Funkcja HOLD – zasda działania, sposób używania

http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/hold.php
Najwazniejsze to podstawa...
Przycisk HOLD (w niektorych autach rowniez O/D OFF, SPORT lub podobnie) sluzy tylko (albo az) do wylaczania nadbiegu.
Zwiazane jest to z tym, ze skrzynie CD4E i GF4-AL sa skrzyniami 4. biegowymi, gdzie w uproszczeniu bieg 3 jest bezposrednim przelozeniem, natomiast 4 nadbiegiem.
Po co on jest...
Otoz jesli ktos jezdzi automatem, wie iz wrzuca on podczas spokojnej jazdy (ok. 40-50km/h) 4. bieg (nadbieg czyli cos w rodzaju 5 w manualu). Niestety w wyniku tego zwieksza sie dosc znacznie zuzycie paliwa. Biorac pod uwage, ze w miescie poruszamy sie z malymi predkosciami, konstruktorzy przewidzieli mozliwosc wylaczenia nadbiegu (skrot O/D OFF pochodzi od OverDrive Off) w celu oszczednosci paliwa podczas jazdy w miescie. Przed napisanie czegokolwiek proponuje wlascicielom aut z ASB sprawdzenie tego – spalanie moze spasc od 5% do 20% "na miescie".
Pozostale efekty...
Dodatkowymi objawami sa inne reakcje ASB w pozycjach S i L lub 1 i 2 – w zaleznosci od auta. Powstaja one w wyniku innego sterownia skrzynia przez elektronike, objawiajacego sie m.in. zmiana biegow na wyzszych obrotach. W wyniku tego bedziemy mieli reakcje typu: L – ograniczenie do 1. biegu, S – ograniczenie do 2. biegu, D – ograniczenie do 3. biegu. Dlatego tez w/w skrzynie nie posiadaja czegos takiego jak reczna zmiana biegow – jest to tylko i wylacznie wrazenie.
Najwazniejsze...
Przy poprawnym dzialaniu tej funkcji w ASB mozna po prostu zaoszczedzic na paliwie.[/url]
Najwazniejsze to podstawa...
Przycisk HOLD (w niektorych autach rowniez O/D OFF, SPORT lub podobnie) sluzy tylko (albo az) do wylaczania nadbiegu.
Zwiazane jest to z tym, ze skrzynie CD4E i GF4-AL sa skrzyniami 4. biegowymi, gdzie w uproszczeniu bieg 3 jest bezposrednim przelozeniem, natomiast 4 nadbiegiem.
Po co on jest...
Otoz jesli ktos jezdzi automatem, wie iz wrzuca on podczas spokojnej jazdy (ok. 40-50km/h) 4. bieg (nadbieg czyli cos w rodzaju 5 w manualu). Niestety w wyniku tego zwieksza sie dosc znacznie zuzycie paliwa. Biorac pod uwage, ze w miescie poruszamy sie z malymi predkosciami, konstruktorzy przewidzieli mozliwosc wylaczenia nadbiegu (skrot O/D OFF pochodzi od OverDrive Off) w celu oszczednosci paliwa podczas jazdy w miescie. Przed napisanie czegokolwiek proponuje wlascicielom aut z ASB sprawdzenie tego – spalanie moze spasc od 5% do 20% "na miescie".
Pozostale efekty...
Dodatkowymi objawami sa inne reakcje ASB w pozycjach S i L lub 1 i 2 – w zaleznosci od auta. Powstaja one w wyniku innego sterownia skrzynia przez elektronike, objawiajacego sie m.in. zmiana biegow na wyzszych obrotach. W wyniku tego bedziemy mieli reakcje typu: L – ograniczenie do 1. biegu, S – ograniczenie do 2. biegu, D – ograniczenie do 3. biegu. Dlatego tez w/w skrzynie nie posiadaja czegos takiego jak reczna zmiana biegow – jest to tylko i wylacznie wrazenie.
Najwazniejsze...
Przy poprawnym dzialaniu tej funkcji w ASB mozna po prostu zaoszczedzic na paliwie.[/url]