Oleje silnikowe
syntetyk – nie syntetyk nieam znaczenia ... jesli wymiany sa robione co 8-10 tys
ja bym nie zalal 10w60 do zadnego nowoczesnego silnika chyba ze tak zalecal by producent ze wzgledu na przestrzen pomiedzy lozyskami ...
5w30 jest pewnie zalecany przed producenta .. w30 bym sie trzymal ....
Spytaj taty ile spalanie mu skoczylo do gory
I jak zima zapala mu sie ...
ja bym nie zalal 10w60 do zadnego nowoczesnego silnika chyba ze tak zalecal by producent ze wzgledu na przestrzen pomiedzy lozyskami ...
5w30 jest pewnie zalecany przed producenta .. w30 bym sie trzymal ....
Spytaj taty ile spalanie mu skoczylo do gory
Witam.może miał ktoś zalany do madzi olej DEXELIA? bo sprowadziłem mazde z Holandii i przy silniku jest karteczka z nazwą tego oleju ,a pierwszy raz o takim słysze
-
arnikarol
Olej swojego czasu robiony przez Elfa ...
Elf przejety przez Lotosa .. poza znaczkiem Mazdy nie sadze zeby uzywali jakis nadzwyczajnych dodatkow ... Albo specjalnych formul ... z tego co wiem olej grupy 3 ( czyli nie syntetetyczny ) Mocno procesowany wiec zblizony paramatrami do PAO.
Elf przejety przez Lotosa .. poza znaczkiem Mazdy nie sadze zeby uzywali jakis nadzwyczajnych dodatkow ... Albo specjalnych formul ... z tego co wiem olej grupy 3 ( czyli nie syntetetyczny ) Mocno procesowany wiec zblizony paramatrami do PAO.
Krisek napisał(a):Elf przejety przez Lotosa ..
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
....... oleje, oleje temat rzeka, tak sobie czytam i śmiać mi się chce
ile użytkowników, tyle opinii.... zastanawia nie tylko jedno jak to możliwe, że dla jednych dany olej jest SUPER, a dla drugich to kompletne dno, tak jest np. z Lotosem...... "zalałem lotosa i zatarłem silnik...." gdzieś to przeczytałem.... paranoja
Powiem jedno... przy wymianie, kieruje się tylko klasą jakości i lepkości w Mazdzie akurat 10w/40 półsyntetyk klasa jakości SL- taki mam obecnie, a marka oleju nie ma dla mnie znaczenia, jezdziłem na kilku olejach tej samej klasy i..... ja tam nie widzę różnicy czy to jest firma X, czy Y.
Ale znajomy mechanik który eksperymentuje z różnymi markami..... i niby w przeciwieństwie do mnie widzi tą różnicę, po paru latach praktyki warsztatowej doszedł do takich wniosków....
.
Orlen Platinum (odpowiednio minerał, pół i pełen syntetyk) obecnie najlepsze jego zdaniem oleje powszechnie
dostępna na polskim rynku (najcichsza praca silnika)
LOTOS- najlepsze właściwości myjącą- płuczące silnik.... śmieje sie , że ludzie uważają, że jest do kitu, bo szybko ciemnieje.... a to własnie przez bardzo dobre właściwości myjące..... których Shell, czy Mobil mogą pozazdrościć.

Ale znajomy mechanik który eksperymentuje z różnymi markami..... i niby w przeciwieństwie do mnie widzi tą różnicę, po paru latach praktyki warsztatowej doszedł do takich wniosków....
.
Orlen Platinum (odpowiednio minerał, pół i pełen syntetyk) obecnie najlepsze jego zdaniem oleje powszechnie
dostępna na polskim rynku (najcichsza praca silnika)
LOTOS- najlepsze właściwości myjącą- płuczące silnik.... śmieje sie , że ludzie uważają, że jest do kitu, bo szybko ciemnieje.... a to własnie przez bardzo dobre właściwości myjące..... których Shell, czy Mobil mogą pozazdrościć.
Bo I nie zobaczysz roznicy ... A slyszalnosc pracy silnika przy 2 olejach 5w30 itd itd jest praktycznie efektem Plecebo ... moze wystapic z wyjatkami jak GC. ktory jest w30 ale prakrtycznie na pograniczu z 40.
Jak silnik lubi olej nieda sie ocenic organo leptycznie tylko analiza oleju ... po 2-3 wymianach ...
A ze olej zmienia kolor bo ma lepsze skladniki czyszczace to prawda
SL nie SL ... roznica pomiedzy SL and SM obnizzona ZDDP ze wzgledu na ochrone katalizatorow .. SN juz tuz za rogiem zobaczymy co czas pokaze ....
nie wierze w bajki ze ktos wlal olej X i zatarl silnik to lol !
Mobil jak I Shell to bardzo dobre oleje ...
Lotos zapewne tez ... ale nie rozpuszczal bym plotek co kto komu moze zazdroscic
bo lotos to moze po zazdroscic technologi super syn hehe czym kolwiek ona jest
Jak silnik lubi olej nieda sie ocenic organo leptycznie tylko analiza oleju ... po 2-3 wymianach ...
A ze olej zmienia kolor bo ma lepsze skladniki czyszczace to prawda
SL nie SL ... roznica pomiedzy SL and SM obnizzona ZDDP ze wzgledu na ochrone katalizatorow .. SN juz tuz za rogiem zobaczymy co czas pokaze ....
nie wierze w bajki ze ktos wlal olej X i zatarl silnik to lol !
Mobil jak I Shell to bardzo dobre oleje ...
Lotos zapewne tez ... ale nie rozpuszczal bym plotek co kto komu moze zazdroscic
bo lotos to moze po zazdroscic technologi super syn hehe czym kolwiek ona jest
musi byc jakas ruznica w gestosci albo ci sie zdaje ...
zeby odpowiednio ocenic musial bys sklonowac silnik ... i miec 2 chodzace ...
pamietasz dzwiek silnika przed zmiana oleju gdzie olej napewno juz mial troche benzyny i stracil wlasciwosci ... I pozniej swiezy olej.. tu moze byc roznica..
albo jak wspominalem roznica w gestosci ...
Niema magicznych oleji
z aktywnymi molekulami 
zeby odpowiednio ocenic musial bys sklonowac silnik ... i miec 2 chodzace ...
pamietasz dzwiek silnika przed zmiana oleju gdzie olej napewno juz mial troche benzyny i stracil wlasciwosci ... I pozniej swiezy olej.. tu moze byc roznica..
albo jak wspominalem roznica w gestosci ...
Niema magicznych oleji
kolega z forum potwierdzi że teraz praktycznie słychać bardziej cykanie wtrysków ale tamten olej mógł być zużyty już 11 tys km zrobione na nim, z tego co pamiętam to właśnie na nim HLSa usłyszałem wyraźnie tak więc jeśli o mnie chodzi, na DZIŚ zdanie moje jest takie że Elfem nie zaleję. Jeszcze tylko jakaś dłuższa trasa i będzie wiadomo na 100%. Niegdyś klepał jak diesel!
Stała pod ścianą prężąc kakao
Kupiłem autko jakiś czas temu i przejeździłem już około 1000 km, teraz zastanawiam się, bo w silniku mam wycieki, jeden spod aparatu zapłonowego, a drugi spod uszczelniaczy wałków był jeszcze trzecie spod osłony zaworów, ale wymieniłem uszczelkę na ori i jest ok.
Ale jak tak jeżdżę to uciekło gdzieś na bagnecie koło 0.4 l oleju, zastanawiam się czy mogę teraz dolać po prostu oleju mineralnego, 0.5 l 15W/40 a potem jak będę przy kasie to wymienić cały olej?
Chce zrobić coś takiego, bo nie stać mnie na wymianę 4 litrów oleju.
Nie wiem jaki obecnie jest zalany olej, czy syntentyk, czy mineral czy co tam jest, co polecacie w takiej sytuacji zrobić? Jeśli nie mineral to jaki inny? A jak mineralny to czym to grozi? Jeśli pomieszam oleje?
Ale jak tak jeżdżę to uciekło gdzieś na bagnecie koło 0.4 l oleju, zastanawiam się czy mogę teraz dolać po prostu oleju mineralnego, 0.5 l 15W/40 a potem jak będę przy kasie to wymienić cały olej?
Chce zrobić coś takiego, bo nie stać mnie na wymianę 4 litrów oleju.
Nie wiem jaki obecnie jest zalany olej, czy syntentyk, czy mineral czy co tam jest, co polecacie w takiej sytuacji zrobić? Jeśli nie mineral to jaki inny? A jak mineralny to czym to grozi? Jeśli pomieszam oleje?
www.protarget.pl sklep paintballowy, wiatrówki, gazy pieprzowe, samoobrona
moro napisał(a):wycieków nie masz
Właśnie w tym problem że mam wycieki
Ale chyba doleję go w ostateczności jak już będzie koło min. Postaram się wymienić cały olej.
www.protarget.pl sklep paintballowy, wiatrówki, gazy pieprzowe, samoobrona
Szukałem i nie znalazłem. :/
Mam mazdę323 BG '90r. 1.3 na wielopunkcie z instalacją LPG. Silniczek ładnie chodzi, nie kopci i nie klekocze. Jest niecały rok po kapitalnym remoncie. Był zalany mineralnym Lotosem i znajomy zalecił żebym zalał taki sam olej bo ten silnik to stara technologia i fabrycznie też był zalewany minerałem.
No własnie... Czy to prawda? Czy nie zrobiłem błędu lejąc mineralny olej do japończyka? Mam hondę z silnikiem serii B i tam po zalaniu minerałem po 5 tys rozleciał się silnik (przekręciły sie panewki). W skrajnych przypadkach kończy się pęknięciem wału. A jak to jest w mazdzie? Zostawić mineralny czy zalać półsyntetykiem? W hondach mam valvoline max life 10w40.
Help...
Mam mazdę323 BG '90r. 1.3 na wielopunkcie z instalacją LPG. Silniczek ładnie chodzi, nie kopci i nie klekocze. Jest niecały rok po kapitalnym remoncie. Był zalany mineralnym Lotosem i znajomy zalecił żebym zalał taki sam olej bo ten silnik to stara technologia i fabrycznie też był zalewany minerałem.
No własnie... Czy to prawda? Czy nie zrobiłem błędu lejąc mineralny olej do japończyka? Mam hondę z silnikiem serii B i tam po zalaniu minerałem po 5 tys rozleciał się silnik (przekręciły sie panewki). W skrajnych przypadkach kończy się pęknięciem wału. A jak to jest w mazdzie? Zostawić mineralny czy zalać półsyntetykiem? W hondach mam valvoline max life 10w40.
Help...
-
drajwer
Gibsong ma rację. Sam zalałem pół roku temu Motula 6100 10W40 i w porównaniu do tego co było wcześniej, to teraz jest cisza jak cholera. Przedtem nie wiem co było wlane niestety... również polecam Motula, początkowo trochę mi go wżarło, jakieś pół litra, ale od tamtej pory przejechałem prawie 10 000 km i ani kropli nie dolałem. A trzeba zauważyć że na LPG temperatura V6 często jest wysoka i wentylator w lecie w korku ma sporo roboty.
- Od: 12 cze 2008, 12:34
- Posty: 232
- Skąd: Świdnica
- Auto: Mazda mx-3 1.8 V6, SGI, 93 r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki