Obsługa akumulatora
ravo napisał(a):chyba, ze masz super nowy
hehe właśnie w wiadomościach pokazywali gościa który szedł do pracy z buta bo wczoraj kupił nowe aku. Więc lepiej zabierać jeszcze przez te parę dni

czepiasz się


"ten się nie prosi kto z soba nosi" ;>
- Od: 29 paź 2003, 01:07
- Posty: 756
- Skąd: zławieśWWA]:~
- Auto: cprf2a'99
nightcomer napisał(a):"ten się nie prosi kto z soba nosi" ;


Cóż... Może nieco wyprostuję...HexeHarry napisał(a):Boże widzisz i nie grzmisz
Alternator oferuje prąd na poziomie max 60A lub 65A. Owa wartość zależna jest od wyposażenia pojazdu. Jedne miały 60A (nie 60Ah) zaś inne 65A.
Akumulator dobieramy w/g własnych koncepcji (marka, rodzaj) z przedziału 50-60Ah. Podczas dobierania wypadałoby jednak uwzględnić posiadany alternator. To w teorii...
Warto dodać, iż akumulatora w warunkach "domowych" nie można naładować do 100%. Zawsze jest trochę mniej. Gorzej jest zimą, kiedy to akumulator traci (zawęża) swoją pojemność nawet o 60%!
Prywatnie (nie opierając się o teorię oraz naukę) uważam, iż im większy akumulator, tym lepiej. Podobnie jak w telefonach komórkowych. Mimo, że "ubijarka" ta sama, to zainstalowana bateria o dwukrotnie większej pojemności jakoś dłużej "trzyma". Jestem przekonany, iż gdybym wrzucił do swojego auta akumulator 95Ah, to również świetnie by się spisywał. Sęk w tym, że jest za duży (nie zmieści się) oraz zbyt drogi (299zł).
Przypominam, że powyższy akapit jest wyłącznie moimi przemyśleniami i możecie się z nimi nie zgadzać. Może również być to sprzeczne z teorią i naukami. Mogę się też mylić... Tak po prostu myślę na chwilę obecną
Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
GofNet napisał(a):powyższy akapit jest wyłącznie moimi przemyśleniami
I pewnie nie tylko Twoimi
Zadanie wyglada nastepujaco: podczas rozruchu akumulator wydal prad powiedzmy 200A (czyli bardzo duzo jak na benzyniaka, powiedzmy byla ciezka zima) w czasie 4 sekund. Jak dlugo musi pracowac silnik, aby odrobic stracona energie i naladowac akumulator?
Zmierzony przeze mnie kiedys prad ladowania to ~1,5A (a wiec bardzo daleko mu do owych 20% z wydajnosci alternatora, o ktorej wspominal HexeHarry)
A wiec prad ladowania jest 133 razy mniejszy niz prad rozruchu, czyli aby naladowac taka sama ilosc energii, potrzeba 133x 4 sekundy = 533 sekundy (ponizej 10 minut). Zakladajac sprawnosc ladowania na poziomie 80% czas ten wydluzy sie powiedzmy do 12-13 minut pracy silnika.
Pojemnosc akumulatora ma wplyw na uplywnosci i na sprawnosc ladowania – przy duuuzych pojemnosciach moze sie okazac, ze ladowanie pradem 1,5A jest zbyt malo intensywne i sprawnosc ladowania bedzie duzo nizsza. W praktyce zwiekszenie pojemnosci akumulatora o 10-20% powyzej fabrycznej nie powinno stanowic zadnego problemu.
Michal
____________________________________________
jest: srebrna 323F BJ 2.0 DITD 2002
byla: czerwona 323F BG 1.6 16V 1991
____________________________________________
jest: srebrna 323F BJ 2.0 DITD 2002
byla: czerwona 323F BG 1.6 16V 1991
- Od: 10 paź 2005, 14:53
- Posty: 175
- Skąd: Kraków
- Auto: 323F BJ DITD '02
Witam
Sprawdziłem dziś akumulator i zobaczylem ze troche jakby malo wody było...i wlałem LITRA
hehe..Polecam sprawdzenie wszystkim waszych akumulatorów....
pzdr
Sprawdziłem dziś akumulator i zobaczylem ze troche jakby malo wody było...i wlałem LITRA
pzdr
http://www.site-clocks.com/flash/clocks ... hex=00AA00" width="150" height="75" wmode="transparent" type="application/x-shockwave-flash">
- Od: 31 maja 2006, 21:08
- Posty: 58
- Skąd: Lublin
- Auto: 323F 2.0 diesel 90 koników 99r
luzaklive1 napisał(a):Sprawdziłem dziś akumulator i zobaczylem ze troche jakby malo wody było...i wlałem LITRA
mam nadzieję że nie z kranu?
Mi kiedyś jeszcze w maluchu aku trochę wysechł ale cały czas hulał jak złoto (7 letni!!!), a jak go w końcu podlałem H2O to wykorkował w tydzień. Nie wiem jak to interpretować ale myślę, że jak bym dolewał wody to by jeszcze pochodził.
Kiedyś Mazda 626GE1.8 1994 gaz SEQ24
Teraz Toyota Camry 2,4L 2002r
Teraz Toyota Camry 2,4L 2002r
- Od: 14 kwi 2006, 13:20
- Posty: 818
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 626GE1.8 1994 gaz SEQ24
Toyota Camry 2002r. 2.4L
luzaklive1 napisał(a):Witam
Sprawdziłem dziś akumulator i zobaczylem ze troche jakby malo wody było...i wlałem LITRAhehe..Polecam sprawdzenie wszystkim waszych akumulatorów....
pzdr
jak musiales dolac caly litr to nie wroze powodzenia. generalnie jesli te blaszki w celach sa odsloniete to sie zasiarczaja a u ciebie pewnie conajmniej w polowie byly juz odkryte.
- Od: 29 lis 2005, 16:30
- Posty: 581
- Skąd: Łomianki
- Auto: była mazda 323f BG 1.6 1991r
jest toyota avensis T25 2.0 2003r
Natomiast gdy odkręciłem korki z cel to w jednej celi mam mętny elektrolit w pozostałych klarowny.
– czy to może być przyczyną że aku sie rozładował?
jeżeli mętny elektrolit oznacza że żywot aku dobiega końca to jaką pojemność ma Ori lub jakiej pojemności zakupić aku?
- Od: 7 lip 2006, 00:16
- Posty: 5
- Skąd: Gąbin
- Auto: 626 2.0 DiTD 1999r
A ja trzymałem autko całą zimę na dworze, razem z aku i odplał na cyk. Porządkny niemiecki Bosch.
-
MIKI
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki