Emulator DPF w MZR-CD, co można zepsuć?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez marcin-k » 1 maja 2009, 05:46

Panowie sprawa wydaje się rozwiązana jeśli chodzi o ten filtr DPF natrafiłem na firmę koło Wrocławia która potrafi programowo ominąć ten filtr za jedyne 1400zł osobiście dzwoniłem do firmy z tym zapytaniem. Podaje link do firmy i czekam na relacje od osób które to odłączyły i protestowały ten soft jak zachowuje się autko po tej operacji oraz proszę o inne adresy firm jeśli ktoś znalazł w Internecie oto link:
http://www.c-tronic.pl/kontakt.htm
może komuś to się przyda?
Początkujący
 
Od: 15 maja 2008, 01:53
Posty: 22
Skąd: Pruchnik
Auto: mazda 626

Postprzez krzych » 24 maja 2009, 23:12

Czesc.

Ostatnio dostalem (ja i kilka innych osob) informacje o mozliwosci zalozenia emulatora DPF. Emulator taki zostal sprawdzony na innych markach (FAP) i dziala poprawnie (cokolwiek to nie oznacza). Jako ze jedna z najwiekszych wad bezobslugowej eksploatacji Mazdy jest wlasnie ten element, chcialbym zadac kilka nurtujacych mnie pytan ludziom badz co badz bezzebnym, bo jak wiadomo, zeby zjedli na Mazdzie ;). I wszyscy oczywiscie wiemy, ze DPF to troche nowosc i troche tajemnicza, ale prosze o luzna dyskusje ktora choc troche moglaby przyblizyc wnioski co do takiego rozwiazania.

Watpliwosc pierwsza:
Jak wiadomo, kazdy silnik to uklad zlozony z dolotu, wydechu, ukladu paliwowego i paru innych rzeczy, czkolwiek chyba te trzy maja sporo wspolnego z cisnieniami. Zakladajac, ze nie zmieniamy nic w dolocie i wtryskach, a wyjmujemy DPF, zwiekszamy roznice cisnien wlot/wylot. Z tego co slyszalem o tuningu, moze miec to znaczny wplyw na prace silnika, a sam sobie dokombinowalem, ze i na jego zywotnosc. Pytanie tylko, czy mam racje... i jesli tak to jak wiele tej racji mam. Diesel w koncu mocna jednostka i moze ma tyle zapasu? A moze skorzystanie z "zaslepki" w postaci dodatkowego elementu jak np tlumik (metoda stosowana przy wyjmowaniu katalizatorow) mogloby pomoc?

Watpliwosc druga:
Taki emulator musi dzialac jak DPF czyli zapychac sie i wypalac – inaczej komputer uzna, ze mamy zepsuty DPF a nie emulator. Dla uzytkownika to nie problem, bo symulowane wypalanie nastepuje ponoc co 1000 km (czyli tak trzy razy rzadziej w trasie i szesc razy w miescie co spowoduje brak koniecznosci sprawdzania oleju i niewielki tylko wzrost spalania a nie jak z DPF'em o caly litr na 100 km) i tylko przez jakis krotki okres czasu – 5 min, czy 5 km, nie pamietam juz :). I wszystko byloby ok, ale....
Symulujemy wypalanie, wiec komputer zarzadza wtrysk na wydechu. Pluje ON na tlumik i (miejmy nadzieje) temperatura jest za mala, zeby to sie zapalilo... Ale jesli jednak sie zapali? Jak wiele takich wypalen wytrzyma zwykly tlumik? Jak wiele chemicznych reakcji zachodzacych miedzy metalem (czy z czego ten tlumik by nie byl) a olejem napedowym wytrzyma?

Watpliwosc trzecia:
Zakladam, ze taki emulator jest wykonany dosc dokladnie, zaprojektowany jeszcze lepiej i w ogolem, ale niech los spowoduje, ze np alternator poda jakis skok napieca i emulator szlag trafi co spowoduje zwarcie (zalozmy, lub przepiecie) na styku ECU->Emulator... DO dyspozycji mamy cztery conajmniej miejsca ktore zagrazaja komputerowi – dwie sondy cisnienia, jedna temperatury i kolejna przeplywu spalin. Czy komputer jest zabezpieczony przed takimi awariami badz co badz elementow zewnetrznych jak DPF (a tym razem emulator DPF)?

Watpliwosc czwarta:
Czy ja aby na pewno rozwazylem wszystkie mozliwosci? Czy jeszcze cos moze miec wplyw na dzialanie calego ukladu silnika ze strony takiego emulatora?

[edit]
Watpliwosc piata:
Skoro wypinamy oryginal czujnika temperatury, bo wpinamy tam emulator, to czy regularne dodatkowe wtryski nie podniosa za bardzo temperatury wydechu uszkadzajac turbine? (gdyby jednak paliwo dostawalo samozaplonu ew. z innych nie znanych mi przyczyn). Jesli istnieje taka mozliwosc to czy oryginalny czujnik temperatury bedzie wpiety w emulator w celu badania takich okolicznosci...
[/edit]

Bede wdzieczny za rozpetanie najkrwawszej dyskusji w tym temacie ;) Pomoze to nie tylko mi, ale i kolejnym potencjalnym ochotnikom. A ja ze swojej strony powiem, ze widze wrecz niezdrowe zainteresowanie wielu posiadaczy DPF jego usunieciem.
Ostatnio edytowano 25 maja 2009, 20:36 przez krzych, łącznie edytowano 2 razy
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 15:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Myjk » 25 maja 2009, 06:49

krzych napisał(a):zwiekszamy roznice cisnien wlot/wylot.

Masz na myśli zastosowanie przewężki, która symuluje obecność "czystego" DPFu?
Jeśli tak, to w czym problem?

krzych napisał(a):Taki emulator musi dzialac jak DPF czyli zapychac sie i wypalac

Przecież czujniki sprawdzają ciśnienie przed i za DPFem. Jeśli ciśnienie jest prawidłowe,
to nie dochodzi w ogóle do procedury przepalania – bo i po co?

Wg mnie błędnie rozumiesz pojęcie "emulatora" w tym wypadku.

krzych napisał(a):Pluje ON na tlumik

Po drodze jest jeszcze katalizator – to on pierwszy dostanie.
Ale jak napisałem powyżej, nie sądzę aby "emulator" do tego w ogóle dopuszczał.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 07:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez mcbeth » 25 maja 2009, 07:24

Myjk napisał(a):krzych napisał:
Taki emulator musi dzialac jak DPF czyli zapychac sie i wypalac

Przecież czujniki sprawdzają ciśnienie przed i za DPFem. Jeśli ciśnienie jest prawidłowe,
to nie dochodzi w ogóle do procedury przepalania – bo i po co?

Oprogramowanie może przeprowadzać cykl wypalania nie tylko na podstawie różnicy ciśnień. Może być też brana po uwagę również np. pewna maksymalna ilość spalowego paliwa i tak wypalanie następować nie rzadziej np. niż co bak paliwa. Ja tylko dywaguję, ale rozsądny algorytm powinien coś takiego mieć z punktu widzenia żywotności filtra.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 13:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez Myjk » 25 maja 2009, 07:49

W takim razie zadaniem "emulatora" może być także oszukanie komputera, tzn. podanie impulsu do ECU o wypaleniu DPFu i czym szybsze przerwanie podawania większej ilości paliwa. Po wymontowaniu DPFu "pełna" procedura wypalania może być brzemienna w skutkach dla katalizatora. Choć jak pisałem, trudno jest wypalać coś, co jest czyste.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 07:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez krzych » 25 maja 2009, 13:36

Myjk, nie mieszaj. Wiem jak dziala emulator, bo pytalem.

Emulator w ogole ma w d*pie cisnienia realne i symuluje sygnal sondy cisnienia taki, jakby bylo ono w przypadku czystego lub zapchanego w zaleznosci do czego chce akurat zmusic ECU.

Emulator sam w sobie jest sondami cisnien, temperatury i jedyne co chyba naprawde bada to przeplyw po to, aby stwierdzic, czy komputer przeprowadza zlecone wypalanie czy je przerwal czy moze wznowil.

Co do katalizatora, pytalem Jarka, nie posiadamy w dieslu.

mcbeth napisał(a):Oprogramowanie może przeprowadzać cykl wypalania nie tylko na podstawie różnicy ciśnień.

I tak tez wlasnie jest – jednym z parametrow jest jak uslyszalem od autora, ilosc przejechanych kilometrow – jako ze nie bardzo emulator ma dostep do takich danych, pewnie okresla to na podstawie tego co ma czyli w przyblizeniu i wypalanie nastepuje nie rzadziej niz raz na 1000 km w przyblizeniu. Dokladnych informacji jak to dziala nie mam, wiec nie bede wiecej mieszal :)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 15:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez krzysiekk38 » 25 maja 2009, 14:06

Dobrze ale co zatem z iloscia wstrzykiwanego paliwa w celu wypalenia DPF.Czy emulator(czy jak sie tam zwie)potrafi tak oszukac kompa iz bedzie wstrzykiwal dodatkowe paliwo tylko co 1000 km w celu"wypalenia DPF"A moze dawka paliwa i jego czestotliwosc dotrysku jest niejako zapisana w sciezce oprogramowania i co z tego ze "emulator "dzialac bedzie jak jeszcze szybciej bedzie przybywac oleju??Nie znam sie na oprogramowaniu silnkow(wogole na informatyce) ale nie wiem czy tak sie nie stanie.Mysle iz najlepiej to po prosty wyprobowac i opisac wrazenia.Ja narazie sie tego nie"tykam"ale tylko dlatego iz mam autko na gwarancji,jak tylko mi sie skonczy to jestem jeden z pierwszych ktorzy chetnie sie pozbeda lub ogranicza wplyw DPF na uzytkowanie samochodu
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2009, 12:03
Posty: 64
Skąd: Bielsko-Biala
Auto: Mazda 6 2,0 MZR-CD 140 KM 2008

Postprzez krzych » 25 maja 2009, 14:10

Krzysiek, rozumiem, ze nie rozumiesz, bo nie kazdy rozumie, ale ja potrzebuje opinii tych co rozumieja :). I owszem, najlatwiej jest zalozyc i sprawdzic, ale ja wole byc przygotowany i zalozyc np z dodatkowym obciazeniem cisnienia jesli byloby to zalecane przez naszych forumowych znawcow.

Tak ze prosilbym o takie dosc konkretne pomysly ;)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 15:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Myjk » 25 maja 2009, 14:14

krzych napisał(a):Myjk, nie mieszaj. Wiem jak dziala emulator, bo pytalem.

Ale nie napisałeś że wiesz jak działa, jedynie zasiałeś domysły. :P

krzych napisał(a):Co do katalizatora, pytalem Jarka, nie posiadamy w dieslu.

We wszystkich materiałach jakie czytałem na temat FAP/DPF było napisane,
że katalizator jest zaraz za DPF-em, ale na zewnątrz wygląda jak jedna całość.
Chyba że DPF i katalizator to to samo, tylko zmienili nazwę. :P Generalnie z przekroju
te dwa elementy wyglądają prawie identycznie.

O proszę: http://www.motofakty.pl/artykul/czy_die ... atora.html

krzych napisał(a):wypalanie nastepuje nie rzadziej niz raz na 1000 km w przyblizeniu.

Ile czasu trwa?

krzych napisał(a):Dokladnych informacji jak to dziala nie mam, wiec nie bede wiecej mieszal

Bo to może taka ściemka. Jak dla mnie to wystarczy wymontować DPF, wrzucić rurkę
robiącą ciśnienie takie samo jakie robi czysty DPF i z bańki. Ale ja się nie znam w sumie. :P
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 07:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez krzych » 25 maja 2009, 14:22

Myjk napisał(a):We wszystkich materiałach jakie czytałem na temat FAP/DPF było napisane,
że katalizator jest zaraz za DPF-em, ale na zewnątrz wygląda jak jedna całość.

No to juz wlasnie temat na ten watek – czyli czego jeszcze nie wiemy? Jarku, mozliwe to co Myjk mowi?


Myjk napisał(a):Ile czasu trwa?

Podobno 5 minut.

Myjk napisał(a):Bo to może taka ściemka. Jak dla mnie to wystarczy wymontować DPF, wrzucić rurkę
robiącą ciśnienie takie samo jakie robi czysty DPF i z bańki. Ale ja się nie znam w sumie. język

Watpie. Zapewne Japonce przewidzialy checi usuniecia DPF i zapewne nawet zmuszeni byli do zrobienia zabezpieczen na wypadek "non-stop czystego DPF" chocby dlatego, ze jesli sondy padna w "dziwny sposob" bo sie zatna i beda podawac stale ze DPF jest czysty a nie bedzie i sie zatka to katastrofa ;). Nie podejrzewalbym ich o takie niedopatrzenie :)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 15:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Myjk » 25 maja 2009, 14:33

krzych napisał(a):Podobno 5 minut.

Gdyby to było 15 sek. to bym się nie zdziwił, ale 5 minut? Masakra.

krzych napisał(a):Watpie. Zapewne Japonce przewidzialy checi usuniecia DPF i zapewne nawet zmuszeni byli do zrobienia zabezpieczen na wypadek "non-stop czystego DPF" chocby dlatego, ze jesli sondy padna w "dziwny sposob" bo sie zatna i beda podawac stale ze DPF jest czysty a nie bedzie i sie zatka to katastrofa oczko. Nie podejrzewalbym ich o takie niedopatrzenie

Nie sądzę aby ich głównym celem było uniemożliwienie usunięcia DPFu. Po za tym po co robić zabezpieczenie na coś co dobrze działa? Znaczy rozumiem co masz na myśli, prewencja jest fajna, ale czy na pewno ma sens w tym przypadku? Gdybym był na miejscu "małych" inżynierów to uznałbym po prostu, że jeśli wystąpi awaria sondy / czujników to tak czy siak trzeba się znaleźć w serwisie i wymienić błędny podzespół. Jak pokazuje doświadczenie użytkowników ta ich prewencja na niewiele się zdaje. To jest zwyczajnie dla mnie nie logiczne.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 07:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez krzysiekk38 » 25 maja 2009, 14:35

Coz z tego co widze to niewielu jest tu tych co "rozumieja"to przerobka i z takimi rzeczami zawsze wiaza sie problemy.Swojego czasu wsadzalismy silnki z lady do transporterow t-2 i wszystko chulalo poza ..grzaniem sie silnika zawszew sie grzal i byl problem z ochlodzeniam go.Tak to jest z przerobkami zawsze pozniej wyskakuja jakies takie "problemy".Ja tylko staram sie domyslac jakie to bedzie mialo nastepstwa.Co do trwalosci silnika -tym bym sie nie przejmowal.Dzisiejsze silniki zawsze sa konstruowana z pewnym"zapasem" wiec o trwalosc jestem spokojny.Bardziej mnie zastanawia caly uklad elektroniczny i sterowanie nim.
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2009, 12:03
Posty: 64
Skąd: Bielsko-Biala
Auto: Mazda 6 2,0 MZR-CD 140 KM 2008

Postprzez krzych » 25 maja 2009, 14:36

Myjk napisał(a):Gdyby to było 15 sek. to bym się nie zdziwił, ale 5 minut? Masakra.

I co, myslisz ze ECU daloby sie nabrac ze w 15 sekund DPF nasaczyl sie olejem napedowym i jeszcze go w tym czasie zdazyl zagrzac i spalic?

Po za tym po co robić zabezpieczenie na coś co dobrze działa?

Raczysz zartowac? Nie dziala dobrze, to po pierwsze, po drugie, zawsze robi sie zabezpieczenia. Juz widzialem pare takich programow ktore nie byly pozabezpieczane oraz skutki ich uzywania. Moje doswiadczenie programistyczne mowi, ze zabezpieczenia sa na 101%. Pytanie tylko jakie.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 15:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Myjk » 25 maja 2009, 14:52

krzych napisał(a):I co, myslisz ze ECU daloby sie nabrac ze w 15 sekund DPF nasaczyl sie olejem napedowym i jeszcze go w tym czasie zdazyl zagrzac i spalic?

Hm... heloł, przypominam, że DPFa już nie ma, nie trzeba niczego "nasączać".

krzych napisał(a):Raczysz zartowac? Nie dziala dobrze, to po pierwsze,

J.w.

krzych napisał(a):Juz widzialem pare takich programow ktore nie byly pozabezpieczane oraz skutki ich uzywania.

Nie wiem czy znalazłbyś analogię do zwykłego programu komputerowego.
Przecież tutaj występuje prosty warunek.

if zatkanie_DPF=>40% { przepal } ;
elseif zatkanie_DPF=<40% { nie_przepalaj } ;

I jeszcze parę innych warunków, których nie chce mi się wymyślać w tym momencie bo idę w dom. :P
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 07:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez krzych » 25 maja 2009, 14:58

Myjk napisał(a):Hm... heloł, przypominam, że DPFa już nie ma, nie trzeba niczego "nasączać".

To jak jestes taki czarodziej i umiesz to powiedz to mojemu ECU to ja nie bede musial emulatora instalowac... :P Heloł!?

PS. Moze nie pisz w pracy postow ino na spokojnie po przemysleniu? ;)

PS2. ECU to zwykly komputer dzialajacy na zwykle programy komputerowe, wiec nei potrzebuje analogii.

PS3.
Myjk napisał(a):if zatkanie_DPF=>40% { przepal } ;
elseif zatkanie_DPF=<40% { nie_przepalaj } ;

Jakbys zobaczyl taki warunek zapisany w assemblerze to bys zbaranial, a jak w kodzie konkretnej maszyny to bys powiedzial ze to wartosci losowe ;)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 15:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Myjk » 25 maja 2009, 16:35

Przecież gdybamy, tak? Ty także, bo nie wiesz jak jest faktycznie. Nie sądzę aby był ktoś, kto to wie.
Ci co wiedzą, to nie powiedzą, bo wtedy "emulator" kosztowałby 500 a nie 1500, albo wręcz nikt by
go nie zamawiał. :P
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 07:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez krzych » 25 maja 2009, 18:46

No to powiem tak: a ile tych emulatorow widziales? Bo ja zadnego, a o jednym dzialajacym jak na razie slyszalem (plus jeden w stanach, ale nie wiem czy dzialajacy). Jakby to bylo takie proste bez zabezpieczen antyawaryjnych w ECU czy anty"kradziezowych" to by juz pol miasta bez DPF jezdzilo ;)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 15:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez malmund6 » 25 maja 2009, 20:07

Wydaje mi sie ze moze powstac jeszcze jeden problem po usunieciu tego ustrojstwa, jak wspomnieliscie wyzej komputer bedzie inicjowal proces przepalania co jakis czas poniewaz nie da sie tego obejsc ale jak komputer bedzie dawkowal paliwo kiedy czujniki beda zastopione tym emulatorem to moze powstac za wysoka temperatura w ukladzie wydechowym i uszkodzic turbine. Czy kontrola temperatury w wedechu podczas przepalania bedzie tez jakos zastapiona?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 sty 2009, 19:04
Posty: 28
Skąd: Manchester
Auto: MAZDA6 TD 143,2006r

Postprzez krzych » 25 maja 2009, 20:30

Tak, podobno bedzie, ale pytanie jest czy w celu symulacji stopniowo wzrastajacej temp zeby omamic komputer czy rowniez bedzie badana realna temperatura w wydechu (moznaby oryginalny czujnik temperatury zrobic na wejsciu celem ochrony wydechu a symulowac na wyjsciu zupelnie cos innego).

Bardzo ciekawa uwaga, zapytam autora co na ten temat. Mam nadzieje, ze to przewidziane jest.

Czyli dopisujemy do listy watpliwosci kontrole realnej temperatury wydechu.

Done. Bede dopisywal nowosci od razu do pierwszego postu i ew odpowiedzi jesli takie nastapia :)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 15:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Myjk » 25 maja 2009, 22:36

krzych napisał(a):No to powiem tak: a ile tych emulatorow widziales? Bo ja zadnego, a o jednym dzialajacym jak na razie slyszalem (plus jeden w stanach, ale nie wiem czy dzialajacy). Jakby to bylo takie proste bez zabezpieczen antyawaryjnych w ECU czy anty"kradziezowych" to by juz pol miasta bez DPF jezdzilo

Pół miasta co najmniej, nie wie co to jest i że ma DPF więc nie wiem o czym tutaj rozmawiamy. :P

malmund6 napisał(a):komputer bedzie inicjowal proces przepalania co jakis czas poniewaz nie da sie tego obejsc

Tak na prawdę nie wiadomo co robi komputer. Wg mnie nadal nielogiczne jest inicjowanie przepalania filtra który jest czysty lub z minimalnym zabrudzeniem. To tak jakby dopompowywać oponę na zapas, a nuż przypadkiem ciśnienie spadło – bzdura.

Zatem pytanie podstawowe brzmi: jak często komputer pyta czujniki o ciśnienie.
W 5 minutowe interwały nie wierzę. Jadąc 180 km/h, czyli 3km/min.
filtr wypalałby się przez 15 km będąc czystym. Bzdura IMHO.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 07:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

Moderator

Moderatorzy Moto