Problemy z manualną skrzynią biegów w BA
Witam
Zmieniałem ostatnio sprzęgło i rozrząd w mojej Madzi ale podczas tego zabiegu trochę ubyło oleju który wyciekł z miejsc gdzie są półosie. Chciałbym go uzupełnić lecz chciałbym się dowiedzie którędy ( może ktoś ma foto lub rysunek poglądowy) , bo na samej gorze mam tylko odpowietrznik skrzyni.
I dodatkowe pytanko podczas ściągania skrzyni były do odłączenia z niej chyba 4 wtyczki , rozumiem ze jedna to od świateł wstecznych , druga impulsator do prędkościomierza a pozostałe
Pozdrowka
dziubek
Zmieniałem ostatnio sprzęgło i rozrząd w mojej Madzi ale podczas tego zabiegu trochę ubyło oleju który wyciekł z miejsc gdzie są półosie. Chciałbym go uzupełnić lecz chciałbym się dowiedzie którędy ( może ktoś ma foto lub rysunek poglądowy) , bo na samej gorze mam tylko odpowietrznik skrzyni.
I dodatkowe pytanko podczas ściągania skrzyni były do odłączenia z niej chyba 4 wtyczki , rozumiem ze jedna to od świateł wstecznych , druga impulsator do prędkościomierza a pozostałe
Pozdrowka
dziubek
Mazda + saperka – prawie jak Jeep ;)
+
była BeAtka i GabrYsia jest Renifer ;)
Moje ostanie mazdowe maleństwo- http://tnij.org/mazda6gy
+
była BeAtka i GabrYsia jest Renifer ;)
Moje ostanie mazdowe maleństwo- http://tnij.org/mazda6gy
dziubek napisał(a):podczas ściągania skrzyni były do odłączenia z niej chyba 4 wtyczki
jeszcze czujnik biegu jalowego jako info do kompa a czwarty nie mam pojecia.Wykrec jakis czujnik z gory i tamtedy wlej olej
-
waldii
A mi się wydaje że tam z boku jest korek przez który się wlewa olej. jak wejdziesz pod auto i masz korek spustowy to tak 90 stopni wyzej w przedniej części (nie umiem inaczej wytlumaczyć). tylko trzeba lać przez jakąś szpryce raczej (pier@$%^# grawitacja
)
- Od: 6 paź 2007, 15:11
- Posty: 106
- Skąd: Koszalin
- Auto: 323 C
Tyle ze czujniki są tak w połowie skrzyni i w dolnych jej częściach a na gorze tylko odpowietrznik chyba ze nim jest jakiś patent do wlewania?
pozdrowka
dziubek
pozdrowka
dziubek
Mazda + saperka – prawie jak Jeep ;)
+
była BeAtka i GabrYsia jest Renifer ;)
Moje ostanie mazdowe maleństwo- http://tnij.org/mazda6gy
+
była BeAtka i GabrYsia jest Renifer ;)
Moje ostanie mazdowe maleństwo- http://tnij.org/mazda6gy
kieresik napisał(a):mi się wydaje że tam z boku jest korek przez który się wlewa olej
no wlasnie ale
kieresik napisał(a):pier@$%^# grawitacja )
dziubek a zadnego czujnika nie masz od gory??? A i jeszczee jedno,widze ze mamy takiego samego presidenta.Jak sie sprawuje??Sorki za OT
-
waldii
co do [OT] przesiadłem sie z alana 101 i jest przepaść ;0
mam nieorginanly mic ale jakiś lepszy jedynie dziwny kabel co bardzo sie naciąga ale ogólnie jak ktoś inny ma tez dobre radio anie cobre jakość rozmowy bdb
jedynie kabinuje jak go przerobić by wszedł w 1 din
pod normalne radio
Pozdrowka
dziubek
Kiersik umiałbyś foto lub coś takiego podrzucić którędy wlewałeś – łatwiej będzie mi to wyłapać
mam nieorginanly mic ale jakiś lepszy jedynie dziwny kabel co bardzo sie naciąga ale ogólnie jak ktoś inny ma tez dobre radio anie cobre jakość rozmowy bdb
Pozdrowka
dziubek
Kiersik umiałbyś foto lub coś takiego podrzucić którędy wlewałeś – łatwiej będzie mi to wyłapać
Mazda + saperka – prawie jak Jeep ;)
+
była BeAtka i GabrYsia jest Renifer ;)
Moje ostanie mazdowe maleństwo- http://tnij.org/mazda6gy
+
była BeAtka i GabrYsia jest Renifer ;)
Moje ostanie mazdowe maleństwo- http://tnij.org/mazda6gy
Tak, ja wlewałem od dołu i własnie do tego ta szpryca żeby wpompować ten olej.
Ja to robiłem przy okazji wymiany sprzęgła; zlałem stary olej i poźniej wpompowałem nowego tyle co starego + jeszcze troche (dopóki się dało)
zrobiłem jakieś zdjęcie, mam nadzieje ze się połapiesz. Jak wejdziesz pod auto to patrząc od przodu poinieneś widzieć takie coś. Ta duża nakrętka nad tym czujnikiem to właśnie był mój otwór
tylko radze ci już po skończeniu pracy gdy bedziesz ją dokręcał to wysmaruj ją jakimś silikonem bo u mnie później się troche pociła. po nasmarowaniu już było suchutko.

Ja to robiłem przy okazji wymiany sprzęgła; zlałem stary olej i poźniej wpompowałem nowego tyle co starego + jeszcze troche (dopóki się dało)
zrobiłem jakieś zdjęcie, mam nadzieje ze się połapiesz. Jak wejdziesz pod auto to patrząc od przodu poinieneś widzieć takie coś. Ta duża nakrętka nad tym czujnikiem to właśnie był mój otwór
tylko radze ci już po skończeniu pracy gdy bedziesz ją dokręcał to wysmaruj ją jakimś silikonem bo u mnie później się troche pociła. po nasmarowaniu już było suchutko.

- Od: 6 paź 2007, 15:11
- Posty: 106
- Skąd: Koszalin
- Auto: 323 C
Wczoraj wyskoczyla mi piatka:( co prawda zdarzylo sie to na nierownosciach ale wyskoczyla. Znaczy to o znacznym zuzyciu skrzyni ? Mam przejechane 180 tys i po takim przebiegu nie powinny sie dziac takie rzeczy. Przychodzi mi do glowy ze mam przejechane raczej 300 tys a nie 180.
Czy naprawa takiej usterki jest kosztowna
Czy naprawa takiej usterki jest kosztowna
- Od: 18 mar 2008, 16:34
- Posty: 371
- Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna
gdzieś na forum natrafiłem podobny temat, do wlewania oleju służy otwór w który wkręcony jest impulsator prędkościomierza, impulsator jest jednocześnie miarką oleju, znajduje się w dosyć niewygodnym miejscu, patrząc od góry pomiędzy zbiorniczkiem płynu hamulcowego a przepustnicą (silnik Z5) niestety nie miałem siły
żeby sprawdzić jaki mam stan oleju (zrobię to po usunięciu wycieku ze skrzyni
)
pozdrawiam
pozdrawiam
- Od: 30 kwi 2008, 20:20
- Posty: 199
- Skąd: Zamość
- Auto: Mazda 6 gg 2.3 lpg
Dzieki za podpowiedzi niebawem to sprawdzę
Niektórych spraw Japończycy nie przemyśleli tak jak umieszczenie filtra paliwa
Już jestem po dolewce weszło jakieś 0,5L bez wchodzenia pod auto właśnie ta śruba od przodu odkręcenie plus dłuższy wężyk plus lejek i powolne nalewanie i gotowe.
Teraz walczę z piszczącym paskiem od klimy i wspomagania.
pozdrowka
dziubek
Niektórych spraw Japończycy nie przemyśleli tak jak umieszczenie filtra paliwa
Już jestem po dolewce weszło jakieś 0,5L bez wchodzenia pod auto właśnie ta śruba od przodu odkręcenie plus dłuższy wężyk plus lejek i powolne nalewanie i gotowe.
Teraz walczę z piszczącym paskiem od klimy i wspomagania.
pozdrowka
dziubek
Mazda + saperka – prawie jak Jeep ;)
+
była BeAtka i GabrYsia jest Renifer ;)
Moje ostanie mazdowe maleństwo- http://tnij.org/mazda6gy
+
była BeAtka i GabrYsia jest Renifer ;)
Moje ostanie mazdowe maleństwo- http://tnij.org/mazda6gy
mi kiedys w toyocie starlet wyskakiwala piatka, tak niereguralnie, od czasu do czasu przy predkosci 100-120, po rownym terenie bez rzadnego szarpania. skrzynia byla do roboty – teraz tam sa wsadzone czesci ze skrzyni z avensisa
mechanik stwierdzil ze piatka byla zbyt wczesnie wrzuca – poprzednia osoba ktora tym jezdzila, wrzucala juz nawet przy 50-60km/h piatke
auto mialo 160tys przebiegu
Mazda 323 BJ 1.5 GLX DOHC 16V
- Od: 22 lip 2008, 15:27
- Posty: 22
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 323S BJ 1.5 DOHC 16V
Trzeba rozebrać,żeby zobaczyć . A może półośki stukają?? 
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
sps-snipers napisał(a):A może półośki stukają
dokladnie.Raczej przeguby albo lozysko podpory póloski.Jak silnik nie ciagnie to nie stukaja
-
waldii
Byłem na dwóch warsztatach. W jednym powiedzieli żebym kupił skrzynie i przyjechał to wymienią
a w drugim że albo skrzynia albo mechanizm różnicowy... Ale jakby była cała skrzynia do wymiany to by chyba biegi nie wchodziły (tak mi się wydaje
).
Żeby to sprawdzić konieczne jest rozkręcanie skrzyni? Na obu warsztatach byli pewni że to nie przeguby...
Teraz stuka czasem także na luzie... ale słabiej niż na biegu...
Nie chcę narazie oddawać na warsztat bo mnie koszty przeratsają
EDIT:
Jeszcze jedno pytanie... Jeśli chcę wyciągnąć skrzynię muszę podwieszać silnik?
Hmm zszedłem jeszcze raz do kanału a tam półośki zalane.... Prawdopodobnie olejem ze skrzyni więc raczej to skrzynia albo coś a nie przeguby...
Żeby to sprawdzić konieczne jest rozkręcanie skrzyni? Na obu warsztatach byli pewni że to nie przeguby...
Teraz stuka czasem także na luzie... ale słabiej niż na biegu...
Nie chcę narazie oddawać na warsztat bo mnie koszty przeratsają
EDIT:
Jeszcze jedno pytanie... Jeśli chcę wyciągnąć skrzynię muszę podwieszać silnik?
Hmm zszedłem jeszcze raz do kanału a tam półośki zalane.... Prawdopodobnie olejem ze skrzyni więc raczej to skrzynia albo coś a nie przeguby...
- Od: 10 sie 2007, 22:00
- Posty: 25
Ja miałem tak samo. Najpierw stukało gdy był na biegu, później nawet na luzie, mechanik rozebrał całą skrzynie gdy jeszcze stukało tylko na biegu, nic nie znalazł i złożył z powrotem. Stukało dalej. Później zaczeło wrecz chałasować nawet na postoju. znów do mechanika: przyczyna prosta- osłona gdzieś od wydechy latała, bo przerdzewiała. Szkoda tylko mechanika, który całą skrzynie wyciągał. na szczęście mam go za darmo 
tęsknię za mazdą... za polskimi drogami... nie tęsknię za polskimi kierowcami!!!
- Od: 15 gru 2007, 11:06
- Posty: 38
- Skąd: Goleniów / Gjovik
- Auto: passat 1.9TDI syncro i 323F1.5
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości