Korektor siły hamowania- poprawa hamulców tylnych (tylko i wyłącznie z układem ABS)

Postprzez bazyl wspaniały » 7 kwi 2009, 02:25

pudel ja bym się dokładniej przednim przyjżał, może to właśnie przód "nie nadąża" za tyłem?? Tłoczki zapieczone, kiepskie klocki... itp
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez Speed » 7 kwi 2009, 08:48

niewiem dlaczego tak bagatelizujecie tylne hamulce , mialem kiedys (nie)przyjemnosc jechac autem co mialo przednie heble po remoncie a tylne byly jeszcze bardzo slabe i moje zdziwienie jak przod szybko sie blokował (oponki 205/50/15) i to nie przy jakis awaryjnym hamowaniu ale tylko ciut mocniejszym :/
Radek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 1
CUP 2013 miejsce 1
 
Od: 16 kwi 2008, 23:05
Posty: 1778 (18/27)
Skąd: Warszawa
Auto: Renault, VW , Citroen, Mazda .

Postprzez pudel » 7 kwi 2009, 15:52

bazyl wspaniały napisał(a):pudel ja bym się dokładniej przednim przyjżał, może to właśnie przód "nie nadąża" za tyłem?? Tłoczki zapieczone, kiepskie klocki... itp

Przód radzi sobie całkiem dobrze, auto hamuje nieźle, żadne koło się nie grzeje, dlatego podejrzewam ten korektor, jakby dawał za duże ciśnienie do tylnych zacisków, przy bardzo mocnym hamowaniu. Ale mimo wszystko zrobie przegląd całego układu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 lip 2004, 02:22
Posty: 17
Skąd: Kraków
Auto: Mazda MX-5 NCFL 2.0 2014r

Postprzez bazyl wspaniały » 8 kwi 2009, 01:39

speedone napisał(a):niewiem dlaczego tak bagatelizujecie tylne hamulce

a w życiu, sam po sobie wiem jak brak jest mocnych tyłów. niedługo biorę się za moje bo ręczny mocniejszy niż nożny (na tylnej osi)
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez jackkpl » 10 lip 2010, 22:53

Troche odkopuje temat, ale wlasnie mam niezaliczone badanie techniczne z powodu marskich hamulcow na tyle. Przod ma 4kN hamowania , natomiast tyl ma 0.4kN :O. Reczny tez jest mocniejszy niz nozny, bo ma okolo 800-900N. Wymienie tarcze i klocki na nowe,zeby nie bylo,ale korektor tez chyba musze poserwisowac. Ja raczej sprobuje troche utwardzic sprezyne (dac podkladki) anizeli calkowicie wywalac korekcje.

Co do testowania, to stacja byla smieszna – miala 4 takie plytki metalowe, na ktore koles najezdzal i pokazywalo mu sile hamowania. Na rolkach (poprzednie badanie) auto przodem mi zjezdzalo z rolek ,natomiast tyl to mogl sie krecic i krecic :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Hazu » 11 lip 2010, 08:17

można to robić bez demontażu korektora
trzeba zdjąć zaślepki a pod zaślepkami są otwory w których porusza się tłoczek
tam można by było dołożyć sprężynę lub trzpień blokujący tylko wtedy zaślepki tego nie utrzymają trzeba zrobić mocny dekiel skręcony na śruby
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez jackkpl » 11 lip 2010, 09:29

Hazu napisał(a):można to robić bez demontażu korektora
trzeba zdjąć zaślepki a pod zaślepkami są otwory w których porusza się tłoczek
tam można by było dołożyć sprężynę lub trzpień blokujący tylko wtedy zaślepki tego nie utrzymają trzeba zrobić mocny dekiel skręcony na śruby


A da rade wyjac ten tloczek bez demontarzu "dekielka" ? Jesli dekiel jest oparciem dla sprezyny, to chyba troche lipne rozwiazanie.

Edit:

Sam sobie odpowiem, ze dekielek trzeba zdjac. Ale kolejne pytanie , co z odpowietrzaniem ? Czy to powietrze z zaworu pojdzie do zaciskow i da rade to odpowietrzyc?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Hazu » 11 lip 2010, 10:15

dekielek to tylko osłona z blachy aby w środku urządzenie nie pordzewiało.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez jackkpl » 11 lip 2010, 17:51

Hazu napisał(a):dekielek to tylko osłona z blachy aby w środku urządzenie nie pordzewiało.


Ok, a co do drugiej czesci mojego posta (odpowietrzanie)? Nie ma z tym problemu ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Hazu » 11 lip 2010, 20:07

nie ingerujesz wewnątrz korektora to nic Ci się nie zapowietrzy
ale jak masz zamiar wyjąć to trzeba będzie odpowietrzyć
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez jackkpl » 11 lip 2010, 21:05

Hazu napisał(a):nie ingerujesz wewnątrz korektora to nic Ci się nie zapowietrzy
ale jak masz zamiar wyjąć to trzeba będzie odpowietrzyć


wlasnie mam zamiar albo pdlozyc cos pod ta sprezyne,albo calkowicie wyjac ta uszczelke, zeby korektor nic nie kradl cisnienia :). Czy przy podkladaniu podkladki pod sprezyne zapowietrze uklad, czy nie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Hazu » 11 lip 2010, 21:18

zapowietrzysz
jak rozbierzesz jak nie rozbierzesz to nie zapowietrzysz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez jackkpl » 17 lip 2010, 10:14

OK, maly updejt. Wsadzilem we czwartek nowki tarcze na tyl i nowki klocki (tarcze blueprint – takie w miare przyzwoite i klocki Delphi od Probe – szersze niz ori do mazdy). Pojechalem na przeglad i chu....
Przod 3500/3500 (l/p)
Reczny 1100/1900 (l/p ) – pewnie trzeba wyregulowac porzadnie, robilem na szybko
Tylny nozny 500/700 (l/p) – to jest dowcip jakis. Zeby nozny byl ponad 2x gorszy od recznego.

Wniosek jest jeden, trzeba wypier..... ten korektor , bo po prostu wiecej z niego problemu niz pozytku :). Po wymianie korektora sila hamowania powinna wzrosnac prawie dwukrotnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez radekkm » 17 lip 2010, 12:23

fajny temacik,teraz juz wiem dlaczego tak trudno wprowadzic mazde w poslizg,
tyle sie nakombinowalem,wrzucilem nawet jakies stare opony na tyl i dobilem je na 3 bary
myslalem nad tym by zamontowac reduktor z przodu
jak tylko bedzie chwila to korektor wylatuje
dzieki
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2006, 23:35
Posty: 827
Skąd: UK
Auto: Jest

Postprzez piwo » 17 lip 2010, 22:14

mi przy hamowaniu tylko raz fajnie nadrzucal tylkiem.jak z przodu mialem zuzyte tarcze i klocki a z tylu dalem porzadne tarcze mikody i klocki nowki firmowe.wtedy przy hamwoaniu i skrecie gwaltownym potrafil ladnie nadrzucic.odkad mam nowki tarcze tez z przodu znow jest tragedia.auto gorzej hamuje niz z zuzytymi tarczami z przodu, bo przod sie blokuje a tyl nic nie hamuje.tez wywale ten korektor.to sie nadaje dla babci w zime ale nie dla facetow.a co do 3 barow.na torze w wroclawiu keirowca wyscigowy zalecal pompowanie opon w granicach 3-5 atmosfer.opony na takim cisnieniu maja na torze najlepsza przyczepnosc i sie mniej zuzywaja.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez radekkm » 18 lip 2010, 02:09

to ja pociagne ot :D , dziwi mnie to bo wzrost cisnienia jest proporcjonalny do wzrostu temp w skali Kelvina wiec jak dobije na 3 bary i opony sie jeszcze nagrzeja to mu nie beda w ogule sie poddawac i kleic
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2006, 23:35
Posty: 827
Skąd: UK
Auto: Jest

Postprzez piwo » 18 lip 2010, 10:05

widac opony sa niedogrzane na torze.facet zxalecal kupowac tez opony z jak najnizszym wskaznikiem predkosci.najlepiej zachowuja sie T a im wyzej tym gorzej.zr podobno na torze wogole nie kleja, ba sa z zatwardej mieszanki robione, odwrotnie niz t czyli z indeksem do 180 (czy cos w okolicach).zreszta pamietam ze w kia cup czyli i w picantoi i w ceedach podstawowy mod to bylo wlasnie dobijanie opon na wyzsze cisneinie.ci co wpadli na to pierwsi to wygrywali.oni jezdzili zdaje sie na pirelkach.zaraz znajde link.dobra nic juz nie pisze w temacie.nie moga nic potwierdzajacego ani zaprzeczajacego ta teze znalesc.tyle opinii ilu uzytkownikow.trza testowac samemu.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez jackkpl » 21 lip 2010, 20:47

Dzis w koncu dostalem przeglad. Hamulce przod 3900/3600 tyl 890/910 reczniak 1450/2000 . Facet mowi,ze juz jest ok. Generalnie zauwzylem,ze po wymianie hamulcow i przelaniu troche plynu potrafie zblokowac tylne kola na suchym asfalcie. Lekko hamulec nozny, dociagam reczny i dupsko slizga sie na asfalcie, a toyo t1r wydaja ostry pisk :D. Korektora nie ruszylem, bo wlasnie przy takich probach z recznym troche sie przerazilem,jak latwo zablokowac tylne kola.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Hazu » 29 lip 2010, 22:04

No i kolejne moje auto w którym juz nie działa korektor.
Hamuje zdecydowanie lepiej.
Ręczny lepiej się naciąga .

Wada ;
najpierw działa abs tył a poźniej przód przy ostrym hamowaniu na suchym asfalcie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez ROMAN-R87 » 2 lis 2010, 21:47

Hazu, zapodaj jak sie pozbyc korektora i dac na krotko bo jeszcze tego nie robilem a madzia ni przeszla mi na tylne heble badania, pozdrawiam
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje