Obsługa akumulatora

Postprzez fazzi » 27 wrz 2010, 12:04

Faktycznie... Cały świat ma jakieś założenia i standardy a Japończyków wzięło na swoje. Co najmniej dziwne. Dodatkowo u żadnego producenta statystyczny Kowalski nie ma szansy na znalezienie wykresów :|
Paranoja jakaś, bo co im szkodzi napisać jak dla białego człowieka. Szkoda słów na indywidualistów... Dobrze chociaż że w Faradach nie podają <glupek2>
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez wheelerfan » 28 wrz 2010, 19:05

wheelerfan napisał(a):Padł mi prostownik i korzystając z okazji chciałem się szarpnąć i kupić taki z wspomaganiem rozruchu.
I tu moje pytanie, jaki powinien być podany przez producenta ww. prąd?
Czy taki jak prąd rozruchu akumulatora, czy może być nieco niższy.
Jaki powinien być dla Mazdy 6 diesel 121 KM?

Czy na moje pytanie może ktoś odpowiedzieć, czy naprawdę nikt nie wie? :|
Początkujący
 
Od: 29 maja 2008, 00:22
Posty: 4
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 CiTD 12/2002

Postprzez fazzi » 28 wrz 2010, 22:16

wheelerfan
Bezpośrednio odp. na twoje pytanie: Prąd powinien być większy od tego jaki pobiera rozrusznik. W zależności od auta są to różne wartości ale sporo mniej niż prąd maksymalny akumulatora.
Natomiast zastanów się czy na pewno potrzebujesz sprzęt, za który kupisz 1,5 lub nawet 2 nowe akumulatory...
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez Abaddon » 30 wrz 2010, 08:34

Kurcze jakich człowiek dowiaduje się nowych rzeczach na starość – nie miałem zielonego pojęcia o tych ładowaniach akumulatora <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 13:38
Posty: 85
Skąd: Bytom
Auto: 6 GH 2,0 140km, 2010

Postprzez MacManus » 1 paź 2010, 17:15

Koledzy,
wspomóżcie wiedzą, jaki aku podmienić w BA KF? Obecnie jakiś no-name, ciężko coś z niego odczytać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2009, 02:08
Posty: 109
Skąd: TriCity
Auto: w oczekiwaniu na skośnookie coupe...

Postprzez Grzyby » 1 paź 2010, 23:31

MacManus napisał(a):wspomóżcie wiedzą

Instrukcję ukradli? :P
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Radex » 2 paź 2010, 07:04

MacManus napisał(a):Koledzy,
wspomóżcie wiedzą, jaki aku podmienić w BA KF? Obecnie jakiś no-name, ciężko coś z niego odczytać.
tak jak grzybu gada, w instrukcji na koncu jest napisane jaki aku powinienes miec.
ewentualnie w sklepie powinni Ci powiedziec jak podasz rocznik i model pojazdu bo mają katalogi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez MacManus » 2 paź 2010, 11:28

ok, ściągnąłem z netu pdf i na końcu jest info: 12V 55Ah.
Czy jeśli Ah będzie ciut większe, np 60, to będzie niedobrze, czy nie ma to większego znaczenia?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2009, 02:08
Posty: 109
Skąd: TriCity
Auto: w oczekiwaniu na skośnookie coupe...

Postprzez alk80 » 2 paź 2010, 12:37

może być 60 Ah
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez marsel » 28 paź 2010, 12:09

czy aku o mniejszej pojemności zaszkodzi w czymś? coś się stanie niedobrego?
do diesla powinnien być coś około 74Ah a ja mam teraz 55Ah, taki kupiłem a nie mam siana teraz żeby zmienić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 21:56
Posty: 232
Skąd: Turka
Auto: była Mazda 323F BJ 2.0 DiTD
jest Ducato

Postprzez Grzyby » 28 paź 2010, 12:55

Nic się nie stanie.
Co najwyżej będzie krócej działać lub po prostu przy dużych mrozach nie da rady odpalić auta :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Siw-y » 28 paź 2010, 13:00

Może też zostać uszkodzony przez przeładowanie.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez alk80 » 28 paź 2010, 20:37

marsel napisał(a):do diesla powinnien być coś około 74Ah a ja mam teraz 55Ah


kumpel kupował auto w komisie – Fabia 1.9 sdi, i chyba tam podmienili aku na mniejszy, efekt był taki że przy mrozie coś sie z aku stało że miał V ale A już nie
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Nikelajer » 2 lis 2010, 18:02

Ja już zgłupiałem całkiem, co konfigurator akumulatorów to kompletnie inne wielkości podaje. I nie chodzi mi tu tutaj o Ah a wymiary. Centra podaje do mojego autka cb504 (50 Ah) wym. 200x173x221. Z kolei bosh podaje s40 (60 Ah) 232x173x225... Sprawdzałem Varte to u niej w sumie wymiary jak u bosha: BLUE dynamic 60Ah 232x173x225, ale z tego co gdzieś znalazłem to ktoś w taką mazda jak ja mam wsadził Centre 60Ah wym. 242x175x175 i było ok. Aktualny który mam jest jakiś no-name i jest w tym samochodzie chyba od początku...
Początkujący
 
Od: 4 paź 2010, 09:50
Posty: 14
Skąd: Giżycko/Warszawa
Auto: Mazda 323f BA 1.5 1995r.

Postprzez sony213 » 29 lis 2010, 19:20

witam koledzy wlasnie padl mi akumulator w mojej madzi i mam problem z dobraniem odpowiednika tak zeby pasowaly mniej wiecej wymiary dzwonilem do sklepu motoryzacyjnego i powiedzieli mi ze powinienem wlozyc aku 95ah ale to chyba przesada powinien chyba byc od 60ah do 70ah tak?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 paź 2009, 17:26
Posty: 14
Skąd: starachowice-zielona gora
Auto: mazda 323f 2002r 2.0 DITD

Postprzez Michel » 29 lis 2010, 22:16

Ja znalazłem informację, że wystarczy Ci 60Ah 540A wymiary 232/173/225.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2006, 20:20
Posty: 267 (0/1)
Skąd: Lublin

Postprzez Grzyby » 29 lis 2010, 23:48

sony213 napisał(a):powiedzieli mi ze powinienem wlozyc aku 95ah

Nie pomylili się. Minimum 80Ah

Michel napisał(a):Ja znalazłem informację, że wystarczy Ci 60Ah

A gdzież to takie informacje się znajduje?

Ręce czasami opadają.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez mapit » 30 lis 2010, 01:00

Panasonic produkuje akumulatory o identycznych wymiarach jak w 323BJ DITD, oznaczenia też są takie jak na Nippon Denchi tj. 95D31L 80AH i 105D31L 90AH
Początkujący
 
Od: 20 lut 2010, 14:35
Posty: 24

Postprzez alk80 » 30 lis 2010, 01:44

w mojej Madzi od co najmniej 4 lat jest aku "FranceBaterie 575.201 75Ah 700A" jest czarny ma normalne korki, auto mam od 3/2008, przed każdą zimą uzupełniam "płyn" i nawet najgorszego mrozu sie nie boje, po tygodniu stania w mrozie poniżej -20 st. i silnik odpalił od strzała choć przygasło wszystko a licznik dzienny sie zresetował.
ale sony słuchaj Grzyby'ego bo wie co pisze :)
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Nikelajer » 30 lis 2010, 13:14

Akumulator wymieniłem miesiąc temu. Wyszło, że miałem jeszcze oryginalny :D kupiłem Centre Future 60Ah 600a i nie szło go wsadzić. Po dłuższej chwili zrobiłem coś w stylu łyżki do butów i udało się nareszcie – ale plasitkowej osłonki z oryginalnego aku nie zdołałem już wrzucić. W każdym razie jak ktoś dobrze pokombinuje żeby go wsadzić (z 1,2 mm za dlugi i trochę za wysoki) to może kupić. Fajnie teraz odpalac na raz dwa a nie licząc kilka sekund :]
Początkujący
 
Od: 4 paź 2010, 09:50
Posty: 14
Skąd: Giżycko/Warszawa
Auto: Mazda 323f BA 1.5 1995r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki