Domowy tuning Mazdy 323F BG GT – kompresor str. 11

Postprzez jackkpl » 30 cze 2009, 20:24

kamilgt napisał(a):
jackkpl napisał(a):kolektor rurowy od mazdy 1.6 (dawca flanszy):

przecież flansza z 1.6 nie będzie pasowała do 1.8 <co?>


A od czego jest wiertarka? ;) Poza tym te flansze jak na moje roznia sie tylko 1 dziura (ta miedzy 2 a 3 garem).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez piwo » 30 cze 2009, 20:38

jako ze nie chce ci sie zminiac swych postow by nie pisac post po poscie to ja cos napisze.czekam na zdjecia tego kolektora od opelka i na efekt koncowy czyli wykres z hamowni :)
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4874 (268/144)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez check » 30 cze 2009, 21:26

ale chyba jest inny rozstaw kanałów z B6 i BP, nie wiem ile dałeś za kolektor ale u mnie po 50zł koleś robił flansze na zamówienie wycinane laserowo chyba ;) mam takie tylko,że do k8
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 14:29
Posty: 753

Postprzez jackkpl » 30 cze 2009, 21:30

kamilgt napisał(a):ale chyba jest inny rozstaw kanałów z B6 i BP, nie wiem ile dałeś za kolektor ale u mnie po 50zł koleś robił flansze na zamówienie wycinane laserowo chyba ;) mam takie tylko,że do k8


no prosze, teraz mi to mowisz? Ja znalazlem na allegro typa, co po 100zl za flansze robi. A za kolektor dalem 61,5zl z wysylka. Rozstaw kanalow raczej jest taki sam, bo 1.6 i 1.8 to blizniacze silniki. 1.8 ma tylko ciut wiekszy skok, stad wieksza pojemnosc. Walki , glowice itp wszystko jest takie same (mowa o 1.6 16V). Jak kolektor nie podpasuje, to przynajmniej zrobie skana uszczelki i zglosze sie do Ciebie po flansze za 50zl :D.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez piwo » 1 lip 2009, 07:14

walki nie sa takie same.porownaj sobie w wkl czasy otwarcia i zamkniecia zaworow.sa inne.zawory tez sa inne.wiec i glowice sa inne.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4874 (268/144)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez check » 1 lip 2009, 10:58

kiedyś chciałem spasować kolektor ssący z B6 do BP SOHC i nie dawało rady, ale nie wiem jak jest z wydechowym.. może trochę rzeźby i da radę :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 14:29
Posty: 753

Postprzez Fiveopac » 1 lip 2009, 17:28

jackkpl napisał(a):Poza tym te flansze jak na moje roznia sie tylko 1 dziura (ta miedzy 2 a 3 garem).

Porownywalem flansze (uszczelki) od BP i B6 i roznica jest w:
1. Rozstawie otworow i śrub
2. Wielkosci kanałów (znaczna)

Jednym slowem – sa zupelnie inne, bez dramatycznych rozwiertow sie nie obejdzie. Osobiscie dorobilem nową flansze.
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4296 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez jackkpl » 1 lip 2009, 18:34

Fiveopac napisał(a):
jackkpl napisał(a):Poza tym te flansze jak na moje roznia sie tylko 1 dziura (ta miedzy 2 a 3 garem).

Porownywalem flansze (uszczelki) od BP i B6 i roznica jest w:
1. Rozstawie otworow i śrub
2. Wielkosci kanałów (znaczna)

Jednym slowem – sa zupelnie inne, bez dramatycznych rozwiertow sie nie obejdzie. Osobiscie dorobilem nową flansze.


To, ze roznia sie rozmiary otworow itp to wiem. Ale to jest w koncu stal, wszystko da rade rozwiercic/zeszlifowac. Bede meczyl sie w weekend, zobaczymy co z tego wyjdzie.

A skoro masz uszczelke od 1.8, to wez wrzuc na jakis skaner i mi wyslij, z tego flansze juz sobie dorobie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Fiveopac » 1 lip 2009, 18:50

jackkpl napisał(a):A skoro masz uszczelke od 1.8,

Mam, ale obecnie miedzy kolektorem a głowicą ;)
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4296 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez jackkpl » 2 lip 2009, 18:09

Zeby nie byc niemile rozczarowanym, to sprawdzilem dzis, jak twarda jest ta flansza od kolektora 1.6 16V. Moim dremelem na niskich obrotach 15 sekund pojezdzilem po flanszy. Oto efekt:

Obrazek

Komentarz: Maks godzina roboty i flansza bedzie pod wymiar uszczelki :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez radziu » 2 lip 2009, 21:37

jackkpl napisał(a):Zeby nie byc niemile rozczarowanym, to sprawdzilem dzis, jak twarda jest ta flansza od kolektora 1.6 16V. Moim dremelem na niskich obrotach 15 sekund pojezdzilem po flanszy.

...

Komentarz: Maks godzina roboty i flansza bedzie pod wymiar uszczelki :)

mój brat zabrał się do roboty i z mojej "byłej" powoli robi auto z całkiem przyzwoitymi osiągami, a jest to naprawdę wdzięczne autko do tego typu zabaw ;)
===Radziu===
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 09:40
Posty: 301
Skąd: Gdańsk
Auto: 626 GF 1,9i

Postprzez jackkpl » 5 lip 2009, 00:01

No to five mial racje,ze te flansze roznia sie diametralnie. Jedynie 2 otwory od srub sie pokrywaja, pozostale 7 trzebaby przerabiac. To samo z rozstawem wylotow z glowicy, 1.8 ma wieksze i bardziej rozstrzelone. Pozostaje mi zamowic wyciecie flanszy na allegro. Zrobilem 3 kserokopie usczelki na a3 , powinno udac sie z tego zrobic jakis autocadowy projekt :).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez piwo » 5 lip 2009, 08:18

no to kolejne czekanie.ale do zlotu musisz sie wyrobic.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4874 (268/144)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez jackkpl » 12 lip 2009, 19:05

W oczekiwaniu na elementy kolektora zabralem sie za poprawianie tego, co zepsulem – czyli zrobienie auta tak,zeby jezdzilo na benzynie . Wstawilem przeplywke, zresetowalem kompa, odpialem ecu mastera od wtryskow (oszukuje tylko przeplywomierz), zrobilem porzadek z kablami. Przy okazji zestroilem troche afr-a na gorze , bo seryjny komp lekko przelewal. Oto porownanie zrobione w odstepie 10 minut przed i po zmianie mapy przeplywki. Jest to moc na kolach.


przed

Obrazek

po
Obrazek

wczesniejsze hamowanie na benzynie pokazalo,ze maks mocy bylo przy 6500 rpm, teraz moc na kolach rosnie az do 7 tys obr, czyli dodajac moc strat napedu maks mocy na silniku bedzie tez przy 7 tys obr, albo i dalej. Ta moc na kolach nie jest odzwierciedleniem mocy z hamowni , ale tylko jakims tam przyblizeniem, dlatego nie mozna tego porownac bezposrednio z hamownia. Nawet dupohamownia mowi,ze auto idzie praktycznie tak samo do odcinki :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez jackkpl » 14 lip 2009, 19:36

Znowu bede pisal sam do siebie ;).

Dzis dostalem moje wymarzone flansze. Kombinacja z kolektorem od 1.6 okazala sie nieudana.

Obrazek
wycieta flansza obok wzoru (ksero na papierze A3)

Obrazek
a tutaj pokrycie flanszy ze wzorem – jak na moje oko, to calkiem niezle :)



Zamowilem tez inny kolektor (od escorta RS 2000), bo facet od kolektora z calibry zrobil mnie w ch... Mam nadzieje,ze tym razem kolektor dojedzie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez jackkpl » 17 lip 2009, 18:02

No i znowu pisze sam do siebie :). Moze przeksztalce ten temat w jakiegos bloga?

Dzis dostalem opozniony o jedyne 14 dni roboczych kolektor od opla. Wycieta flansza wyglada niemal identycznie (jesli chodzi o rozstaw otworow) do tej z opla. Zewnetrzne rurki (1 i 4 cylinder) bedzie trzeba do siebie zblizyc o jakies 2mm z kazdej strony i wtedy bedzie idealnie. Oto fotka:

Obrazek

Teraz srednica rur:
1) od cylindrow (4 = 2 – 1) 36mm (srednica z gruboscia scianek)
2) nastepny segment (4 – 2 = 1) 38mm
3) wyjsciowa do tlumika 51mm

Wychodzi na to,ze seryjny wydech w calibrze 2.0 150 koni ma 51mm grubosci, czyli nie tak zle (2"). W mazdzie zaraz za rura kolektorowa jest 50mm , a juz dalsze tlumiki sa na 45mm rurze.

srednica rur w drugim segmencie jest troche za mala w stosunku do tego, co mowi moja ksiazka. Dla mazdy liczony na 5000rpm (najwyzszy moment) powinna byc 48mm. Chyba bedzie trzeba to poprawic :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez piwo » 17 lip 2009, 20:24

fajny kolektorek.i co czekasz na ten kolektor od forda rs?czy juz jestes pewien ze ten przerabiasz?
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4874 (268/144)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez jackkpl » 17 lip 2009, 21:01

Czekam na ten od forda, zobacze ktory mi bardziej "pasuje" pod wzgledem wymiarow i dlugosci. Od tego zalezy, jakie obroty najbardziej wzmocni kolektor. Ten od opla wyglada na taki, ktory raczej ma dawac dobra elastycznosc silnika (mniejsza srednica rur wzmacnia dolne obroty, a pogarsza wysokie), anizeli moc przy najwyzszych obrotach.

Update 23-7-2009
Dostalem w koncu kolektor od forda. Tutaj ewidentnie widac lepsze podejscei do sprawy. Rurki sa odpowiednio 37 i 40mm grube (zewnetrzne), natomiast miejsce laczenia z reszta ukladu ma srednice 57mm!!!. To jest +– 2.25". Dodatkowo kolektor jest o 20cm dluzszy, niz ten od opla. Jedyna wada to to, ze otwory mniej pokrywaja sie z flansza od mazdy – bedzie troche zabawy przy skladaniu tego do kupy. Jak sie uda to fizycznie poskladac, to kolektor forda idzie na pierwszy rzut.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez piwo » 9 sie 2009, 10:26

no i super.wiedzialem ze fordowski bedzie lepszy.a poza tym opisz jakiego kopa auto dostalo po zamontowaniu magnetyzera. :D
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4874 (268/144)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez jackkpl » 9 sie 2009, 21:45

piwo napisał(a):no i super.wiedzialem ze fordowski bedzie lepszy.a poza tym opisz jakiego kopa auto dostalo po zamontowaniu magnetyzera. :D


No musze sie przyznac, ze zamontowalem sobie magnesy neodymowe na rure LPG. Moze na dniach sprawdze ecu masterem, czy chociaz w ramach marginesu bledu sie cos zmieni.

Z magnetyzerem spokojnie objezdzam piwa 323f gtx :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje