Zawór EGR – Dyskusja / Problemy / Rozwiązania
Chłopaki – myślę, żeby ten temat dokleić do wątku o EGR i napisac odnośnik w podtemacie, że EGR w M3 jest na str. x.
Mam wrażenie, że to może być znaczącym ułatwieniem.
Kruczków z forum nie znam, bo nie długo tu jestem. Jeśli dzięki temu ma być bardziej pomocne innym, to ja popieram.
I jeszcze jedno techniczne pytano – wie ktoś jak się dobrać do tego zaworu, żeby nic tam nie uszkodzić? To moje pierwsze kroki w dłubaniu przy aucie i trochę się niepewnie czuję.
BlackM3 – myślę, że nikt tego nie robił jeszcze z osób na forum – będziesz zapewne pierwszy. Radzę zrobić nieco zdjęć i wyprodukujemy fotorelację dla potomnych.
W ten sposób tworzy się nasza wiedza – sami próbujemy. Najczęściej się udaje![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
W ten sposób tworzy się nasza wiedza – sami próbujemy. Najczęściej się udaje
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
OK. Trzeba uwierzyć w swoje wewnętrzne pokłady zmysłu technicznego
. Zdjęcia na pewno zrobię i zamieszczę na forum. W przyszłym tygodniu się za to wezmę, bo póki co pożyczyłem ojcu madzie 
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
No i zrobił się problem. Po wykręceniu zaworu okazało się, że ma zwalony czujnik. No to zakupiłem egr używany z tym, że od forda focusa z tym samym silnikiem. Zawór jest wizualnie identyczny. Zamontowałem wszystko pięknie, a samochód nie chce palić. Obróci 2 razy i gaśnie, przy tym z rury idzie nieprzyjemnie śmierdzący dym.
I o co tu komon? Zawór ma inne parametry, czy też jest zwalony? Podpowiedzcie coś chłopaki.
Narobiłem fotek, miałem fotorelację zamieścić na forum, ale czym się tu chwalić w takiej sytuacji...?
I o co tu komon? Zawór ma inne parametry, czy też jest zwalony? Podpowiedzcie coś chłopaki.
Narobiłem fotek, miałem fotorelację zamieścić na forum, ale czym się tu chwalić w takiej sytuacji...?
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
... gdzie się on znajduje w moim aucie (Mazda 3 1.6 CiTD, Y6)?..
pewnie juz doszedles do tego gdzie jest EGR w M 3 diesel???-w tylnej czesci komory silnika....ale dostac sie tam to sztuka:/ niestety
powiedz, czy cos dalo Ci przeczyszczenie EGR-u, tez zamierzam sie za to zabrac.
pewnie juz doszedles do tego gdzie jest EGR w M 3 diesel???-w tylnej czesci komory silnika....ale dostac sie tam to sztuka:/ niestety
powiedz, czy cos dalo Ci przeczyszczenie EGR-u, tez zamierzam sie za to zabrac.
Generalnie się okazało, że poza tym, że zawór był brudny, to był uszkodzony prawdopodobnie czujnik położenia zaworu. Szykuje się niezła impreza – 1300 zł 

Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
Ostatecznie skończyło się na wymianie na nowy zawór, bo jednak był uwalony (komputer za każdym razem pokazywał te same dwa błędy dotyczące EGR) a nie zabrudzony. I teraz troszkę rozczarowania. Wymieniłem zawór, odpalam autko a kontrolka engine check jak świeciła, tak świeci i samochód dalej się toczy bez polotu. Czy po wymianie na nowy zawór należy podpiąć auto do kompa i coś tam poustawiać jeszcze (jakaś aktywacja zaworu czy coś takiego)? Podpowiedzcie coś, bo mi już ręce opadają.
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
Ostatecznie skończyło się na wymianie na nowy zawór, bo jednak był uwalony (komputer za każdym razem pokazywał te same dwa błędy dotyczące EGR) a nie zabrudzony. I teraz troszkę rozczarowania. Wymieniłem zawór, odpalam autko a kontrolka engine check jak świeciła, tak świeci i samochód dalej się toczy bez polotu. Czy po wymianie na nowy zawór należy podpiąć auto do kompa i coś tam poustawiać jeszcze (jakaś aktywacja zaworu czy coś takiego)? Podpowiedzcie coś, bo mi już ręce opadają.
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
Pytanko troszkę z innej beczki. Czy w M3 1.6 CiTD jest coś takiego jak Zawór Przepustnicy EGR. Dziś byłem na diagnostyce i komputer wskazywał 0% właśnie przy tym parametrze.
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
Grzeslaw napisał(a):turbina prawie cały czas chodziła .
Dziwe określe Prawie cały czas..... ona nie chodzi cały czas....
Blaszka z red bula za cieńka
przepali....ja
MOJA MAZDA http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm
NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm
NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
witam wszystkich serdecznie,
wiem, ze o EGR-e zostalo juz duzo napisane, jednak nie znalazlem informacji, na ktorej mi szczegolnie zalezy; poczatek opisu bedzie klasyczny – otoz pare dni temu zaczelo maksymalnie dymic z rury, nastapila drastyczna utrata mocy (zwlaszcza do 2 tys. obr.); udalem sie wiec do mechanika – diagnoza – konieczne przeczyszczenie zaworu; pan mechanik zabral sie do roboty w miare ochoczo – zdemontowal gorna czesc zaworu (te platikowa), czyms tam zapsikal, po czym stwierdzil, ze zawor kwalifikuje sie do wymiany – czesc tulejki, ktora znajduje sie w cylindrze (ktorego nie odkrecil) ,,wyskoczyla" z prowadnicy; celem przeczyszczenia zawor nie byl wymontowany w calosci (czy jego wyjecie w calosci byloby tutaj celowe – blackm3 wymontowal caly zawor, ale go z kolei nie rozkrecal); czy jego rozkrecenie bylo konieczne? czy ta tulejka w srodku jest naprawialna ? biorac pod uwage koniecznosc wydania 1600 zl na nowy zawor chcialbym miec pewnosc, ze to rzeczywiscie konieczne,
po przeczyszczeniu i skreceniu zaworu nie odczulem poprawy; pan mechanik wykasowal wczesniej blad, wskazujacy na egr; ta pojawila sie po przejechaniu ok. 15 km – auto odzyskalo dynamike, zmniejszylo sie dymienie; jednak mechanik nie byl do konca pewien; w zwiazku z tym skierowal mnie do diagnosty, zajmujacego sie ukladem wtryskowym; przeprowadzono test elektr.DST 1, sprawdzono uklad zasilania paliwem, sprawdzono i wyczyszczono uklad dolotowy (pobrano za to wszystko 520 zl) i stwierdzono, ze to jednak wylacznie wina egr – komputer wskazywal dwa bledy – zacinajacy sie egr oraz problemy z recylkulacja spalin; o coz tu robic ?
bede wdzieczny za wszelka pomoc
wiem, ze o EGR-e zostalo juz duzo napisane, jednak nie znalazlem informacji, na ktorej mi szczegolnie zalezy; poczatek opisu bedzie klasyczny – otoz pare dni temu zaczelo maksymalnie dymic z rury, nastapila drastyczna utrata mocy (zwlaszcza do 2 tys. obr.); udalem sie wiec do mechanika – diagnoza – konieczne przeczyszczenie zaworu; pan mechanik zabral sie do roboty w miare ochoczo – zdemontowal gorna czesc zaworu (te platikowa), czyms tam zapsikal, po czym stwierdzil, ze zawor kwalifikuje sie do wymiany – czesc tulejki, ktora znajduje sie w cylindrze (ktorego nie odkrecil) ,,wyskoczyla" z prowadnicy; celem przeczyszczenia zawor nie byl wymontowany w calosci (czy jego wyjecie w calosci byloby tutaj celowe – blackm3 wymontowal caly zawor, ale go z kolei nie rozkrecal); czy jego rozkrecenie bylo konieczne? czy ta tulejka w srodku jest naprawialna ? biorac pod uwage koniecznosc wydania 1600 zl na nowy zawor chcialbym miec pewnosc, ze to rzeczywiscie konieczne,
po przeczyszczeniu i skreceniu zaworu nie odczulem poprawy; pan mechanik wykasowal wczesniej blad, wskazujacy na egr; ta pojawila sie po przejechaniu ok. 15 km – auto odzyskalo dynamike, zmniejszylo sie dymienie; jednak mechanik nie byl do konca pewien; w zwiazku z tym skierowal mnie do diagnosty, zajmujacego sie ukladem wtryskowym; przeprowadzono test elektr.DST 1, sprawdzono uklad zasilania paliwem, sprawdzono i wyczyszczono uklad dolotowy (pobrano za to wszystko 520 zl) i stwierdzono, ze to jednak wylacznie wina egr – komputer wskazywal dwa bledy – zacinajacy sie egr oraz problemy z recylkulacja spalin; o coz tu robic ?
bede wdzieczny za wszelka pomoc
Ostatnio edytowano 24 mar 2009, 19:16 przez spiegel123, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 21 mar 2009, 14:24
- Posty: 5
- Auto: mazda 3 1.6 diesel 2004 r.

Żeby była jasność. Czyszczenie zaworu sprowadza się do czyszczenia części B (tak jak to znaczyłem na zdjęciu). Część A, to najprościej mówiąc silnik, który reguluje przepływ spalin w części B. I to właśnie część B zaworu się zapycha spalinami i to należy czyścić. Z tego co napisałeś, zrozumiałem, że mechanik odkręcił i czyścił nie to co trzeba. Bez demontażu całości, nie ma mowy o prawidłowym jego wyczyszczeniu, więc diagnoza mechanika wydaje mi się pochopna.
Nie spiesz się z zakupem nowego zaworu, bo teraz już wiem, że tak naprawdę wymiana na nowy, to raczej bardzo sporadyczna sprawa.
PS. Popraw temat.
(dopisz w opcjonalnym opisie, jakiego silnika dotyczy dyskusja)
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
dzieki za wskazowki, udalem sie do innego mechanika – zawor zostal wyjety i wyczyszczony – pomoglo – poki co problemy zniknely
- Od: 21 mar 2009, 14:24
- Posty: 5
- Auto: mazda 3 1.6 diesel 2004 r.
Witam
Ostatnio nagle moja Mazda 3 zaczęła trochę czasami nierówno pracować na wolnych obrotach, jakby straciła trochę mocy i elastyczność, no i trochę przykapcać . Podejrzenie padło na EGR i jak się okazało słusznie.Zawór został wyczyszczony ale jest mechanicznie uszkodzony (pewnie od zabrudzenia), check engine się nie świeci.
Mam w związku z tym parę pytań do Was:
1. Skąd tak naprawdę bierze się uszkodzenie/zapchanie EGR'u: myślałem że od złego paliwa (ale tankuję na BP lub Shellu), a może poprostu jest to część ekploatacyjna tak jak klocki
?.
Co należałoby sprawdzić jeszcze co ewentualnie doprowadziło do zasyfienia EGR ?
2. Czy zapchanie EGR ma wpływ na inne podzespoły, co mogło przy okazji padnąć.
3. Czym może grozić jazda z uszkodzonym EGR'em (przez jakiś czas)?
4. Wymiana to trochę droga impreza,pytałem z ciekawości w ASO ile kosztuje EGR – 1800 zł, więc podziękowałem
.
Może musieliście już wymieniać i wiecie gdzie można nabyć 'to cudo" za rozsądną cenę ?
Może znacie jakieś zamienniki (nr. katalogowe
) ?
Po wstępnych oględzinach internetowych znalazłem to,producent Valeo,
tylko na ich stronie nie ma informacji czy będzie pasować do M3:
[url]http://www.allegro.pl/item879031150_zawor_egr_mazda_3_1_6_diesel_nowy_orginal_super.html[url]
Czy spasuje ?
A może macie inne sugestie ?
Pomóżcie. Za wszelką pomoc będę wdzięczny.
PS. Wiem że temat był już poruszany , ale mam nadzieję
że otwierając nowy wątek nie zaśmiecam forum. [/url]
Łączę z Zawór EGR – Dyskusja / Problemy / Rozwiązania.
Ostatnio nagle moja Mazda 3 zaczęła trochę czasami nierówno pracować na wolnych obrotach, jakby straciła trochę mocy i elastyczność, no i trochę przykapcać . Podejrzenie padło na EGR i jak się okazało słusznie.Zawór został wyczyszczony ale jest mechanicznie uszkodzony (pewnie od zabrudzenia), check engine się nie świeci.
Mam w związku z tym parę pytań do Was:
1. Skąd tak naprawdę bierze się uszkodzenie/zapchanie EGR'u: myślałem że od złego paliwa (ale tankuję na BP lub Shellu), a może poprostu jest to część ekploatacyjna tak jak klocki
Co należałoby sprawdzić jeszcze co ewentualnie doprowadziło do zasyfienia EGR ?
2. Czy zapchanie EGR ma wpływ na inne podzespoły, co mogło przy okazji padnąć.
3. Czym może grozić jazda z uszkodzonym EGR'em (przez jakiś czas)?
4. Wymiana to trochę droga impreza,pytałem z ciekawości w ASO ile kosztuje EGR – 1800 zł, więc podziękowałem
Może musieliście już wymieniać i wiecie gdzie można nabyć 'to cudo" za rozsądną cenę ?
Może znacie jakieś zamienniki (nr. katalogowe
Po wstępnych oględzinach internetowych znalazłem to,producent Valeo,
tylko na ich stronie nie ma informacji czy będzie pasować do M3:
[url]http://www.allegro.pl/item879031150_zawor_egr_mazda_3_1_6_diesel_nowy_orginal_super.html[url]
Czy spasuje ?
A może macie inne sugestie ?
Pomóżcie. Za wszelką pomoc będę wdzięczny.
PS. Wiem że temat był już poruszany , ale mam nadzieję
że otwierając nowy wątek nie zaśmiecam forum. [/url]
Łączę z Zawór EGR – Dyskusja / Problemy / Rozwiązania.
- Od: 26 mar 2009, 09:06
- Posty: 49
- Auto: Mazda 3, 1.6 MZ-CD, 2004 r.
deymian napisał(a):mam nadzieję
że otwierając nowy wątek nie zaśmiecam forum
Oczywiście że to robisz...
w m3 przynajmniej mojej nie jest to valeo
rodzaj tankowanego paliwa nie ma tu chyba znaczenia
raczej myślę ze tutaj jazda emerycka może się odcisnąć,
jak lepiej gonisz diesla to nie zasyfia sie tak układ wydechowy
nie na darmo mówią ze PSJ skraca życie turbinie i innym elementom układu
ogólnie jak wiadomo egr jest upierdliwy nawet w benzyniakach
ja bym znalazł jakiś EGR z rozbitka
skąd wiesz o uszkodzeniu mechanicznym – co sie uszkodziło ?
rodzaj tankowanego paliwa nie ma tu chyba znaczenia
raczej myślę ze tutaj jazda emerycka może się odcisnąć,
jak lepiej gonisz diesla to nie zasyfia sie tak układ wydechowy
nie na darmo mówią ze PSJ skraca życie turbinie i innym elementom układu
ogólnie jak wiadomo egr jest upierdliwy nawet w benzyniakach
ja bym znalazł jakiś EGR z rozbitka
skąd wiesz o uszkodzeniu mechanicznym – co sie uszkodziło ?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości