóch metrów na suchym i prawie czterech (Vredesteina nie liczę) na mokrym może wystąpić:
http://www.hankooktire-eu.com/fileadmin ... t_2009.pdf
http://www.hankooktire-eu.com/fileadmin ... evo_08.pdf
http://www.hankooktire-eu.com/fileadmin ... V12evo.pdf
A Nokiany generalnie nie wypadły rewelacyjnie...

A tu po fińsku:
http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/1364
Niestety Nokian również bez wielkiej rewelacji... ;)
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez prezes83 » 9 lip 2009, 20:17

Pomóżcie się zdecydować na coś z poniższych typów:

– Nokian H
– Fulda Carat Progresso
– Kumho solus KH17 lub KH15
– Uniroyal RainExpert
– Yokohama A.Drive
– Dunlop SP 01
Wiem że są lepsze, ale i droższe więc coś w tych granicach cenowych mnie interesuje, rozmiar 185/65 R14 86H.

dzięki :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 16:07
Posty: 820 (2/4)
Skąd: Jarosław / Gliwice
Auto: Służbowe
Było:
Saab 9-5 SportKombi ARC 2.3t
626 GE FP

Postprzez grabu122 » 9 lip 2009, 20:41

Janie DĘBICA :)
http://www.opony.com/opony/56323_debica_passio_2.html

Chyba jeden z niewielu modeli Dębicy, który im się naprawdę udał. GORĄCO POLECAM, jeśli nie widać różnicy po co przepłacać ;P
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 20:29
Posty: 540 (0/3)

Postprzez Don Corleone » 9 lip 2009, 21:14

Łącze z tematem o oponach.
Padre
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2007, 11:14
Posty: 1442
Skąd: Pruszków
Auto: BA KF->NB BP->FE 13B

Postprzez Krisek » 10 lip 2009, 08:05

Stomil :)
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez prezes83 » 10 lip 2009, 08:16

No mam nadzieję że sto mil na nich zrobię :P
http://www.poomoc.pl

Prowadź z wyobraźnią!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 16:07
Posty: 820 (2/4)
Skąd: Jarosław / Gliwice
Auto: Służbowe
Było:
Saab 9-5 SportKombi ARC 2.3t
626 GE FP

Postprzez jarku007 » 10 lip 2009, 17:03

fazzi napisał(a):kupiłem na zimę Dunlop SP Winter Sport 3D i.... bardzo żałuję że nie zamówiłem jeszcze dostępnych Nokianów WR, które miałem poprzedniej zimy.

No tak – zaoszczędziłbyś przynajmniej kilka złotych ;) <br><br>Widzę że rozgorzała dyskusja na temat Nokianów – że to takie świetnie opony .<br>Może niektóre modele były rzeczywiście udane ( i letnie i zimowe ) .<br> Nie ma sensu porównywać Nokianów do np : Pirelli ,Dunlopa ,Continentala czy Michelina i nie piszę tego złośliwie ! <br>To jest firma która produkuje dobre – ale średniej klasy opony takie jak np : Fulda czy Kleberg .<br><br>Nie można skreślać Nokiana , bo jeśli ta firma szybko się uczy jak np. ostatnio koreański Hankook to może za kilka lat będzie to firma z górnej półki .<br> A na razie to żaden szanujący się producent aut nie daje Nokianów na pierwszy montaż .
    Pozdrawiam
    Mazda5 Mzr-cd top 07'
    Honda Civic sport vtech 05'
    Obrazek
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 13:42
Posty: 251
Skąd: tyle dymu
Auto: Mazda /Honda /Mercedes

Postprzez zahariash » 10 lip 2009, 18:45

jarku007 napisał(a):A na razie to żaden szanujący się producent aut nie daje Nokianów na pierwszy montaż .

Tez bym chętnie wymienił najnowsze zimowe continentale na nokiana wr ;)

Co to za argument, ze opony są dawane na pierwszy montaż? Dajecie się robić jak dzieci. Przecież zasada jest prosta: Producent chce wypromować opony. Wciska je producentowi po kosztach (może nawet poniżej) wiedząc bardzo dobrze, że ludzie pomyślą, że skoro ich ulubiona marka wychodzi z fabryki na kapciach konkretnego modelu to muszę być zaje****. I potem taki klient przepłaca za sprytnie promowaną markę.

Tak się dzieje w każdej branży. Rożne produkty są porównywalne, ale drogi do promocji różne. Jeden producent wybiera drogą promocję i wyższą cenę, drugi robi mniej kampanii ale może zejść z ceny. Grunt to nie dać się zwariować i trzeźwo patrzeć na jakoś produktu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2009, 14:18
Posty: 210
Skąd: Lubelskie
Auto: MX-6 2.5 V6 '92

Postprzez Maciej Loret » 11 lip 2009, 09:26

zahariash napisał(a):Co to za argument, ze opony są dawane na pierwszy montaż? Dajecie się robić jak dzieci. Przecież zasada jest prosta: Producent chce wypromować opony. Wciska je producentowi po kosztach (może nawet poniżej) wiedząc bardzo dobrze, że ludzie pomyślą, że skoro ich ulubiona marka wychodzi z fabryki na kapciach konkretnego modelu to muszę być zaje****.


Dlaczego więc Nokian nie wciska swoich opon producentom szybszych aut? Czyżby nie nadążał z produkcją i nie musiał się reklamować? A może Nokian nie kombinuje tak jak Ty? A może jego opony są zbyt drogie? A może zbyt mało znane?
Jak to jest, że opony z najwyższej półki (przynajmniej letnie) Bridgestone, Continental, Dunlop, Goodyear, Michelin, Pirelli są zakładane na pierwszy montaż do aut o wysokich osiągach?
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez zahariash » 11 lip 2009, 11:54

Maciej Loret napisał(a):Dlaczego więc Nokian nie wciska swoich opon producentom szybszych aut?


Bo nie wybrał tego rodzaju promocji. Dlaczego niektóre marki nie są do znudzenia reklamowane w telewizji? Może wolą walczyć ceną? Takie reklamy to ogromne obciążenie. Wolą nie kopać się z koniem... Może wystarczy im bardziej subtelny marketing i dobra opinia wśród użytkowników. Może wolą to od krytyki przereklamowanych modeli uznanych producentów (PIRELLI P6000)?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2009, 14:18
Posty: 210
Skąd: Lubelskie
Auto: MX-6 2.5 V6 '92

Postprzez Maciej Loret » 11 lip 2009, 13:30

zahariash napisał(a):Bo nie wybrał tego rodzaju promocji.


:)
Dla mnie znacznie lepszą promocją opon jest znalezienie ich założonych przez producentów na felgach w Ferrari Enzo, Porsche Carrera GT, Nissana GT-R, McLaren F1, Koenigsegg CCX (tak, żeby z każdego kraju po jednym modelu było)...
Dlaczego w tych autka firmy nie montują Nokianów? Bo Nokian ich nie lubi?


zahariash napisał(a):Dlaczego niektóre marki nie są do znudzenia reklamowane w telewizji?


Nie wiem. Nie specjalnie interesuję się reklamą jako taką...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez zahariash » 11 lip 2009, 17:08

Maciej Loret napisał(a):Nie wiem. Nie specjalnie interesuję się reklamą jako taką...


A to wszystko właśnie jest reklamą... na każdego działa co innego. Wierz mi, że jesteś z mniejszości. Statystyczny kowalski w golfie ma gdzieś, co jest montowane fabrycznie w ferrari. Kupi i tak dębicę ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2009, 14:18
Posty: 210
Skąd: Lubelskie
Auto: MX-6 2.5 V6 '92

Postprzez Maciej Loret » 11 lip 2009, 17:31

zahariash napisał(a):A to wszystko właśnie jest reklamą... na każdego działa co innego. Wierz mi, że jesteś z mniejszości. Statystyczny kowalski w golfie ma gdzieś, co jest montowane fabrycznie w ferrari. Kupi i tak dębicę ;)


Przypominam, że nie rozmawiamy o tym co kupi "statystyczny kowalski w golfie"...
Tylko o tym czy Nokiany z najwyższej półki dorównują światowej czołówce...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez zahariash » 11 lip 2009, 18:23

Maciej Loret napisał(a):Przypominam, że nie rozmawiamy o tym co kupi "statystyczny kowalski w golfie"...
Tylko o tym czy Nokiany z najwyższej półki dorównują światowej czołówce...


No to wracając do tematu. Jak pisałem wolę Nokian WR. Nowo kupione Continentale TS830 dają mniejsze "czucie" auta. Są mniej przewidywalne mimo lepszego zachowania na mokrym w stosunku do Nokianów. Na szczęście były tańsze, więc nie jest źle.

O testach już sporo powiedziano. Jak widać Nokiany nie okupują czołowych miejsc, lecz z tego co pamiętam, nie zaliczają wpadek.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2009, 14:18
Posty: 210
Skąd: Lubelskie
Auto: MX-6 2.5 V6 '92

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki