Strona 1 z 1

Zardzewiale / Zapieczone / Sruby / Elementy

PostNapisane: 14 kwi 2009, 04:39
przez Krisek
Witam Szanownych Uzytkownikow...

Jak czesto sie zdarza ze mamy zapieczona – zardzewiala srube ...
Kombinujemy z roznymi srodkami typu WD40 ... itp...

Gwarantuje ze przy uzyciu tej mieszkani bedzie duzooooooo latwiej odkrecic niz po uzyciu innego srodka dostepnego w sklepie...

ACETON + ATF Olej Do Automatycznych Skrzyni Biegow

50 na 50 Mieszanka ....

Jedno I 2 tanio dostepne .. mieszanka ... Jest fantastyczna !

Test

Bez Niczego ..................... 234Kg
WD-40 .................. 108Kg
PB Blaster ............. 97Kg
Liquid Wrench ..... 57Kg
Kano Kroil ............ 48Kg
ATF-Aceton mix....24Kg – 50/50 mix

Wiekszosc srodkow niedostepna na PL rynku ... ale Odniesienie do WD40
KG = Ile trzeba bylo uzyc sily ... zeby odkrecic ..


Jedna Uwaga – mieszanka moze byc niebezpieczna dla lakieru/gum/plastikow ...

PostNapisane: 14 kwi 2009, 10:41
przez Waluś
Zawsze uważałem WD 40 za szajsen. To jest zwykła benzyna niemal bez dodatku tłuszczu. Po wyschnięciu prawie nic nie zostaje <lol> ba w simie po jego użyciu zamek mi zamarzł
Ostatnio testowałem jakiś PWD przypadkiem znaleziony ma miejscu pracy telefonistów :P im służył do rozpuszczania żelu na kablach telefonicznych i do ich czyszczenia, a jako penetrator jrst o niebo lepszy od WD

Ale twoje mieszanka to ciekawa opcja. Przetestuje przy okazji hyhy

PostNapisane: 14 kwi 2009, 15:04
przez Inte
potem można to np. wlać do takiego "psikacza" :P po płynie do szyb? :)
ciekawa sprawa, trzeba będzie wypróbować.

PostNapisane: 14 kwi 2009, 15:38
przez Krisek
Tak Psikacz .. bedzie OKI ...

Nie mieszaj calej butelki bo pamietaj ze aceton latwo odparowywuje ...


tak to co zawsze na forum powtarzalem jak ktos mowil ... ze WD40 ... uzywa do smarowania ... to nie jest smar WD40 = Water Dispenser 40 times = Potocznie mowiac ze usuwa wode mozna mokre wtyczki nim popsikac zeby wode oszuszyc ..

jak ktos niema ATF i Acetonu ... zawsze moze polac srube woda .. tak zwykla woda dziala tez ok ...
Inny paten rozgrzana swieczka woskiem ...

PostNapisane: 14 kwi 2009, 16:29
przez Bakss
Zrób test z podgrzaną pepsi, jestem ciekawy wyniku :]

PostNapisane: 14 kwi 2009, 16:41
przez Krisek
tyle co woda ... bo karmel I cukier .. niema zadnych znanych wlasciwosci pentrujacych ?

PostNapisane: 14 kwi 2009, 17:25
przez brii
Bakss napisał(a):Zrób test z podgrzaną pepsi

I Pepsi i Coca-Cola – jeden ze składników (Kwas fosforowy) ma właściwości odrdzawiające :)

PostNapisane: 14 kwi 2009, 19:45
przez Krisek
Mythbusters .... sprawdzali ... z tego co pamietam Busted ...

PostNapisane: 14 kwi 2009, 20:42
przez brii
Krisek napisał(a):Mythbusters .... sprawdzali ... z tego co pamietam Busted ...

Osobiście sprawdzałem – działa ale bez mega rewelacji więc się z chłopakami z MB nie zgadzam ;)
Za to zardzewiałe gwoździe po tygodniowym pobycie w Coca-Coli były czyściutkie :)

PostNapisane: 14 kwi 2009, 21:29
przez zygtoy
Krisek
cola działa, lepsze rezultaty osiągniesz jak będzie miała temp. ok 40 stopni.

Re: Zardzewiale / Zapieczone / Sruby / Elementy

PostNapisane: 10 cze 2012, 10:31
przez _Bucho_
Witam. Podłączam się do tematu tyle że u mnie jest bardziej skomplikowana sprawa.
Mazda 626 GE 2.5 1994
Mianowicie chodzi o zapieczone śrubki od pompy paliwa. Od tej osłonki z góry baku gdzie jest dostęp przez otwór pod tylną kanapą. Są to małe śrubki na wkrętak gwiazdkowy. Są mocno zapieczone. Spryskałem jakimś preparatem od tego typu spraw ale nie pomaga. Siłować się z nimi nie mogę bo zniszczę główkę śruby i już wtedy kaplica. Szlifierka nie wchodzi w grę bo strach przy baku a potem trzeba przewiercać i jeszcze większy strach :D Co z tym fantem zrobić? Jakieś pomysły? Jest jakieś inne dojście do tej pompy?
Pozdrawiam

Re: Zardzewiale / Zapieczone / Sruby / Elementy

PostNapisane: 10 cze 2012, 14:53
przez Inte
Zamiast ekstra preparatów spróbuj użyć nafty, albo ewentualnie pryskaj wd40 przez 2 dni i daj mu trochę podziałać. na pewno skruszy tą rdzę.
Nie pamiętam już jak to wygląda ale nie ma możliwości złapać łebków żabkami?

Re: Zardzewiale / Zapieczone / Sruby / Elementy

PostNapisane: 10 cze 2012, 14:57
przez jacobs
Ja mialem podobnie w 626, w dodatku obrobilem gwiazdki we wkretach.Mozna je odkrecic mala zabka, trzeba sie troche natrudzic, ale da sie.

Re: Zardzewiale / Zapieczone / Sruby / Elementy

PostNapisane: 15 lip 2012, 13:57
przez czah666
Ja polecam (jesli ktos ma z kad zalatwic ) Penetrant barwny np MR70 -dzieki wykorzystaniu właściwości włoskowatości i kapilarności zastosowana substancja znakomicie sprawdza sie w przypadku zapieczonych połączeń ;)

PostNapisane: 10 maja 2014, 22:08
przez raiders25
Mam problem z zapieczonym/zardzewiałymi śrubami od jarzma w tylnym kole .
Chcę wymienić tarcze i klocki ale za chiny nie mogę odkręcić 2 śrub mocujących jarzmo .
Tak to jest jak nikt tam nie zaglądał przez 10 lat :| .
Macie jakieś sprawdzone sposoby aby to ruszyć ?
Kupiłem dzisiaj WD40 psikałem śruby 4 krotnie w odstępach 15-20min ale nie wiele to dało ,chyba ze przez noc coś się 'ruszy'


Podgrzewanie odpada bo nawet nie mam czym ... warunki domowe . Bedę wdzięczny za wszelkie sugestie i rady

PostNapisane: 11 maja 2014, 12:17
przez Szyna
Możesz spróbować popukać młotkiem w śrubę, ale tak żeby nie uszkodzić łepka. Można jeszcze spróbować lekko ja dokręcić tylko po to żeby się trochę obluzowała, ale może grozić ukręceniem :P
WD nie jest chyba zbyt dobry, najlepiej jakiś typowy odrdzewiacz ze związkiem MOS2 czy jakoś tak ;)

PostNapisane: 11 maja 2014, 16:02
przez matthies
coca-cola

Re: Odp: Zardzewiale / Zapieczone / Sruby / Elementy

PostNapisane: 11 maja 2014, 17:11
przez petro
Obrazek
Z reguły jeden albo drugi pomaga w takich sytuacjach :)

wydziargane na petorowym SGS3