Jaki olej silnikowy?

Xedos 9 / Millenia 1993–2002

Postprzez Sierść » 13 maja 2004, 16:50

Witam wszystkich popołudniowo!
Niedawno stałem się posiadaczem Xedzi 9. W tej chwili PO PRZECZYTANIU wielu wątków na tym forum (m. in. dotyczącymi "klekotu") mam problem: jaki zalać olej do mojej madzi?
W tej chwili mam olej półsyntetyczny 10W/40.
Odnośnie klekotu: samochód nie ma dużego przebiegu, ale mimo to w ASO powiedziano mi żebym lepiej nie używał "płukanek" (pisało tak tu w niektórych wątkach) gdyż mogą być one "za skuteczne" – czy to możliwe?
Czekam na jakieś sprawdzone rozwiązania do tego samochodu i tego typu silnika. Miesięcznie robię gablotą kole 1000km o ile ma to jakieś znaczenie. O – i jeszcze jedno: czy warto kupić olej typu "magnatec"?

pozdrawiam gorąco – On Sam – Sierść
rób co robisz, a będzie co będzie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2004, 16:37
Posty: 39
Auto: 626 Cronos GE

Postprzez Crimer » 13 maja 2004, 17:21

Witam, też mam Madzie Xedos 9, i narazie jeżdze na 0W40 ale będe musiał już zmienić bo nie wiadomo ile było na nim jeżdzone bo poprzedni właściciel nie pamięta, Proponowano mi zalanie 5W40 i tak zrobie (chyba jutro).
Pozdrawiam
P.S. Jeśli możesz to wrzuć jakieś zdjęcia swojej madzi na "Masze Mazdy"
Obrazek
Mazda Xedos 9 – jeszcze zawita...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2004, 18:43
Posty: 861
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3

Postprzez Smirnoff » 14 maja 2004, 10:42

Witajcie. Co prawda nie mam Xedosa tylko 626, ale motor ten sam – KL 2.5V6. Jak kupiłem auto, to jeździłem na pełnym syntetyku bodajże M1 0W50. Jednakże jako, że mazda zaleca stosowanie w swoich silnikach półsyntetyków, w związku z tym przy wymianie przeszedłem na takowy Castrol Magnatec 10W40, z którego jestem bardzo zadowolony. Silnik chodzi tak, jak chodził na 0W50, więc jest OK.
Pozdro
Smirnoff
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 16:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez xXx » 14 maja 2004, 14:21

Tak jak mówi kolega po fachu....Castrol Magnatec 10W40...dzisiaj wymieniam u siebie, bagatela po 6 tyś km...

Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 00:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez XsiX » 14 maja 2004, 14:27

Tak jak mówi kolega po fachu....Castrol Magnatec 10W40...

Xedos 6 2.0 V6 – leję ten sam olej :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 08:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez b2 » 15 maja 2004, 08:24

Castrol GTX Magnatec 10W40 RULEZ!! (Uważaj przy zakupach dolewek, bo C GTX M 5W40 to już full syntetyk!)

A kupic magnatec warto. Podobnio (co zresztą przeczytasz na baniaku/butelkach) pozostaje on na smarowanych elementach po wylaczeniu silnika, stąd rozruch pózniej na takim oleju mniej boli.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 16:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez HERCIK » 15 maja 2004, 09:23

Lac kazdy byle mial 10W40 a firma jest bez znaczenia.
MAZDA MILENIA 2,5 V6 is de best
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 14:28
Posty: 214
Skąd: KOSZALIN
Auto: MILENIA 2.5 V6, JEEP , 323F BA

Postprzez xXx » 15 maja 2004, 09:24

Hehe....i MAZDA ma nowego Castrolka......po dokładnie 6 tyś km!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 00:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez LoB » 15 maja 2004, 12:50

a mi polecili ( i wlali) przy tym przbiegu (200kkm) w serwisie...mineralnego mobila...co o tym sadzicie, chyba tez duzo zalezy od przebiegu..jezeli xed ma juz swoje przjechane to moze czas na cos gestszego??
Obrazek
6,2s –> 100km/h
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2004, 23:59
Posty: 463
Skąd: Gliwice
Auto: Coupe R6

Postprzez Smirnoff » 15 maja 2004, 13:21

Heh, moja GE 2.5 ma jush za sobą 229.000km i jak ją kupiłem to miała full syntetyka M1 0W50, teraz zalewam C Magnatec 10W40 pólsyntetyka i jest GIT. (własnie dzisiaj madzia dostała prezent – nową oliwę ;) )
Tak więc LOB, o ile to jest pierwsze 200.000km to spoko mozna lać i półsyntetyk, bo taki przebieg nie jest dla silnika mazdy niczym szczególnym.
Poza tym mam znajomka, co ma GE FS i 580000km i od początku jeździ na 10W40 i nie ma żadnych problemów, więc moim zdaniem należy taki lać, zwłaszcza, ze np do GE mazda taki zaleca.
Pozdro
SM
Ostatnio edytowano 15 maja 2004, 15:27 przez Smirnoff, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 16:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez sfoti » 15 maja 2004, 13:26

glownie zalezy od poprzedniego olejku – nigdy lepiej nie lac ( z semi na full syntetyk itp – jezeli juz to taki sam lub gorszy).
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2004, 16:31
Posty: 36
Skąd: Lublin
Auto: Vw Golf 2 1,6 PN

Postprzez LoB » 15 maja 2004, 17:39

czyli co...jezeli zalozymy ze auto przejechalo na mineralu ok 10kkm..moge wrocic do semisynt ????

panowie z aso powiedzieli ze trzeba juz lac mineral..to im uwierzylem... <glupek2> ... a tu prosze okazuje sie ze nie bylo ta wcale konieczne..zwazywszy na fakt ze auto ekspleatowane jest (i bylo)bez wiekszych obciazen dla silnika..(czasmi tylko jaki wypad na wakacje ze sprzetem na dachu i walizkami w bagazniku...ale poza tym jednosobowe dojazdy po kilkanascie km dzniennie) chetnie bym powrocil do semisyntetyka (zwazywszy na jego lepsz jakosc) ale czy bedzie to lepsze dla silnika..i czy nie spowoduje jakiegos rozstrzelnienia..??
Obrazek
6,2s –> 100km/h
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2004, 23:59
Posty: 463
Skąd: Gliwice
Auto: Coupe R6

Postprzez Jaksa » 15 maja 2004, 17:49

10W40 pólsyntetyka
Smirnoff ma rację . Wszystkie mazdy które obsługiwane są u nas jezdzą na takim oleju. Taki sam produkt zaleca producent.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 22:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez b2 » 17 maja 2004, 13:20

LoB napisał(a):czyli co...jezeli zalozymy ze auto przejechalo na mineralu ok 10kkm..moge wrocic do semisynt ????

panowie z aso powiedzieli ze trzeba juz lac mineral..to im uwierzylem... <glupek2> ...


tia...a mi powiedzieli, że do michy wchodzi 3, max 3,5 litra oleju.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 16:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez radnor » 17 maja 2004, 14:53

Smirnoff napisał(a):przeszedłem na takowy Castrol Magnatec 10W40, z którego jestem bardzo zadowolony. Silnik chodzi tak, jak chodził na 0W50, więc jest OK.


Ja też zalałem ostatnio Magnateciem 10w40. Wszystko OK, ale mam wrażenie, że na poprzednim syntetyku Mobil 1 0w50 trochę wyżej trzymał moc. Teraz ok. 5500rpm czuć wyraźnie, że pora zmienić bieg, wcześniej silnik ciągnął dobrze do 6000rpm.
323F BG 1.8 | Prelude 2.2vtec JDM | MX-6 2.5v6 EDM | MX-6 JDM KLZE | Civic 1.6esi | Civic 1.8VTI | Przekonywanie drugiej polowy do Imprezy – in progress
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2004, 12:32
Posty: 103

Postprzez krzys_Millenia_2.3 » 19 maja 2005, 12:27

witam

w związku że niedawno nabyłem to autko chce dokonać wymiany "płynów" . I tu moje pytanie do użytkowników tego silnika, jaki najlepiej zastosować olej? (przebieg 142 tys km) . Ostatnio był chyba zalany 15W40.
I przy okazji drugie pytanie. Zbliża się (za pare tysiący) wymiana rozrządu. W sklepie J.C. wyluiczono mi za same części 2100 zł !! zmianiał już ktoś rozrząd , ile zapłacił za części jeśli moge spytać?
Jestem bardziej niż pewnien że "pociągne" je z USA, o wiele taniej
pzdr
Krzysiek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2005, 09:32
Posty: 29
Skąd: Częstochowa
Auto: 1995 Millenia Miller Cycle

Postprzez trojanrob » 20 maja 2005, 19:33

Cześć
ja zalewam SHell`em 10W40
fabryka wymaga 10W30 spec SH
Zmieniałem w styczniu br.
O rozrządzie już trochę pisałem :
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ht=#119765
można taniej.
popa wody kosztowała z USA ok 250,– PLN
pasek w kraju 240,– (SUN)
napinacz w kraju OEM MAzdy (tylko) wytargowałem z rabatem za 600,–
łożyska do rolek 150,– (najlepsze jakie można kupić)
za całosć z robotą zapłaciłem 1660 .


a co do przebiegu to jesteś pewien (u mnie na 100% był kręcony licznik)

pozdr.
Robert
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 23:44
Posty: 309
Skąd: SZCZECIN
Auto: była Millenia S 2.3 V6 24v

Postprzez nightcomer » 21 maja 2005, 04:41

trojanrob napisał(a):łożyska do rolek 150,–

150 za 8 szt łożysk ?
hmm.. te łożyska są dość specyficzne, jeśli wiesz o co mi chodzi.
ile przejechałeś od wymiany rozrządu? minęły 2 miesięce chyba.. wszystko ok?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 00:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez krzys_Millenia_2.3 » 21 maja 2005, 08:13

trojanrob napisał(a):Cześć
ja zalewam SHell`em 10W40
fabryka wymaga 10W30 spec SH
Zmieniałem w styczniu br.
O rozrządzie już trochę pisałem :
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ht=#119765
można taniej.
popa wody kosztowała z USA ok 250,– PLN
pasek w kraju 240,– (SUN)
napinacz w kraju OEM MAzdy (tylko) wytargowałem z rabatem za 600,–
łożyska do rolek 150,– (najlepsze jakie można kupić)
za całosć z robotą zapłaciłem 1660 .


a co do przebiegu to jesteś pewien (u mnie na 100% był kręcony licznik)

pozdr.
Robert


dziękuje za odpowiedź

witam

co do przebiegu to jestem pewnien, Auto więcej stało niż jeździło (jedno z trzech pojazdów w domu) .Czy przy wymianie rozrządu producent także zaleca wymiane pompy wody ??
Jesli można spytać gdzie kupowałeś te łożyska do rolek ?



pzdr
KK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2005, 09:32
Posty: 29
Skąd: Częstochowa
Auto: 1995 Millenia Miller Cycle

Postprzez trojanrob » 21 maja 2005, 12:22

Cześć
Stare zostały wyprasowane z rolek odczytano wymiary i kupiono wg katalogu najlepsze jakie były (japan).
Teraz nie pamiętam gdzie kupili , ale zapytam.
Na fakturze były takie numery łozysk:
04125910
24421130
54125910
6304
ale to chyba jakiś wewnętrzny kod w serwisie

Co do ceny to łączny koszt łożysk(wraz z wyprasowaniem starych dobraniem kupieniem i wprasowniem nowych) to kwota 249.09 (założyłem robociznę ok 90,– PLN).
No i jeszcze płukali cały układ chłodzenia wodą destylwaną i zalali nowym płynem SHLELL GLICO.


Co do pompy to zalecają bo może paść po 150kkm (czyli między wymianami rozrządu)

pozdr.
Robert
Ostatnio edytowano 21 maja 2005, 12:28 przez trojanrob, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 23:44
Posty: 309
Skąd: SZCZECIN
Auto: była Millenia S 2.3 V6 24v

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9