Korektor siły hamowania- poprawa hamulców tylnych (tylko i wyłącznie z układem ABS)
pudel ja bym się dokładniej przednim przyjżał, może to właśnie przód "nie nadąża" za tyłem?? Tłoczki zapieczone, kiepskie klocki... itp

"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
niewiem dlaczego tak bagatelizujecie tylne hamulce , mialem kiedys (nie)przyjemnosc jechac autem co mialo przednie heble po remoncie a tylne byly jeszcze bardzo slabe i moje zdziwienie jak przod szybko sie blokował (oponki 205/50/15) i to nie przy jakis awaryjnym hamowaniu ale tylko ciut mocniejszym :/
bazyl wspaniały napisał(a):pudel ja bym się dokładniej przednim przyjżał, może to właśnie przód "nie nadąża" za tyłem?? Tłoczki zapieczone, kiepskie klocki... itp
Przód radzi sobie całkiem dobrze, auto hamuje nieźle, żadne koło się nie grzeje, dlatego podejrzewam ten korektor, jakby dawał za duże ciśnienie do tylnych zacisków, przy bardzo mocnym hamowaniu. Ale mimo wszystko zrobie przegląd całego układu.

- Od: 21 lip 2004, 02:22
- Posty: 17
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda MX-5 NCFL 2.0 2014r
speedone napisał(a):niewiem dlaczego tak bagatelizujecie tylne hamulce
a w życiu, sam po sobie wiem jak brak jest mocnych tyłów. niedługo biorę się za moje bo ręczny mocniejszy niż nożny (na tylnej osi)

"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Troche odkopuje temat, ale wlasnie mam niezaliczone badanie techniczne z powodu marskich hamulcow na tyle. Przod ma 4kN hamowania , natomiast tyl ma 0.4kN :O. Reczny tez jest mocniejszy niz nozny, bo ma okolo 800-900N. Wymienie tarcze i klocki na nowe,zeby nie bylo,ale korektor tez chyba musze poserwisowac. Ja raczej sprobuje troche utwardzic sprezyne (dac podkladki) anizeli calkowicie wywalac korekcje.
Co do testowania, to stacja byla smieszna – miala 4 takie plytki metalowe, na ktore koles najezdzal i pokazywalo mu sile hamowania. Na rolkach (poprzednie badanie) auto przodem mi zjezdzalo z rolek ,natomiast tyl to mogl sie krecic i krecic
Co do testowania, to stacja byla smieszna – miala 4 takie plytki metalowe, na ktore koles najezdzal i pokazywalo mu sile hamowania. Na rolkach (poprzednie badanie) auto przodem mi zjezdzalo z rolek ,natomiast tyl to mogl sie krecic i krecic
można to robić bez demontażu korektora
trzeba zdjąć zaślepki a pod zaślepkami są otwory w których porusza się tłoczek
tam można by było dołożyć sprężynę lub trzpień blokujący tylko wtedy zaślepki tego nie utrzymają trzeba zrobić mocny dekiel skręcony na śruby
trzeba zdjąć zaślepki a pod zaślepkami są otwory w których porusza się tłoczek
tam można by było dołożyć sprężynę lub trzpień blokujący tylko wtedy zaślepki tego nie utrzymają trzeba zrobić mocny dekiel skręcony na śruby
Hazu napisał(a):można to robić bez demontażu korektora
trzeba zdjąć zaślepki a pod zaślepkami są otwory w których porusza się tłoczek
tam można by było dołożyć sprężynę lub trzpień blokujący tylko wtedy zaślepki tego nie utrzymają trzeba zrobić mocny dekiel skręcony na śruby
A da rade wyjac ten tloczek bez demontarzu "dekielka" ? Jesli dekiel jest oparciem dla sprezyny, to chyba troche lipne rozwiazanie.
Edit:
Sam sobie odpowiem, ze dekielek trzeba zdjac. Ale kolejne pytanie , co z odpowietrzaniem ? Czy to powietrze z zaworu pojdzie do zaciskow i da rade to odpowietrzyc?
Hazu napisał(a):dekielek to tylko osłona z blachy aby w środku urządzenie nie pordzewiało.
Ok, a co do drugiej czesci mojego posta (odpowietrzanie)? Nie ma z tym problemu ?
Hazu napisał(a):nie ingerujesz wewnątrz korektora to nic Ci się nie zapowietrzy
ale jak masz zamiar wyjąć to trzeba będzie odpowietrzyć
wlasnie mam zamiar albo pdlozyc cos pod ta sprezyne,albo calkowicie wyjac ta uszczelke, zeby korektor nic nie kradl cisnienia
OK, maly updejt. Wsadzilem we czwartek nowki tarcze na tyl i nowki klocki (tarcze blueprint – takie w miare przyzwoite i klocki Delphi od Probe – szersze niz ori do mazdy). Pojechalem na przeglad i chu....
Przod 3500/3500 (l/p)
Reczny 1100/1900 (l/p ) – pewnie trzeba wyregulowac porzadnie, robilem na szybko
Tylny nozny 500/700 (l/p) – to jest dowcip jakis. Zeby nozny byl ponad 2x gorszy od recznego.
Wniosek jest jeden, trzeba wypier..... ten korektor , bo po prostu wiecej z niego problemu niz pozytku
. Po wymianie korektora sila hamowania powinna wzrosnac prawie dwukrotnie.
Przod 3500/3500 (l/p)
Reczny 1100/1900 (l/p ) – pewnie trzeba wyregulowac porzadnie, robilem na szybko
Tylny nozny 500/700 (l/p) – to jest dowcip jakis. Zeby nozny byl ponad 2x gorszy od recznego.
Wniosek jest jeden, trzeba wypier..... ten korektor , bo po prostu wiecej z niego problemu niz pozytku
fajny temacik,teraz juz wiem dlaczego tak trudno wprowadzic mazde w poslizg,
tyle sie nakombinowalem,wrzucilem nawet jakies stare opony na tyl i dobilem je na 3 bary
myslalem nad tym by zamontowac reduktor z przodu
jak tylko bedzie chwila to korektor wylatuje
dzieki
tyle sie nakombinowalem,wrzucilem nawet jakies stare opony na tyl i dobilem je na 3 bary
myslalem nad tym by zamontowac reduktor z przodu
jak tylko bedzie chwila to korektor wylatuje
dzieki
- Od: 22 maja 2006, 23:35
- Posty: 827
- Skąd: UK
- Auto: Jest
mi przy hamowaniu tylko raz fajnie nadrzucal tylkiem.jak z przodu mialem zuzyte tarcze i klocki a z tylu dalem porzadne tarcze mikody i klocki nowki firmowe.wtedy przy hamwoaniu i skrecie gwaltownym potrafil ladnie nadrzucic.odkad mam nowki tarcze tez z przodu znow jest tragedia.auto gorzej hamuje niz z zuzytymi tarczami z przodu, bo przod sie blokuje a tyl nic nie hamuje.tez wywale ten korektor.to sie nadaje dla babci w zime ale nie dla facetow.a co do 3 barow.na torze w wroclawiu keirowca wyscigowy zalecal pompowanie opon w granicach 3-5 atmosfer.opony na takim cisnieniu maja na torze najlepsza przyczepnosc i sie mniej zuzywaja.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
widac opony sa niedogrzane na torze.facet zxalecal kupowac tez opony z jak najnizszym wskaznikiem predkosci.najlepiej zachowuja sie T a im wyzej tym gorzej.zr podobno na torze wogole nie kleja, ba sa z zatwardej mieszanki robione, odwrotnie niz t czyli z indeksem do 180 (czy cos w okolicach).zreszta pamietam ze w kia cup czyli i w picantoi i w ceedach podstawowy mod to bylo wlasnie dobijanie opon na wyzsze cisneinie.ci co wpadli na to pierwsi to wygrywali.oni jezdzili zdaje sie na pirelkach.zaraz znajde link.dobra nic juz nie pisze w temacie.nie moga nic potwierdzajacego ani zaprzeczajacego ta teze znalesc.tyle opinii ilu uzytkownikow.trza testowac samemu.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Dzis w koncu dostalem przeglad. Hamulce przod 3900/3600 tyl 890/910 reczniak 1450/2000 . Facet mowi,ze juz jest ok. Generalnie zauwzylem,ze po wymianie hamulcow i przelaniu troche plynu potrafie zblokowac tylne kola na suchym asfalcie. Lekko hamulec nozny, dociagam reczny i dupsko slizga sie na asfalcie, a toyo t1r wydaja ostry pisk
. Korektora nie ruszylem, bo wlasnie przy takich probach z recznym troche sie przerazilem,jak latwo zablokowac tylne kola.
No i kolejne moje auto w którym juz nie działa korektor.
Hamuje zdecydowanie lepiej.
Ręczny lepiej się naciąga .
Wada ;
najpierw działa abs tył a poźniej przód przy ostrym hamowaniu na suchym asfalcie.
Hamuje zdecydowanie lepiej.
Ręczny lepiej się naciąga .
Wada ;
najpierw działa abs tył a poźniej przód przy ostrym hamowaniu na suchym asfalcie.
Hazu, zapodaj jak sie pozbyc korektora i dac na krotko bo jeszcze tego nie robilem a madzia ni przeszla mi na tylne heble badania, pozdrawiam
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje