Obsługa akumulatora
Mam takie pytanie, które może i już się tu pojawiło
Czy aku klasy "standard" zakupione jakieś 15miesięcy temu jako nowe i przez ten czas w ogóle nieużywane, teraz po odkurzeniu i naładowaniu ma jeszcze szanse poprawnie funkcjonować???
Przez ten ponad rok stało w ciepłej piwnicy (a ile wcześniej na sklepowym regale tego nie wiem )
Czy aku klasy "standard" zakupione jakieś 15miesięcy temu jako nowe i przez ten czas w ogóle nieużywane, teraz po odkurzeniu i naładowaniu ma jeszcze szanse poprawnie funkcjonować???
Przez ten ponad rok stało w ciepłej piwnicy (a ile wcześniej na sklepowym regale tego nie wiem )
grabu122 jeśli jeszcze nie naładowałeś to sprawdź jakie ma napięcie.
Jeśli jeśli <8V to raczej już nie pojeździsz.
Jeśli jest >8V ale <10V to możesz spróbować naładować go, ale zacznij małym prądem (potrzebujesz dobrego prostownika – jak nie masz to może w jakimś punkcie Ci naładują)
Jak jest >10V to nie ma problemu – ładujesz i używasz.
Jeśli jeśli <8V to raczej już nie pojeździsz.
Jeśli jest >8V ale <10V to możesz spróbować naładować go, ale zacznij małym prądem (potrzebujesz dobrego prostownika – jak nie masz to może w jakimś punkcie Ci naładują)
Jak jest >10V to nie ma problemu – ładujesz i używasz.
- Od: 2 lip 2005, 14:16
- Posty: 519
- Skąd: Milanówek
- Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|
No to ciesze się, że jest duża szansa na sukces
Aku jeszcze nie ruszałem, co prawda nie mam woltomierza, a mój prostownik to taki najprostszy z najprostszych- stary niezawodny polski zespół prostowniczy chyba jeszcze z PRL-u ładujący cały czas wartością 5A.
Aku jeszcze nie ruszałem, co prawda nie mam woltomierza, a mój prostownik to taki najprostszy z najprostszych- stary niezawodny polski zespół prostowniczy chyba jeszcze z PRL-u ładujący cały czas wartością 5A.
Nie napisałeś co to za akumulator (pojemność), ale 5A to może być trochę za dużo.
chyba, że to prąd maksymalny (bardziej prawdopodobne), a na prostowniku masz wskaźnik prądu. Pilnuj, żeby nie przekroczyć wartości prądu równej 10% pojemności akumulatora (np. 45Ah –> 4,5A)
chyba, że to prąd maksymalny (bardziej prawdopodobne), a na prostowniku masz wskaźnik prądu. Pilnuj, żeby nie przekroczyć wartości prądu równej 10% pojemności akumulatora (np. 45Ah –> 4,5A)
- Od: 2 lip 2005, 14:16
- Posty: 519
- Skąd: Milanówek
- Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|
Padł mi prostownik i korzystając z okazji chciałem się szarpnąć i kupić taki z wspomaganiem rozruchu.
I tu moje pytanie, jaki powinien być podany przez producenta ww. prąd?
Czy taki jak prąd rozruchu akumulatora, czy może być nieco niższy.
Jaki powinien być dla Mazdy 6 diesel 121 KM?
I tu moje pytanie, jaki powinien być podany przez producenta ww. prąd?
Czy taki jak prąd rozruchu akumulatora, czy może być nieco niższy.
Jaki powinien być dla Mazdy 6 diesel 121 KM?
- Od: 29 maja 2008, 00:22
- Posty: 4
- Skąd: Gliwice
- Auto: Mazda 6 kombi 2.0 CiTD 12/2002
Halo halo
Na zimę chciałbym kupić nowy aku bo stary juz zasiarczony i juz rankami dlugo odpala. poza tym wrzucilem do autka zestawik car audio.
W manualu wyczytałem że dla silnika 2.0 i niskich temperatur powinien być aku 52Ah
Ache doradził tak o 10Ah większy do CA.
oprócz tego mam jeszcze Webasto które być może uda się naprawić.
A więc przydałoby się jeszcze więcej Ah. tak koło 70Ah???
Z tego co wiem to Centra Futura jest ok
Na zimę chciałbym kupić nowy aku bo stary juz zasiarczony i juz rankami dlugo odpala. poza tym wrzucilem do autka zestawik car audio.
W manualu wyczytałem że dla silnika 2.0 i niskich temperatur powinien być aku 52Ah
Ache doradził tak o 10Ah większy do CA.
oprócz tego mam jeszcze Webasto które być może uda się naprawić.
A więc przydałoby się jeszcze więcej Ah. tak koło 70Ah???
Z tego co wiem to Centra Futura jest ok
Radex napisał(a):Halo halo
Na zimę chciałbym kupić nowy aku bo stary juz zasiarczony i juz rankami dlugo odpala. poza tym wrzucilem do autka zestawik car audio.
W manualu wyczytałem że dla silnika 2.0 i niskich temperatur powinien być aku 52Ah
Ache doradził tak o 10Ah większy do CA.
oprócz tego mam jeszcze Webasto które być może uda się naprawić.
A więc przydałoby się jeszcze więcej Ah. tak koło 70Ah???
Z tego co wiem to Centra Futura jest ok
Na Twoim miejscu wsadziłbym max 60Ah.
Pojemność dobiera się nie tylko pod obciążenie a jeszcze pod warunki eksploatacji.
Jak wsadzisz 70Ah (135% dedykowanej pojemności) możesz mieć problemy z doładowaniem, przeciążony alternator itp. Chyba że codziennie mykasz dalekie trasy...
Poza tym to nie ma większego sensu o ile nie wychodzisz wieczorami na parking żeby usiąść w aucie i puszczać muzę na całe osiedle.
Pamiętaj, że w CA ważniejsze od akumulatora jest okablowanie. Nie wiem na ile masz przerobiony samochód ale jeśli korzystasz ze standardowego zasilania radia i ew. suba to w ogóle nie przejmuj się akumulatorem.
A webasto? Nie grzeje prądem a paliwem i to raczej nie dłużej jak 30 min. Tutaj jednak te kilka Ah może i się przyda. Jeśli jednak jest to fabryczne webasto to akumulator został dobrany właściwie i też nie ma co szaleć.
Pamiętaj, że zmiany parametrów o 35% to bardzo duża zmiana.
- Od: 2 lip 2005, 14:16
- Posty: 519
- Skąd: Milanówek
- Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|
Radex napisał(a):W manualu wyczytałem że dla silnika 2.0 i niskich temperatur powinien być aku 52Ah
To poczytaj jeszcze w tym temacie dlaczego 52Ah NIE SĄ równe 52Ah w akumulatorach dostępnych w sprzedaży
Było o tym już tyle razy że nie chce mi się pisać
podpowiedź (ładowanie 5 i 20 godzinne)
Potrzebujesz minimum 60Ah.
Radex napisał(a):Bosch czy centra futura?
Jedno i drugie jest ok. Futurę miałem w Cronosie przez 3 lata (potem sprzedałem), Boscha mam w szóstce i też działa
Wybrałbym to co będzie tańsze.
Grzyby, on wcale nie potrzebuje 60Ah. Może śmiało wkładać 52Ah czy raczej 55Ah.
U siebie w szóstce mam 55Ah, zgodnie z zaleceniami producenta i jest wszystko w porządku. Poza tym wkładanie akumulatora o większej pojemności nie jest podyktowane niczym. Jedyne co to maksymalny prąd rozruchowy wynikjący z mniejszej rezystancji ale i tu mozna wybrać niższa przy mniejszej pojemności.
Ogólnie nalezy wkładać takie pojemności akumulatora jak przewidział producent auta i nie zastanawiać się nad tym, natomiast jeśli akurat nie ma czego wybrać, a najbliższy dostępny jest o większej pojemności (55Ah, a dostępny jest 60Ah ) to bierzemy lekko większy. Ot i cała filozofia wymiany akku.
U siebie w szóstce mam 55Ah, zgodnie z zaleceniami producenta i jest wszystko w porządku. Poza tym wkładanie akumulatora o większej pojemności nie jest podyktowane niczym. Jedyne co to maksymalny prąd rozruchowy wynikjący z mniejszej rezystancji ale i tu mozna wybrać niższa przy mniejszej pojemności.
Ogólnie nalezy wkładać takie pojemności akumulatora jak przewidział producent auta i nie zastanawiać się nad tym, natomiast jeśli akurat nie ma czego wybrać, a najbliższy dostępny jest o większej pojemności (55Ah, a dostępny jest 60Ah ) to bierzemy lekko większy. Ot i cała filozofia wymiany akku.
Zgadnij kotku, co mam w środku....
- Od: 22 kwi 2006, 20:18
- Posty: 477
- Skąd: Białystok
- Auto: M6 2.3 Sport
ostatecznie kupiłem Boscha silver s4 60Ah 540A. 310zł
był to przeznaczony aku do mojej Madzi, stwierdziłem że skoro ten stary dawał rade to nie bede kupował jeszcze wiekszego bo nie ma sensu przeplacac
wczesniej mialem 54Ah i 390A
po zmianie Madzia oczywiscie lepiej kręci, ale zobaczymy jak na dłuższy dystans się spisze ten Bosh.
miał brać Centre na początku ale musiałbym dać około 100zł drożej, nie widziałem sensu bo Bosch i tak o niebo lepszy o tego zasiarczanego i spuchniętego dziada co miałem
był to przeznaczony aku do mojej Madzi, stwierdziłem że skoro ten stary dawał rade to nie bede kupował jeszcze wiekszego bo nie ma sensu przeplacac
wczesniej mialem 54Ah i 390A
po zmianie Madzia oczywiscie lepiej kręci, ale zobaczymy jak na dłuższy dystans się spisze ten Bosh.
miał brać Centre na początku ale musiałbym dać około 100zł drożej, nie widziałem sensu bo Bosch i tak o niebo lepszy o tego zasiarczanego i spuchniętego dziada co miałem
Topaz napisał(a):Ogólnie nalezy wkładać takie pojemności akumulatora jak przewidział producent auta
Nic innego nie proponowałem.
Za to po raz już nie wiem który napiszę, że Mazda podaje inaczej pojemności aku niż te pojemności aku dostępnych w sprzedaży.
Czy krótko – jeśli w instrukcji Mazdy jest podane 50Ah to kupując w sklepie aku o pojemności 50Ah, kupimy ZA MAŁY!
Grzyby, próbowałem znaleźć ale mi się nie udało – skąd te informacje o różnicach w pojemności? Z tego co się orientuję to są odpowiednie normy i nie powinno być nic w stylu 'że Mazda ma inaczej'...
Poza tym fabrycznie przecież wsadzają dokładnie takie jakie zalecają.
Poza tym fabrycznie przecież wsadzają dokładnie takie jakie zalecają.
- Od: 2 lip 2005, 14:16
- Posty: 519
- Skąd: Milanówek
- Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|
jak kupisz ciut za duży to nic specjalnego sie nie stanie, gorzej jak kupisz ciut za mały
to chyba jest logiczne
to chyba jest logiczne
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
fazzi napisał(a):próbowałem znaleźć ale mi się nie udało – skąd te informacje o różnicach w pojemności?
Sprawdź instrukcję auta Mazdy – jak byk jest napisane że pojemność 5h
A różnice w szczegółach masz opisane tutaj viewtopic.php?f=97&t=5591&p=1225271&hilit=pojemno*#p1225271
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki