Strona 1 z 2

Automatyczne zamykanie drzwi po odpaleniu silnika

PostNapisane: 2 kwi 2005, 01:26
przez Dethar
Witam,

jak zrobic opcje automatycznego zamykania drzwi po odpaleniu silnika (odrazu lub po kilku sekundach)...
czy ktos z Was robil cos takiego u siebie?
moj alarm nie posiada takiej funkcji, a byla by to swietna sprawa na miasto w dzisiejszych czasach :)

pozdrawiam
Dethar

PostNapisane: 2 kwi 2005, 08:40
przez b2
czy ja wiem... torebki kradną przez szybę.
a w razie ewentualnego wypadu wyjście z zaryglowanego wcześniej auta może być niemożliwe, szczególnie przy dwudrzwiowym :|

PostNapisane: 2 kwi 2005, 08:45
przez monter
Aby miec takie ruglowanie niestety trzeba nabyc alarm z taka funkcja. Przestawia sie tylko zworke na plytce w centralce alarmu i wtedzy funkcja dziala. Niestety jak napisal b2 w swoim poscie w chwili wypadku (czego oczywiscie nie zycze) pozostajesz zamkniety w samochodzie. Ja osobiscie odradzam. Kilka lat temu mialem wypadek Renault Megane Classic '99 ktory mial to w standarcie (kazde Renault po chyba '98 ktore ma centralny zamek posiada to). Oczywiscie drzwi sie nie otworzyly wiec juz mam uprzedzenie do takich zbednych gazdzetow.

PostNapisane: 2 kwi 2005, 09:12
przez bajer0
Ja tez to mam, ale umiescilem sobie maly przelacznik na desce rozdzielczej i moge sterowac, czy drzwi maja sie zamknac, czy nie. Wygodna sprawa, bo jak jade przez miasto to zamykam, jak wyskocze na trase otwieram... no i ludzi szantazuje, ze ich nie wypuszcze z auta :P

PostNapisane: 2 kwi 2005, 09:58
przez XsiX
Mój alarm (VERSUS) obsługuje tą funkcję a włącza się ją nie żadną tam zworką tylko progamowo za pomocą pilota od alarmu. Co do wypadku to nie przesadzajcie proszę, równie dobrze można psioczyć na elektrycznie opuszczane szyby i związane z tym niebezpieczeństwo w przypadku utopienia auta <glupek2>

PostNapisane: 2 kwi 2005, 10:02
przez ravo
ja rowniec mam taka pocje z poziomu pilota wystarczy przytrzymac przycisk do dezaktywacji alarmu

PostNapisane: 2 kwi 2005, 10:26
przez Marco81
Mój alarm też ma taką funkcję. Z tego co się orjętuje to taką funkcje musi mieć centralka alarmowa.Przy wypadku wyłącza się silnik (przeważnie) , a wtedy centralny zamek się otwiera ;)
Pozdrawiam

PostNapisane: 2 kwi 2005, 10:31
przez bajer0
Marco81 napisał(a):a wtedy centralny zamek się otwiera


o ile kable sa cale ;)

PostNapisane: 2 kwi 2005, 11:41
przez Dethar
czyli poza zmiana alarmu nie ma innej mozliwosci na taki bajer?
nie da sie zrobic takiego czegos na przekaznikach z opoznieniem czasowym?

tak jak napisal bajer0 mozna by umiescic na desce wylacznik i na trase to sobie wylaczac...
a w miescie to jednak wole miec drzwi zamkniete (poki co zamykam recznie ale czesto zapominam =) , nie tak dawno kunio2003 opisywal jak to w bialy dzien we wrocku w centrum 2 kolesi skopalo auto i szybe wybili tak ze nigdzie nie mozna czuc sie bezpiecznie i lepiej ryglowac drzwi :|

jezeli chodzi o wyciagniecie torby itp przez okno to zawsze z tylu klade rzeczy a tam ciezko sie dostac nawet jak szyby sa na maxa w dol :)

PostNapisane: 2 kwi 2005, 18:59
przez newbie
dobre rozwiazanie to wykorzystanie zasilania pompy paliwa
zasilanie = w domyśle jazda autem
w zalezności od alarmu podajesz sygnał albo + (bezpośrednio) albo – (za przekaźnikiem np.)

dodatkowe przełączniki to lipa...wymagają aktywności ze strony usera

PostNapisane: 4 kwi 2005, 10:49
przez adam626
ja jak robiłem sterowanie centralnym z alarmu musiałem dołożyć siłownik do drzwi kierowcy bo w oryginale był sam styk sterujący praca pozostałych drzwi. Załozyłem uniwersalnego mastera z uniwersalnym sterownikiem centralnego zamka.
Sterownik ma wyswalane masa zamykanie i otwieranie oraz dwa wyjscia sterowane poziomem +12V i – masa.
Alarm jest podłaczony do wyzwalania masą a 12V po stacyjce na wyzwalanie poziomem.
Przekręce kluczyk i drzwi się zamykają.
A co do bezpieczeństwa
Mogą zostać zablokowane otwarte drzwi w trakcie wypadku.
Nie da się przewidzieć wszystkiego. Trzeba się zabezpieczać na to na co można.
Ja mam zamykanie .
I folię na szybach żeby nikt mi nic nie wyjął przez okno.
Widziałem taki numer jak gość miał coś w czapce z pomponem, walił głowa w szybę i wyjmował torebkę bez otwierania drzwi. Kobieta stała na czerwonym swietle. Na tym skrzyżowaniu zawsze ktoś sie przechadza pomiędzy stojącymi na swiatłach samochodami i zagląda co jest w środku.
Dzięki foli szybę zbije ale się ona nie rozleci utrudniając dostęp do wnętrza.Szybe z folią po zbiciu łatwiej wypchnąć ze środka niż wepchnąć do wewnątrz, więc się nie martwię o ewentualny wypadek. Jeżeli nie będe w stanie wypchnąć tej szyby to prawdopodobnie i tak nie byłbym w stanie opuścić pojazdu.

PostNapisane: 7 kwi 2005, 22:29
przez Yard
bajer0 napisał(a):
Marco81 napisał(a):a wtedy centralny zamek się otwiera


o ile kable sa cale ;)


pozostają wtedy jeszcze rączki :)

PostNapisane: 8 kwi 2005, 02:13
przez Kruk11
W saabach zamyka się po przekroczeniu 7km/h i myślałem o wykorzystaniu w jakiś sposób prędkościomierza, a z tą pompą paliwową to niezła myśl – przegazówka zamyka drzwi :D

A żeby było bezpiecznie w wypadkach to można spiąć otwieranie centralnego z poduszką powietrzną <rotfl>

PostNapisane: 9 kwi 2005, 12:36
przez Anade
też mam taki wynalazek i mam podpięte zaykanie drzwi ale niechcialo mi się rozbierać za duża i zamek zamyka się po wsadzeniu kluczyka w stacyjke a nie przy załączonym silniku :)

PostNapisane: 9 kwi 2005, 12:49
przez Dethar
Anade napisał(a):też mam taki wynalazek i mam podpięte zaykanie drzwi

sam ten wynalazek dorobiles czy taka funkcje masz w autoalarmie?

PostNapisane: 11 kwi 2005, 07:34
przez Anade
taką mam funkcję w alarmie :)

PostNapisane: 11 kwi 2005, 14:38
przez wicekk
Podpinanie zamykania pod pompe paliwa to jakas pomylka bo pompa wlacza sie na kilka sek. tuz po wlaczeniu zaplonu celem wytworzenia odp. cisnienia w ukladzie zasilania, pozniej juz w zaleznosci od jego spadku.
Dobra, mozna to podlaczyc np. pod przewod rozrusznika i w momencie zapalania centrlany zamek by sie zamykal, mozna to zrobic z jakims opoznieniem np. 15sek. gdy centr. sterowany jest masa to przez przekaznik, nawet mozna tak to zorganizowac zeby pobrac sygnal z obrotomierza lub kontrolki ladowania i wszystko by zadzialalo dopiero w momencie faktycznego odp. silnika (czyli lepiej niz w oryginalnym wydaniu z alarmu, bo tam czasowka zalacza po wlaczeniu zaplonu) to wszystko jest do zrobienia lecz gorzej jest z otwieraniem, myslalem nad tym i nie bedzie to proste (chodzi o taka czysta kombinacje na przekaznikach)
czyli otwarcie w momencie zgaszenia silnika.
Jak cos wymysle co bedzie praktyczne to powiadomie i dla zainteresowanych wykonam ustrojstwo.
Ps. z tym oryginalnym ukladem w centralce alarmowej to nie do konca jest tak pieknie bo tak jak pisalem zalacza on centralny z opoznieniem tuz po wlaczeniu zaplonu kiedy to ja jeszcze mam nogi na zewnatrz i np. rozmawiam z kims a tu nagle po 15 sek. wlacza mi sie centlar i odbija z powrotem, czyli niepotrzebnie meczy silowniki i akumulator:)) Czyli trzeba pamietac o nie wlaczaniu stacyjki gdy sie nie chce jeszcze jechac, a przydaloby sie zeby dzialalo to faktycznie po odp. silnika...

PostNapisane: 11 kwi 2005, 14:50
przez Dethar
no no wicekk z tym zamykaniem po odpaleniu silnika byla by rewelacja,
czekamy zatem na rezultaty, jak cos wymyslisz daj odrazu znac !

PostNapisane: 11 kwi 2005, 18:25
przez newbie
wicekk napisał(a):Podpinanie zamykania pod pompe paliwa to jakas pomylka bo pompa wlacza sie na kilka sek. tuz po wlaczeniu zaplonu celem wytworzenia odp. cisnienia w ukladzie zasilania, pozniej juz w zaleznosci od jego spadku.


No cóż, bredzisz...ale ci wolno. Pytanie dotyczy "starych" konstrukcyjnie mazd, więc twoja teoria w ich przypadku jest błędna.
W mazdach z wtryskiem benzyny i MECS pompa jest załączana jeśli spełnione są warunki: zapłon na ON i ruch wału korbowego. W układach paliwowych benzyny nie ma czujników ciśnienia ani żadnych włączników/wyłączników ciśnieniowych, które miałyby się zachowywać wg wskazanej przez ciebie logiki.

Dobra, mozna to podlaczyc np. pod przewod rozrusznika i w momencie zapalania centrlany zamek by sie zamykal, mozna to zrobic z jakims opoznieniem np. 15sek. gdy centr. sterowany jest masa to przez przekaznik, nawet mozna tak to zorganizowac zeby pobrac sygnal z obrotomierza lub kontrolki ladowania i wszystko by zadzialalo dopiero w momencie faktycznego odp. silnika (czyli lepiej niz w oryginalnym wydaniu z alarmu, bo tam czasowka zalacza po wlaczeniu zaplonu) to wszystko jest do zrobienia lecz gorzej jest z otwieraniem, myslalem nad tym i nie bedzie to proste (chodzi o taka czysta kombinacje na przekaznikach)
czyli otwarcie w momencie zgaszenia silnika.
Jak cos wymysle co bedzie praktyczne to powiadomie i dla zainteresowanych wykonam ustrojstwo.
Ps. z tym oryginalnym ukladem w centralce alarmowej to nie do konca jest tak pieknie bo tak jak pisalem zalacza on centralny z opoznieniem tuz po wlaczeniu zaplonu kiedy to ja jeszcze mam nogi na zewnatrz i np. rozmawiam z kims a tu nagle po 15 sek. wlacza mi sie centlar i odbija z powrotem, czyli niepotrzebnie meczy silowniki i akumulator:)) Czyli trzeba pamietac o nie wlaczaniu stacyjki gdy sie nie chce jeszcze jechac, a przydaloby sie zeby dzialalo to faktycznie po odp. silnika...


Po co? Skoro sterowanie pompą paliwa jest najbardziej czytelnym sygnałem pracy silnika i przy okazji łatwym do wykorzystania bez cudowania i rzeźbienia w gównie.

PostNapisane: 11 kwi 2005, 18:51
przez wicekk
Ok, nie bede sie klocil skoro tak piszesz to wiesz ze tak jest, ale chyba nie kazdy ma takie sterowanie pompa paliwa i wydaje mi sie ze uniwersalnym by bylo podlaczanie jednak do kontrolki ladowania bo przeciez ta pompa w koncu wlaczy sie za jakis czas ponownie i nie bardzo umie sobie wyobrazic taki uklad zeby zliczal tylko pierwszy sygnal, powinien to byc prosty, w miare bezawaryjny uklad a nie wciskac w to mikroprocesory:)