Wycięcie katalizatora

Postprzez Adamos » 26 mar 2009, 16:05

hello
sam chce teraz coś zrobić z wydechem.
auto dośc mocno paruje wiec mysle, ze kat juz na wykonczeniu. brzeczy tez troche

napewno strumiennica odpada. zastanawiam sie nad rurka albo uniwersalnym katem, ale tutaj koszta wieksze juz, albo tez nad tlumikiem przelotowym.
za duzo do wyboru i za duzo głosów :)

p.s: lubie cisze :) i przydałoby sie nie miec hałasu w aucie, może lekko sporotwy by mogł byc. no i ta para tez nie mile widziana wiec obsawiam na uniwersalny kat
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2008, 10:03
Posty: 2280 (4/1)
Skąd: Gdynia
Auto: Ford Focus C-MAX mk1

Postprzez Artiks » 26 mar 2009, 20:28

ravo napisał(a):wejdz na degeneracje i tam znajdziesz kolesia ktory skupuje
Pit też to skupuje...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez ravo » 26 mar 2009, 20:32

Artiks napisał(a):Pit też to skupuje...

juz chyba nie, ale odemnie kupil i moge tylko powiedziec ze bylem bardzo zadowolony
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez Adaś » 26 mar 2009, 20:39

Badyl napisał(a):ja jednak podpiszę się pod grupą: – śmierdzi i kopci – wieć katalizator pewnie powróci, inny, mniej spanachany.

wiesz co ? u mnie też jednak śmierdzi wachą <lol> ciekawe czy to też dlatego, że jeszcze nie chciało mi się założyć filtra kabinowego ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Adamos » 26 mar 2009, 22:13

podpowiedz jakaś?? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2008, 10:03
Posty: 2280 (4/1)
Skąd: Gdynia
Auto: Ford Focus C-MAX mk1

Postprzez michi » 27 mar 2009, 19:44

Adamos napisał(a):podpowiedz jakaśpytajnik usmiech


kupuj kata i się nie zastanawiaj ;) Najlepiej ori, ale z racji ceny może być uniwersal dobrej marki.
Poznasz głupiego po postach jego
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2006, 20:59
Posty: 836
Skąd: Mysłowice
Auto: Prelude BB9

Postprzez ravo » 27 mar 2009, 19:59

nawet w dziale sprzedam jest taki :)
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez Rafał » 8 kwi 2009, 19:55

Polecam luknąć w link poniżej. Jest po angielsku, lecz są zdjęcia filmiki i wykresy przed i po zmianie wydechu. Auto co prawda nie Mazda ale jest na co popatrzeć :D

http://www.verboom.net/projects/speedst ... index.html

Ciekawa stronka powiązana z tematem ;)
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2006, 07:27
Posty: 1827
Skąd: Sieraków
Auto: JapanMuscleCar

Postprzez MariuS » 8 kwi 2009, 20:06

ja wywaliłem kata(z musu, bo nic z niego już prawie nie zostało). Zauważyłem zmiany w osiągach....


ale zapewne tylko dlatego że kawałki kata powpadały do tłumika przez co go pozatykały. dźwięku na minus po wycięciu nie zauważyłem jak na razie, jednak w wakacje planuję uzbierać na kata i zamontować
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez crazyman936 » 9 kwi 2009, 00:59

Adamos napisał(a):hello
sam chce teraz coś zrobić z wydechem.
auto dośc mocno paruje wiec mysle, ze kat juz na wykonczeniu. brzeczy tez troche

napewno strumiennica odpada. zastanawiam sie nad rurka albo uniwersalnym katem, ale tutaj koszta wieksze juz, albo tez nad tlumikiem przelotowym.
za duzo do wyboru i za duzo głosów :)

p.s: lubie cisze :) i przydałoby sie nie miec hałasu w aucie, może lekko sporotwy by mogł byc. no i ta para tez nie mile widziana wiec obsawiam na uniwersalny kat


sadze ze moglbys wstawic strumiennice ale za to troche wydech przerobic tzn ze w spawacze slusarza bylo by trzeba sie pobawic ale co za tym idzie mozna bylo by zawsze cos zepsuc... i tu jest ryzyko, które ja bym na twoim miejscu podjał;]
Mazda to podstawa
Prędkość to zabawa
Początkujący
 
Od: 28 lip 2008, 08:56
Posty: 15
Skąd: Chełm
Auto: Ford Mondeo 1.8 V16 MK1 kombi
VW Passat B4 1.9 TDI 1z
Chrysler Voyager III 2.5 VM TD

Postprzez xan » 20 cze 2009, 17:07

Ostatnio zaczęło mi walić spalinami przy otwartym szyberdachu lub oknach. Dodatkowo czasami mazda ma takie przywieszki na 1, 2 biegu z dolnych obrotów (przerywanie – cos podobnego do zachowania przy odcince paliwa). Trwa to ok 2-3 sekund. Czasami też łapie muła przy przyspieszaniu, Kolega polecił mi wycięcie katalizatora ( 323f BA rocznik 95, przebieg ok 245k kilometrów). Jednak pojawił się mały problem. W mojej mazdzie są dwie puszki (dwa katalizatory) i nie wie on którego z nich ma wyciąć, żeby w jego miejsce wspawać rurkę. Jeśli ktoś ma wiedzę w tym temacie prosiłbym o odpowiedź. Z góry dzięki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2008, 23:16
Posty: 159
Skąd: Olsztyn
Auto: 323F, DOHC 1.5 16V

Postprzez Radek89 » 20 cze 2009, 18:48

Jeśli kolega nie odróżnia tłumika środkowego od kata to spoko :) Katalizator jest jeden :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2007, 21:36
Posty: 526
Skąd: WROCŁAW
Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]

Postprzez Hazu » 20 cze 2009, 19:57

Radek89 napisał(a):Katalizator jest jeden

w z5 są pewnie dwa tak jak w xedosie po 94 są trzy zamiast jednego :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Kryształ » 20 cze 2009, 22:05

są 2... jeden zaraz za kolektorem wydechowym i drugi tradycyjny... chlaśnij ten drugi... (pewnie zaraz pare osób będzie przeciw ale u mnie sporo sie poprawiło – a raczej wróciło do stanu bardziej "fabrycznego") najlepiej oczywiscie wstawic tam nowego kata.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2006, 20:01
Posty: 201
Skąd: Świdnica
Auto: WRX my05

Postprzez maxitun » 20 cze 2009, 22:09

1. nie ma kilku katów
2. to że coś przypomina kata na zewnątrz nie oznacza że w środku jest wkład katalityczny
3. wywalać tak ale zawsze wstawiać odpowiedni tłumik przelotowy w to miejsce
zajmuję się profesjonalnie tuningiem układów wydechowych, masz z tym problem napisz z chęcią pomogę
www.extratuning.eu
Początkujący
 
Od: 19 paź 2008, 10:24
Posty: 21

Postprzez Hazu » 20 cze 2009, 22:20

maxitun
to w takim razie co to za bańka jest za kolektorem? (Z5)
http://moto.allegro.pl/item664198120_ma ... zator.html

a tu dla v6:
http://moto.allegro.pl/item654366061_ko ... _5_v6.html
wygada to jak katalizator.
Ale Ty tu jesteś fachowiec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez hopek » 21 cze 2009, 07:20

maxitun napisał(a):1. nie ma kilku katów

w z5 przed liftem są 2 na bank, po lifcie jeden wywalili tej z kolektora :) w v6 nie wiem jak jest

maxitun napisał(a):2. to że coś przypomina kata na zewnątrz nie oznacza że w środku jest wkład katalityczny

pewnie masz racje ale nie do konca bo w mazdach sa wkłady katalityczne :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez xan » 21 cze 2009, 09:15

Kumpel mi przeciął tego kata za kolektorem i zespawał puszkę. Chciałem, żeby wspawał mi tam rurkę ale on mówi, że środek jest kwadratowy i nie miał za bardzo jak tego zrobić. Czy sama puszka nie pogarsza tylko sytuacji? Gdzieś tu czytałem, że chyba tak. No i co ja teraz mam z tym zrobic?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2008, 23:16
Posty: 159
Skąd: Olsztyn
Auto: 323F, DOHC 1.5 16V

Postprzez 48889 » 1 lip 2009, 19:38

witam, mam pytanko, moze ktos juz mial ten problem, mianowicie wymienilem pierscienie i pochodne z wiadomego powodu, teraz pozostaje sprawa katalizatora, wydaje mi sie ze napewno jest przesiakniety olejem, bo 100km/h i jest zadyma. jak wyglada sprawa??
Ostatnio edytowano 20 lip 2009, 15:55 przez 48889, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 lut 2009, 11:04
Posty: 14
Skąd: Koszalin
Auto: 323f BA Z5 95'

Postprzez radzi89 » 1 lip 2009, 23:21

Witam wszystkich, u siebie tez chce wyrzucic katalizator.
Lecz nie wiem gdzie sa sondy lambda i czy sa 2 czy 1?

Mazda 3 , 2,0 Benzyna 2004 rok
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje