Opony letnie i wielosezonowe

Postprzez freshbratek » 29 sty 2009, 19:07

Łukasz iMaciej Loret a mozecie sobie to wszystko pisac na PW bo mnie guzik obchodzi co do siebie macie – ja tu przegladam watek o oponach:)
<killer> <głaszcze> <czytaj>
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 16:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez Łukasz » 29 sty 2009, 20:40

Maciej Loret napisał(a):Trochę nie do końca. Ja zegarka nie noszę od wielu lat, choć w domu na pewno gdzieś moje zegarki leżą...
– Pluj świni w ryj a ona mówi,że deszcz pada.Nie umiesz się przyznać do błędu i wyjść z honorem.Wszystko w temacie i proszę Moda o usunięcie OT.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2004, 21:52
Posty: 734
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon

Postprzez Maciej Loret » 29 sty 2009, 21:20

Łukasz napisał(a): Pluj świni w ryj a ona mówi,że deszcz pada.


Jesteś post do tyłu. Wybór był między japońskimi Falkenami a chińskimi (tajwańskimi) Nankangami...

Łukasz napisał(a):Nie umiesz się przyznać do błędu i wyjść z honorem.


Do którego?
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Łukasz » 29 sty 2009, 21:43

Maciej Loret napisał(a):Do którego?
– przepraszam,może nie to chciałem napisać.Chodzi o zakończenie oraz w jaki sposób(młodzież wszechpolska) tematu,który zaczełeś.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2004, 21:52
Posty: 734
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon

Postprzez Maciej Loret » 29 sty 2009, 22:01

Łukasz napisał(a):Chodzi o zakończenie oraz w jaki sposób(młodzież wszechpolska) tematu,który zaczełeś.


Nie wiem co masz na myśli odnośnie zakończenia.
Początek już wyjaśniłem.
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Prusiak » 30 sty 2009, 23:46

Niby to polowa zimy ale czy nie czas pomyslec o letnich oponach? Wpadla mi w oko np. taka NOKIAN H – http://www.opony.com.pl/opony/opony_pro ... tnie&link=
Obrazek
Dodatkowo dobre opinie posiada i znalesc mozna w sklepach internetowych ponizej 300 zl/szt. Zalezy mi na oponie cichej i trwalej....
Co o niej sadzicie?
Od lat wierny tylko japończykom...
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2008, 01:35
Posty: 113

Postprzez mr_t » 30 sty 2009, 23:49

Nie jeździłem, ale podoba mi się. Na lato albo kupię taką (ale V-ke), albo Michelin Pilot Exalto2. Mimo "uczucia" jakim darzę Michelina, bardziej skłaniam się w stronę Nokiana. Powinna być cicha i dobrze się prowadzić.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez Maciej Loret » 30 sty 2009, 23:55

Prusiak napisał(a):Niby to polowa zimy ale czy nie czas pomyslec o letnich oponach?


Ja czekam do marca/kwietnia. Mało jeżdżę, więc zimówki i tak pewnie wyrzucę z ledwie zużytym bieżnikiem po 4 latach i przejechanych 15kkm...
Zastanawiałem się w październiku/listopadzie czy nie kupić opon. I chyba źle zrobiłem. Te, które mnie interesuja były po 350/400PLN. Teraz te same kosztują 450/550PLN. Ale mam nadzieję, że jak rozpoczynana produkcja zapełni w końcu hurtownie, to na wiosnę ceny trochę spadną...
Chyba, że się mylę i waluty poszybują w górę...

Prusiak napisał(a):Zalezy mi na oponie cichej i trwalej....
Co o niej sadzicie?


A nie lepiej coś zapewnia większe bezpieczeństwo?
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Pajko » 31 sty 2009, 00:17

Maciej Loret napisał(a):chińskimi (tajwańskimi) Nankangami...

w brew pozorom i opinii ludzi którzy swoje "ale" tworzą na podstawie testów w gazetach typu "Motor" śmiało mogę polecić oponę . Cenowo i jakościowo oceniam je bardzo wysoko , opona jest cicha dobrze zachowuję się na mokrej jak i suchej nawierzchni i do tego występuje w wielu nie typowych rozmiarach .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez Maciej Loret » 31 sty 2009, 00:36

Pajko napisał(a):
Maciej Loret napisał(a):chińskimi (tajwańskimi) Nankangami...

w brew pozorom i opinii ludzi którzy swoje "ale" tworzą na podstawie testów w gazetach typu "Motor" śmiało mogę polecić oponę . Cenowo i jakościowo oceniam je bardzo wysoko , opona jest cicha dobrze zachowuję się na mokrej jak i suchej nawierzchni i


To nie powinieneś czytać np. AŚ z (bodaj – wszystko z pamięci, ale jak kogoś przypili, to odszukam i uściślę) 26.09.2007r.
Jest tam test zimówek – Conti TS810 kontra pięć chińskich zimówek (w tym Nankang). O ile dwie z nich na suchym wypadły nieźle, to na śniegu gdzieś pomiędzy słabiutko a tragicznie. Różnica w długości drogi hamowania z prędkości 60km/h wynosiła od kilku do kilkunastu metrów...
EDIT: http://www.auto-swiat.pl/wydania,Tanio- ... 681,1.html

Tu też są różne chińszczyzny:
http://www.roadlook.pl/opony/test-opon- ... czesc.html
http://www.portaloponiarski.pl/testy-op ... -r16-v-t--
i wiele innych...
Na jakiej podstawie twierdzisz, że to bardzo dobre opony?
Uważasz, że testy są prowadzone niezbyt fachowo/prawidłowo, a może wręcz próbują zdołować chińskie produkty?
Ja się za nimi nie rozglądałem specjalnie, ale nie pamiętam testu, w którym wypadłyby dobrze.
Bo na mokrym, to nawet teściowej bym ich nie założył...

Być może za kilka/naście lat będą lesze i tak jak kilka/naśie lat temu bym koreańskich opon nie założył, tak teraz nie boję się ich, a być może nawet zanabędę komplecik Hankooków na wiosnę.
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Pajko » 31 sty 2009, 00:55

Maciej Loret napisał(a):Na jakiej podstawie twierdzisz, że to bardzo dobre opony?

na podstawie użytkowania ich
Maciej Loret napisał(a):Uważasz, że testy są prowadzone niezbyt fachowo/prawidłowo, a może wręcz próbują zdołować chińskie produkty?

przedewszytskim żadne z testów w "naszych" gazetach nie są wykonywane przez polaków a Polsce a tylko i wyłącznie tłumaczone na nasz język
Maciej Loret napisał(a):Ja się za nimi nie rozglądałem specjalnie, ale nie pamiętam testu, w którym wypadłyby dobrze.

wg Mnie opinie innych użytkowników są bardziej miarodajne niż testy przeprowadzone w typowo torowych warunkach .
Maciej Loret napisał(a):Bo na mokrym, to nawet teściowej bym ich nie założył...

Widzisz a ja miałem już różne opony od Pirelli przez GoodYear'y i Uniroyal (naprawdę chyba najlepsza opona z jaką miałem styczność) po jak to mówisz chińszczyznę czyli Nankangi które są produkowane w Taiwanie i naprawdę nie widzę różnicy w zachowaniu auta na mokrej nawierzchni może to wina rozmiaru bo dawniej mialem 205/50/16 i 195/45/16 a teraz 215/35/18 , ale naprawdę opona jeżeli ktoś użytkuje jej w typowy drogowy spokojny sposób godna polecenia nie wiem jak zachowuje sie przy predkościach typu 180-200 i wiecej czy przy jeździe pseudo sportowej bo nie użytkuje swojego auta w takich celach .


A co najlepsze teraz leżały mi przez chwilke goodyear'y na których pisało nic innego jak Made In China jak na 75% produktów w tym momencie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez Maciej Loret » 31 sty 2009, 01:14

Pajko napisał(a):na podstawie użytkowania ich


A coś konkretniej?

Pajko napisał(a):
Maciej Loret napisał(a):Uważasz, że testy są prowadzone niezbyt fachowo/prawidłowo, a może wręcz próbują zdołować chińskie produkty?

przedewszytskim żadne z testów w "naszych" gazetach nie są wykonywane przez polaków a Polsce a tylko i wyłącznie tłumaczone na nasz język


A w niemieckie/angielskie/francuskie 50m jest różne od polskich 50m?

Pajko napisał(a):
Maciej Loret napisał(a):Ja się za nimi nie rozglądałem specjalnie, ale nie pamiętam testu, w którym wypadłyby dobrze.

wg Mnie opinie innych użytkowników są bardziej miarodajne niż testy przeprowadzone w typowo torowych warunkach .


Zależy jakich użytkowników. Jeśli ich znasz i wiesz jaki poziom umiejętności jazdy prezentują, to OK. Jeśli to przypadkowi użytkownicy (jak ja) albo wręcz wpisy ludzi nudzących się, to może być różnie... Pisałem już o koledze jeżdżącym Alfą 166. Lubi szybko jeździć, za szybko IMHO, choć jest naprawdę przyzwoitym kierowcą (lata świetlne przede mną)... Pewnego razu kupił Nexeny3000. Zadowolony oszczędził 250PLN na komplecie opon. Rozmawialiśmy po pewnym czasie i powiedział, że z chińskich wynalazków preferuje papier i proch... O ile na suchym było OK, to na mokrym tragedia...
Co to są typowo torowe warunki i czym się różnią od rzeczywistych warunków?

Pajko napisał(a):Widzisz a ja miałem już różne opony od Pirelli przez GoodYear'y i Uniroyal (naprawdę chyba najlepsza opona z jaką miałem styczność) po jak to mówisz chińszczyznę czyli Nankangi które są produkowane w Taiwanie i naprawdę nie widzę różnicy w zachowaniu auta na mokrej nawierzchni


A nie wydaje Ci się, że znacznie bardziej miarodajna jest np. próba zahamowania na tym samym odcinku, tym samym samochodem na kilku różnych oponach, powtórzenie kilkukrotne, a następnie poprawne opracowanie wyników...?

Pajko napisał(a):ale naprawdę opona jeżeli ktoś użytkuje jej w typowy drogowy spokojny sposób godna polecenia nie wiem jak zachowuje sie przy predkościach typu 180-200 i wiecej czy przy jeździe pseudo sportowej bo nie użytkuje swojego auta w takich celach .


To nie do końca prawda. To, że przy prędkości 200km/h na jednych oponach zahamujesz po np. 140m, a na innych po 180m, znaczy również, że na tych samych kompletach z prędkości 100km/h zahamujesz po 35m a na innych po 45m, a przy 50km/h odpowiednio 9m i 11m. Jeśli taka róznica jest w rzeczywistości, to nie widzę powodów oszczędzania (w moim przypadku) 100-200PLN na 3-4 lata...

Pajko napisał(a):A co najlepsze teraz leżały mi przez chwilke goodyear'y na których pisało nic innego jak Made In China jak na 75% produktów w tym momencie


To oczywiście jak najbardziej możliwe. Pytanie jaka jest ich jakość... Czy zachowany jest reżim technologiczny? Czy stosowane są odpowiednie surowce? I pewnie milijon innych rzeczy...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez DeadlY » 31 sty 2009, 02:48

testowal ktos Dunlop SP SPORT MAX albo SP SPORT 9000?
Chetnie poznam opinie.
Ja jezdzilem na Sport MAX i na suche byly ok
WINNING BLUE MICA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez Maciej Loret » 31 sty 2009, 09:28

DeadlY napisał(a):testowal ktos Dunlop SP SPORT MAX albo SP SPORT 9000?


Wg jednego z kolegów, który zjeździł nie jeden komplet (również na torze), te drugie to świetne opony.
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez pcefun » 31 sty 2009, 11:51

Prusiak napisał(a):Niby to polowa zimy ale czy nie czas pomyslec o letnich oponach? Wpadla mi w oko np. taka NOKIAN H – http://www.opony.com.pl/opony/opony_pro ... tnie&link=
Obrazek
Dodatkowo dobre opinie posiada i znalesc mozna w sklepach internetowych ponizej 300 zl/szt. Zalezy mi na oponie cichej i trwalej....
Co o niej sadzicie?


Naprawdę świetna opona. Mogę ją z czystym sumieniem polecić. Na mokrej nawierzchni rewelacja
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2007, 19:21
Posty: 40
Skąd: Gryfino
Auto: Mazda 6 2.3 `04

Postprzez jarku007 » 31 sty 2009, 14:02

Witam.<br>Przymierzam sie do założenia w mojej M5 na sezon letni 17 – tek.<br> Na ORY 16 zostawiam zimowe 205/55 Dunlopy 3D.<br>W M5 na 17 – tkach standartowo montowane są opony Toyo 205/50 ale preferowałbym inne np : Continental , Dunlop , Goodyear bądz Nokian .<br>Czy ktoś z kolegów posiada bądz posiadał opony w takim rozmiarze a jeśli tak to jakie są jego odczucia .<br> Chodzi głównie o komfort jazdy .<br><br>Druga sprawa , przy oponach17 -tkach mamy paradoks .<br>Rozmiar 205/50-17 jest droższy od 225/45-17 który jest zamiennikem 205/55 -16 ( ale tu chyba chodzi o popularność rozmiaru ).<br>Pod względem wyglądu napewno 225/45-17 byłoby super ale wiadomo jakie są nasze drogi .<br>Proszę o opinie .
    Pozdrawiam
    Mazda5 Mzr-cd top 07'
    Honda Civic sport vtech 05'
    Obrazek
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 13:42
Posty: 251
Skąd: tyle dymu
Auto: Mazda /Honda /Mercedes

Postprzez polkar » 31 sty 2009, 22:54

Witam, jako, że byłem na szkoleniu z firmy Trade-Stomil, czyli oficjalnego importera opon Toyo na PL, została nam przedstawiona nowa opona na polski rynek – TOYO R1R, przedstawię Wam rozmiarówkę, i opis opony, jeśli chcecie wiedziec więcej info, to na tyle ile będę umiał odpowiem na pytania.

Obrazek

Ta wyczynowa opona sprawdzi się zarówno na ulicy jak i na torze. unikalna konstrukcja bieznika zapewnia doskonała przyczepnośc, typowa dla opon wyscigowych, przy zachowaniu długiej żywotności oraz niskiej emisji hałasu. Agresywny desing bieznika nie tylko swietnie się prezentuje, ale zapewnia tez dobra kierowalność na mokrej nawierzchni.
Poniewaz opona ta jest produkowana ze specjalnych komponentów i posiada specyficzny bieznik – głównie do zastosowań wyczynowych, nie jest objęta tradycyjną gwarancja handlową. godna alternatywa dla opony R888.


Rozmiarówka:

195/55R15 85V R1R
195/50R15 82V R1R
205/50R15 86V R1R
225/45R15 87W R1R
205/55R16 91V R1R
205/50R16 87V R1R
205/45R16 83W R1R
225/45R16 89W R1R
215/45R17 87W R1R
225/45R17 91W R1R
235/45R17 94W R1R
245/45R17 95W R1R
235/40R17 90W R1R
255/40R17 94W R1R
225/40R18 88W R1R
245/40R18 93W R1R
255/35R18 90W R1R
265/35R18 93W R1R
www.upolkara.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2007, 22:24
Posty: 176
Skąd: Wieruszów
Auto: Mitsu Grandis, Mazda 5, CRX del Sol

Postprzez Riki » 31 sty 2009, 23:15

polkar napisał(a):głównie do zastosowań wyczynowych, nie jest objęta tradycyjną gwarancja handlową. godna alternatywa dla opony R888.


czyli mam rozumieć że jest to raczej... następca "trzech ósemek" a nie T1R? :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez polkar » 31 sty 2009, 23:37

Riki napisał(a):czyli mam rozumieć że jest to raczej... następca "trzech ósemek" a nie T1R?
Bardziej to cos pomiedzy T1R a R888. To nie jest następca, to taka alternatywa bardziej dla R888, Toyo R1R na pewno na mokrym bedzie lepiej się zachowywać od R888 z racji lepszego odprowadzania wody przez większą ilośc nacieć. Opona na pewno bedzie bardziej przyjazna dla normalnego uzytkownika na co dzień, przy mozliwośći jej wykozystania na torze
www.upolkara.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2007, 22:24
Posty: 176
Skąd: Wieruszów
Auto: Mitsu Grandis, Mazda 5, CRX del Sol

Postprzez Riki » 31 sty 2009, 23:47

I o taką odpowiedź mi chodziło.. dzięki :)

czyli dla mnie optymalne są T1R które obecnie posiadam.. jeszcze ze dwa sezony i (już mają za sobą jeden) pomyślimy nad czymś innym ;) only Toyo...
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki