Strona 1 z 3

Mazda i Biopaliwo

PostNapisane: 27 mar 2008, 08:57
przez dziubek
Witam

Właśnie wyczytałem ze ma niebawem pojawić się na stacjach ( pewnie głównie na orlenowskich czyli min. Bliska) biopaliwo benzynowe cena ma być nawet o 1zl mniejsza i dlatego zaciekawiło mnie to z tym że wygrzebałem ze nie wszystkie silniki lubią takie paliwo czy ktoś się orientuje jak silniczki mazdy znoszą biopaliwa ( chodzi mi o benzynowe – głównie Z5 ;) czy raczej z góry to odpada.

Pozdrowka

dziubek

PostNapisane: 27 mar 2008, 10:21
przez Vein
U mnie na Bliskiej (Lubin) już się pojawiło kosztem 98. Na cenę nie patrzyłem ale na dystrybutorze pojawiła sie naklejka że bio to tylko do diesli. Więc chyba tylko klekoty będą mogły z tego korzystać.

PostNapisane: 27 mar 2008, 11:03
przez kiepaz
dokladnie bio to tylko narazie diesel :) u nas tzn w Iławie jest na Bliskiej już bio i kosztuje 4,05 ziko ale hmm szczerze wątpie że by to bylo dobre wyjscie dla silnika ... nie po to zrobili diesla na ropa a benzyne na benzyne heh ze by na czyms pochodnym jezdzic ja nie gustuje ani w bio ani w gazie takie moje zdanie :)
Pozdrawiam

PostNapisane: 27 mar 2008, 11:11
przez Api
a gdzies to wyczytał??
daj linka

PostNapisane: 27 mar 2008, 12:21
przez Small_Boy
Własnie też sie podłączam do tematu wczoraj w TV o tym mówili :)

PostNapisane: 27 mar 2008, 13:22
przez motylek322
Dzisiaj w Trójce mówili, że bio paliwo do benzyniaków będzie można stosować do silników wyprodukowanych po 1995 r. Szczegółów nie podawali. Sam jestem ciekaw jak rozwinie się temat. Litr bio ma kosztować o 1 zł mniej niż zwykłego paliwa a to już sporo.

PostNapisane: 27 mar 2008, 13:56
przez dziubek
Po 1 dzieki dla modów za przerzucenie tematu. Co do wyczytania to zobaczyłem to w nowościach w Trybunie Górniczej ;)
Co do biodiesla to już tak od roku jest u mnie na bliskiej a co do roczników to jak pogrzebałem o ze np. vw pozwala po 1996r. lać do siebie biopaliwa ale bosch jako producent pomp i całego osprzętu nie rekomenduje tego to taka ciekawostka ;)
Wiec ciekawe jak to z Madziami będzie wyglądało bo jak coś nie wymaga zmian w silniku typu gaz a jednak przy dużych przebiegach da się sporo zaoszczędzić ;) o ile rzeczywiscie będzie to warte bo o paliwie z węgla to u nas tylko gadać potrafią a mógłby być polski kuwejt ;)

Pozdrowka

dziubek

PostNapisane: 29 mar 2008, 14:05
przez GILB
http://www.edroga.pl/content/view/5250/ ... enzynowych

wersje wyprodukowane na rynek USA są dostosowane do paliwa E85

PostNapisane: 29 mar 2008, 16:55
przez Czacha
Niestety z nowego paliwa będą mogli skorzystać tylko nieliczni kierowcy. W Polsce auta z napędem na bioetanol (tzw. flexi fuel albo biopower) stanowią margines. Nieliczne modele oferują np. Ford, Volvo czy General Motors. – Mamy w naszej ofercie auta Saab i Cadillac, które mogą jeździć na E85. Od 2010 roku będziemy mieli także ople i chevrolety – zapowiada Przemysław Byszewski, rzecznik GM Poland.

PostNapisane: 29 mar 2008, 17:10
przez soul
85 octan? to nie wystarczy zaplonu cofnac? :P

PostNapisane: 29 mar 2008, 19:21
przez siegu
A olej rzepakowy z Biedronki czy innego cuda, stare diesle na nim śmigają tylko zapach smażonych frytek po nich zostaje. Jeden koleś leje do golfa II tylko czeka gdzie promocja na olej i tak już od roku bez remontu dojeżdża do pracy. :)
Mi się wydaje że bio paliwa nie robią więcej złego silnikowi niż tradycyjne, a to że dużo mówi się że szkodzą silnikom i są gorsze to zasługa wszechobecnemu i bardzo silnemu lobby "nafciarzy” :(

PostNapisane: 29 mar 2008, 19:37
przez Small_Boy
siegu napisał(a):A olej rzepakowy z Biedronki czy innego cuda, stare diesle na nim śmigają tylko zapach smażonych frytek po nich zostaje. Jeden koleś leje do golfa II tylko czeka gdzie promocja na olej i tak już od roku bez remontu dojeżdża do pracy. :)
Mi się wydaje że bio paliwa nie robią więcej złego silnikowi niż tradycyjne, a to że dużo mówi się że szkodzą silnikom i są gorsze to zasługa wszechobecnemu i bardzo silnemu lobby "nafciarzy” :(


masz racje ale to tyczy disli a tu raczej moża o biopaliwach dla benzynowych silników :P

Czyli jak? takie biopaliwo do np mojego auta nie da rady zatankować :/ (jak by mozna może bym nawet z gazu zrezygnował :] )

PostNapisane: 29 mar 2008, 20:13
przez siegu
Small_Boy napisał(a):masz racje ale to tyczy disli a tu raczej moża o biopaliwach dla benzynowych silników

Ale ostatnie moje zdanie
siegu napisał(a):Mi się wydaje że bio paliwa nie robią więcej złego silnikowi niż tradycyjne, a to że dużo mówi się że szkodzą silnikom i są gorsze to zasługa wszechobecnemu i bardzo silnemu lobby "nafciarzy”
dotyczyło wszystkich bio paliw do diesli i benzyniaków.
Jeżeli cena jak zapowiadają będzie miejsza o 1zł to ludzie przy dzisiejszych cenach paliw i zarobkach będą je tankować i jeździć no i wtedy dowiemy się wszyscy na 100% czy szkodzą czy nie silnikowi.

PostNapisane: 29 mar 2008, 20:55
przez Small_Boy
Mój błąd :) zasugerowałem się początkiem :]

PostNapisane: 30 mar 2008, 08:02
przez GILB
poszperałem w sieci, najmniej oktanów możemy zalać 87,
przy czym nie wiem do jakiej jednostki 2,3 czy 3.0
najlepiej gdyby ktoś zza wielkiej wody się wypowiedział,

PostNapisane: 30 mar 2008, 08:35
przez soul
soul napisał(a):85 octan? to nie wystarczy zaplonu cofnac? :P

jezeli 87 to jeszcze lepiej.. moim zdaniem wystarczy tylko cofnac zaplon... i bedzie smigac

PostNapisane: 30 mar 2008, 09:11
przez Hazu
Z biopaliwami jest jeden problem.

wyprodukowanie litra biopaliwa jest znacznie drozsze niż litra paliwa pochodzącego z ropy naftowej.

Więc nie należy się spodziewać inwazji biopaliw na stacjach benzynowych bo z punktu widzenia budrzetu Panśtwa jest to nieopłacalne.

Akcyza na biopaliwą musi byc na tyle niska aby zniwelowała różnice w cenie paliw oraz musi być jeszcze niższa aby ktoś zechciał kupować takie paliwa.

Jednak bio paliwa muszą wchodzić do sprzedaży aby była jakąś alternatywa, przy okazji bardziej ekologiczna, dla produktów ropopochodnych.

Zawsze możemu biopaliw nie kupować
Tak samo jak można nie jeździć na lpg.

PostNapisane: 30 mar 2008, 12:46
przez Blase
GILB napisał(a):poszperałem w sieci, najmniej oktanów możemy zalać 87,
przy czym nie wiem do jakiej jednostki 2,3 czy 3.0

Owszem w USA można, ale to jest amerykański odpowiednik naszej 95, podobnież nawet trochę od niej lepszy :)

PostNapisane: 31 mar 2008, 15:37
przez Mirek
do wersji europejskich chyba najniżej jest 91oktan a w niektórych bardziej wysilonych silnikach wyżej. Więc w benzyniaku to chyba cienka opcja, no chyba że faktycznie to idzie w dół z wymogami ale z tego co wiem to modele 323F BG/BA i 626 GD/GE takie miały wymagania.
Co do diesli, to na samym rzepaku nawet chodzą po odpowiednim podgrzaniu stosuje się to m.in. w ciężarówkach, jeździ już trochę tego np. w Niemczech i w Austrii. Tylko że to raczej temat dwóch zbiorników, jeden z dieslem na rozruch i po podgrzaniu i osiągnięciu pewnych obrotów przełącza się na olej rzepakowy.
W Wielkiej Brytanii z kolei mieszanki PB+LPG, PB+LNG są też coraz popularniejsze. Tylko nie wiem jak się ma to do silników na pompowtryskiwaczach i common raili.

PostNapisane: 31 mar 2008, 17:03
przez Zulu
E85 nie oznacza liczby oktanowej. Z tego co mi się kołacze to 85 to procent zawartości alkoholu. Co do liczby oktanowej to to paliwo ma większą niż PB98