Nowości w Maździe
Strona 1 z 1
Mazda planuje wprowadzenie napędu hybrydowego z elektrycznym wspomagaczem i pracuje nad małym roadsterem na bazie "dwójki". Tymczasem w Japonii do sprzedaży wchodzi Axela (eur. 3) z napędem 4x4, ale fani wspominający rajdowe 323 będą zawiedzeni.
(więcej...)
(więcej...)
Chyba faktycznie słowa "roadster" użyto nieco nad wyraz.
Mimo wszystko zapowiada się ciekawie, chciałbym taką Madzię mieć w swojej stajni
Mimo wszystko zapowiada się ciekawie, chciałbym taką Madzię mieć w swojej stajni
yoshiwwy napisał(a):na 4 łapy to jest to
Nikt nie powiedział jaki 4x4 to jest – część z napędów 4x4 jest gorsza (daje gorszy efekt) niż FWD ze średnią szperą Z resztą przy CVT nie da się zapodać dużo momentu więc silniczki będą słabe przy tym napędzie...
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
brii napisał(a):yoshiwwy napisał(a):na 4 łapy to jest to
Nikt nie powiedział jaki 4x4 to jest – część z napędów 4x4 jest gorsza (daje gorszy efekt) niż FWD ze średnią szperą Z resztą przy CVT nie da się zapodać dużo momentu więc silniczki będą słabe przy tym napędzie...
Jednak prowadzenie auta jest pewniejsze. trudniej wyprowadzić je z równowagi a przez to na więcej można sobie pozwolić
Jestem magiem posługuję się fragiem
- Od: 6 sty 2008, 15:58
- Posty: 482
- Skąd: Wyszków
- Auto: 323f BA BP '95 –> Dupowóz Grandtour 2,2 klekot
Ten roadster jest cool
RX-8 SP Titanium Grey Aero Kit :: Borla :: Greddy Air Diversion Panel :: Agency Power Pulley :: Tokico D-Spec Shocks + Tanabe GF Springs :: Racing Beat Endlinks ::
"A car can be a tool but it can also be so much more. It can be a heart-starter, it can be a drug, it can be a piece of art and it can stir your soul..." J. Clarkson
"A car can be a tool but it can also be so much more. It can be a heart-starter, it can be a drug, it can be a piece of art and it can stir your soul..." J. Clarkson
yoshiwwy napisał(a):Jednak prowadzenie auta jest pewniejsze. trudniej wyprowadzić je z równowagi a przez to na więcej można sobie pozwolić
Możesz być w błędzie – duża część 4x4 tak naprawdę podczas jazdy jest napędem takim samym jak zwykłe FWD – czyli napędem na JEDNO koło – różnicy nie ma żadnej
Tylko stały napęd 4x4 daje różnicę – w przypadku wszystkich innych czas reakcji elektronicznych dupereli a potem sprzęgieł i hamulców jest za długi i często jest już po faworkach... Niestety często napędy 4x4 to tylko lepsze samopoczucie.
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
A ja chce nowa trojke sedan
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
www.zacharow.info – portfolio
- Od: 17 lis 2005, 00:24
- Posty: 1884
- Skąd: Łódź
- Auto: 323F BJ FP LPG
brii napisał(a):JEDNO koło
Hehe, dobre W sumie jak na to dokladniej spojrzec...
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Dlatego nie nazywa się nie 4x4 tylko AWDduża część 4x4 tak naprawdę podczas jazdy jest napędem takim samym jak zwykłe FWD – czyli napędem na JEDNO koło – różnicy nie ma żadnej oczko
Różnica jest na korzyść 4x4 np.Subaru. Na minus większe spalanie.
Ale elektronika z każdym rokiem coraz lepsza. Teraz już Haldex bodajże III generacji i wielkich różnic już nie ma.
domin1979 napisał(a):Dlatego nie nazywa się nie 4x4 tylko AWD
AWD i stałe 4x4 się wogóle nie gryzą (np.: 323 GTR, Evo).
AWD oznacza możliwość płynnej zmiany wartości momentu pomiędzy osiami.
domin1979 napisał(a):Ale elektronika z każdym rokiem coraz lepsza. Teraz już Haldex bodajże III generacji i wielkich różnic już nie ma.
Taaaaak a świstak siedzi i zawija – pewnie w przyszłym roku w WRC będą jeździć tylko na Haldexach
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
WRC to nie zwykła droga... na jazdę po śniegu i podjazdy pod górkę AWD wystarczy i tego ludzie najczęściej potrzebują, a nie ścigania po OS-ach i zyskania paru sekund.
Napęd stały na pewno jest bezpieczniejszy w ekstremalnych sytuacjach ale zużywa więcej paliwa i jest droższy w eksploatacji. Przynajmniej tak piszą w prasie
Napęd stały na pewno jest bezpieczniejszy w ekstremalnych sytuacjach ale zużywa więcej paliwa i jest droższy w eksploatacji. Przynajmniej tak piszą w prasie
Jeżdżę Subaru i nie powiem, żeby jakoś drastycznie taki napęd podnosił spalanie (Avensis ze słabszym silnikiem o tej samej pojemności z napędem FWD pali więcej)
Droższy w ekploatacji troszkę jest – trzeba zmieniać olej w dyfrach i częściej sprzęgło ale też nie jest to jakiś kosmos
Co do pomocy na drodze systemów bez stałego napędu – są tak przydatne jak niezapięte pasy bezpieczeństwa Pomogą przy podjeździe pod ośnieżoną górkę, ale w innyc przypadkach niestety nie sprawdzają się.
Droższy w ekploatacji troszkę jest – trzeba zmieniać olej w dyfrach i częściej sprzęgło ale też nie jest to jakiś kosmos
Co do pomocy na drodze systemów bez stałego napędu – są tak przydatne jak niezapięte pasy bezpieczeństwa Pomogą przy podjeździe pod ośnieżoną górkę, ale w innyc przypadkach niestety nie sprawdzają się.
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Oj gruuubo przesadzasz... nowe AWD już takiej dużej zwłoki nie ma jak kiedyś. W testach gazet jakoś tak nie dramatyzowali. Stały napęd na pewno jest lepszy ale przy braku wyobraźni tak samo się zda jak AWD...brii napisał(a):Pomogą przy podjeździe pod ośnieżoną górkę, ale w innyc przypadkach niestety nie sprawdzają się.
AWD to stały napęd z podziałem momentu – nie utożsamiaj go z dołączanymi napędami
Tam to potrafią dramatyzować jeśli siedzisko fotela jest o 3mm krótsze a nie dramatyzować jak moc różni się o 30KM
Nie ma sensu się opierać na opiniach dziennikarzy którzy często tylko samochód widzieli a nawet jeśli jeździli to nie potrafią na tyle nacisnąć by wyszły różnice
domin1979 napisał(a):W testach gazet jakoś tak nie dramatyzowali.
Tam to potrafią dramatyzować jeśli siedzisko fotela jest o 3mm krótsze a nie dramatyzować jak moc różni się o 30KM
Nie ma sensu się opierać na opiniach dziennikarzy którzy często tylko samochód widzieli a nawet jeśli jeździli to nie potrafią na tyle nacisnąć by wyszły różnice
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Uogólniam bo lwia większość AWD to właśnie dołączane napędy. Jak wiedzę AWD to mogę w ciemno strzelać, że dołączany (z pewnymi wyjątkami jak stały z podziałem 70/30% do 50-50%itd jak bodajże w BMW). Stąd jak pisałem wcześniej "4x4" to na pewno napęd stały bo wszystkie koła napędza ten sam moment, AWD najpewniej dołączany albo nazwijmy go "quasi-stały". To moja interpretacja napędów.brii napisał(a):AWD to stały napęd z podziałem momentu – nie utożsamiaj go z dołączanymi napędami usmiech
Sam nigdy nie porównywałem stałego z dołączanym, który póki co mi wystarcza bo nigdy nie przeciągam struny, a w zimę w porównaniu do FWD to niebo, a ziemia. Kontrolkę ESP tylko sporadycznie widzę na desce więc już nie mam co ciągnąć tematu
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości