Strona 1 z 1

Książka serwisowa i kluczyki

PostNapisane: 11 kwi 2009, 14:24
przez mafiozo
Witam wszystkich.Jestem tutaj po raz pierwszy.Super forum.Od razu mam dwa pytanka.
Stałem sie posiadaczem super Mazdy 6 (2003-2.0-diesel) ale jest bez książki serwisowej.Wszytko juz wymieniłem (rozrząd,oleje,płyny) ale chciałbym gdzieś to wpisać i mieć udokumentowane przez warsztat który mi to robił (w zwykły zeszyt nie chcę tego wpisywać).
Czy ktos z Was miałby jakąs czystą ks.serwisową???? albo wie ktos może gdzie taką można kupic w miarę tanio bo na allegro kosztuje ponad 100zł.

Pytanie drugie to kluczyk.Mam jeden.Chciałem dorobić facet zaśpiewał 250 + tyle samo za pilota i jeszcze dokładnie nie wiedział czy tego pilota dorobi, kluczyk że tak.A więc czy naprawdę jest to aż tak droga sprawa?Czy cos mnie kantował?

Pozdrawiam wszystkich.Naprawde super forum.Bdę tu codziennie!!!!!

PostNapisane: 11 kwi 2009, 14:36
przez Inte
taką książeczkę powinieneś dostać w jakimś dużym papierniczym. oczywiscie nie będzie to oryginalna książka serwisowa, ale będzie spełniała nim potrzeby. będzie miejsce na wpisanie jakie naprawy były wykonane, koszt i jakąś pieczęć warsztatu.

PostNapisane: 11 kwi 2009, 14:53
przez magicadm
mafiozo napisał(a):Czy ktos z Was miałby jakąs czystą ks.serwisową

A po co Ci ta książka? Nie możesz tych informacji zapisać w zeszycie od muzyki – takim w pięciolinię???

...no chyba, że juz cofnąłeś licznik i zamierzasz naciągnąć kolejnego właściciela na kupno super serwisowanego dieselka z małym przebiegiem – to rozumiem.

Co do dorobienia kluczyka – poszukaj na forum lub zapytaj ASO. Pamiętaj, ze TU może mieć zastrzeżenia do dorabianych kluczy.

PostNapisane: 11 kwi 2009, 14:55
przez mafiozo
Nie nikogo nie chce naciągnąć.Poprostu chciałbym mieć to w ładnej książeczce i tyle.

PostNapisane: 11 kwi 2009, 14:58
przez Mev
mafiozo napisał(a):Poprostu chciałbym mieć to w ładnej książeczce i tyle.

Doskonale Cię rozumiem :D

Też od jakiegoś czasu szukam "czystej" książki serwisowej, abym mógł sobie wpisywać konkretne rzeczy :) Ot takie zboczenie, lubię mieć wszystko idealnie...

PostNapisane: 11 kwi 2009, 15:11
przez magicadm
Mev napisał(a):Doskonale Cię rozumiem

O ile chodzi o elementy samochodu to rozumiem tendencję do posiadania ORY części – np Ory antena, ory radio, felg, lewareki, klocki, tarcze, filtry, oleje itp.
Ale książka serwisowa??? :|

Ciekawe "zboczenie", a jakie korzyści może przynieść w Polsce :)

PostNapisane: 11 kwi 2009, 15:22
przez Mev
magicadm napisał(a):Ciekawe "zboczenie", a jakie korzyści może przynieść w Polsce

Dlaczego sugerujesz, że to zaraz musi przynosić jakieś korzyści?

Obecnie mam wszystko zanotowane w excelu, ale chętnie bym to wpisał w książce i potwierdził pieczątką z serwisu, który się tym autem od prawie 5 lat zajmuje...

Robię to dla siebie, ale jak bym miał to auto sprzedać to chciałbym, żeby nowy nabywca miał potwierdzoną całą historię – i tak jak była prowadzona oryginalna książka do chwili sprzedaży auta tak fajnie było by ją kontynuować :)

Wiem, że to może być dla Ciebie trudne i niezrozumiałe, ale skup się i postaraj jednak zrozumieć, że nie każdy chce by sprzedać 17 letnie auto z przebiegiem 140.000km (modny ostatnio na allegro wśród sprzedawców Xedosów – niezależnie od rocznika <lol>).

Są też tacy, którzy robią takie rzeczy po prostu dla siebie :)

Korzystając z okazji – Wesołych świąt!

PostNapisane: 11 kwi 2009, 15:51
przez Karwoś
A ja mam to wszystko w dzienniczku on line. Książka mi nie potrzebna ale rozumiem to jak ktoś chce coś takiego mieć. Co mi do tego.

PostNapisane: 11 kwi 2009, 16:15
przez magicadm
Mev napisał(a):Obecnie mam wszystko zanotowane w excelu, ale chętnie bym to wpisał w książce i potwierdził pieczątką z serwisu, który się tym autem od prawie 5 lat zajmuje...

Kilka razy korzystałem z usług ASO (niestety nie było alternatywy). Każda wizyta kończyła się wystawieniem rachunku ze szczegółowym opisem wykonanych czynności. Z pieczątką również :)

PS
Po co Ci pieczątka? Myślisz, że jak ją wbiją w papier w formie KS to nabierze to większej wartości?

PostNapisane: 11 kwi 2009, 16:20
przez konrad278
magicadmaleś sie uparł:D

PostNapisane: 11 kwi 2009, 16:24
przez Adaś
konrad278 napisał(a):magicadmaleś sie uparł:D

a to nie nowość akurat ;)

PostNapisane: 12 kwi 2009, 08:56
przez Grzyby
A może ktoś z łaskie się tu wpisujących zauważyłby że to nie dział do takich dysput? I po co autorowi 2 takie same tematy?
mafiozo, co do kluczyka to nieoryginalny to koszt nie mniejszy niż 250-300zł. Za oryginał zapłacisz ok. 400zł (to takie minimum) i bez ASO się nie obejdzie. Co do pilota – nie wiem.
W dziale 3/5/6 jest podobny temat.
Co do książki – jest tyle możliwości wpisywania przeglądów, napraw, zakupów części (na tym forum w dziale T&O jest świetny program do Mazdy – Moja Auto – Moja Mazda ) czy też serwisów pozwalających prowadzenie takich wpisów online że nie wiem po co upierać się na książkę w formie papierowej.
Wystarczy z każdej naprawy czy zakupu schować paragon czy fakturę do teczki i ma to dla kupującego większe znaczenie niż książka z enigmatycznym wpisem zakładu nie wiadomo gdzie.

PostNapisane: 12 kwi 2009, 10:48
przez Riki
konrad278 napisał(a):magicadmaleś sie uparł


może i się uprał.... ale przyznaje mu po części rację. Panowie.... jeśli nie macie auta od nowości to książkę serwisową w większości przypadków można zawiesić.. wiadomo gdzie ;) fakt, że wpisuję w książkę jakieś tam przeglądy itd ale wszystko mam zapisane w zeszycie... więcej miejsca i czytelniej.. dokładna kalkulacja :D jednak każdy robi jak uważa... ;) widziałem ks. po 80-90PLN swego czasu na allegro. Gratka dla handlarzy <lol>

PostNapisane: 12 kwi 2009, 11:41
przez Maciej Loret
Mev napisał(a):Obecnie mam wszystko zanotowane w excelu, ale chętnie bym to wpisał w książce i potwierdził pieczątką z serwisu, który się tym autem od prawie 5 lat zajmuje...


Książka "Made in China" na Alledrogo 20-30PLN, pieczątka w sklepiku, który robi pieczątki też 20PLN, a jak masz znajomości, to wyrobisz taką jak Twój ulubiony serwis albo kilka pieczątek z różnych serwisów, żeby było bardziej wiarygodnie ... ;) Można też wykroić z ziemniaka jakąś pieczątkę... hahaha

PostNapisane: 12 kwi 2009, 13:24
przez Riki
<lol>

PostNapisane: 12 kwi 2009, 13:33
przez Mev
Zapraszam Panowie do rozmowy z Wujkiem Staszkiem, innego zakończenia tej dyskusji obecnie nie widzę.

PostNapisane: 12 kwi 2009, 14:20
przez Maciej Loret
Mev napisał(a):Zapraszam Panowie do rozmowy z Wujkiem Staszkiem, innego zakończenia tej dyskusji obecnie nie widzę.


Żeby nie było – sam wszystko zapisuję, tylko nie przyszło mi do głowy, żeby kombinować oryginalną książkę. A jak sprzedawałem Escorta i wręczałem plik faktur, książkę pt. "Jak naprawiać...", oryginalną instrukcję obsługi, drukowany Workshop Manual itd... a nowy właściciel powiedział, że mogę to sobie zabrać albo wrzucić do bagażnika, to mnie leciutko podłamał... <lol>

P.S. Spróbuj w ASO, może da się kupić...

PostNapisane: 17 kwi 2009, 11:37
przez jokerjack12
witam ,dorobiłem właśnie kluczyk do mojej m6 2003r w ASO w-wa na puławskiej koszt to 460zł jest ok identyczny jak oryginał koszt pilota u nich to 700-800 zł ale polecili żeby to zrobić w punkcie zwykłym zajmującym się alarmami że tam taniej ,pojechałem zapytać wymiana centralki +2 nowe piloty 250zł
Pozdrawiam

PostNapisane: 17 kwi 2009, 11:56
przez Grzyby
jokerjack12 napisał(a):dorobiłem właśnie kluczyk do mojej m6 2003r w ASO w-wa na puławskiej koszt to 460zł jest ok identyczny jak oryginał

drogo cenią usługę – koszt samego oryginalnego kluczyka (surowego do nacięcia) to ok. 200zł. Inne ASO mają trochę taniej.
Da się to zrobić (na oryginale) za 100zł taniej –> kluczyk u nich, nacięcie w punkcie dorabiania kluczy, programowanie (np. u Jaksy) :P

PostNapisane: 30 kwi 2009, 21:56
przez tedlew
ja książeczkę dostałem od swojego mechanika za free, wpisuje mii wszystko w nią podbijając też przebieg.
W dobrych warsztatach jak sądze tak się właśnie to robi.