Problem z dmuchawą, nie działa na wszystkich biegach 626 GD
Witam wszystkich po ekstremalnie dlugiej przerwie.
Mam następujący problem: dmuchawa nawiewu w mojej 626 GD działa tylko na 3. i 4. biegu, a 1. i 2. jest "nieaktywny". Domyślam się, że to przepalił sięśrodkowy z trzech szeregowo połączonych rezystorów silnika nawiewu, ale na domysłąch się kończy, bo nie mam pojęcia gdzie ten rezystor znaleźć. Teoretycznie powinien być tam gdzie jest dobre chłodzenie – czyli w kanałach powietrza wentylacji.
Wiecie możę gdize tego szukać, albo może ktoś z Was spotkałsięz podobnąprzypadłością i jest to coś typowego do naprawy?
Pozdrawiam,
michal
Mam następujący problem: dmuchawa nawiewu w mojej 626 GD działa tylko na 3. i 4. biegu, a 1. i 2. jest "nieaktywny". Domyślam się, że to przepalił sięśrodkowy z trzech szeregowo połączonych rezystorów silnika nawiewu, ale na domysłąch się kończy, bo nie mam pojęcia gdzie ten rezystor znaleźć. Teoretycznie powinien być tam gdzie jest dobre chłodzenie – czyli w kanałach powietrza wentylacji.
Wiecie możę gdize tego szukać, albo może ktoś z Was spotkałsięz podobnąprzypadłością i jest to coś typowego do naprawy?
Pozdrawiam,
michal
- Od: 9 lis 2004, 16:29
- Posty: 35
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 GD 1.6 (F6) 1991
wiecie
jak dostaniesz sie pod plastik w kogach pasażera, to tak w prawym rogu dość głęboko jest opornica nawiewy, w komorze nawiewu, idzie do niej chyba 5 kabli i jest przykręcona na 2 śrubki
u mnie naprawa trwała ok 15 min
jak dostaniesz sie pod plastik w kogach pasażera, to tak w prawym rogu dość głęboko jest opornica nawiewy, w komorze nawiewu, idzie do niej chyba 5 kabli i jest przykręcona na 2 śrubki
u mnie naprawa trwała ok 15 min
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2352 (23/37)
- Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
PLaster napisał(a):wiecie
jak dostaniesz sie pod plastik w kogach pasażera, to tak w prawym rogu dość głęboko jest opornica nawiewy, w komorze nawiewu, idzie do niej chyba 5 kabli i jest przykręcona na 2 śrubki
u mnie naprawa trwała ok 15 min
Czyli że przepalony opornik jest naprawialny?
- Od: 9 lis 2004, 16:29
- Posty: 35
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 GD 1.6 (F6) 1991
tomom napisał(a):Jak będziesz miał szczęście to skrócisz trochę drucik oporowy i przylutujesz jego koniec ponownie.
ja nie lutowałem, tylko wyciąłem przepaloną część i skręciłem dobrze
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2352 (23/37)
- Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
Za 60 zł kupisz dobrą część na allegro, nie ma sensu lutować wymiana to banalnie proste 10 minut.
Zacznij zarabiać prawdziwe pieniądze poprzez marketing sieciowy http://www.wellbiznes.info/edel
http://www.rozwoj-uwodzenie.pl
http://www.rozwoj-uwodzenie.pl
- Od: 24 mar 2009, 11:27
- Posty: 92
- Skąd: Wrocław
- Auto: MAZDA 626 1.8 16V 97r GE FP
miałem podobnie:
1. rezystorki nie okazały się poprzepalane
2. włącznik się popsuł
3. jakby popsuły się rezystorki to chyba łatwiej i szybciej polutować – jak masz lutownicę i umiesz, niż czekać na przesyłkę
4. jak głośno chodzi wentylator i w dodatku w miarę słabo nawet na 4 biegu, to znaczy że już się kończy... nie ma innej rady jak kupić drugi, sprawny
możesz oczywiście wymieniać szczotki, ale już zazwyczaj łożysko czy jak to nazwać, bo łożyska za bardzo nie przypomina – chyba że ślizgowe
się wyciera i raczej kaszana z tego na dłuższą metę będzie... 
1. rezystorki nie okazały się poprzepalane
2. włącznik się popsuł
3. jakby popsuły się rezystorki to chyba łatwiej i szybciej polutować – jak masz lutownicę i umiesz, niż czekać na przesyłkę
4. jak głośno chodzi wentylator i w dodatku w miarę słabo nawet na 4 biegu, to znaczy że już się kończy... nie ma innej rady jak kupić drugi, sprawny
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
No to teraz zaczęły się już czary.
Oto, co się dzieje:
– dmuchawa nawiewu nadal nie działa na 1. i 2. biegu, ale klimatyzacja się włącza (sprzęga kompresor, kompensują się obroty silnika, podczas jazdy gdy jest naturalny nawiew to z dysz leci zimne powietrze);
– po przełączeniu na trzeci bieg wentylator nawiewu zaczyna normalnie działać, ale – i tu uwaga, klima się wyłącza, gaśnie nawet jej lampka kontrolna!
– po przełączeniu z powrotem na 1. albo 2. bieg dmuchawa zatrzymuje się, klima załącza.
W pozycji zero jest normalnie :–)
Zastanawiam się, czy kolo co mi klimę serwisował czegoś nie popodłączał odwrotnie, ale jak patrzę na schemat elektryczny to trudno mi znaleźć kombinację pomyłek które mogłyby do czegoś takiego doprowacizić. Najlepiej byłoby znaleźćw Wawie elektryka który sie na tym na tyle dobrze zna że nie będzie musiał szukać, ale zwykle kolo albo zna się na klimie od strony hydraulicznej, albo na elektryce, ale z pominięciem klimatyzacji.
Może ktoś już miał w aucie podobne objawy?
Oto, co się dzieje:
– dmuchawa nawiewu nadal nie działa na 1. i 2. biegu, ale klimatyzacja się włącza (sprzęga kompresor, kompensują się obroty silnika, podczas jazdy gdy jest naturalny nawiew to z dysz leci zimne powietrze);
– po przełączeniu na trzeci bieg wentylator nawiewu zaczyna normalnie działać, ale – i tu uwaga, klima się wyłącza, gaśnie nawet jej lampka kontrolna!
– po przełączeniu z powrotem na 1. albo 2. bieg dmuchawa zatrzymuje się, klima załącza.
W pozycji zero jest normalnie :–)
Zastanawiam się, czy kolo co mi klimę serwisował czegoś nie popodłączał odwrotnie, ale jak patrzę na schemat elektryczny to trudno mi znaleźć kombinację pomyłek które mogłyby do czegoś takiego doprowacizić. Najlepiej byłoby znaleźćw Wawie elektryka który sie na tym na tyle dobrze zna że nie będzie musiał szukać, ale zwykle kolo albo zna się na klimie od strony hydraulicznej, albo na elektryce, ale z pominięciem klimatyzacji.
Może ktoś już miał w aucie podobne objawy?
- Od: 9 lis 2004, 16:29
- Posty: 35
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 GD 1.6 (F6) 1991
A jednak to jest do wyczajenia.
Na schemiacie znalazłem rozwiązanie – to najprawdopodobniej tylko rezystor jest wszystkiemu winien.
Włącznik klimatyzacji bierze prąd z zacisku pierwszego biegu dmuchawy.
To prąd sterujący, nie obciążeniowy, dlatego niezależnie od włączonej prędkości dmuchawy, przez rezystory nawiewu i tak dopłynie wystarczające napięcie do pierwszego zacisku, aby przekazać komunikat o włączeniu klimy i zapalić lampkę kontrolną AC.
Jeżeli natomiast przepali się rezystor między 2. i 3. biegiem dmuchawy, to – tak jak u mnie – na 1. i 2. biegu sterownik klimy dostaje napięcie sterujące, a po przełączeniu na 3. bieg obwód przerywa się z powodu przepalonego rezystora.
Tyle teorii – jak się do tego dobiorę to napiszę czy pomogło, stawiam że na 99 procent naprawa samego rezystora powinna rozwiazac sprawe.
Pytanie tylko czy z lutownicą transformatorową mam szansę cokolwiek przy tej opornicy zdziałać – duże są te luty?
Na schemiacie znalazłem rozwiązanie – to najprawdopodobniej tylko rezystor jest wszystkiemu winien.
Włącznik klimatyzacji bierze prąd z zacisku pierwszego biegu dmuchawy.
To prąd sterujący, nie obciążeniowy, dlatego niezależnie od włączonej prędkości dmuchawy, przez rezystory nawiewu i tak dopłynie wystarczające napięcie do pierwszego zacisku, aby przekazać komunikat o włączeniu klimy i zapalić lampkę kontrolną AC.
Jeżeli natomiast przepali się rezystor między 2. i 3. biegiem dmuchawy, to – tak jak u mnie – na 1. i 2. biegu sterownik klimy dostaje napięcie sterujące, a po przełączeniu na 3. bieg obwód przerywa się z powodu przepalonego rezystora.
Tyle teorii – jak się do tego dobiorę to napiszę czy pomogło, stawiam że na 99 procent naprawa samego rezystora powinna rozwiazac sprawe.
Pytanie tylko czy z lutownicą transformatorową mam szansę cokolwiek przy tej opornicy zdziałać – duże są te luty?
- Od: 9 lis 2004, 16:29
- Posty: 35
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 GD 1.6 (F6) 1991
Mazdofon napisał(a):Pytanie tylko czy z lutownicą transformatorową mam szansę cokolwiek przy tej opornicy zdziałać – duże są te luty?
Jeśli Ci to pomoże to łap http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 62#1320862
Dodam tylko że na czwartym biegu powinna Ci klima działać, bo 4 bieg ma osobne zasilanie dlatego przepalony rezystororek nie powinien na to wpływać
Zacznij zarabiać prawdziwe pieniądze poprzez marketing sieciowy http://www.wellbiznes.info/edel
http://www.rozwoj-uwodzenie.pl
http://www.rozwoj-uwodzenie.pl
- Od: 24 mar 2009, 11:27
- Posty: 92
- Skąd: Wrocław
- Auto: MAZDA 626 1.8 16V 97r GE FP
Edel napisał(a):Mazdofon napisał(a):Pytanie tylko czy z lutownicą transformatorową mam szansę cokolwiek przy tej opornicy zdziałać – duże są te luty?
Jeśli Ci to pomoże to łap http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 62#1320862
Dodam tylko że na czwartym biegu powinna Ci klima działać, bo 4 bieg ma osobne zasilanie dlatego przepalony rezystororek nie powinien na to wpływać
Te linki ze zdjeciami na stronie ktora podales u Ciebie tez nie dzialaja czy tylko u mnie?
- Od: 9 lis 2004, 16:29
- Posty: 35
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 GD 1.6 (F6) 1991
Edel napisał(a):Chyba tylko u Ciebie, bo u mnie jest jak najbardziej ok
Rzeczywiscie juz zaczelo dzialac, byla ogolnopolska awaria sieci UPC.
Ale wracajac do tematu – na Allegro i w necie szukalem tej opornicy i nigdzie jej nie ma, sa tylko do GE i nowszych. Te linki ktore sa w linkowanym przez Ciebie poscie tez pokazuja GE zdaje sie...
Chyba sobie zmostkuje wtyczke to tej opornicy zeby miec chociaz klime.
Zeby nie bylo za prosto opornica jest przykrecona do obudowy dmuchawy srubami a nie wkretami, szukam odpowiedniego narzedzia zeby je podejsc.
Jak ktos kojarzy gdzie taki rezystor mozna dostac to niech da cyne – zdaje sie ze to nie bedzie proste.
- Od: 9 lis 2004, 16:29
- Posty: 35
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 GD 1.6 (F6) 1991
Ja mam pytanie trochę z innej beczki, Mianowice zepsuła się nam jedna opornica, kupiliśmy druga zamontowaliśmy i włączyliśmy razem z klima, przy włączaniu się wentylatora coś iskrzylo, jakby jakieś spięcie, i ta nowa opornica tez nam szczeliła, co prawda nauczyliśmy się jak ja naprawiać, ale dlaczego nam tak się psuje, jakieś spięcie czy coś?
Jeszcze jedno pytanko, czy opornica tak mocno powinna się nagrzewać, ze jak się dotknie to aż parzy?
Jeszcze jedno pytanko, czy opornica tak mocno powinna się nagrzewać, ze jak się dotknie to aż parzy?
Zoom-Zoom!
Nie powinna się nagrzewać, właśnie dlatego że się nagrzewa, się pali.
Właśnie przyczyną przepalenia rezystora jest zwarcie, albo zbyt wysokie napięcie.
Proponowałbym przejrzeć całą instalację, bo to nie jest normalne zachowanie.
Dobry elektryk który się na rzeczy powinien od razu wiedzieć gdzie tego szukać.
Właśnie przyczyną przepalenia rezystora jest zwarcie, albo zbyt wysokie napięcie.
Proponowałbym przejrzeć całą instalację, bo to nie jest normalne zachowanie.
Dobry elektryk który się na rzeczy powinien od razu wiedzieć gdzie tego szukać.
Zacznij zarabiać prawdziwe pieniądze poprzez marketing sieciowy http://www.wellbiznes.info/edel
http://www.rozwoj-uwodzenie.pl
http://www.rozwoj-uwodzenie.pl
- Od: 24 mar 2009, 11:27
- Posty: 92
- Skąd: Wrocław
- Auto: MAZDA 626 1.8 16V 97r GE FP
Ależ oczywiście że w GD powinna się grzać i właśnie dlatego jest umieszczona pod wentylatorem, aby ten ją chłodził
jeżeli jest w innym miejscu lub jeżeli wentylator jest już mocno zużyty i nie kręci się wysatrczająco mocno, to jest szansa, że opornice zaczną się przepalać...

- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6