Gdzie co jest pod maską ?

Mazda 323 1994–1998

Postprzez mattsk » 10 cze 2009, 15:26

Obrazek
najbardziej interesuje mnie numer 8 bo już mam prawie pusty ten zbiorniczek ;/ ponumerowałem wsyztskie rzeczy nawet takie oczywiste, może innym się przyda :)
I jescze jedno pytanie. Co to jest za kółko oznaczone #. Bo zauważyłem że mi nierówno chodzi- bije. Da się je wymienić ? czy cały element musiałbym wymienić ?Obrazek
Ostatnio edytowano 11 cze 2009, 10:52 przez mattsk, łącznie edytowano 1 raz
mattsk
 

Postprzez vipsoke » 10 cze 2009, 16:11

8 zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodzącego
a
# rolka alternatora do ładowania akumulatora(ale mogę się mylić) ;)
Nic na siłę, lewy pas, gaz i płynę Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 maja 2009, 17:53
Posty: 22
Skąd: Starachowice
Auto: Mazda 323 S BA 1.5 16V

Postprzez bikus » 10 cze 2009, 16:19

1- plyn do wspomagania (chyba) albo zbiorniczek wyrownawczy bo widze ze od domu idzie rurka taka jak z ciecza chlodzaca
2- plyn do spryskiwaczy
3- wlew do chlodnicy
4-?
5- wtryski do gazu
6- kawalek gumy doloto do ktorej idzie odma z pokrywy zaworow ;)
7- rura z ciecza z chlodnicy ktora idzie pewnie gdzies do bloku silnika
8- tego nie wiem ale wyglada mi na zriorniczek wyrownawczy ale glowy nie dam
9- parownik (do gazu)
10- plyn hamulcowy
11 – cos z elektroniki, nie wiem czy to komp czy co (ale komp to raczej w srodku jest)
12 – Czesc NR 710 :P :D a tak powaznei to korek do wlewu oleju...


a tak na marginesie to mam male pytanie czy widziales kiedys w zyciu samochod pod maska?

co do kola to da sie wymienic, nie wiem czy to do pompy wody czy do klina ale wymienic napewno da sie :)
www.poturbowani.pl – tuning, części – ZAPRASZAM!!!
moja Mazda – viewtopic.php?f=312&t=137583
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 15:28
Posty: 851 (0/1)
Skąd: Warszawa/Biała podlaska
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 02'

Postprzez kamil0109 » 10 cze 2009, 18:02

O boże....... chłopie ty może lepiej nie jeździj tym samochodem bo mu krzywde zrobisz:)

4 to spust przy chłodnicy klimatyzacji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 14:12
Posty: 33
Skąd: kraków
Auto: Mazda 323 f (1995) 2.0 V6 24V

Postprzez marcin255 » 10 cze 2009, 18:15

4 to zawór klimatyzacji -powinny być dwa niskiego i wysokiego ciśnienia
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Mlody0723 » 10 cze 2009, 20:28

8 zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodzącego
a
# rolka alternatora do ładowania akumulatora(ale mogę się mylić)


# to jest rolka od pompy wspomagania
Początkujący
 
Od: 28 sty 2009, 02:30
Posty: 19
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 3 1.6 16v 2005r.

Postprzez mattsk » 11 cze 2009, 11:00

Macie racje, wersja BA:P lepiej doleje troche tego płynu. Dziękuje za odpowiedzi. Chciałbym się trochę iusprawiedliwić. Jest to moje pierwsze auto, wcześniej nie miałem własciwe żadnej styczności z motoryzacją. A zaznazyłem wszystkie rzeczy nawet te dość oczywiste, bo może ktoś inny nie będzie wiedział to sobie zerknie :)
mattsk
 

Postprzez świeżak » 12 cze 2009, 18:17

Śmiejecie sie, chłopak po prostu chciał mieć pewność co gdzie jest :D Lepsi są ci co na 5 biegu jadą 60km/h :PP hahah
www.forum.323-klub.pl/

zapraszam na forum ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2008, 11:10
Posty: 283
Skąd: Katowice
Auto: M3 BL `12

Postprzez luki88 » 12 cze 2009, 23:19

11 to jest centralka od gazu
Sprzedam
Zaślepki halogenów i podłogę bagażnika
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2008, 11:39
Posty: 503
Skąd: Kutno
Auto: Mazda 323F BA '96 1,5 STAG

Postprzez maniaco » 1 maja 2010, 18:12

Witam wszystkich. To mój pierwszy post tutaj, dlatego przepraszam z góry za jakiekolwiek gafy z mojej strony.
Tydzień temu kupiłem swoją Mazdę 323 BA i pod maską dojrzałem wolno wiszące wtyczki, których zastosowania nie znam.

Zwracam się do o pomoc w rozszyfrowaniu zastosowania owych wtyków, których fotografię załączam :). Dla ułatwienia obrysowałem okolice wtyków kolorowymi kółkami.
Dodam, że mam silnik 1.5, jeżeli to coś ułatwi.
Obrazek

Obrazek
Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi
MAZDA 6 (GH) 2.0D MZR-CD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2010, 22:11
Posty: 67
Auto: Mazda 6 GH (2009), 2.0 MZR-CD

Postprzez Lesiu » 1 maja 2010, 18:24

na dolnym zdjęciu to wtyczki od sterownika klimy, którego nie masz, na górnym to powiem Ci że nie wiem, do czego ta wtyczka, poza tym to strasznie tam zakidane jakimś olejem, cały zbiornik na płyn do spryskiwaczy zarzygany Obrazek
Ostatnio edytowano 31 lip 2011, 12:17 przez Lesiu, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2005, 12:29
Posty: 361
Skąd: Dębica
Auto: 323F BA Z5 :] '96

Postprzez kacior123 » 1 maja 2010, 18:30

Zgadzam się z przedmówcą o drugim zdjęciu – wtyczki do sterownika od klimy
Wtyczka z pierwszego zdjęcia dużo mi nie mówi ale na twoim miejscu sprawdziłbym skąd tyle oleju na zbiorniku do spryskiwaczy bo to niczemu dobremu nie wróży :(
Początkujący
 
Od: 30 mar 2010, 17:37
Posty: 9
Auto: Mazda 323f 1995r. 1,8L BA

Postprzez rafał88 » 1 maja 2010, 18:41

Slepi jestescie?? to zaden olej to pewnie srodek do konserwacji. patrzylem u ojca bo tez ma skrajnie uboga wersje i tez nie wiem o czego ta wtyczka na pierwszym zxdjeciu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez maniaco » 1 maja 2010, 18:58

co do oleju na wtyczkach, to zaprzeczam, są po prostu brudne, wydaje mi sie, że tak jak napisał arafal21 to jakiś środek konserwujący, ewentualnie "pył".

Fakt, zbiornik jest dziwnie brudny i sam się zastanawiam, co to może być...

Lesiu, a jak nie mam, tzn że nie mam, bo ktoś go wymontował, czy po prostu nie mam, bo moja wersja nie ma klimy?:D
MAZDA 6 (GH) 2.0D MZR-CD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2010, 22:11
Posty: 67
Auto: Mazda 6 GH (2009), 2.0 MZR-CD

Postprzez rafał88 » 1 maja 2010, 19:51

Te wtyczki sa po to zeby np Ty chcial zalozyc np klime to po to sa te wtyczki luzem. a to jest na 100% srodek do konserwacji bo jesli zdejmiesz nadkole widac pojemnik do sporysku przeciez ktos o zdrowych zmyslach nie ciapal by po plastku zeby zabezpieczyc blache.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez zieba1982 » 1 maja 2010, 20:28

Na pierwszym zdjęciu...wtyczka od elektromagnesu pompy klimatyzacji ,załącza pompę klimy.
Na drugim zdjęciu tak jak już pisano,tez od klimy,tam przychodzą 2 styczniki,
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2007, 10:25
Posty: 111
Skąd: Gorzów Wlkp..
Auto: Mazda 323F 1997r 1,8/16v BA
Mazda 6 2006r 2,0/16v CITD GG/GH

Postprzez wesoly75 » 1 maja 2010, 21:42

Czy ta wtyczka ma sobie tak wolno dyndac? Nawet jesli jest ona od elektromagnesu pompy klimatyzacji i załącza pompę klimy to chyba powinna byc do czegos podlaczona? I jeszcze pytanie co to za sterownik za co on odpowiada i dlaczego go niby nie mam?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:58
Posty: 207
Skąd: Dublin/Opole
Auto: Mazda 323F BA1.8

Postprzez zieba1982 » 2 maja 2010, 09:58

Ja też kupiłem Magdę bez klimy,ale ja zamontowałem,u mnie ta mała wtyczka też sobie"dyndała" w sumie to była przyczepiona opaską do przewodu pompy wspomagania,musiałem opaskę odciąć aby przewód sięgnął od klimy.
A te styczniki"sterownik" jak to nazywasz,zapewne odpowiada .1 za załączenie wentylatora chłodnicy(działają dwa wentylatory w trakcie pracy klimy)a 2 hmmm też coś załącza,wydaje mi się że sprężarkę bo ona też daje obciążenie elektryczne.Na pewno jeden jest od wentylatora bo po zwarciu odpowiednich przewodów sprawdza się działanie wentylatora bo tak robiłem,dochodzą 2 przewody cienkie z prądem+ i – (zasilające stycznik) i jeden gruby co jest zwierany przez stycznik..bez tego klima nie ruszy,i jeszcze jest kostka z 2 przewodami około lampy przedniej strona lewa,tam się podłącza czujnik osuszacza klimatyzacji,oraz jest kostka w przedziale pasażera ,"niebieska" i tam się wpina czujnik,zawór rozprężny (chyba tak się nazywa)który załącza pompę klimatyzacji gdy ona nabije zbyt duże ciśnienie. I tyle z montażu klimy ale się rozpisałem ...........
Jeszce jest wolna kostka przy chłodnicy sztuk 2 "halogeny" oraz jedna do czujnika oszronienia drogi (Mało mazd to ma)moja tez nie ma,kontrolka jest w każdej..i jeszcze pewnie jest wiele kostek które są puste a to dlatego że mazda robiła kompletne instalacje elektryczne nie zależnie od tego czy urządzenie było montowane czy nie ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2007, 10:25
Posty: 111
Skąd: Gorzów Wlkp..
Auto: Mazda 323F 1997r 1,8/16v BA
Mazda 6 2006r 2,0/16v CITD GG/GH

Postprzez Lesiu » 3 maja 2010, 12:41

dokładnie Mazdy mają instalacje elektryczne pociągnięte pod full wersje a nie wszystkie są full wersjami :)

arafal21 jakoś dziwnie twoje wypowiedzi mi na nerwy działają, skąd ty możesz wiedzieć co to jest na 100% :/ w ogóle twoje wszystkie wypowiedzi są jakieś takie cwaniackie :/ :/

według mnie to olej ze wspomagania, bo na końcówce węża też zakidane jest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2005, 12:29
Posty: 361
Skąd: Dębica
Auto: 323F BA Z5 :] '96

Postprzez satan » 16 lip 2010, 13:46

hej:) niech mi ktos pomoze w rozszyfrowaniu tych pojemniczkow pod maska, niewiem ktory jest do czego wiem tylko ktory obsluguje spryskiwacze:) jakies zdjecie z opisem:) Mazda 323f 97' 1.5
Początkujący
 
Od: 15 lip 2010, 21:17
Posty: 10

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323