Strona 1 z 3

Rodzaje paliw, a ilość przejechanych kilometrów

PostNapisane: 27 paź 2009, 21:58
przez artro219
Myśle że można stworzyć baze róznych rodzajów paliw, gdzie będziemy mogli powymieniac sie doswiadczeniami na temat jakości paliw a konretnie na jakim paliwie ile mozna przejechac.


JA standardowo jeżdze na Pb95, ale jadąc w dalszą trase zalałem Pb98 i okazało sie ze przejechałem wiecej o 20 km, niedużo ale zawsze coś. W ten weekend bede testował VPower-a ze stacji SHELL, wtedy cos wiecej napisze.

PostNapisane: 27 paź 2009, 22:54
przez Grzyby
artro219, ja robię praktycznie ten sam zestaw kilometrów na okrągło i zwykle na tym samym paliwie i w ten sam sposób.
Kliknij w moje średnie i zobacz jakie rą olbrzymie różnice.
Niestety, minimalne zmiany na trasie i różnice się pojawiają całkiem spore. Mamy drogi jakie mamy i w warunkach drogowych nasze pomiary można sobie o kant tyłka roztłuc. Zero wiarygodności.

PostNapisane: 27 paź 2009, 23:05
przez Stivi
U mnie najlepiej sparwdza sie Shell. Tez jezdze w takich samych warunkach ale na paliwie z tej stacji robie duzo wiecej km.

PostNapisane: 31 paź 2009, 22:05
przez Mazda0202
Na stacjach Shell radzę uważać na paliwo EuroSuper 95. Kilkoro z moich znajomych miało z nim kłopoty...

Ja osobiście tankuję gaz tylko na Shell i przejeżdzam 370 km na pełnym zbiorniku (w kole) bez żadnych kłopotów. Po tankowaniu gdzie indziej, zdarza się gaśnięcie silnika, no i przejeżdżam wtedy nawet 50 km mniej..

PostNapisane: 1 lis 2009, 00:11
przez 8dyb8
no akurat na gaz w shellu zlego slowa nie moge powiedziec, zawsze kolo 250 km pociagne, jak tankuje na noname to zdarzalo sie po 220 (bez korkow) wiec juz wole przeplacic te pare groszy i miec jako-taka pewnosc.

a co do benzyny to obojetne, wazne zeby zalac 95 bo na takiej pracuja starsze silniki, 98 to placebo, no i raczej drozsze/ gorsze niz 95.

PostNapisane: 1 lis 2009, 00:23
przez rafal_ldz
ja jeżdżę na gnojówce, ale staram się tankować na markowych stacjach i nigdy mnie nie interesowało ile km zrobię więcej na danym paliwie :) ale wydaje mi się, że podstawowe paliwo dostępne na stacjach, czy to będzie shell, bp, orlen itp i tak pochodzi od jednego producenta ;) z reguły nie tankuję na niemarkowych stacjach, bo nigdy nie wiadomo ile paliwa w wodzie może być;)

na zużycie paliwa ma wpływ wiele czynników i 20km różnicy może wynikać z krótszego czasu itp pracy silnika na biegu jałowym, prędkość, dynamika jazdy, t i p powietrza, masa auta (bagaże, pasażerowie) a i również mieści się w błędzie statystycznym drogomierza :P

problem z paliwem to nie kwestia jego wartości opałowej a raczej zanieczyszczeń i określenie jego jakość też nie może być brane tylko po zbadaniu jednego czynnika ;) parametrów jest mnóstwo i badaniem zajmują się profesjonalne laboratoria :P

PostNapisane: 1 lis 2009, 19:24
przez maly_57
Ja od dawna tankuję zawsze na tej samej stacji Shell w pobliżu domu.Ponieważ nie jeżdzę dużo,dokładam około 20 groszy na litrze paliwa i leję V-Power.Nigdy nie było żadnych wyczuwalnych problemów z jakością.

PostNapisane: 1 lis 2009, 20:55
przez ogien82
Witam
Też się podzielę swoimi spostrzeżeniami co do ON, a więc:
VERVA ON – fajnie silnik pracuje, jest OK
V-Power GTL – jeśli trafi się dobry to jest rewelacja, jeśli nie to już gorzej, raz zatankowałem na Shellu i efekt był taki, że jak wskazówka poziomu paliwa pokazywała mi połowę baku miałem przejechane wtedy nie całe 300km (średnia moja do pierwszej połowy zbiornika to 400 – 450km, z dwa razy udało mi się przekroczyć 500km)
BP ULTIMATE – bardzo porównywalna z VERVĄ, ale myślę ciut gorsza (głośniej silnik pracuje)

Teraz na STATOIL pojawił się nowy diesel, tj, DIESEL GOLD, mam prawie rezerwę więc zatankuję do pełna i podzielę się moją opinią ;)

Nie testowałem jeszcze LOTOS DYNAMIC, może kiedyś się zdecyduję, może ktoś już na nim jeździł i napisze parę słów na jego temat.

PostNapisane: 1 lis 2009, 22:00
przez widmo82
Ja od poczatku tankuje na Lukoil, tata i brat podobnie. Nie widzimy roznicy, wiec po co przeplacac?

PostNapisane: 3 lis 2009, 22:53
przez CezaR83
ogien82 napisał(a):Teraz na STATOIL pojawił się nowy diesel, tj, DIESEL GOLD

Tez mam zamiar spróbować... :) w ogóle to co za nowe paliwo? na zimę chyba tak nazwali...?
DIESEL GOLD – oficjalne info. "Leją wodę" :D normalne paliwo typu Premium

ogien82 napisał(a):Nie testowałem jeszcze LOTOS DYNAMIC

a ja owszem... ale tylko jeden bak wiec... powiem tyle ze dobre – porównywalne do innych chociaż na tym baku zrobiłem mniej km ale to chyba styl i warunki jazdy na to wpłynęły.

PostNapisane: 3 lis 2009, 23:03
przez brii
ON z BP, Shella i Statoila przeciętnie samochód spala mi litr więcej niż ONu z Auchan czy Lukoila – kilkadziesiąt razy to sprawdzałem i za każdym razem mi tak wychodzi ;) :P
Co do paliw Premium – zrobiliśmy trasę do Frankfurtu nad Menem i powrót Mazdą 3 1.6 MZR-CD należącą do CezaR83 – w jedną stronę na paliwie premium w drugą na zwykłym – różnica pomijalna ;)

PostNapisane: 3 lis 2009, 23:06
przez artro219
Ja na paliwie z Shella wedlug wskazania przejechałem około 50 km wiecej niz na paliwie ze stacji "no name" majacej jednak dosyc niezle paliwo

PostNapisane: 4 lis 2009, 01:00
przez a.gadula
Auto z 95roku z zapłonem ustawionym na benzynę 95 oktan, wg. mojej oceny nie ma sensu tankować 98. Benzynę najczęściej tankuję na statoil i shell-u nie zauważam różnicy. Jeśli chodzi o LPG na Shellu to w Łodzi wiodą prym, w porównaniu do BP i D&D pokonuje za kazdym razem do 40 km więcej.

PostNapisane: 4 lis 2009, 09:20
przez brii
a.gadula napisał(a):Auto z 95roku z zapłonem ustawionym na benzynę 95 oktan, wg. mojej oceny nie ma sensu tankować 98.

<spoko>

PostNapisane: 4 lis 2009, 10:35
przez Lorbas
Co do spalania LPG to można coś powiedzieć po trzech tankowaniach do pełna na tym samym dystrybutorze, wtedy mamy pewność, ile rzeczywiście spali.
Muszę poprawić moje spalanie w stopce, bo rozrzut jest, a wynika właśnie z wyliczenia odległości po 'jednym' tankowaniu. Realnie trzyma się w przedziale 11,5-12 l LPG.
Noga ta sama, trójmiejskie korki te same... :D

Jak gazownik powiedział: silnik zawsze wciągnie tyle samo, kwestia jedynie czy litr równy jest litrowi...

Tankuję na Shellu i Orlenie. Ostatnio na Orlenie wpakowali mi 55,49 l do zbiornika o pojemności nominalnej 56 l !!! Na shellu takich cyrków nie mam...

PostNapisane: 10 lis 2009, 08:32
przez nightcomer
Teraz na STATOIL pojawił się nowy diesel, tj, DIESEL GOLD
Tez mam zamiar spróbować
i jak wyszlo? wieksze zuzycie? jakie wrazenia?
"Leją wodę" :D normalne paliwo typu Premium
nie no co ty... <oczy> przeciez jest tam supernowatorski wielofunkcyjny dodatek SDP !! :P

PostNapisane: 10 lis 2009, 14:13
przez CezaR83
nightcomer napisał(a):i jak wyszlo? wieksze zuzycie? jakie wrazenia?

Jeszcze nie tankowałem – ja mam diesla :D

PostNapisane: 10 lis 2009, 23:16
przez Speed
8dyb8 napisał(a):a co do benzyny to obojetne, wazne zeby zalac 95 bo na takiej pracuja starsze silniki, 98 to placebo, no i raczej drozsze/ gorsze niz 95.


a choćby preluda 2G ktora ma min. 97 ? :)

PostNapisane: 10 lis 2009, 23:32
przez vqsoft
ktoś jezdzi na ON z neste?
PB mam na tych stacjach obeznane
jednak ON jest dla mnie nowością :)

PostNapisane: 20 lis 2009, 04:50
przez veimus
moim zdaniem aby stworzyć bazę danych – i żeby była wiarygodna nie wystarczy tylko zalać paliwo, wypalic i powiedzieć "bez różnicy" po czym dalej jeździć na swoim ulubionym paliwie. Efektów raczej nie będzie widać po jednym tankowaniu... przydałby się jakiś "tester" chemiczny albo coś ;)